|
Post by Magdalene Abbey on Apr 1, 2015 18:18:17 GMT 1
Maggie betragtede sit spejlbillede lidt vurderende. Hun gik så godt som altid i bukser og praktiske, dækkende bluser, men da hun var kommet forbi Det Magiske Målebånd på vej hjem, var hun alligevel stoppet op. Kjolen var ganske simpel, men alligevel noget andet og hun var pinligt bevidst om den mængde hud, der var afsløret omkring udskæring og arme. Hun så lidt overvejende på den strikkede trøje hun havde fundet til at trække over, men besluttede sig så for at lade den ligge. Der kom trods alt kun én udover hende. Maggie trak håret tilbage og samlede det i nakken, før hun erklærede sig tilfreds og forlod soveværelset. Der duftede af mad i køkkenet, men ovnen var ganske kold. Hun var ikke nogen stor kok og selvom hun nok skulle lære det en dag, så havde det alligevel været nemmere at hente maden ude. Hun fyldte den dog over i pæne fade og dækkede spisebordet i stuen pertentligt, før hun så tilfreds på sit værk og gik ud i køkkenet for at finde hvidvinen til sig selv og en hjembragt Wychwood til Brody.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Anfører & angriber for Ballycastle Bats |
|
Post by Brody Blance on Apr 1, 2015 22:15:37 GMT 1
Brody var færdig med træningen, havde holdt et møde med Jaqueline og været forbi huset derhjemme for at hente overnatningstasken og smide sit træningsgear. Den stod på et par velfortjente fridage og han havde tænkt sig at tilbringe dem i selskab med sin yndlingsblondine - og sin fars familie.
Da han trådte ud af kaminen hos Maggie, børstede han sig lidt af, før han satte tasken fra sig og så sig rundt. "Magpie?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 1, 2015 22:32:13 GMT 1
Maggie dukkede op i stuen igen med drikkevarerne i hænderne, netop som Brody kaldte. Et varmt smil gled over hendes læber. "Halløj," hilste hun og bukkede sig lidt ind over det lille spisebord (der ikke helt kunne måle sig med drengenes i Hogsmeade) for at sætte først øl og siden vin fra sig.
Hun rettede sig op igen og glattede kjolen lidt akavet, inden hun trådte hen til Brody. "Du kommer lige til tiden," konstaterede hun og kløede sig lidt på albuen.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Apr 2, 2015 0:01:11 GMT 1
Brodys blik gled uforvarende og lettere overrasket over Maggie og han rettede sig lidt op, før han fløjtede imponeret - og en smule drillende. "Hvilken heldig tyr får du besøg af i dag?" Hans tænder blev synlige i et både drenget og lettere selvironisk smil.
"Du ser lækker ud." Han indfangede hende med den ene arm og bøjede sig ned for at trykke et insisterende kys imod hendes læber.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 2, 2015 0:22:03 GMT 1
Maggies skuldre faldt lidt og hun himlede med øjnene over Brody, selvom det trak faretruende i hendes mundvige og øjeblikket efter blev til et reelt smil. Hun nåede ikke sige noget, men tog blot villigt imod kysset og følte sig som så ofte før en anelse blød i knæene bagefter. "Jeg var lige på vej ind for at tage noget mere på," konstaterede hun mumlende, havende ændret mening da hun stod ude i køkkenet.
Kinderne brændte svagt, men hendes smil var tenderende smørret, som hun skubbede let fra mod Brodys brystkasse. "Jeg ville gerne kunne sige, at jeg selv har lavet mad, men det må blive en anden god gang. Måske en hvor vi har spist i forvejen og det ikke gør noget, hvis det bliver forkullet."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Apr 2, 2015 0:50:36 GMT 1
Brody rystede langsomt på hovedet og smilede smørret. Han fnøs dæmpet over hendes forklaring omkring maden og stjal et kys, før han slap hende. "Det er fint. Jeg er her ikke for gourmetmåltidet," drillede han. "Og apropos: Lad endelig være med at tage mere på."
Han grinede drenget og blinkede til hende. "Hvad skal vi have?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 2, 2015 14:36:22 GMT 1
Maggie smilede lidt over Brody og fnøs lavmælt af ham, før hun trådte tilbage til bordet og gav sig til at fjerne det sidste af det hun ikke havde nået inden. En stak med bøger om dragers ynglemønstre blev hevet op i armene og hun dumpede dem i stedet på sofabordet. "Oksesteg med krydrede kartofler og bønner," svarede hun og børstede sig lidt fri for støv, men så med tilfredshed på det nu fuldt præsentable spisebord.
"Jeg tænkte, at det var en god måde at starte fridagene på," bemærkede hun og snoede sig forbi Brody. Lejligheden var ikke ligefrem stor. "Og så har jeg nogle nyheder, som jeg gerne vil tale med dig om. Sæt dig ned, så henter jeg det sidste?"
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Apr 3, 2015 21:47:54 GMT 1
Brody smilede skævt og rakte ud for at fange Maggie, da hun snoede sig forbi. Han slap dog sekundet efter og tog en dyb indånding, før han snuppede sin taske igen. "Jeg sætter lige denne her ind," svarede han, inden han forlod hende der og gik ind på soveværelset, hvor han dumpede sine ting.
Øjeblikke efter vendte han tilbage og satte sig lydigt ned ved spisebordet, imens blikket gled over indholdet. Måske var han den bedre kok, men det generede ham ikke det store. Han havde ikke brug for en husmor.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 4, 2015 1:16:33 GMT 1
Maggie kom ind med adskillige fade svævende foran sig og formåede med overraskende elegance (det var langt mere hende end hendes magi der var kluntet) at sætte det hele på bordet, ét fad ad gangen. Tryllestaven lagde hun fra sig og tog selv plads overfor Brody. Relativt ofte var aftensmåltider noget der blev indtaget afslappet i sofaen eller ude ved køkkenbordet og det passede hende egentlig fint. Forandring frydede dog.
Hun slog lidt opfordrende ud mod maden, men var tydeligvis så opstemt over hvad end hun skulle fortælle, at hun ikke havde tålmodighed til at vente. Et smil var ikke fraværende på hendes læber, da hun med en spændt følelse i mellemgulvet erklærede: "De har spurgt mig, om jeg vil tilbage til Rumænien."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Apr 5, 2015 21:59:42 GMT 1
Brody havde rakt ud for at gribe en ske, men stivnede lidt over Maggies udbrud. Han sænkede hånden igen og så på hende, som om hun lige havde fortalt ham, at nogen var død. "Rumænien?" Blikket han sendte hende var forvirret, selvom han udmærket vidste hvad hun talte om. Hans hjerte sank lidt.
Fingrene strakte sig op og han kløede sig i nakken. "Såeh. Nå. Og du har tænkt dig at sige ja?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 5, 2015 22:11:29 GMT 1
Maggies begyndende smil faldt lidt over Brodys ansigtsudtryk, men forsvandt ikke helt. Til gengæld rømmede hun sig og så kortvarigt ned mod sin tomme tallerken, før hun trak svagt på skuldrene. "Måske. Jeg overvejer det," svarede hun ærligt og løftede blikket til ham igen. Hendes hjerte bankede lidt.
"Men jeg ville tale med dig om det først." Hun fugtede læberne en enkelt gang og rakte ud for at tage en tår af vinen. "Jeg er klar over, at det vil være noget af en omvæltning..."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Apr 6, 2015 0:21:43 GMT 1
Brody sad overraskende længe tavs, før han tog en ordentlig mundfuld øl. Han klarede halsen og rynkede lidt på næsen, inden han så Maggie i øjnene og rystede lidt på hovedet. "Det ville være slutningen," svarede han langsomt, men ikke helt sikkert.
"Jeg tror ikke på langdistance." Et lille skuldertræk fulgte. Hvad vidste han om forhold? Maggies overvejelser var lidt af et slag. Han tog endnu en tår øl og rynkede panden.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 6, 2015 0:33:47 GMT 1
Maggies smil forsvandt og hun glemte alt om mad. I stedet så hun bare på Brody med sammentrukne øjenbryn og uden at kunne få et ord over sine læber. Slutningen? Hendes mave vred sig uroligt.
I sidste ende lod hun blikket falde til sine blege hænder i skødet, stadig med en dyb rynke mellem øjenbrynene. "Du tror ikke på det," gentog hun langsomt og lod ordene synke ind. Hun sank og så kun tøvende op. "Det er mit arbejde." Og endnu mere hendes passion. Det vidste Brody udmærket.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Apr 6, 2015 0:59:36 GMT 1
Brodys pande forblev rynket og han betragtede Maggie med et alvorligt blik, før han gav sig til at skænke forskellige ting op fra de fade, der stod på bordet, uden at svare med det samme. Da hans tallerken var fuld, så han dog op på Maggie igen.
"Mit arbejde er her," svarede han tungt, uden at røre maden. Blikket forblev på den lyshårede magizoolog. "Hvad ville du gerne have mig til at sige?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Apr 6, 2015 1:04:29 GMT 1
Maggie var ikke længere sulten, men lænede sig blot tilbage mod stolens ryglæn og åndede tungt ud. "Jeg troede ikke, at du ville være så hurtig til at afskrive os," svarede hun langsomt, men løftede blikket og så ham i øjnene. Hendes kæbe var en anelse spændt og det var ikke den nervøse pige, der sad overfor Brody i øjeblikket. Det var kvinden hun var blevet til.
"Der er transportmuligheder. Weekender." Maggie rettede sig lidt op, med en svag følelse af at hun talte en tabt sag.
|
|