|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:49:44 GMT 1
Terrance smilede underfundigt over Agnes. Han hævede begge øjenbryn lidt. "Det synes du, tilsyneladende, frøken revolutionær," svarede han drillende.
"Medmindre jeg har overbevist dig i løbet af i aften. I så fald vil jeg tillade mig at føle mig yderst selvtilfreds, selvom jeg går herfra med en anelse tykke ører."
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:54:12 GMT 1
Agnes lo over Terrances svar og hvilede nakken tilbage mod ryglænet. Hun løftede dog hovedet igen så snart han fortsatte og tillod sig denne gang at blive overrasket over Terrances ligefremme ord.
Det fik hende til at blotte tænderne i et smil, tilte hovedet en anelse og betragte ham gennem let sammenknebne øjnene. "Der er intet, der er så nemt," pointerede hun drillende.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:57:44 GMT 1
Terrance fnøs muntert og betragtede Agnes med et underholdt blik. "Forkert," svarede han simpelt på hendes konstatering, før han selv drejede sig nok til at læne ryggen tilbage imod ryglænet.
"Men lad os ikke blive hængende ved det emne. Jeg vil hellere tale om juleballet på Hogwarts. Der er en hvis tradition for at ledsagere klæder sig i de samme farver. En ny udfordring for Hogsmeades dygtigste skrædder?"
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 6:01:53 GMT 1
Agnes lyste op i tydelig entusiasme og selvom hun nærmede sig udmattet efter en lang dag og en temmelig begivenhedsrig aften, så hindrede det ikke hendes tanker i at køre ned ad det spor med det samme. Det var tydeligt, at hun overvejede og der gik nogle sekunder mere, før hun svarede.
"Jeg har allerede et par idéer, jeg kan arbejde med," konstaterede hun med tilfredshed og havde det ikke været fordi, at det var mindst lige så interessant at sidde med Terrance, ville hun være begyndt på skitsetegning med det samme.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 6:07:21 GMT 1
Terrance lo og hvilede hovedet tilbage imod ryglænet, før han drejede det nok til at se på Agnes med spillende øjne. "Det tænkte jeg såmænd nok, at du ville have. Men hvad hvis jeg siger, at jeg allerede har rober, som jeg gerne ville have på? De skal måske rettes lidt til..."
Han betragtede hende spørgende og rettede sig lidt op. Hun var godt selskab, uanset følelsen af hendes bløde læber imod hans, som nok ville hjemsøge ham et godt stykke tid. Det var dog en god frustration. Fristende. Med løfter om mere en anden gang.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 6:12:01 GMT 1
Agnes stoppede sin tankestrøm brat, blot for at se nysgerrigt på Terrance. Hun så ikke tilnærmelsesvis ærgerlig ud over at blive frarøvet den plan, der var opstået indenfor de seneste par minutter. "Ja?" spurgte hun til gengæld interesseret og trak benene op til sig i skrædderstilling.
Det forundrede hende, hvordan de indtil videre havde snakket om meget store, farlige emner og noget nærmest ubetydeligt, uden at noget af det havde ændret på det faktum, at Agnes følte sig afslappet. Det fik hende til at smile for sig selv og hun forsøgte at lade være med at tænke på, hvor nemt det ville være at læne sig til siden og kysse ham igen.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 29, 2014 0:07:16 GMT 1
Terrance smilede lidt for sig selv over Agnes, der i den grad var til at distrahere, hvis blot man gav sig til at tale om tøj. Han overvejede lidt i hvor høj grad det samme gjaldt ham selv og betragtede hende med et underfundigt glimt i øjnene, før han rettede sig lidt op.
"Det er lilla rober med gyldne strejf i. Fløjl. En ældre model, som ikke ligefrem egner sig til hverdagsbrug. Har du noget, der ville passe til eller bliver du nødt til at sy nyt?" Han fugtede læberne og blikket flakkede kort til hendes, imens hans tanker strejfede lidt for sig selv. Tid var en god ting. Det var ikke nu han skulle gentage succesen, uanset hvor meget det ene kys lovede om flere i fremtiden. Forventningens glæde var en fin ting.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 30, 2014 11:42:06 GMT 1
Agnes' tænder kom til syne nogenlunde samtidig med at husets anden beboer gjorde sin entre fra overetagen. Skovkatten Filius slentrede dovent henover gulvet og krævede en demonstrativ plads på den chintzklædte sofa mellem de to magikere. Agnes fnøs muntert og tænkte ikke meget over det, da hun strøg katten over hovedet.
"Bliver nødt til," musede hun med et spillende blik. "Du siger det, som om det er en dårlig ting." Agnes manglede aldrig en undskyldning for at udvide sit klædeskab. Hun spidsede læberne underfundigt. "Tværtimod. Jeg manglede efterhånden et aftenprojekt. Når det ikke er skak."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 30, 2014 21:29:47 GMT 1
Terrance skævede lidt til katten, der effektivt umuliggjorde projektet at stjæle et kys mere. Han lænede sig tilbage og lagde afslappet den ene arm over sofaryggen, før han vendte blikket tilbage mod Agnes og et skævt smil trak op i hans mundvige. Han rømmede sig lidt og rettede sig op igen.
"Jeg har det med," sagde han, sekundet efter, at han var kommet i tanke om, at der var noget, der hed skak. "Skal jeg hente det?"
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 30, 2014 22:02:44 GMT 1
Agnes kløede Filius let bag øret, men med langt større fokus på troldmanden ved siden af sig. På trods af konklusionen om at de begge havde en arbejdsdag at se frem til, så glædede det hende, at han tydeligvis ikke var på vej ud af døren og inden længe slog hun sig ned i lænestolen overfor ham og indledte et spil skak. Mere end ét blev det dog ikke til og Agnes måtte konstatere at den summende følelse i hendes mellemgulv, nu nok var sommerfugle der flaksede rundt. Lettere utilfredsstillet af kun et enkelt kys på kinden, vinkede hun dog alligevel farvel til Terrance med et smil og så efter ham i et stykke tid, før kosten forsvandt i den mørke nattehimmel. Tråd lukket
|
|