Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Basker for Ballycastle Bats |
|
Post by Siobhán O'Malley on Mar 27, 2015 23:48:42 GMT 1
Siobhán havde placeret sig ved et tomandsbord i den ene ende af kroen, hvor hun havde aftalt at mødes med Daniel Owens, iført en rød kjole. Det var ikke et særlig stort sted og ikke lige så populært som andre steder i Hogsmeade, hvilket skabte en speciel, hyggelig stemning. På bordet stod to glas øl, hvoraf hun havde drukket et par tåre af sit eget. Det var ikke fordi, hun havde ventet forfærdelig længe, men tanken om at blive brændt af endnu en gang legede i hendes baghoved, og hun tog endnu en tår øl af ren utålmodighed og så rundt.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Mar 28, 2015 1:34:23 GMT 1
Daniel nød et godt krus øl lige så meget som den næste mand, selvom han i den grad var miljøskadet og havde stærke meninger om hvad et godt krus var. Stedet Siobhán havde foreslået solgte ikke ligefrem det bedste produkt - som naturligvis var Wychwood - men han var villig til at gå på kompromis for en aftale med Ballycastles ene basker.
Klædt som han plejede i en afslappet skjorte og mørke bukser under en mere dramatisk frakke, trådte han ind af døren på den lille kro og så sig lidt rundt, før han fik øje på Siobhán. Han smilede til hende, fik hængt frakken op på stumtjeneren indenfor døren og nærmede sig bordet, hvor han slog sig ned med et afslappet "hej" og et blik, der flakkede kort til hendes meget bare arme. "Kommer du på Tarrantallegra?" Spørgsmålet fløj ud af ham som reaktion på kjolen, der lignede nøjagtig dem, som kvinderne på natklubben havde på - dog ofte med tildækkede skuldre, som det mindste. Han smilede afvæbnende og trak blikket væk fra hendes nøgne skuldre.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Mar 28, 2015 1:42:12 GMT 1
Siobhán lyste op i et smil, da hun fik øje på Dan i den anden ende af rummet. Hun fulgte ham med blikket, da han nærmede sig bordet, og svarede ligeså med et "hej" og rettede sig en smule op.
De lyse øjenbryn løftedes lidt ved spørgsmålet, og hun trak let på skuldrene. "Det sker," svarede hun og hvilede albuerne mod bordet. Hun var glad for, at han var dukket op, og det gik hende heller ikke forbi, at hendes bare skuldre bemærkedes. "Det er et godt sted at få danset igennem, hvis det er det, man har behov for," tilføjede hun og granskede hans ansigt med smilet hvilende i mundvigene. "Hvorfor spørger du?"
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Mar 28, 2015 1:57:54 GMT 1
Daniel snuppede det lille kort med fine tegninger af hver øl og skimmede, før han så op på Siobhán og rømmede sig antydningsvist. "Hm," brummede han overvejende, inden et lettere skævt smil trak op i hans mundvige igen.
"Det er bare mest der man ser hekse med bare arme," svarede han henkastet. "Jeg kommer i danseklubben hver torsdag." Han så ned på kortet igen. Der var et valg at træffe.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Mar 28, 2015 2:11:08 GMT 1
Siobhán smilede skævt af hans svar og strøg afslappet en hånd ned af sin underarm. Det var måske lidt vovet at hoppe i den røde kjole til et møde som dette, men igen - baskeren havde en forkærlighed for at teste grænser.
Et muntert grin undslap hendes læber, og hun løftede det ene glas hen til Dan, der var igang med at se igennem ølkortet. Det var en helt normal en af slagsen, der næsten aldrig slog fejl. "Du danser altså også," konkluderede hun og så på ham med et drillende blik. "Hvad kan du ellers?" tilføjede hun og løftede sit eget glas op til læberne.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Mar 28, 2015 2:40:04 GMT 1
Daniel viftede en kropige hen til sig og fik bestilt, før han vendte blikket tilbage imod Siobhán og smilede skævt. "Aye," svarede han, imens han lænede sig afslappet tilbage i stolen og betragtede hende.
De lyse øjne spillede over hendes spørgsmål, men han svarede uden meget tøven. "Vil du gerne have en liste?"
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Apr 1, 2015 10:29:07 GMT 1
Siobhán fulgte Dans bevægelser og kneb let øjnene sammen, da det så ud til, at han helt og holdet overså øllen, hun havde tilbudt ham. Hendes smil blev lidt bredere, og hun fandt hans ansigt med blikket igen.
Hans spørgsmål undlod hun at svare på og lænede sig i stedet lidt ind over bordet. De blå øjne spillede drillende. "Kan du ikke lide det, jeg har bestilt?" spurgte hun og nikkede mod glasset foran ham. "Jeg har ikke puttet noget i det, bare rolig," tilføjede hun og blinkede med det ene øje. Måske var han bare virkelig kræsen, når nu han arbejdede som bartender.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Apr 1, 2015 22:05:30 GMT 1
Dans blik vendte tilbage til Siobhán og han så lettere forbløffet ud, før en latter forlod ham. Han vinkede lidt af kropigen og gav hende tegn til, at ordren var afbestilt. Han fnøs muntert, skævede til glasset og op på kvinden foran sig igen. Det var meget usædvanligt, i hans verden, at bestille drikkevarer til andre, før de dukkede op.
"Hvad har vi så her?" Han hævede begge øjenbryn lidt.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Apr 1, 2015 22:31:58 GMT 1
Siobhán fulgte igen Dan med blikket, som han afbestilte ordren, mens hun tog endnu en tår af den kolde øl. Med en hurtigt bevægelse strøg hun sin ene tommelfinger over overlæben for at tørre lidt skum af, inden hun åbnede munden.
"Prøv at gætte," svarede hun med et spillende glimt i øjnene. "En smagstest for den kyndige bartender," tilføjede hun og gestikulerede lidt med den ene hånd mod ham.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Apr 2, 2015 0:04:49 GMT 1
Daniel lænede sig lidt tilbage i stolen og kneb øjnene sammen over testen. Han slap et dæmpet, men underholdt fnys. Bryggerknægten, der så sig selv som væsentligt mere end bare en bartender, der solgte andre menneskers bryg videre, tog dog imod prøven. Han kunne ikke lade være.
"Hvad er der på højkant?" Han hævede begge øjenbryn lidt og betragtede Siobhán med et skævt smil, som han selv mente var charmerende.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Apr 2, 2015 0:25:57 GMT 1
Siobhán måtte indrømme, at hun fandt troldmanden ganske charmerende, og hun kunne ikke lade være med trække på smilebåndene, så hendes tænder afsløredes.
"Mig," svarede hun udfordrende og så Dan direkte ind i øjnene. Hun undlod med vilje at uddybe for at se, om det var nok til at få ham til at gøre det. Men mon ikke det var det? Andet var jo bare kedeligt.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Apr 2, 2015 0:59:13 GMT 1
Dan hævede begge øjenbryn, før en lav, hæs latter forlod ham. Han kneb øjnene lidt sammen. "Det bryder jeg mig ikke om. Det betyder jo, at jeg ikke har en chance, hvis jeg taber," pointerede han lumsk.
Han tog en dyb indånding og overvejede lidt for sig selv, uden at komme frem til noget. I stedet så han afventende på Siobhán.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Apr 3, 2015 17:11:44 GMT 1
Siobhán lænede sig tilbage i stolen med blikket fikseret på Dan. Hun lo kort og pillede lidt ved stroppen på den røde kjole
"Så må du bare lade være med at tabe," svarede hun og fugtede læberne. "Hvis du er uheldig, er jeg sikker på, at du finder en anden heldig heks. Der er masser af fisk i havet," tilføjede hun, selvom hun ikke just ønskede, at han tabte ølsmagningen.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Apr 3, 2015 21:29:59 GMT 1
Dans blik faldt til Siobháns fingre og han måtte tage en enkelt, dyb indånding, før han himlede let med øjnene. "Fint, fint," indvilligede han opgivende, før han løftede glasset med øl - allerede der en fejl i hans bog - og duftede kort til indholdet, inden han tog en tår.
Han sank langsomt, vippede hovedet lidt fra side til side og så overvejende ud i luften. "Der er en antydning af lyng... Og honning." Han rynkede panden lidt. "Let, bitter... Frugtagtig, men ikke... Helt min smag." Blikket fandt Siobháns og han trak beklagende på skuldrene.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on Apr 14, 2015 16:26:25 GMT 1
Siobhán kunne ikke lade være med at le over Dans svar. "Var jeg måske lidt for sikker på mig selv?" sagde hun med et bredt smil som resultat at grinet lige inden. "Jeg troede ellers, at jeg havde dig i min hule hånd."
Afslappet lagde hun det ene ben over det andet og vippede lidt med sin fod. Det var forfriskende med lidt modspil, og det gjorde hende kun endnu mere interesseret i troldmanden.
|
|