Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 5, 2015 1:00:33 GMT 1
Omtrent halvanden uge efter de først havde set lejligheden, var Erica og Owain allerede klar til at flytte ind. Sådan noget gik stærkt i magikerverden og det havde ikke taget lang tid at pakke det ene værelse ned og fiske møblerne op fra kælderen, som hendes forældre havde sat til side, da de sidst skiftede ud. Kasser svævede i luften og møbler arrangerede sig selv, så det var lidt af et projekt, ikke at blive væltet bagover eller få et smertefuldt stød i baghovedet. Erica var dog god til at sno sig udenom forhindringerne og hun hev endnu en kasse op på hoften, før hun strøg sig lettere forpustet over panden og trak fingrene gennem det af håret, der ikke var nået med i den skødesløse knold. Det gibbede lidt i hende, da noget fra det andet rum faldt ned med et brag og hun snurrede rundt, uden at have sat kassen fra sig. "Ian? Hvad sker der?"
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 5, 2015 13:44:27 GMT 1
Owain bandede, som han mistede koncentrationen og sengen dumpede hårdt ned på gulvet. Han sikrede sig dog hurtigt at intet var gået i stykker og sad på knæene ved det ene ben med bagdelen i vejret, da Erica kaldte.
"Ehh," svarede han, lidt forsinket. "Ingen krise!" Han kom på benene igen, strøg fingrene over buksernes knæ og rettede sig op, før han skubbede sengen det sidste stykke på plads. Han dukkede op i stuen igen med en lille grimasse.
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 5, 2015 14:00:07 GMT 1
Erica stod stille, halvt bekymret, indtil Owain gav livstegn fra sig. Hendes skuldre faldt og et skævt smil trak op på hendes læber, da han dukkede op i stuen. "Jeg håber ikke, at du er ved at vælte væggen ind til mit værelse," sagde hun drillende, med et sigende blik og dumpede kassen ned ovenpå en anden.
Hun pustede let ud og trak fingrene gennem håret igen, før hun lænede den ene arm mod det tårn, hun lige havde stablet. "Hvad lavede du?"
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 5, 2015 14:16:13 GMT 1
Owain fnøs og himlede med øjnene. Han havde søskende og hans foreløbige forhold til Erica mindede frygtelig meget om hvordan han havde det med dem. Måske var det en god ting. "Bah," svarede han opgivende, men tenderende muntert. Han strøg selv fingrene igennem det let pjuskede hår og rømmede sig.
"Det var bare sengen. Jeg tabte lige fokus et øjeblik der. Ingen skade sket." Han kneb øjnene lidt sammen. "Men jeg burde virkelig vælte den væg. Kan du ikke bare sove på sofaen herude?"
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 5, 2015 14:24:56 GMT 1
En impulsiv latter gled ud mellem hendes læber og hun greb ud efter den klud hun havde tørret fodlister af med kort forinden og kastede den efter ham. "Som om, du ville kunne smide mig ud," svarede hun igen og så sigende på ham, med en afslørende trækning i mundvigene.
Dynamikken ved Owain var virkelig god. Han var nem at slappe af omkring og Erica var ret glad for det. Nok til at hun stadig smilede, da hun rystede på hovedet og samlede kassen op igen. "Og ellers må du bare lære at dele," konstaterede hun og puffede til ham med hoften, da hun maste sig forbi ham. Han fik endnu et sigende, muntert blik, før hun kortvarigt forsvandt ind på værelset for at sætte kassen fra sig.
"Trænger vi ikke efterhånden til en pause?" kaldte hun derinde fra.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 5, 2015 16:09:46 GMT 1
Owain lo og drejede rundt, for at se efter Erica. "Jeg er dårlig til at dele," sagde han efter hende, før han rystede lidt på hovedet og selv snuppede en kasse, for at tage den med ind på sit eget værelse.
Nynnede en anelse, drejede han sig imod døren og rynkede panden lidt. "Pauser? Bruger du sådan noget?" Han smilede lidt for sig selv.
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 5, 2015 16:41:33 GMT 1
Erica dukkede op i døren til Owains værelse, en flaske Wychwood i hver hånd. "Min far ejer en kro," mindede hun ham om og lænede sig ind mod dørkarmen. "Jeg har hørt om vigtigheden af pauser hele mit liv. Og hvad der hører til." Hun løftede flaskerne let og rakte ham den ene.
Selv dumpede hun ned at sidde på en endnu uudpakket kasse og kastede et blik rundt. Et lille smil trak op over hendes læber. "Jeg tror nu ikke, det bliver helt skidt at bo her."
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 5, 2015 17:50:01 GMT 1
Owain smilede antydningsvist og tog imod øllen, før han selv, efter lidt tøven, dumpede ned på sin seng. "Hvis du holder køleskabet fyldt med Wychwood, skal vi nok overleve hinandens anstrengende selskab," konstaterede han tørt, men ironisk.
Han tog en tår, før hans blik vandrede til hende. Et smil trak op i hans mundvige og han blinkede drillende, lettere forsinket.
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 5, 2015 18:28:10 GMT 1
Erica lo og lænede sig tilbage mod dørkarmen. "Du ved virkelig, hvad du skal sige til en pige," svarede hun tørt, men muntert og tog en slurk af sin øl. Hun så på ham ud gennem sprækkerne, stadig lænet tilbage.
"Men jeg mente det altså," tilføjede hun og trak det ene ben op til sig. Selvfølgelig var hele stadig kaos, men det tog langsomt form af noget, der lignede et hjem. Det var lidt overvældende, selvom hun aldrig ville indrømme det, men det hjalp, at hun ikke var alene. Hun havde bare aldrig boet hjemmefra før. Andet end på Hogwarts, men det gjaldt ikke.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 5, 2015 23:17:00 GMT 1
Owain grinede dæmpet og trak på skuldrene. Han var komfortabel i Ericas selskab og det var rart at have fundet en ny ven - og bofælle - at have det sådan med. En tår senere, smilede han lidt varmere og rømmede sig lidt.
"Jeg er heller ikke så nervøs, Owens," konstaterede han afslappet. "Den er i øvrigt god." Han holdt flasken op og nikkede let mod den.
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 5, 2015 23:40:47 GMT 1
Erica fnøs muntert og rystede lidt på hovedet af Owain. Hun kunne dog ikke lade være med at smile over komplimenten til øllen, selvom hun egentlig ikke havde noget med brygningen at gøre. Opvokset i familien og med adskillige timer tilbragt som barn i bryggeriet alligevel, var det dog stadig en del af hende.
"Det vil jeg sige videre," lovede hun og løftede hovedet fra dørkarmen. Flasken blev hævet lidt. "Skål, Ian."
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 5, 2015 23:47:14 GMT 1
Owain smilede skævt og lettere drenget og løftede sin øl. "Skål, Erica." For en gangs skyld brugte han hendes fornavn, før han tog endnu en tår og så funderende ud i luften. Han rynkede lidt på næsen, vippede øllen igen og tog en dyb indånding.
"Hvordan var det egentlig at vokse op på en kro? Jeg tænker det har været... Travlt?"
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 6, 2015 0:14:40 GMT 1
Erica så lidt forundret ud i et øjeblik. Indtil nu havde han nærmest kun brugt hendes efternavn og lyden af fornavnet over hans læber var underligt... Rart. Hun smilede skævt for sig selv og tog en solid slurk af flasken, før hun foldede det ene ben over det andet og hvilede den mod knæet.
"Der har altid været mange mennesker," svarede hun med en skuldertrækning. Smilet signalerede dog alt andet end ligegyldighed. "Men det var sådan det var. Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har haft noget imod det." Hun fnøs muntert. "Kun når mine søskende var bedre til at fange gæsternes opmærksomhed. Det med at underholde er ikke ligefrem noget nyt."
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 6, 2015 1:00:11 GMT 1
Owain smilede svagt og slap en dæmpet lyd, som han nikkede let. "Mmh, man fornemmer det," kommenterede han, før hans frie hånd gled gennem håret en gang. Måske forsøgte han at glatte det, men det blev i stedet rodet mere op. Han trængte til en klipning.
"Du er lidt high maintance." Glimtet i hans blik var definitivt drillende, som han blinkede til hende. "Opmærksomhedskrævende, mener jeg."
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 6, 2015 1:06:13 GMT 1
Tænderne kom til syne og hun lo muntert over Owains konstatering. Det, sammen med blikket han sendte hende, fik hende til at føle sig temmelig selvtilfreds. Hun spidsede læberne lidt og løftede flasken, uden at tage en tår endnu. "Jeg prøver," konstaterede hun uskyldigt, selvom hendes blik ikke helt var det.
"Det skal jo ikke være alt for nemt, vel?" Det sitrede i hendes mundvige og hun tog hurtigt en tår af flasken. Owains ligefremhed voksede definitivt på hende, men hun forsøgte at ryste det af sig. Hun sank slurken og kneb øjnene lidt sammen. "Hvad med dig? Jeg ved slet ikke, hvad du kommer fra. Godricdalen er ikke svar nok."
|
|