Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 6, 2015 1:32:32 GMT 1
Owain smilede lidt og tog en tår mere, før han trak på skuldrene. "Jeg kommer ikke fra Godricdalen," svarede han, en anelse tørt. Accenten var heller ikke ligefrem til det. "Vi boede i Caerphilly, da jeg var barn. Han så lidt på ølflasken og rynkede panden. "Efternøler, to storebrødre... Jeg var færdig med Hogwarts, da vi flyttede til Godrics Hollow. Lidt ynkeligt som voksen at flytte med sine forældre, måske"
Han fnøs dæmpet og rystede det af sig. "Men det er hvad det er..."
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 6, 2015 1:38:49 GMT 1
Det sitrede i Ericas mundvige over rettelsen, men hun tog sig ikke af den. I stedet lyttede hun, med hvad hun opdagede var reel interesse. Det skete ellers ikke så tit, på trods af at hendes far ikke snakkede om andet end at høre folks historier.
"Jeg synes ikke det er ynkeligt," bemærkede hun med en skuldertrækning, da han var færdig. Hun forstod familiesammenhold. En lille del af hende kunne heller ikke lade være med at overveje, om hun var kommet afsted for tidligt. I hvert fald når hun tænkte på, hvordan hun nogle gange om aftenen plejede at krølle sig sammen med hovedet hvilende på sin mors ben...
Hun skubbede tanken fra sig og rømmede sig afslørende, svingende øllen let. Hun skruede et drillende smil frem, mens blikket glimtede lidt. "Så, to storebrødre siger du...?"
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 6, 2015 2:15:02 GMT 1
Owain smilede skævt over Ericas svar og han trak let på skuldrene, tog en tår mere og fnøs dæmpet over det ledende spørgsmål og det akkompagnerende smil.
"Mmh... Mordred er skribent og Bran er healer, ligesom far." Han trak lidt på smilebåndet. "Hvad laver resten af din familie egentlig? De er ikke allesammen på kroen, vel?
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 6, 2015 2:20:26 GMT 1
Erica smilede lidt, da Owain fortsatte. De vidste ikke meget om hinanden, taget i betragtning at de var i fuld gang med at flytte sammen, men det generede hende ikke rigtigt. Tværtimod var der noget afslappende over at sidde overfor hinanden på den måde og tale om deres familier.
"Det er kun min far og min storebror, der egentlig er på kroen. Min mor illustrerer for Profettidende. Måske har I mødt hinanden?" Hun så kortvarigt spørgende ud, før hun fortsatte. "Udover det har jeg to mindre søstre, der stadig er på Hogwarts. En farbror der er tatovør og en faster, der er mediheks. Det er vist mere eller mindre hele den pukkelryggede."
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 6, 2015 2:31:43 GMT 1
Owains mund faldt lidt åben og en munter lyd forlod ham. "Nåja," svarede han, lettere overrasket. "Wow, jeg havde ikke koblet Cecilia Owens sammen med..." Et fnys røg ud over hans læber og han rystede på hovedet. "Det er sjovt. Jo, jeg kender hende godt." Damn, tænkte han. Gode gener. Han rystede dog tanken af sig og kløede sig i nakken.
"To på Hogwarts, hm? Så fire unger?" Han nikkede en anelse. "Det lyder som en håndfuld..."
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 6, 2015 2:40:57 GMT 1
Erica betragtede Owains ansigtsudtryk og havde ikke svært ved at koble det sammen med hans ord. Hun havde haft flere kammerater gennem skoletiden, der åbenlyst havde stirret på hendes mor, når de kom på besøg på kroen. Hun var en smuk kvinde, men det irriterede Erica, at Owain også tænkte det - selvom han kamuflerede det godt. Hun skjulte en grimasse ved at tage en slurk af øllen og brummede blot bekræftende.
"Det var det sikkert også nogle gange," indrømmede hun, blikket rettet mod flasken. "Men vi har nu klaret os fint alligevel," bemærkede hun og smilede skævt, mens hun rystede irritationen af sig. Det var jo ikke fordi, at hun selv var interesseret i ham. Eller var hun...?
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 7, 2015 2:02:35 GMT 1
Owain nikkede let og betragtede hende med et lille, underfundigt smil. "Mmh. Det virker ikke som om det er gået helt skidt," konstaterede han. "Altså ud over, at du har valgt at flytte sammen med en mand du intet ved om." Han nikkede mod kassen hun sad på. "For alt du ved, kunne den der være fyldt med opskrifter på hvordan man tilbereder menneskekød."
Hans sædvanlige, tørre humor havde sejret. Han smilede skævt og tog en tår af øllen. Det eneste øjeblik hans blik slap hende.
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 7, 2015 2:31:04 GMT 1
Ericas irritation forduftede lige så hurtigt som den var dukket op, da en latter fandt vej ud mellem hendes læber. Hun hævede øjenbrynene lidt af ham, før et lavmælt "hm," undslap hende og hun lænede sig lidt frem for at se vurderende på kassen under sig, som om hun var i stand til at se gennem den.
I virkeligheden var selve kassen knapt så interessant. Hun så op på ham uden at løfte hovedet, før hun trak afslappet på skuldrene. "Nåja. Jeg har altid hørt, at menneskekød smager lidt af kylling. Man skal jo prøve noget nyt engang i mellem, ikke?" svarede hun muntert. Der skulle umiddelbart lidt mere til at få hende til at overveje, om Owain var skingrende gal. Hvis det viste sig at være tilfældet, så var han i det mindste god ved øjet.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on May 7, 2015 18:36:58 GMT 1
Owain fnøs underholdt og vippede øllen, før han kom på benene. "Det lover godt for vores fremtid som bofæller, at du har den "can do" attitude, Owens." Han tog en tår øl mere, før han satte flasken fra sig.
"Men vi må hellere blive færdige med at rykke tingene indenfor." Han slog med hovedet mod stuen. "Så vi kan få pakket køkkentingene ud og begynde at få det her til at ligne et hjem, hm?"
|
|
Erica Owens
Box-navn | Night |
Alder | Atten |
Stilling | Assistent |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Erica Owens on May 7, 2015 22:51:00 GMT 1
Erica vippede en enkelt gang med øjenbrynene over Owains kommentar, men undlod klogeligt at komme med yderligere kommentarer. Til gengæld nikkede hun, tog en forsvarlig tår af øllen og sukkede veltilpas. "God plan," konstaterede hun og svang sig på benene. Hun sendte Owain et enkelt smil på vejen ud og forlod værelset. Den næsten tomme ølflaske endte i køkkenet, før hun vendte tilbage til arbejdet med at rykke kasser. Tråd afsluttet
|
|