|
Post by Emma on Nov 11, 2014 20:10:01 GMT 1
Emmas plottrådProfessor i mugglerstudier og og overhoved for Ravenclaw. Terrance, eller Professor Tweedy, er ærekær, dedikeret, privat, egoistisk, passioneret og stædig. Han elsker sit fag, men er på formidlingsfronten mindre fremragende end visse kollegaer, selvom han stræber efter at blive bedre. Som underviser er han streng og autoritær, men umiddelbart retfærdig. Angriber og anfører for Ballycastle Bats, linselus og lidt af en opblæst berømthed. Brody er efterkommer af to tidligere karakterer på Magical Us og har sikkert en masse naturlige relationer, men jeg er også meget interesseret i at få ham smidt sammen med alle mulige andre. Den lille (store) Quidditchspiller er en ligetil "man's man" type, som jævnligt befinder sig i sladderbladene med sine byture og erobringer, men ikke desto mindre også stod til at blive udtaget til landsholdet ved sidste verdensmesterskab. Genert, akavet, men dybt ambitiøs eksamensleder. Hun mangler alle former for relationer og hun er så sød, at man nærmest kun kan lide hende, medmindre man misforstår hendes generthed for snobbede tendenser. Auror og datter af Professor Froggenhall og en endnu ukendt kvinde, som du kan lave, hvis du har lyst (det skulle du tage at gøre). Hun er utrolig livlig - nærmest vild - og omfavner verden med stor entusiasme. Hendes holdninger er neutrale. Hun blander sig ikke i selve debatten, men passer sit arbejde, som hun er enormt engageret i. Hun bor i Hogsmeade, var tidligere på Ravenclaw og vil rigtig gerne lege med dig. Cas er min unge, revolutionære men mere eller mindre passifistiske (hah) Hufflepuffer. Han er en herlig, energisk type og han synes, at alle dine Hogwartselever skal tjekke ham ud. Nåja - hans forældre bor i Camden. Boom. Min bette ravn på sjette årgang. Ambitiøs og temmelig selvtilfreds. Jeg er meget indstillet på at eksperimentere mig frem til at finde denne lille heks' kerne. Hun har en del oplagte relationer, men alt det andet er også meget velkomment! Datter af den forsker, der fejlede i at finde en kur for lycantropi, en ottendedel willie og vejleder. Bartender, gøgler, musiker. Daniel lever livet hurtigt og let. Han er nem at være ven med med sit gode lune og omsorgsfulde persona og jeg regner med, at han har en stor flok af bekendtskaber. Mest af alt søger jeg selvfølgelig hans bandkammerater, men alle andre relationer er også meget velkomne.
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Lærling hos Howes Husremedier |
|
Post by Oliver Howe on Nov 11, 2014 21:04:49 GMT 1
Ok, Brody er den relevante her! Jeg har besluttet mig for, at Oliver bliver Gryffindor, årgang 2103 og han har spiller quidditch så snart han kunne komme til det. Så der er altså grundlag for, at de kender til hinandens eksistens. Umiddelbart kunne jeg forestille mig at der i en ældre alder er opstået lidt rivalisering. Brody spiller jo quidditch og er sej i Olivers øjne, og han sidder fast i familievirksomheden og ved egentlig ikke hvad han vil - så han drømmer om bedre dage og holder sine venner tæt. Ærlig talt, så udspiller Alex versus Ben sig i mit hoved, men idet Oliver ikke er Ben men meget mere likeable, så er det nok nærmere en venskabelig og sund drenge-rivalisering?
|
|
|
Post by Emma on Nov 11, 2014 21:21:44 GMT 1
Hahaha. Return to old days. Brody har været en endnu større klaphat i skoletiden, strøet om sig med damer (piger, dengang) og levet højt på at være kollegiets sportsstjerne. Det har helt sikkert steget ham til hovedet. Når det så er sagt, så er han jo - på bunden - en god dreng. Og rivaler eller ej, så har de været holdkammerater og Brody har været Olivers holdkaptajn. Derfor er det naturligt for mig, at de har været semi-venskabelige, uden rigtig at være jævnbyrdige.
Så hvor placerer det dem nu? Det er godt at vide. De har umiddelbart meget forskellige liv, men nu bor de begge i Hogsmeade (ikke?) så der er vel grobund for at de mødes til en øl eller whiskey?
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Lærling hos Howes Husremedier |
|
Post by Oliver Howe on Nov 11, 2014 21:37:51 GMT 1
For at uddybe, så mente jeg at rivaliseringen først er kommet i en senere alder som i efter Hogwarts. Jeg tror at tre år til forskel er tilpas meget til, at det aldrig har været aktuelt mens de gik i skole. Men de har helt sikkert haft noget gennem quidditch, og det må velsagtens være Brody der har optaget ham på holdet og sluppet ham fri af sin spastiske lammelse i foden. Om de ses aktivt ved jeg ikke, men Oliver ville ikke tøve med at invitere ham på Den kogende kedel (er det i Hogsmeade? jeg skyder fra hoften), hvis de stødte på hinanden. Måske står der Howes husremedier på et quidditch-stadion et sted, fordi de er sponsorer, oveikøbet.
|
|
|
Post by Emma on Nov 11, 2014 22:15:47 GMT 1
Den Kogende Kedel er det dystre sted i Hogsmeade, men Brody går gerne med. ;D
Jeg tror næppe Brody har været holdkaptajn på sin fjerde årgang, hvis det var der Oliver kom på holdet, men detaljer, detaljer. Jeg har hørt noget om, at Oliver er chumchum med Maggie. Det kan godt have ledt til visse... Spændinger.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Sekretær hos Howes Husremedier |
|
Post by Philippa Blythe on Nov 12, 2014 21:11:10 GMT 1
Terry: Hmh. Altså de har begge deres karriere som førstevalg, og er ambitiøse omkring det, og så ser jeg dem begge som lidt af et par individer? Jeg tænker der kunne være spil her, men er i stadig i tænkeboks omkring hvad. Lad mig høre hvis din tænkeboks er mere effektiv!
Brody: Damit, Hunnam. Too pretty to be human. De er næsten jævnaldrende, så jeg tænker de kan være stødt på hinanden i løbet af deres tid på Hogwarts, selvom Brody rent personlighedsmæssigt ikke er hendes kop te. (af hvad han viser, tænker det kunne ændre sig, hvis han var typen der viste hvad han har at byde på, ud over ren og skær douchebag. Pippa var venner med Ollie under skoletiden, og arbejder nu under hans far (og ham), så hende og Brody er ikke ligefrem vennepotientiale. Jeg kan forestille mig at hun har studeret ham på afstand under deres skoletid, og fundet hans opførsel kvalmende ækel, samtidig med at hun har fundet ham irriterende pæn. Jeg ved ikke, jeg har en ide oppe i mit hoved om at de ikke har sagt et ord til hinanden under hele skoletiden, men at hans opførsel en eller anden dag kan have fået hende til at fare op, og sige noget i et forsøg på at belære ham, men så fortrudt, og bare stukket halen mellem benene, haha. Okay, det var en del skriblen og skrablen, forhåbentlig kan du bruge noget af det til noget.
Cal: Her har jeg slet ingen ideer, udover at hendes bror synes at Pippa er gudesmuk. (hans ord) xD!
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 12, 2014 21:46:01 GMT 1
Terry og jeg forstår ikke helt, tror jeg. Hvis du mener, at han er lidt en særling, så har du på mange måder ret. Med sine fireogtyve år har hun ikke haft ham som underviser og det er nok også bedst sådan. Hvad de skulle mødes om ved jeg ikke lige. Familierelationer er nok det primære, der kunne skabe et eller andet?
Brody og Pippa er ikke riiiigtig jævnaldrende, selvom det er sandt, at de har gået på Hogwarts sammen. Dog på hvert deres kollegie og med tre års mellemrum. Der skal virkelig være sket noget eller have været fælles interesser (og Brodys har været begrænset til Quidditch) for at de skal have haft noget med hinanden at gøre dengang. Det forhindrer dog absolut ikke, at de kan have noget med hinanden at gøre nu! Hvorfor Ollie som chef skulle betyde, at der ikke er vennepotentiale ved jeg ikke? Jeg vil nærmere sige, at der ikke er vennepotentiale fordi vidt forskellige interesser - og så er Brody dårlig til at være venner med the females. Han skal dog gerne feje benene væk under Pippa, hvis hun er til det.
Callie har ikke rigtig nogen holdning til hvem hendes bror idealiserer. Kom tilbage når du har en Hogwartselev <3
|
|
|
Post by Cara Banes Felton on Nov 13, 2014 14:47:31 GMT 1
Brody & Cara
Jeg har sådan set kun tænkt mig at skrive om Cara og Brody, for de andre to er ikke relevant i forhold til alder. Brody, til gengæld, er ganske interessant. Nu ved jeg ikke hvad du forestiller dig, men eftersom både Bree og Alex har kendt Stu og Sofia gennem lang tid, har deres børn nok kendt hinanden. Måske endda ses ret ofte. I så fald, kunne jeg forestille mig en seriøs idoldyrkelse fra Caras side - især når han er gået hen og blevet Quidditchstjerne. Hvis Brody er sådan en flirtende stud, så er Cara nok faldet i med begge ben. Jeg ved ikke, hvad du siger?
|
|
|
Post by Lois Lethbridge on Nov 13, 2014 15:05:32 GMT 1
Terrance: Altsååøøh, Lois er jo elev på skolen. Så der må naturligvis være et helt almindeligt lærer/elev-forhold herimellem, og hvordan det liiige skulle kunne blive til en mere dybdegående relation, aner jeg ikke. Lois har relativt nemt ved mugglerstudier eftersom hun var ret gammel, før hun stiftede bekendtskab med den magiske verden, men synes måske heller ikke, at Terrance er en vildt god lærer.
Brody: Her ser jeg ingen mulig relation udover, at Lois nemt kunne være en af de hersens skrigende, dånende fans, som følger hvert et skridt, han tager, igennem sladderbladene.
Callista: Både kollegium og årgang skiller dem ad, så de har umiddelbart ingen timer sammen og behøver faktisk ikke have noget som helst med hinanden at gøre i hverdagen. Tænker dog, der altid er den mulighed, at de er tørnet sammen engang og enten har udviklet et venskab eller et fjendskab af en slags.
Lad mig endelig høre, om du har nogle andre særligt geniale idéer!
|
|
|
Post by Emma on Nov 13, 2014 21:55:17 GMT 1
Cara & Brody: Jeg ved ikke lige hvor Stu og Al landede, tbh. Det har jeg ikke nogen fornemmelse af overhovedet, så det vil jeg ikke bevæge mig ud i at tage stilling til. De har dog gået på Hogwarts samtidig, så hun kender ham nok derfra? Brody flirter til højre og venstre og Cara kan sagtens have været et hak i hans sengegærde. Præcis hvorfor Terrys alder i sig selv diskvalificerer ham som plotmulighed ved jeg ikke, men jeg har heller ikke selv nogen idéer umiddelbart, så det er alright. (;
Lois & Terrance: Det at vide meget om mugglersamfundet er ikke længere nok i mugglerstudier, som man måske kan lure sig lidt frem til af verdenens politiske drejning. ;D Kritisk analyse af de to samfunds forskelligheder, evnen til at få sagt de rigtige ting... Ak ja. Alt afhængig af hendes argumentationsevner og holdninger kan de have mange forskellige slags lærer-elev forhold til hinanden.
Lois & Brody: Skrig, dån. It's all good.
Lois & Callista: Man kan altid smide Hogwartselever sammen og der er så få af dem, at jeg synes vi skal prøve. Jeg regner lidt med at løbe bort med vejlederstillingen til Callie lige her om to sekunder og så har de jo i hvert fald det at gå ud fra!
|
|
|
Post by Maxwell Attwater on Nov 13, 2014 22:39:44 GMT 1
Brody, Brody, Brody.. Max og han har en hel del ligheder, men jeg ved ikke, om det skal være godt eller skidt? Der er vel grobund for både et rigtigt godt venskab og en frygtelig rivalisering? De må i hvert fald rende hinanden lidt over tæerne, så helt undgå at kende til hinanden, kan de næppe.
|
|
|
Post by Cara Banes Felton on Nov 14, 2014 8:04:58 GMT 1
Cara & Brody Hmm, altså Cara er venner med Brodys kære lillebror, så jeg tror aldrig Cara har taget skridtet videre og været i seng med Brody. Når det er sagt, tror jeg hun vil bruge enhver mulighed for at oogle lidt på ham, når hun var hjemme hos Oliver. *dreamy eyes når Brody lige er trådt ud af badet iført intet andet end et håndklæde om livet*. Hvilket i sig selv ikke giver særlig meget spil kan jeg se... Men jeg har ikke de store idéer til andet end kæmpe fan, lige nu. Måske det kommer?
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Nov 14, 2014 8:41:10 GMT 1
Terrance & Lucy Bum. Lucy er to år ældre end Terrance, men de har gået på Hogwarts sammen, så jeg tænker, at de kender hinanden. Min heks var ikke vildt social i skolen, og hun fokuserede meget på studierne, men det tænker jeg ikke forhindrer de to i at kende hinanden! Jeg kan umiddelbart ikke regne ud, om de ville klikke godt sammen eller ej, men de lader til at have noget hen ad den samme holdning til mugglere, om end Terrances virker mere aggressiv. Han var jo med i The Hallows, da de fandtes i sin tid, men hvad var hans holdning til Skolemassakren, altså meningen med den? Jeg tænker, at det kan være afgørende, da Lucy selv var knust lang tid efter, det skete. Min morgenhjerne er lidt grødet, jeg beklager, men nu har jeg i hvert fald vist hende frem!
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 14, 2014 19:14:48 GMT 1
Max & Brody: Jeg tænker rivalisering ville være perfekt. Ved ikke om de har fælles relationer vi lige skal tage stilling til først, inden vi går all in? Jeg har så ofte stået med to karakterer, som skulle forestille at hade hinanden, men så har de den samme nære ven og intet giver mening. Så graden af rivalisering er jeg lidt i tvivl om, med andre ord. Cara & Brody: Hvis Brody skulle lade sig begrænse af ikke at kunne knalde Ollies pigevenner, så ville han aldrig få noget. Men hvis du siger det, så er det også fint. Lucy & Terrance: Med og med. Han gik på første årgang og var et lille pus, der bagefter var meget enig i, at politik og Hogwarts ikke hang sammen. Jeg tænker dog, at vi bliver nødt til at plotte de her sammen, om ikke andet så fordi de og Geneva er helt alene i den aldersgruppe. Har Lucy en relation til hende, for så kunne vi evt. koble det hele sammen og lade de tre (meget enige) mødes over noget varmt og tale verdenssituation (forhåbentlig med lidt action, så det ikke bliver for kedeligt).
|
|
|
Post by Maxwell Attwater on Nov 14, 2014 19:39:27 GMT 1
Brody&Max Jeg syntes jeg så et sted, at Brody bor sammen med Ajax? Max og Ajax er venner, så jeg ved ikke, om det kan blive et problem for en evt. rivalisering. Ellers tror jeg ikke, at der desideret er nogen relationer, der vil være i vejen
|
|