|
Post by Magdalene Abbey on Dec 3, 2014 23:44:14 GMT 1
Maggie skjulte endnu et gab, som hun forsøgte at undgå at nikke hen over sit papirarbejde. Hvor det normalt var hyggeligt at sidde med, fandt hun det denne lørdag formiddag temmelig anstrengende. Det havde muligvis noget at gøre med at hun ikke havde fået sovet mere end et par timer på Hectors relativt ukomfortable sofa og hun gned sig søvnigt i det ene øje. Da tallene til sidst blev ved med at glide sammen, besluttede hun at det var på høje tid med en kop kaffe, fortalte sin kollega at hun ville være tilbage snart og greb sin kappe fra knagen i baglokalet, før hun trådte ud i den iskolde vintervind og i egne tanker, satte kursen mod De Tre Koste, hvor man plejede at kunne få lov til at tage kopperne med, hvis bare man spurgte pænt.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Anfører & angriber for Ballycastle Bats |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 0:02:31 GMT 1
Brody havde haft en temmelig heftig nat og sad og hang hen over et velfortjent måltid bestående af stegte pølser med sprødt skind, en sund portion røræg, en overvældende mængde bønner i tomatsauce og flere stykker ristet brød med smør. Der var også en stor, bagt tomat og andre lækkerier, som han allerede havde sat til livs, da døren ringede og en køn ung blondine kom ind af døren.
Angriberen løftede hovedet og kom til at smile, selvom han var lettere utilfreds med visse menneskers måde at bruge deres aftner på. Han kunne ikke helt ærligt sige, at han selv havde siddet derhjemme og surmulet.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 4, 2014 0:19:34 GMT 1
Maggie satte farten en anelse op og var ganske taknemmelig for varmen, der mødte hende i det øjeblik hun trådte ind i den hyggelige kro. Hun så sig ikke umiddelbart rundt, men fortsatte op i baren med det samme og lænede sig lidt indover den, for at bestille en kop kaffe.
Hun takkede og smilede mildt, da kroværten nikkede, før hun kvalte et gab bag den ene håndflade. Det tog kun et øjeblik før koppen var fyldt med kaffe og det var kun ganske tilfældigt, at hun så rundt i rummet i samme øjeblik, som hun rakte ud efter døren igen. Øjenbrynene gled en anelse op og hun så svagt overrasket ud, før døren svingede op og hun hastigt måtte tage et skridt til den ene side for ikke at spilde kaffe ud over sig selv.
Hun strøg håret om bag øret, smilede undskyldende til den tætte, lille troldmand, der lige var kommet ind, før hun tog et par langsomme skridt over til Brodys bord. Smilet var halvt skjult af et tykt, mørkt halstørklæde. "Hej."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 0:35:24 GMT 1
Brody spiste sin morgenmad i relativ stilhed og nøjedes med at betragte Maggie lidt ud af øjenkrogen, imens han bed et smil i sig. Han læste temmelig ukoncentreret den seneste udgave af profettidende og var netop nået til en analyse af den internationale bankkrise blandt de Sydamerikanske magikere, da han løftede blikket og så direkte ind i de mørke øjne på en hvis Frøken Abbey.
"Hej," hilste han roligt, med et drillende glimt i øjnene, før han stak en lille, sprødstegt pølse i munden. "Godt at se dig igen."
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 4, 2014 0:40:12 GMT 1
Maggie smilede svagt, stående en anelse ubeslutsomt ved siden af bordet. Hun kunne sætte sig, men det var meget offentligt. Hun så i et øjeblik ned i koppen, før hun tiltede hovedet en anelse. "I lige måde."
Hun fugtede de kolde læber en enkelt gang og drejede koppen mellem sine fingre. "Havde du en god aften i går?"
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 0:44:48 GMT 1
Brody kunne ikke sige, at han ikke fandt situationen en smule morsom. Maggie, fanget mellem sin uvilje imod offentlig affektion og... Ham. Han smilede skævt og hævede et øjenbryn, uden at tænke på hvor hun havde været.
"Glimrende," nøjedes han med at uddybe, før han gestikulerede imod stolen overfor sig og med sin ene fod skubbede den lidt ud. "Vi tog byen med storm."
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 4, 2014 0:51:10 GMT 1
Maggies skuldre faldt en anelse, da Brody skubbede stolen ud og hun sank taknemmeligt sammen på den. Hun tog en veltrængt tår af kaffen, før hun hvilede albuerne på bordet uden at stille koppen fra sig. "Det lyder farligt," svarede hun muntert og tog endnu en tår, før hun kastede et blik ned mod Brodys tallerken.
Læberne trak op i et svagt drillende smil, men udtrykket i de mørke øjne var varmt. "Hård morgen?"
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 0:54:57 GMT 1
Brody trak lidt på skuldrene og fangede en god klump røræg, som han gumlede i sig. Han smilede antydningsvist og betragtede den godt indpakkede kvinde foran sig med et lettere skælmsk blik, før han skar en grimasse.
"Ja. Det så ikke så smukt ud, som det du nu ser foran dig," konstaterede han tørt, før hans blik hæftede sig ved de mørke rande under hendes øjne og mundvigene trak lidt nedad igen. "Og du?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 4, 2014 0:58:55 GMT 1
Maggies hænder flyttede lidt rastløst rundt på kaffekoppen, uden at hun helt selv var klar over at hun gjorde det. Til gengæld sendte hun Brody et medlidende smil, men fnøs alligevel muntert over hans erklæring. Skulle hun være ærlig, så havde hun endnu at se et øjeblik, hvor Brody ikke så godt ud.
Hun gned sig lidt i den ene øjenkrog. "Jeg fik ikke så meget søvn," svarede hun med et søvnigt suk. "Hector blev... Syg." Hendes blik flakkede den mindste smule, men hun skjulte det nogenlunde ved at se ned i koppen og tage en forsigtig tår af den varme drik. "Jeg har lovet at komme og se til ham efter arbejde igen."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 1:43:55 GMT 1
Brody rynkede på næsen og han tog en solid tår af sin egen te, før han trak på skuldrene. "Bare du lader være med at tage hvad end han har og smitte mig med det," konstaterede han, tydeligvis ikke tilfreds med situationen. Han nøjedes dog med at surmule lidt, som han spiste videre.
"Hvornår ser jeg dig igen?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 4, 2014 1:47:13 GMT 1
Maggie rynkede lidt på brynene over Brodys kommentar og så i et øjeblik ned i sin kop. "Det skal du ikke bekymre dig om," slog hun fast. Tanken om at tage hvad end han havde fik det til at løbe hende koldt ned ad ryggen.
Brodys mavesure ansigtsudtryk fik hende til at fugte læberne en enkelt gang, før hun forsigtigt rakte ud og lod fingerspidserne strejfe hans knoer. "Jeg kunne komme i aften, efter jeg har set til ham. Jeg har fri søndag..."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 1:59:51 GMT 1
Brody løftede blikket, da Maggie strejfede ham. Hans mundvige sitrede og han viste tydeligt, hvor dårlig en skuespiller han var, da et skævt smil trak op på hans læber.
"Fri søndag?" Han spiddede endnu en pølse og kneb øjnene lidt sammen med et tydeligt drillende glimt i dem. "Aha. Skal jeg tage chokoladesaucen frem, Frøken Abbey?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 4, 2014 2:02:57 GMT 1
Maggies lettere tøvende og forsigtige fremgang forsvandt som dug for solen, som hun kom til at le og måtte daske lidt til hans hånd, før hun himlede med øjnene. "Du er uforbederlig," svarede hun opgivende og rystede lidt på hovedet.
"Men jeg går ud fra, at det var et ja," konkluderede hun og hævede øjenbrynene lidt af ham, før hun rakte ud og stjal en enkelt bid af hans røræg mellem to fingre.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Dec 4, 2014 23:26:20 GMT 1
Brodys tænder blev synlige i et drenget smil og han blinkede drillende til Maggie, uden at tage sig af det blide slag han havde modtaget. Til gengæld truede han af hende med gaflen over hendes tyveri, før han selv indkasserede en bunke røræg og lidt bacon med gaflen.
"Det var et ja, sveske. Kom forbi efter fire, der er jeg færdig med træning." Han lagde hovedet lidt på skrå, efter at have stukket sin gaffelfuld i sig og tygget af munden. "Tag skiftetøj med," foreslog han, uden den sædvanlige, drillende mine.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Dec 5, 2014 0:07:48 GMT 1
Maggie sank den beskedne bid og betragtede Brody i nogle øjeblikke, før hun smilede svagt og nikkede let. "Efter fire," gentog hun og lukkede hånden let om kaffekoppen, inden hun rejste sig og skubbede stolen tilbage ind på plads.
"Jeg må hellere komme tilbage til arbejdet," konstaterede hun, tøvede et øjeblik og trådte så et enkelt skridt frem, for at bukke sig og plante et kys på Brodys kind. "Vi ses senere?"
|
|