|
Morgen
Nov 28, 2010 17:46:23 GMT 1
Post by ish on Nov 28, 2010 17:46:23 GMT 1
Ishbel gled ned af trappen mod opholdsstuen og standsede kort i den alt alt for stille opholdsstue. Hvorfor den var så tom anede hun ikke. Det var omkring klokken tolv om formiddagen og de fleste elever sov normalt til sent på dagen, de andre stod tidligt op og var ude inden man havde set sig om. Enkelte piger fra hendes eget værelse sov stadig. Hun gik hen til kaminen og dumpede ned at sidde foran pejsen kun iført sit nattøj som hun endnu ikke var frisk nok til at skifte. Hun havde kun lige vaskede ansigtet og børstede det ildrøde hår og så stukket fødderne i sine tøfler. Hun trak benene op under sig og gabte inden hun kastede et blik på sine fine negle som hun gjorde en anelse længere via sin specielle evne.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 17:53:05 GMT 1
Post by nicklas on Nov 28, 2010 17:53:05 GMT 1
Nicklas kom gående ind gennem portræthullet. Han var iført kappe som det var påkrævet at man skulle når man var på de offentlige arealer. Han gabte kort bag sin hånd, fandt sine tryllestav og manede sin kappe bort. Så slog han endnu et sving med den så en af lænestolene kurede hen så han kunne smide sig i den. Han var vågnet tidligt idag og var gået ned for at spise morgenmad fordi han regnede med at der ikke ville være så mange elever så. Han gemte tryllestaven væk og lukkede kort øjnene. Han var egentlig ikke træt, men han nød stilheden i forhold til spisesalen hvor folk snakkede og larmede.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 17:59:29 GMT 1
Post by ish on Nov 28, 2010 17:59:29 GMT 1
Hun hørte at der kom nogen ind men vendte sig først om på sofaen efter et stykke tid. Hendes ildrøde hår dukkede op og så vendte hun sig om så hun sad omvendt på sofaen lænede op ad sofaryggen. Hun betragtede Nicklas med et skævt smil over læberne ”Halløj du” sagde hun med sin blide stemme og varme udtryk i øjnene som kun hendes trofaste og nærmeste venner fik at se. ”Har du noget morgenmad med til mig” sagde hun drillende. Hun mente det ikke men hun forventet at han havde været ned at spise. Hendes blik gled hen over kaminen i få enkelte sekunder inden hun vendte blikket mod ham igen. Hun skiftede hårfarve fra rød til blå og så afventende på ham for at se hans reaktion.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 18:35:42 GMT 1
Post by nicklas on Nov 28, 2010 18:35:42 GMT 1
Nicklas smilte svagt da han lagde mærke til Ishbel. Han hævede dog et bryn, men rakte trods alt armen frem mod hende hvorpå der stod et fad med lidt af hvert på, hvor der få sekunder inden ikke havde været noget "selvfølgelig har jeg det". Han smilte igen svagt og betragtede hende blot da hun skiftede hårfarve. Han var efterhånden vant til at hun ændrede på sit udseende, men det var stadig en smule underligt at se det ske. Han betragtede hende blot fortsat uden rigtigt at vide hvad han skulle sige til hende. Det problem havde han altid haft. Han var rigtig dårlig til at indlede samtaler.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 18:48:03 GMT 1
Post by ish on Nov 28, 2010 18:48:03 GMT 1
Hun så på ham med et skævt smil “Hvor du dog kan trylle” sagde hun drillende og tog imod fadet han havde rakt hende. hun tog et bid af et skive brød og tyggede det igennem inden hun så på ham igen ”Tidligt oppe? Har du overhovedet sovet” hun så indgående på ham blot for at se om han havde sovet, han virkede ikke så træt men hun kunne jo tage fejl. Stilheden var alt for irriterende efter hendes mening men den var ikke så slem som den kunne være. Hun håbede bare på at der ikke dukkede nogen op der kunne ødelægge den stille dog gode stemning hun rykkede sig i sofaen ”Kom og sæt dig ved siden af mig” sagde hun varmt og skiftede hårfarve igen til den sædvanlige ildrøde farve.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 19:16:54 GMT 1
Post by nicklas on Nov 28, 2010 19:16:54 GMT 1
Nicklas smilte lidt større over hendes spørgsmål "jeg synes nu ikke jeg har været tidligt oppe. Ikke i forhold til i hverdagene i hvert fald. Du kan være ganske rolig. Jeg har sovet". Han hævede igen et bryn. Hun kunne virkelig godt lide det der med ordre. Han rejste sig dog op med et svagt smil, gik de få skridt hen til sofaen og lod sig dumpe ned ved siden af hende. Han betragtede hende i lidt tid uden at sige noget. Han strøg kort en hånd gennem hendes hår "jeg kan nu bedre lide den røde farve. Selvom den blå også er pæn til dig".
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 19:31:37 GMT 1
Post by ish on Nov 28, 2010 19:31:37 GMT 1
Hun så på ham mens hun gumlede videre på det stykke brød inden hun slugte den og tog fat på et æble som hun delte i to dele inden hun begyndte at spise den. Hun vendte blikket mod ham igen ”Du er stadig tidligt oppe… det er meningen af vi skal stå rigtig sent oppe i weekenderne” sagde hun drillende hun stod selv ikke så sent oppe i weekenderne men det var en undtagelse denne dag fordi hun var kommet sent i seng. Hun lo da han hævede det ene bryn ”Undskyld” sagde hun muntert og betragtede ham da han satte sig ved siden af hende. hun spiste endnu et stykke æble inden hun tørrede fingrene af i et stykke serviet ”Tak fordi du huskede mig” sagde hun drillende og følte hans fingre glide gennem hendes hår. Hun smilede ”Så vil jeg beholde det røde.. kun for din skyld” sagde hun muntert og satte sig tættere på ham. Selvom han var to år yngre end hende så havde de to noget af et underligt forhold, afslappet og helt venskabeligt på en speciel måde.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 19:39:25 GMT 1
Post by nicklas on Nov 28, 2010 19:39:25 GMT 1
Nicklas kunne ikke lade være med at komme med et lille fnys. Ikke noget ondt men mere sådan muntert, som om han halvt grinte "så du mener altså at vi skal stå sent op i weekenderne? Jeg er ikke typen der ligger i sengen hele dagen. Det burde du da også vide". Han lød ikke vred eller noget. Bare et muntert tonefald. Han nikkede kort af hendes kommentar om håret "så siger jeg tak". Han smilte svagt og betragtede hende bare mens hun spiste. Han vidste egentlig ikke hvorfor, men hun havde en eller anden effekt på ham. Ikke at han var forelsket, men de havde et lidt specielt forhold. Trods alderen.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 19:51:40 GMT 1
Post by ish on Nov 28, 2010 19:51:40 GMT 1
Hun prikkede ham drillende på brystet ”Det ved jeg da godt” svarede hun muntert. Hun så på sine fingernegle og betragtede det et stykke tid uden at sige noget. Hun vendte blikket mod ham ”Har du lavet andet i dag?” spurgte hun med et skævt smil. Hun ændrede kort på sin stilling og endte med at rejse sig op. hun stak fødderne i tøflerne igen og gik hen til vinduet for at s hvordan vejret var udenfor. Sneen lå i flere lag og det overraskede hende for aftenen før havde der ikke være så meget sne” Kæft det har sneet!” sagde hun med overraskelse i stemmen.
|
|
|
Morgen
Nov 28, 2010 19:58:45 GMT 1
Post by nicklas on Nov 28, 2010 19:58:45 GMT 1
Nicklas nikkede blot til hendes svar. Han fik dog lidt bange anelser da hun spurgte om han ellers havde lavet noget for han vidste hvordan hun kunne være. Han tænkte sig lidt om før han svarede "ikke rigtigt. Jeg har prøvet at forbande Peeves, men han er ikke så nem at ramme når han konstant og hele tiden bevæger sig. Og jeg er efterhånden træt af hans kridtkasteri". Han sagde det i et henkastet tonefald, men med en undertone af irritation i stemmen. Han kunne ikke lade være med at smile over hendes udbrud og hans ansigt blev igen mildt "ja det har. Der skal sikkert blive nogle problemer ud af det imorgen i botanik og magiske dyrs pasning og pleje. Og sikkert også for dem der træner quidditch".
|
|
|
Morgen
Dec 1, 2010 11:11:33 GMT 1
Post by ish on Dec 1, 2010 11:11:33 GMT 1
Hun vendte blikket bagud mod ham igen da det tog ham lidt længere tid om at svar og hævede brynet da hun så hvordan han tænkte sig om. Hun lo dog ad hans svar og dumpede ned at sidde på vindueskarmen hvor der lige netop var plads til hendes lille bagdel. Hun var ret lille og spinkel af bygning så hun fyldte ikke særlig meget ”Vi skulle måske være flere om det.. så er chancerne for at få fast på ham større” svarede hun inden hun vendte blikket ud af vinduet hvor det netop begyndte at regne da hun igen vendte blikket mod ham var hendes øjne blevet grønne af de nærmest lyste ”Forhåbentlig bliver timerne aflyst!” sagde hun og hoppede ned fra vindueskarmen inden hun smuttede hen til ham og dumpet ned at sidde lige ved siden af ham, få centimeter og hun var dumpet ned at sidde i skødet på ham. ”Kulden holder ikke vores hold indendørs” sagde hun drillende.
|
|
|
Morgen
Dec 2, 2010 21:55:29 GMT 1
Post by nicklas on Dec 2, 2010 21:55:29 GMT 1
Nicklas smilte svagt "du har en ret ond tankegang hvad angår at tage folk til fange". Han betragtede hende blot som hun snakkede. Han sagde dog ikke noget. Han lyttede bare til hende. Han kunne godt lide at lytte til folk når de snakkede. Han var dog ikke så meget for at sige noget selv, men han var egentlig også ligeglad. Folk plejede at bekymre sig mere om om man lyttede end om man svarede. Han bevægede sig ikke da hun satte sig. Han var vant til at hun nogle gange var ret tæt på ham fysisk så han tog det ikke så tungt. Han rystede på hovedet "nej det gør den nok ikke. Mon ikke de er opsat på at vinde den næste kamp?"
|
|
|
Morgen
Dec 3, 2010 19:12:33 GMT 1
Post by ish on Dec 3, 2010 19:12:33 GMT 1
Hun hævede brynet og så fornærmet på ham ”Mig ond!” det var tydeligt at blikket bare var drillende at hun spillede fornærmet. ”Jeg gør da ikke en flue fortræd” hun løj ikke, hun gjorde ingen fluer fortræd men det betød ikke at hun ikke gjorde andre fortræd. Generelt var hun ikke ond hun elskede bare narrestreger og hun hjalp gerne andre med at lave narrestreger bare man ikke overdrev for meget. Hun smilede da han sagde at holdet nok var opsat på at vinde, det var de sikkert ”Ja det er jeg rimelig overbevist om at de er.. især med den anfører de har” svarede hun og støttede hovedet mod hans skulder mens hun betragtede de lange fingrenegle.
|
|
|
Morgen
Dec 3, 2010 21:22:26 GMT 1
Post by nicklas on Dec 3, 2010 21:22:26 GMT 1
Nicklas nikkede "ikke at du er ond generelt. En gang imellem er dine tanker bare lidt onde". Han tog det helt roligt, især fordi han vidste hun drillede. Nogle gange havde hun - syntes han, uden at sige noget - en underlig form for humor. Han smilte svagt da hun lagde sit hoved på hans skulder "ja, men jeg er nu ikke så meget inde i det. Jeg er nok ikke det store sportsmenneske". Han betragtede hende lidt ud af øjenkrogen, men sagde ikke mere.
|
|
|
Morgen
Dec 4, 2010 13:25:10 GMT 1
Post by ish on Dec 4, 2010 13:25:10 GMT 1
Hun smilede for sig selv. Underligt nok blev hun glad for at han syntes at hun kunne være ond til tider.. hun ville bare ønske at hendes familie syntes det samme.. ikke fordi hun ønskede at være ond hun ønskede bare at gøre det glade.. at være en del af familien. Engang havde hun været tæt på at blive afsløret som mugglerelskere af hendes egen søster men hun havde kunnet få hendes forældre på andre tanker.. heldigvis. Det var ikke altid let at være en Murdoch og derved en af de største familier der er kendt for at afsky mugglere. Hun vendte blikket mod ham da han nævnte at han ikke var den største sportsfyr og smilede, det vidste hun da udmærket godt at han ikke var. hun valægte dog at skifte emne da hun ikke gad diskuttere hvor underlig han var når han ikke interesseret sig for den bedste sport i verden "Skal du så til ballet?" spurgte hun og så opmærksomt på ham.
|
|