|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 21:02:08 GMT 1
Kevin MaddoxLige efter midnatAzalea havde virkelig opgivet at finde Kevin. Hun havde snakket med nogle veninder, og lært nogle nye mennesker at kende. Men nu gad hun ikke længere. Hun sukkede tungt, som hun gik ned af trapperne efter at have været oppe på balkonen. Hun stoppede op for foden af trapperne, og overvejede, hvad hun nu skulle gøre. Aller mest havde hun lyst til at tage hjem, men hun vidste ikke, om hun kunne være det bekendt mod Kevin. Hun ville forsøge at se en sidste gang, om han eventuelt skulle være på dansegulvet, så hun bevægede sig igennem de dansende par, mens hun forsøgte at spotte Kevin.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Aurorlærling |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 21:16:26 GMT 1
Kevin kløede sig i nakken, mens de blågrå øjne gled søgende rundt i klubben. Han havde ikke set Azalea i lang tid, og det havde været hans plan at kysse hende, når klokken slog midnat. Men nu var maskefaldet overstået, og hun var ikke til at se nogen steder.
Hans øjne var blanke efter en aften med øl og et enkel glas whiskey eller to, men det var ikke fordi, han ikke havde kontrol over sig selv. Eller havde han nu det? Han havde for en periode ikke skænket Azalea en eneste tanke. Pludselig skød en fortrydende følelse op i ham, og han skar en grimasse.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 21:28:51 GMT 1
Azalea gjorde kun et sidste forsøg på at finde Kevin, fordi hun ville have et klar svar på noget, som hun havde set i løbet af aftenen. Nok det eneste tidspunkt, hvor hun havde set ham oppe fra balkonen. Og det havde ikke været et særlig rart syn. Hun havde set ham hygge med en heks, der bestemt ikke var hende. Og hun havde ikke brudt sig om det. Hun maste sig igennem endnu et dansende par, inden hun stødte ind i en, og da hun kiggede op, så hun Kevins ansigt. Hendes eget ville normalt have lyst op i et smil. Men nu vidste hun ikke helt, hvordan hun skulle reagere. "Kevin," nøjedes hun blot med at sige, mens hendes blik flakkede ganske let. Ikke på grund af alkohol. Hun havde næsten ikke drukket noget.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 21:46:34 GMT 1
"Hov," udbrød Kevin, da han stødte ind i nogen, og drejede om på hælen. Da han hørte sit navn blive sagt og registrerede ansigtet, slog han ud med hænderne. "Azalea! Jeg har ledt overalt efter dig," sagde han og greb let fat om hendes hånd, så han kunne trække hende ud af den trænge mængde. Det var sandt, hvad han sagde, men han havde ikke lige brugt hele aftenen på det. Men det undgik han at nævne.
Da de var udenfor mængden, vendte han sig mod hende med et smil. Dette havde han glædet sig til - at mærke Azaleas læber mod sine egne. Blidt strøg han hende over kinden med den hånd, der lige havde haft fat i hendes hånd.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 21:56:15 GMT 1
Azalea sagde intet, da Kevin kommenterede, at han havde ledt efter hende overalt. Det kunne jo sagtens passe, men hun følte ikke helt at det passede. Hun fulgte med ham ud af den store mængde af mennesker, selv om hun egentlig ikke havde den store lyst.
Da han strøg sin hånd over hendes kind, kunne hun ikke lade være med at lukke øjnene, mens ellers reagerede hun ikke. Hun mærkede en knude i maven, som hun trak ansigtet væk fra hans berøring. "Det... Jeg... Kevin..." Mumlede hun, og så ned i jorden. Hvorfor kunne hun ikke bare tage tyren ved hornene?
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 22:03:30 GMT 1
Kevin hævede let øjenbrynene, da Azalea trak ansigtet væk fra ham. Hendes ord gjorde ham forvirret, og hvis han havde været mere ædru, havde han kunne regne situationen hurtigere ud.
"Er du okay?" spurgte han og lod hånden falde ned langs siden. Ubevidst trak han også sig selv lidt tilbage, mens de blågrå øjne hvilede uforstående på heksen.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 22:11:17 GMT 1
Azalea lagde armene omkring sig selv, mens hun forsøgte at skjule sin overkrop. Hun følte sig virkelig ikke på sikker grund lige nu. Knuden i maven voksede sig større, og hun forsøgte at se alle andre steder end hen på Kevin.
Til hans spørgsmål, rystede hun på hovedet, mens hun forsøgte at sammensætte en sætning. Hun åndede tungt ud, og valgte så at springe ud i det. "Hvor står vi? Forholdsmæssigt?"
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 22:20:21 GMT 1
Spørgsmålet kom tydeligvis bag på Kevin, og hans blik flakkede lidt frem og tilbage. "Forholdsmæssigt?" gentog han og førte den ene hånd op i nakken. Hvorfor skulle de snakke om det nu? Det havde han jo ikke gjort sig nogle tanker omkring. Han tøvede.
"Skal vi virkelig til at snakke om det nu?" spurgte han og skar en lille grimasse. Tanken om at maskeballet skulle ende med en samtale om praktisk kærlighed var ikke særlig attraktiv.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 22:34:18 GMT 1
Azalea vidste med det samme hun havde sagt det, at hun havde formuleret det forkert. Eller også skulle hun ikke have sagt noget. Men hun kunne ikke gå rundt og være forelsket i Kevin, hvis han bare mente de havde en kort affære og så efter i aften var hun ude af vagten. "Det var forkert formuleret," sagde hun og sank en klump i halsen. "Jeg... Brød mig ikke særlig meget om, da du dansede meget nærgående med en anden kvinde tidligere på aftenen," sagde hun hurtigt, og bakkede væk fra Kevin. Hun var virkelig ond, at tage den nu. Men hun havde en tilføjelse. "Jeg har forelsket mig i dig, og blev jaloux." Sådan. Nu havde hun sagt det, og nu havde hun lyst til at gå sin vej. Hjem og græde over sig selv og sin ynkelighed.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 22:57:08 GMT 1
Kevin så ned i gulvet, da Azalea talte, og begravede hænderne i sine bukselommer. Den dårlige samvittighed voksede ved tanken om, at han ikke særlig hengivent havde ledt efter hende, givet hurtigt op og i stedet danset med andre. Og nu bakkede hun væk fra ham.
Azaleas efterfølgende kommentar, fik Kevin til at se op. "Hvad?" røg det ud af ham, og han løftede hænderne op for sig. "Undskyld, jeg mente ikke at . . ." Han gik i stå med åben mund og sænkede hænderne igen. Forelsket? "Jeg troede ikke . . ." Endnu en ufuldstændig sætning og Kevin blev nu fuldstændig tavs. Han var så forvirret over hele situationen, at stemmebåndet snørrede sig sammen.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 23:07:58 GMT 1
Azaleas mod forsvandt hurtigt, da hun så Kevins reaktion på, at hun havde forelsket sig i ham. En række tanker gik igennem hendes hoved, og alle hendes instinkter sagde, at hun skulle tage hjem med det samme.
Hun tog en dyb indånding, og så Kevin i øjnene. "Farvel, Kevin," sagde hun så, inden hun drejede rundt på hælen, hun havde ikke lyst til at være der mere. Hun kunne mærke, hvordan tårerne begyndte at presse sig på, og et sted som dette, havde hun bestemt ikke lyst til at græde.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 23:28:44 GMT 1
"Azalea!" udbrød Kevin højlydt, hvilket fik nogle af de omkringstående til at se overrasket på ham. Rådvildt så han sig omkring, før fornuften sparkede igennem hans berusethed og råbte, at han skulle få røven på gled.
Han kunne ikke se hende. Målrettet halvløb han igennem natklubben og så sig omkring. Hun måtte være gået ud. Det var koldt ude, men Kevin kom hurtigt på andre tanker, da han så det røde stof flagre rundt om et hjørne. "Azalea, vent!" kaldte han igen og løb rundt om hjørnet.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 23:32:25 GMT 1
Azalea hørte Kevin råbe inden hun forsvandt udenfor. Men hun var ikke standset op, hun havde ikke lyst til at standse op, så han kunne se hende græde.
Hun drejede rundt om et hjørne udenfor, da hun igen hørte ham råbe. Forvirret standsede hun op, dog uden at vende sig rundt. Det var blot det der skulle til, før hun ikke kunne holde tårerne tilbage. Hun græd lydløst, mens hun ventede på, at han skulle sige noget.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 26, 2015 23:47:28 GMT 1
Tavs stoppede Kevin op nogle skridt fra Azalea. Han vidste ikke, hvad han skulle tage sig til, da hun stod med ryggen til ham. Var det et tegn på, at han skulle holde sig væk?
"Undskyld," sagde han stakåndet og slog ud med hænderne. "Jeg . . . jeg ved bare ikke, hvad jeg skal sige!" tilføjede han, men øjeblikket efter gik det op for ham, hvor forkert det var af ham at sige sådan. "Jo, altså . . . Jeg kan godt lide dig, Azalea. Jeg kan rigtig godt lide dig. Jeg ved bare ikke . . ." Troldmandens stemme døde ud og rystende på hovedet, faldt de blågrå øjne ned i jorden.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 26, 2015 23:59:36 GMT 1
Azalea følte sig dum i det her øjeblik, og hun havde virkelig meget lyst til blot at transferere der hvor hun stod. Men hendes hjerte bød hende, at hun hørte hvad Kevin sagde. Ikke fordi det var noget der gav særlig meget mening. Han kunne lide hende. Fedt. Hun kunne også lide sin kat.
Hun vendte rundt, så hun stod ansigt til ansigt med Kevin. "Kevin..." Startede hun, men blev afbrudt midt i sætningen, da en hulken kom op til overfladen.
|
|