|
Post by Louisa Maddox on Jan 20, 2015 17:33:08 GMT 1
Louisa skulle snart starte i skole, men inden da havde hun taget et smut forbi Hogsmeade, for at mødes med sit nye bekendtskab Louis Howe. Hun kendte selvfølgelig navnet, men den unge mand kendte hun ikke særlig godt og nu hun stod her og ventede på ham, følte hun sig en anelse anspændt. Hun havde en hvid varm hue trukket godt ned over øerne og en varm matchende vinterkappe, som hun havde trukket godt omkring sig og faldt næsten i et med den lille by der var dækket af sne. Hun småfrøs en smule i den kolde vinterluft, men forsøgte at varme sig selv ved at trille frem og tilbage på sine fødder. Hun håbede han rent faktisk ville dukke op, ellers ville hun stå her og fryse, forgæves.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 20, 2015 21:52:07 GMT 1
Louis trampede hastigt igennem sneen. Det var ikke fordi, han var forsinket, men han bevægede sig generelt altid i et hurtigt tempo, selvom det var en anelse mere besværligt med den hvide sne.
Den unge troldmand så først ikke Louisa, men da han gjorde, løftede han den ene vantebeklædte hånd i et vink. "Louisa," hilste han, da han nåede frem til den yngre heks. "Jeg håber ikke, du har ventet længe ude i kulden," tilføjede han og smilede venligt. Der gik ikke lang tid, før han gestikulerede mod De Tre Kostes indgang. Der var ingen grund til at stå ude i kulden, når de kunne varme sig foran en pejs.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 20, 2015 22:12:27 GMT 1
Louisa var dukket op alt for tidligt og havde egentlig stået og ventet ret længe, men den fejl kunne hun kun beskylde sig selv for. Hun lyste op i et smil da hun endelig fik øje på ham og rettede nervøst på sin hue. "Slet ikke" Løj hun og smilede genert til ham, hvorefter hun drejede rundt og gik ind af De Tre Kostes dør og tog sin hue af da hun kom ind i varmen og afslørede den sædvanlige franske fletning der omkransede hendes hoved. Hun ventede på at han også var kommet ind, før hun fulgtes med ham hen til et af bordene og begyndte at tage sin kappe af og afslørede den kjole hun havde på indenunder.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 20, 2015 22:21:55 GMT 1
Louis tog sin hat af i indgangen og børstede det værste af sneen væk, før han fulgte efter Louisa. Han skævede diskret til den yngre heks, mens han selv var ved at tage sin kappe af, men kun kortvarigt.
Da de havde sat sig, sørgede den unge troldmand for at have fanget en af de ansattes opmærksomhed, før han fandt Louisa med blikket. "Havde du en god nytårsaften?" spurgte han med en trækning i mundvigen og foldede hænderne på bordet.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 21, 2015 10:46:34 GMT 1
Louisa satte sig på stolen ved siden af ham, ved det aflange bord og rettede lidt på sit skørt, inden hun vendte blikket mod ham. Hendes blå øjne mødte hans og hun smilede mildt over hans spørgsmål. "Jaeh.. Den var som den plejer.. en lang middag med familien.. " Sagde hun og så sig flygtig omkring, inden hun grinede afdæmpet. "Og dog.. Min far formåede at ødelægge en lampe med proppen fra champagnen.. Det syn glemmer jeg ikke lige med det samme" Bemærkede hun og smilede for sig selv, inden hun drejede sin krop mod ham og lagde benene over kors. "Hvad med din?" Spurgte hun smilende og lagde hovedet lidt på skrå.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 21, 2015 14:58:39 GMT 1
De grønlige øjne var fikseret på den yngre heks, selvom hun så væk. Han trak på smilebåndene over det, hun sagde, men fik et mere skeptisk udtryk, da der blev spurgt ind til hans aften.
"Jeg var også sammen med min familie, men kort efter midnat tog jeg over til min bror og hans venner, hvilket jeg godt kunne have klaret mig uden," sagde han med et skuldertræk. "De bor nogle stykker i et hus på Fønixengen, hvor de holdt en kæmpe fest," uddybede han og så på Louisa, "men jeg er ikke meget til den slags . . . larm."
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 21, 2015 17:18:59 GMT 1
Louisa så nysgerrigt på ham og løftede sine øjenbryn lidt, de måtte have en del penge, hvis de havde råd til at bo der. Fønixengen var jo utrolig eksklusivt. "Åh.. Det må være rart at blive inviteret med til store fester. Jeg spurgte egentlig nogle piger fra min årgang hvad de skulle, men de havde ingen planer påstod de, indtil en af dem tilfældigvis talte over sig." Sagde hun og så tænksomt ud i luften, inden hun smilede til ham. "Er du virkelig kun til bøger og stilhed? Hvad med musik og teater? Bryder du dig ikke om den slags?" Spurgte hun og så ham i øjnene med et nysgerrigt blik.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 22, 2015 20:44:20 GMT 1
Louis hævede åbenlyst øjenbrynene ved hendes kommentar og åbnede munden for at kommentere det, men Louisa nåede at afbryde ham. Troldmanden bemærkede det nysgerrige glimt i de blå øjne, men nåede også kun at åbne munden igen, før en tjener kom op til bordet og afbrød ham.
Da de hurtigt fik bestilt og tjeneren var væk, lykkedes det ham endelig at få sagt noget. "Bøger og stilhed ligger uden tvivl øverst på listen, men musik er ikke så slemt. Teater derimod . . ." han tøvede og skar en sigende grimasse, "det er ikke lige mig. Det er for overdrivende, artikulerende - jeg har svært ved at fokusere på stykkets egentlige handling, når de vifter sådan med armene." Louis fandt den anden med blikket igen uden at tage særlig meget hensyn til, om hun måske godt kunne lide teater.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 22, 2015 20:53:33 GMT 1
Louisa grinede mildt over hans ord mens hun holdt hånden op foran sin mund. "Vifter med armene?" Gentog hun og skulle le færdig, inden hun kunne forsætte samtalen. "Åh jeg elsker at lade mig opsluge af alt.. Bøger, musik, teater.. " Bemærkede hun med et fraværende blik og smilede underfundigt. Hun kunne dog godt se at en analytisk ung mand som Louis måske ikke ville kunne følge hende i det. "Sig mig.. hvad laver du egentlig.. sådan.. arbejdsmæssigt?" Spurgte hun og så flygtigt på tjeneren, da han kom med en tekande til hende og en tom kop. Teen skulle dog alligevel trække, så hun kiggede afventende på ham med et lille smil på sine læber.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 22, 2015 21:47:37 GMT 1
Louis havde ikke forventet at få den yngre heks til at grine, men da det skete, gik der ikke lang tid, før et lavmælt grin undslap ham. Hun havde et behageligt grin, der hurtigt spredte en god stemning. Et større smil end sædvanligt hvilede på troldmandens læber efterfølgende.
Han nikkede til hendes bemærkning, uden at det kom bag på ham. Hun virkede som en ganske drømmende type. Louis så op fra sit krus med ingefærøl med et smil. "Min far ejer Howe's Husremedier - hvis du har hørt om det? - jeg er praktikant dér," sagde han med en stolt undertone og tog en tår af sin øl. De fleste, der færdedes i Hogsmeade, kendte til forretningen - i hvert fald sagde navnet dem noget. "Og du går på Hogwarts. Hvilket kollegium?" Han tørrede skummet fra overlæben med en hurtig bevægelse og betragtede hende.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 22, 2015 22:16:55 GMT 1
Louisa nikkede smilende til hans spørgsmål, selvfølgelig kendte hun Howe's Husremedier, det gjorde alle vel - hun havde gået forbi butikken så mange gange at hun ikke længere havde tal på det. Derefter nikkede hun igen og rettede sig lidt op. "Ja, syvende årgang.. Ravenclaw.. " Hun blottede tænderne i et stolt smil og sukkede mildt. "Hvilket kollegie er du fra?" Spurgte hun og så nysgerrigt på ham, mens hun forsøgte at gætte hvor han måske hørte til, han måtte enten være en slange eller en ravn. Imens han svarede gav hun sig til at hælde te op til sig selv og satte forsigtig kanden ned igen, da hun var færdig.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 22, 2015 22:29:31 GMT 1
Syvende årgang. Det var mærkeligt at tænke tilbage, til da hans selv gik sit sidste år. Det føltes som så lang tid siden - nærmest lidt fjernt. Et eller andet sted ærgede troldmanden sig en lille, lille smule over, at hun ikke var ældre.
"Ah. Fordelingshatten overvejede at fordele mig til Ravenclaw," sagde han og tog en tår af øllen, inden han fortsatte, "men den valgte til sidst at placere mig på Slytherin." Han granskede hendes ansigt og lod albuerne hvile på bordfladen - gad vide om hun havde kunnet gætte det?
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 22, 2015 22:44:46 GMT 1
Et smil dukkede op på Louisas læber da han nævnte Ravenclaw og da han derefter fortalte hende at den havde placeret ham på Slytherin, grinede hun en anelse. "Jeg sad lige og tænkte på netop de to kollegier" Bemærkede hun og lagde fingrene rundt om tekoppen. "Men der er selvfølgelig heller ikke så mange at vælge imellem, så det er nemt at gætte nogenlunde rigtig" Sagde hun og så på ham med et lille smil, inden hun vendte ansigtet væk et øjeblik. "Jeg er stadig ikke sikker på hvad jeg skal.. efter Hogwarts.. min søster er healer.. men det er ikke lige mig.. og dragonolog.. som min far er.. tja.. " Hun rynkede tænksomt sine øjenbryn, men trak så på skuldrene og smilede. "Jeg vil gerne lave et eller andet.. spørgsmålet er bare hvad"
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Jan 22, 2015 22:56:35 GMT 1
Louis smilede og rystede let på hovedet. "Det er ikke alle, der er lige gode til at gætte rigtig," sagde han, granskede hendes ansigt, før hun så væk, og han selv så ned i sin øl.
Da hun igen talte, så Louis op, mens han tog en tår fra kruset. Smilet hvilede i hans mundvige, mens hun faldt hen i sine tanker, og han betragtede hende ganske udiskret. "Du lader til at være et kreativt menneske," sagde han og foldede hænderne foran sig. "Kan du fremdrage nogle egenskaber om dig selv?" Troldmanden tænkte ikke over, at det ikke altid var lige nemt for alle at fremhæve sig selv - han havde altid kunne sige, hvad han var god til.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Jan 22, 2015 23:07:19 GMT 1
Louisa afskyede det spørsgmål, mest fordi hun aldrig vidste hvad hun skulle svare på det og en lille nervøs trækning dukkede op på hendes ansigt. "Jeg er kreativ ja.. men ellers ved jeg ikke rigtig om jeg har nogle brugbare kvaliteter.. eller.. jeg er god til besværgelser.. og forvandling.. " Fortalte hun og så flygtigt på ham, inden hun gav sig til at kigge ned i sin tekop med et lettere fortvivlet blik. Hun kunne jo ikke gå hjemme som sin mor, det ville de nye regler ikke tillade, hun blev nødt til at finde sig en beskæftigelse. De kreative fag hun havde overvejet, var jo ikke som sådan et rigtig arbejde.
|
|