Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 4:48:39 GMT 1
Agnes lo lavmælt og drejede hovedet for at se på Terrance. "Det er nok meget godt," konstaterede hun med et sigende blik og smilede taknemmeligt, da han kom tilbage med kluden. Agnes tørrede hænderne i et viskestykke og kastede et enkelt blik mod opvasken.
"Jeg tager resten senere," konstaterede hun efter at have hængt viskestykket tilbage på krogen og gik over for at tage sit glas. Det var også snart tømt og da hun gik tilbage for at sætte det fra sig på bordet, var blikket tilbage på Terrance og hun var endnu engang forundret over, hvor tilpas hun følte sig i hans selskab. Der var jo trods alt en aldersforskel og en markant forskel i holdninger, der ellers burde adskille dem. "Skal vi ikke gå ind i stuen?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 4:55:21 GMT 1
Terrance smilede skævt og lagde kluden fra sig. Hans blik dvælede ved Agnes og han rømmede sig lidt, før han nikkede let.
Glasset blev stående på køkkenbordet og han gik forrest ind i den lille stue, hvor hans blik atter engang strejfede rundt og tog omgivelserne ind. Han tænkte sig om et øjeblik, før han satte sig ned i sofaen med et underfundigt smil. "Jeg tror muligvis du har flere bøger i din private samling end mig," sagde han med slet skjult beundring.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 4:59:23 GMT 1
Agnes tog plads i den anden ende af sofaen med siden mod ryglænet. Hun hvilede hovedet på oversiden af sit håndled og smilede afslørende over Terrances kommentar. "Det er en svaghed," indrømmede hun og lod blikket glide rundt. Der var ikke meget vægplads, der ikke var fyldt ud med bøger. Til gengæld var rummet heller ikke imponerende stort.
Hun lænede sig lidt til den ene side for at vrikke skoene af med den ene hånd og sukkede veltilpas, som de dumpede ned mod gulvet og hun kunne vrikke tæerne en anelse. "Til gengæld ville jeg ønske, at det var mig, der stadig havde daglig adgang til Hogwarts' bibliotek."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:02:31 GMT 1
Terrance lo dæmpet og hævede et øjenbryn. Både over hendes veltilpasse suk og ønsket om adgang til Hogwarts. Han vendte sig en smule, så han sad mere eller mindre overfor hende, og smilede skævt.
"Du har adgang til en mand, der har adgang til Hogwarts' bibliotek, dog," konstaterede han henkastet. "Jeg kan nok godt snige en bog eller to ud derfra, for en pris."
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:05:41 GMT 1
Agnes øjenbryn gled en anelse op over Terrances konstatering og hun hvilede igen hovedet mod håndryggen, som hun så overvejende på ham.
Hun smilede mildt og så opfordrende på ham. "Jeg lytter," musede hun underholdt.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:09:12 GMT 1
Terrance følte sig modig. Det var næppe det ene glas rødvin, men nok nærmere Agnes' afslappede natur og fornemmelsen af, at de begge to var på samme spor. Han så smilende ind i de mørkebrune øjne, før han kløede sig lidt i nakken og hvilede den ene arm imod ryglænet.
"Et kys," konstaterede han, stadig temmelig henkastet. "Det virker som en retfærdig pris."
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:14:43 GMT 1
Et muntert fnys undslap Agnes og hendes tænder kom til syne i et smil over det krav Terrance stillede. Hun så overvejende på ham i nogle øjeblikke, udmærket klar over, at det i virkeligheden ikke havde det fjerneste at gøre med at låne bøger.
I hvert fald ikke for hende, som hun i en elegant bevægelse gled frem på det ene knæ, fandt Terrances hals med fingrene og strakte halsen den mindste smule, for at trykke et blidt kys mod hans læber.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:20:56 GMT 1
Terrance havde selv lige bedt om det, men var alligevel en smule overrasket, da Agnes konsekvent lænede sig frem og hendes læber var imod hans på hvad der føltes som et splitsekund. Han stivede i det korteste øjeblik, før hans ene hånd forsigtigt fandt hendes nakke og fingerspidserne gled kærtegnende over blød hud og starten på hendes hårgrænse.
Det varede alt for kort tid, før han brød fri med et svagt smil, lod hånden falde til hendes skulder og betragtede hende ganske nysgerrigt. "Du må være virkelig glad for bøger," mumlede han drillende.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:23:50 GMT 1
Agnes hjerte slog hurtigere end normalt, men det var også nogenlunde det eneste hun var bevidst om udover kysset, der på en og samme tid føltes uendeligt og alt for kort. Hun trak sig en anelse tilbage uden at glide helt tilbage til hvor hun sad og så i et øjeblik lettere undersøgende på Terry.
Så kom tænderne til syne i et drillende smil og hun hævede øjenbrynene en anelse, kun halvt bevidst om, at hun ikke havde fjernet hånden fra hans hals endnu. "Hvilke bøger?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:28:09 GMT 1
Terrances hals blev lettere tør over det drillende smil og ikke mindst hendes spørgsmål. En kuldegysning løb hele vejen ned langs hans rygrad over det spørgsmål og de underliggende toner i det. Han tog en dyb indånding og rystede svagt på hovedet af hende, selvom smilet ikke forsvandt.
"Jeg sagde, at du var farlig, Agnes," konstaterede han. "Jeg havde ret. Farligt svær at slå ud af hovedet i hvert fald." Han fangede en løsreven hårtot af hendes og snoede den rundt om en finger med et fraværende blik, før han så hende i øjnene igen med en lettere spekulativ mine.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:31:57 GMT 1
Agnes endte med at glide en anelse tilbage, siddende ovenpå sine sammenfoldede ben. Hun var temmelig bevidst om fingeren, der beskæftigede sig med en hårlok og hun fugtede læberne en enkelt gang, som hun så undersøgende på Terrance.
Smilet var ikke forsvundet, men endnu engang lettere underfundigt. Hun trak hånden til sig og lod den dumpe ned i skødet. "Du ser eftertænksom ud."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:35:19 GMT 1
Terrance slap hårlokken og tog en dyb indånding. Han nikkede og smilede nærmest skyldbevidst. "Jeg kan bare se hvor nemt det ville være at blive ved. Men det er en hverdagsaften, jeg har timer i morgen, du skal på arbejde og tid... Tid er en god ting."
Han rømmede sig og løftede den ene hånd for at klø sig lidt i nakken. "... Er jeg helt galt afmarcheret?"
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:38:36 GMT 1
Agnes så forundret ud i et øjeblik over Terrances ord, før hun ikke kunne lade være med at smile imponeret. Hun gled helt tilbage at sidde og betragtede ham i nogle øjeblikke, før hun rystede let på hovedet.
"Nej," svarede hun med et mildt smil og en kriblende, behagelig følelse i mellemgulvet. Terrance var bestemt ikke den første mand Agnes havde kysset, men til gengæld havde hun en følelse af, at det hele var helt nyt. Hun spidsede læberne underfundigt. "Det lyder som en fornuftig beslutning."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 28, 2014 5:42:38 GMT 1
Et lettet smil indfandt sig på Terrances læber og hans skuldre sank lidt, som han slap et dæmpet suk. "Godt," svarede han. "Jeg er generelt en ganske fornuftig mand."
Hans blik spillede drillende og han rakte ud for at fange hendes hånd og plantede et forsigtigt kys på håndryggen, inden han slap den igen. "Men det er betryggende at vide, at jeg ikke er helt galt på den... På det område." Han smilede skævt.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 28, 2014 5:46:27 GMT 1
Agnes fnøs muntert og så decideret overrasket ud, da Terrance kyssede hendes håndryg. Hun forsøgte tydeligvis at regne ham ud, uden at komme frem til noget og det fik hende til at smile lettere overrumplet, som hun gled helt ned at sidde igen.
"Er du helt galt på den på andre områder?" spurgte hun til sidst og så undersøgende på ham, uden helt at kunne finde ud af situationen, men også uden helt at have noget imod at det var tilfældet.
|
|