|
Post by Geneva Greengate on Mar 16, 2015 18:21:53 GMT 1
Geneva sad i et afsides hjørne og læste Profettidende, mens et halvt glas wisheky stod på bordet ved siden af hende. Hun havde været på arbejde hele dagen og forsøgt at finde en løsning på den forsvundne mugglerfødte. Hun var blevet vred da hun havde fundet ud af det, men efter at have ladet sin utilfredshed gå ud over alle på sin vej hele dagen igår, var hun efterhånden faldet nogenlunde til ro. Hun var dog for opkørt til at kunne gå hjem og sove, så i stedet var hun smuttet på De Tre Koste i et forsøg på at få tankerne hen på noget andet. Det lykkedes dog ikke rigtig, hun kunne ikke fokusere på artiklerne i avisen og hendes tanker løb afsted med hende uden at lande i en løsning. Det var en katastrofe, hun hadede at føle sig utilstrækkelig og i virkeligheden burde hun fokusere på sine bryllupsplaner.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 16, 2015 19:27:00 GMT 1
Owain rejste sig fra sit bord og lod den halvtomme kaffekop stå. Skriveblokken tog han med sig, men den var gemt i lædertasken, der hang fra hans ene skulder, som han nærmede sig sit mål.
"Madam Greengate," hilste han, da han nåede hendes bord. Han smilede. "Må jeg forstyrre et øjeblik, eller venter du på nogen?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 16, 2015 19:39:46 GMT 1
Geneva sænkede sin avis og lod blikket glide ned over den unge tynde mand. Hun løftede sine øjenbryn og foldede langsomt avisen sammen. "Jeg venter ikke på nogen.. Sæt dig ned.. " Sagde hun og lagde avisen på bordet ved siden af, hvorefter hun rakte ud efter sit glas med whiskey, som var lige hvad hun havde brug for ovenpå alle de problemer.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 16, 2015 19:59:51 GMT 1
Owain nikkede let. "Tak," svarede han roligt, som han dumpede ned overfor hende med et smil. Han vidste bedre end at hive notesblokken frem lige med det samme. Geneva Greengate var hans mors arbejdsgiver.
Til gengæld var der ingen grund til at lade som om, at han var der for en hyggesludder. "Jeg tænkte på, om du mon har en bemærkning til Caleb Crows forsvinden? Måske noget lidt mere spiseligt end det "Ingen kommentarer" jeg har mødt indtil videre." Han smilede antydningsvist og betragtede hende sigende.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 16, 2015 20:19:27 GMT 1
Geneva overvejede hans spørgsmål og på trods af at hun ikke vidste om hun havde mere at sige, brugte hun dog et øjeblik på at være sikker på det. "Du ved godt jeg officielt ikke kan sige andet" Bemærkede hun og vrikkede lidt med sin fod, men afviste ham dog ikke blankt. Det var ikke en dårlig ide at være gode venner med journalisterne. "Sagen er at vi ikke er meget længere end igår og det overrasker vist ingen at jeg ikke er specielt tilfreds med dette resultat" Hun løftede øjenbrynene og himlede opgivende med øjnene, mens hun lagde benene over kors.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 18, 2015 14:14:49 GMT 1
Owain kendte så udmærket til ministeriets håndtering af krisetider. En ting var at få overtalt en redaktør til ikke at gå fuldstændig med på deres linje, en anden ting var overhovedet at få nogen information ud af medarbejderne. Han benyttede sig skamløst af sine kontakter og smilede høfligt til Geneva, som han nikkede forstående. Smilet gled dog så småt væk over hendes fortsættelse og hans fingre kriblede efter at tage blokken op.
"I har ingen mistænkte? Ved du hvad Hogwarts selv gør for at undersøge hans forsvinden?" Han rynkede panden lidt.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 18, 2015 21:31:07 GMT 1
Geneva rystede på hovedet og havde svært ved at skjule sin utilfredshed. "Nej og jeg er i løbende kontakt med skolen om hvad de foretager sig. Indtil videre har de dog ikke fundet frem til nogle resultater" Bemærkede hun og skar en diskret grimasse. "Det ender nok med at vi sender nogen fra ministeriet for at rette op på den i forvejen helt utilstrækkelige situation på Hogwarts" Sagde hun og var kun akkurat i stand til at lade være med at snerre. Hun var virkelig ivrig efter at få løst dette så hurtigt som muligt.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 19, 2015 1:17:05 GMT 1
Owain spidsede ører og rettede sig den mindste smule op i stolen. "Så indtil videre, er det dem selv, der står for undersøgelsen?" Han betragtede afdelingslederen, aldeles vågen. Han kunne næsten mærke notesblokken vibrere for at komme op i hans fingre. Indtil videre, kunne han dog sagens huske oplysningerne.
"Må jeg citere dig for, at ministeriet vil gribe ind på Hogwarts? Anonymt, naturligvis." Han rakte ned i tasken og fiskede diskret notesblokken op. Det betalte sig, at holde et godt forhold til afdelingslederne.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 19, 2015 10:34:14 GMT 1
En mindre latter slap ud over hendes læber da han stillede sit sidste spørgsmål og hun viftede lidt med sin ene hånd. "Så lad gå da.. Hvis du virkelig vil.. " Hun bemærkede ikke hans notesblok, men forsatte med at tale, hun havde tydeligvist brug for at få luft for nogle ting. "Hogwarts personale mener jo at de er en uafhængig skole, men de kan jo åbenbart ikke finde ud af at drive den længere - med al den ballade der har været på det sidste" Hun tog en tår af sin whiskey og sukkede frustreret. "Først en rebel der holder tale midt i aftensmaden og nu dette. Det er meningen at de skal have deres elever under kontrol"
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 19, 2015 21:36:58 GMT 1
Owains øjne gnistrede og han skrev diskret et par stikord, imens han nikkede. "Og sedlerne skjult i hindbærbrødene. Tror ministeriet - tror du - at det hele hænger sammen?" Et enkelt, busket øjenbryn røg en anelse op, som han betragtede Geneva Greengate.
Hans fingre sitrede efter at komme i gang med arbejdet. Anonyme citater var selvfølgelig ikke lige så meget at gå efter, som navngivne personers, men det var stadig stort, at han kunne skrive en artikel om ministeriets intentioner med Hogwarts. Hans hjerte slog en anelse hurtigere i brystkassen.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 19, 2015 22:21:26 GMT 1
I al kaosset havde Geneva ikke tænkt den tanke som journalisten lagde på bordet her i aften. Hun havde haft så travlt med at tage sig af alle mulige ting til at kunne tænke klart, nu kneb hun dog øjnene lidt sammen og så overvejende på Ellis.
"Det er i hvert fald lidt af et tilfælde at det sker på samme tid.. " Bemærkede hun og blottede tænderne i et smil, inden hun lænede sig frem mod ham og placerede sin hage på sin håndryg. "Hvad tror du?" Spurgte hun og så ham interesseret i øjnene.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 19, 2015 22:42:44 GMT 1
Owain var et sekund overrumplet, før han trak på skuldrene og smilede afvæbnende. "Jeg rapporterer bare, Madam Greengate. Hvorfor tror du, at de ting sker nu? Og ikke for et år siden, f.eks? Har det tilknytning til lovændringen i efteråret?"
Hans blik hvilede på morens overordnede og han havde en kraftig fornemmelse af, at mange mænd var forsvundet i hendes rovdyragtige smil. Selv var han ikke fristet, men alligevel lidt fascineret.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 19, 2015 22:51:05 GMT 1
Geneva var en smule skuffet over hans svar, men hendes smil forsvandt ikke fra hendes læber. Hun ville gerne have hørt hans teori, lige nu havde hun brug for alt den hjælp hun kunne få. "Du stiller farlige spørgsmål Owain Ellis" Konstaterede hun mens hun betragtede ham med et indgående blik. "Loven har været utrolig misforstået det er sandt.. Jeg havde aldrig regnet med at den ville få så meget modstand." Sagde hun og løftede sine øjenbryn. "Hvad synes du om loven?" Spurgte hun og blottede tænderne i et drillende smil.
|
|
Owain Ellis
Box-navn | Emma |
Alder | Femogtyve |
Stilling | Skribent |
|
Post by Owain Ellis on Mar 19, 2015 23:02:33 GMT 1
Owain trak en anelse på skuldrene. "Jeg observerer blot, M'am," besvarede han hendes konstatering. Eller advarsel? Det var ikke første gang han fik det at vide. Han vidste, at han blev nødt til at træde varsomt.
Hans mine var neutral, som han lukkede sine fingre om notesblokken og lod den glide tilbage i tasken sammen med pennen. Brynene blev rynket en anelse og han rettede sig umærkeligt op. "Hvad var hensigten med loven og hvordan er den efter din mening blevet misfortolket?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Mar 19, 2015 23:10:14 GMT 1
Geneva var efterhånden en smule usikker ved denne situation, hun havde allerede givet ham en del information og hans uvilje mod at gøre samtalen mere flydende ved selv at komme med sine meninger, mindede hende om hendes egen sårbarhed. Det tog et øjeblik før hun svarede på hans spørgsmål, der havde aldrig været noget galt med en lille kunstpause, men hun overvejede også om det var på tide at ende samtalen. Hun morede sig dog alligevel for meget til bare at gå sin vej, derfor lænede hun sig igen frem og så hemmelighedsfuldt på ham.
"Der er nogle der mener at loven går ud på at kidnappe børnene fra deres forældre, de forstår ikke at pointen er at give børnene en fremtid. Mine forældre var utrolige skeptiske omkring magikersamfundet - min far var præst. Det var tæt på at jeg aldrig fik muligheden" Sagde hun uden at se væk fra hans øjne.
|
|