|
Post by Terrance Tweedy on Feb 1, 2015 19:14:53 GMT 1
Terrance sad tilbagelænet i en af de komfortable lænestole med udsigt til den lille scene, som ganske vist var tom nu. Hans fingre trommede let mod stolens armlæn, som han ventede på, at han fik serveret den ildwhiskey, som han havde bestilt for ganske kort tid siden fra en køn ung mand. Han slap et tungt suk ud gennem de svagt flagrende næsebor og så over på Eldridge. Der var en hvis kvalitet i at kunne være i hinandens tavse selskab, men der var også emner at vende. Han rømmede sig en anelse, men sagde intet, da den unge mand vendte tilbage med en bakke. Først da han var gået, vendte Terrance atter blikket imod sin ven. "Kan jeg spørge dig om noget... Følsomt." Han rynkede panden svagt over ordet, der ikke præcist beskrev sagens natur. Det handlede absolut ikke om hans følelser.
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 1, 2015 19:50:24 GMT 1
Eldridge betragtede alt og intet på samme tid, godt tilpas i sine egne tanker. Selvom han ikke var alene, så have han intet behov for at fylde tavsheden med ord og han nød stemningen i klubben.
Han var da heller ikke irriteret, da stilheden blev brudt, men drejede blot hovedet mod sin ven og hævede øjenbrynet spørgende. Han afventede tjenerens forsvinden og så så tilbage på Terrance, før han nikkede. "Ja?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 1, 2015 20:29:11 GMT 1
Terrance ventede med at drikke og nikkede i stedet let. "Hvor involveret er du i alt det, der sker for tiden?" Han samlede sit glas op fra bakken og vippede det let mellem fingrene. "Jeg ved godt, at du aldrig ville sige hvad der foregår og det beder jeg dig heller ikke om."
Han rynkede panden let før en sidste tilføjelse. "... Men er du blandet ind det?"
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 1, 2015 20:33:33 GMT 1
Eldridges ansigtsudtryk ændrede sig ikke. Til gengæld var han tavs læne, overvejende og vægtende sine ord. Han løftede sit eget glas for at tage en tår, før han så flygtigt over på Terrance.
"Hvad er det, du mener der foregår?" bad han og rynkede lidt på brynene. Han havde ikke tænkt sig at svare på noget som helst, før han vidste hvorfor den anden spurgte. Venskab var en ting, sikkerhed var en anden.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 1, 2015 20:45:04 GMT 1
Terrance tog en tår af den brændende stærke drik, ufortyndet og uden is til at dæmpe smagen. Den varme følelse i hans mave ville vare lidt tid, men han var ikke uvandt med den og hans fokus var fortsat på Eldridge, selvom han ikke så på ham.
"Jeg mener det samme jeg altid har ment," svarede han roligt, men med en svag rynke i panden. "At det samfund vi stræber efter vil kræve ofre." Han undlod at understrege sin misbilligelse af sin egen analyse. Det var ikke den misbilligelse han var kommet frem i verden på. "Jeg er ikke ude efter informationer, Eldridge."
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 1, 2015 21:02:25 GMT 1
Eldridge betragtede glasset lidt. I virkeligheden tvivlede han ikke på Terrances loyalitet, men han vidste at der var ting, der kunne ændre en mands meninger. "Jeg kan ikke fortælle dig noget," svarede han temmelig kortfattet uden at se på den anden.
Til gengæld faldt han hen i tavs eftertænksomhed i et øjeblik. "Men jeg er ikke udenforstående." Han rettede sig lidt op. Hvis Terrance stadig havde været i ministeriet, var forholdene lidt anderledes. Men sådan var virkeligheden ikke.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 1, 2015 21:11:15 GMT 1
Terrance nikkede let. Han havde fået svar på sit spørgsmål, selvom informationen næppe ville blive betragtet som nogen stor afsløring. For ham var det alt han indtil videre havde brug for at vide. "Tak," sagde han simpelt, inden han lugtede til ildwhiskeyen. Det var absolut ikke et glas man bare kylede ned. Han kunne sidde med det den næste time.
"Fik du nogensinde talt med frøken Kinnaird?"
Emneskiftet var strategisk. Han var ikke vanvittig interesseret, men det var godt at få Eldridges tanker væk fra spørgsmålet.
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 1, 2015 21:15:24 GMT 1
Eldridge fnøs. Han havde ikke glemt Terrances spørgsmål og gjorde sig en mental note om at være ekstra opmærksom på hvad han sagde i løbet af aftenen. Endnu engang var han tavs i et stykke tid, men ikke så længe som før. Denne gang bare mere modvillig end eftertænksom.
"Det gjorde jeg," indrømmede han, ikke med et ansigtsudtryk der udstrålede tilfredshed. "Jeg har altid beundret hende for viljestyrken, men kan blive så trættende i længden." Han så sigende på sin ven og rystede lidt på hovedet.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 1, 2015 22:49:34 GMT 1
Terrance rynkede panden en anelse i tænksomme folder, drejede glasset mellem fingrene og nikkede overvejende, imens han betragtede vennen. "Viljestyrken til hvilket?" Han kneb øjnene den mindste smule sammen.
"Jeg mener... Hvad er dit mål? Du ønsker vel næppe at gå tilbage dertil?"
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 1, 2015 23:01:22 GMT 1
Eldridge ignorerede Terrances første spørgsmål blankt. Til gengæld så han på den anden og hævede øjebrynene svagt. "Hvorfor ikke?" bad han, svagt indtrængende. Som om han var fornærmet over, at Terrance i det hele taget undrede sig over det, men alligevel uden helt at være det.
Det virkede i hvert fald ikke sådan, da han så frem for sig igen og foldede det ene ben over det andet. "Hun er en god kvinde. Uoverensstemmelser forekommer." Han skottede mod vennen, der jo heller ikke just havde slået sig ned. "Nogle værre end andre, men det ændrer ikke faktum. Har du aldrig kendt samme følelse?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 1, 2015 23:32:30 GMT 1
Terrance hævede begge øjenbryn lidt, før hans mundvige sitrede. "Selvfølgelig," medgav han. "Hendes veninde ville være et udmærket bud på en kvinde, der kunne gå hen og give mig den følelse." Han tog en lille tår og lænede hovedet tilbage imod ryglænet.
"Hun kan dog virkelig ikke lide dig," konstaterede han henkastet. "Selvom jeg talte din sag."
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 2, 2015 0:29:08 GMT 1
Eldridge hævede øjenbrynet lidt, før han fnøs. Ikke videre muntert, men dog med en svag trækning i den ene mundvig. "Jeg er bange for, at følelsen er gensidig," svarede han ærligt. Mest af alt fordi, at han ingen interesse havde i nogen, der åbenbart ikke brød sig om ham. Han var dog ikke sikker på, om det var nyheder eller ej.
"Lidt for letlevende for min smag," kommenterede han. Kenna havde fortalt et par historier i sin tid. Før tingene gik skævt, naturligvis. Han sendte et halvt sideblik mod Terrance, men tænkte ærligt talt ikke så meget over, at han potentielt fornærmede sin ven. Han var bare bitter over noget, der potentielt holdt Kenna på afstand. "Men jeg går ud fra, at det må være meget... Sjovt." Hans tonefald var svagt nedladende.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 2, 2015 0:38:19 GMT 1
Terrances afslappethed stivnede en anelse og han vendte et pludseligt køligt blik imod sin ven. "Jeg tror nærmere, at du er vred over, at hun har en holdning til dit privatliv, end at du egentlig går ud fra noget som helst," svarede han i et dæmpet, tonefald, men pludselig uden det ellers ganske venskabelige.
"Og uanset hvilke meninger du så måtte have om hende, skulle du tage at holde dem for dig selv." Han havde ikke hævet stemmen eller flyttet sig meget, men hans følelser omkring emnet var alligevel gjort ganske klare.
|
|
|
Post by Eldridge Engleford on Feb 2, 2015 0:43:40 GMT 1
Eldridge indså måske ikke i første omgang, at han var gået over stregen. I virkeligheden havde han svagt overhørt kommentaren om Terrances fremtidsforudsigelser og havde nok dårligt forestillet sig, at hvad end for et forhold der var mellem vennen og Kennas veninde, var seriøst nok til at Terrance tog sådan på vej.
"Jeg beklager," indrømmede han oprigtigt og bøjede nakken lidt. "Det var ikke min mening at fornærme dig." Måske andre, men det undlod han at uddybe. "Men nej, jeg vil ikke lade sig om, at jeg sætter pris på andres indblanding i mine affærer."
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Feb 2, 2015 0:50:04 GMT 1
Terrance kneb øjnene en anelse sammen og hvilede glassets bund imod armlænet, uden at slippe det. "Jeg fornemmer, at hun blander sig, fordi hun er bekymret for sin veninde," pointerede han roligt. "Jeg aner ikke hvorfor og jeg er heller ikke interesseret i forklaringen, men Agnes' letlevenhed eller ikke letlevenhed har ikke det fjerneste med sagen at gøre. Desuden har hun ikke delt sin seng med andre siden december måned."
Hans mundvige sitrede den mindste smule. "Eller andre møbler for den sags skyld. Du burde faktisk takke mig for at holde hende beskæftiget den aften og selv tage at komme op på hesten igen."
|
|