|
Post by taut on Oct 2, 2011 12:51:36 GMT 1
» caspar emanuel maverick Emanuel Maverick er overhoved for slytherin og forvandlingsprofessor. Med sin relation til rektor og urokkelige holdninger om mugglerfødte magikere er han ikke synderligt populær blandt alle på Hogwarts. Dem der kender Emanuel vil vide, at han er en bundretfærdig, ambitiøs og sympatisk mand, der kun ønsker det bedste for læreanstalten. I forlængelse af denne holdning, holder han sig ikke tilbage for at smide elever ud af skolen. [style=font-family: courier new; text-transform: uppercase; text-align: right;] profil · bekendtskaber [/style]
betrys morgan griffith « Betrys Griffith er skolens kvindelige præfekt og er som den første kvinde i sin familie i lære som tryllestavsmager. Hun lever op til sit kollegies værdier, men man skal ikke skue løven på skindet. Hendes engagement i den politiske gruppe The Hallows præger hendes tilværelse på skolen meget. Som ven er hun din klippe i havet, men hun forventer noget igen og regner ikke et venskab for meget, hvis der ikke er en gensidig vilje til opofring. [style=font-family: courier new; text-transform: uppercase; text-align: left;] profil · bekendtskaber [/style]
|
|
James L. Mowett
Overhoved for Ravenclaw & Professor i Astronomi
The fanatic always conceals a secret doubt%\0\%
|
Post by James L. Mowett on Oct 8, 2011 16:16:59 GMT 1
Hej Taut =) Min tanke omkring de to overhoveder er blevet til at de to herrer har et lidt kompliceret forhold ? men ikke n?dvendigvis kompliceret p? en negativ m?de. P? rigtig mange m?der repr?senterer de det pr?cist modsatte af modparten og det er ret sjovt i sig selv. =) Begyndelsen p? det hele ville v?re at Emanuel nok i hvert fald i starten har v?ret/er en smule skeptisk overfor James, b?de som kollegaoverhoved og helt generelt? Fragmenter af argumenter til at han kunne have det syn p? Mowett kunne v?re at James er et meget ungt overhoved i forhold til ham selv, at han er mugglerf?dt og har erhvervsm?ssigt bagland i mugglerverdenen, og at han ikke understreger sin autoritet ved at h?vde sig over eleverne eller straffe dem, men tv?rtimod fors?ger at skabe lighed i sine timer. S? m?ske har han i starten haft det billede af James at han til trods for at v?re en kollega var en af dem, der skulle arbejde meget h?rdt for hans respekt. Om han har vundet den eller ej, er op til dig. For mig kan begge dele bruges. =) Det kan have f?et bl?dt hans indtryk en hel del op at James ret faktisk er dygtig til det han laver, han har arbejdet sig vej op til hvor han er nu, og at han aldrig har haft noget imod ham eller troet at han var bedre end Emanuel (tv?rtimod er James jo godhjertet, tolerant og venligheden selv og synes altid godt om folk fra starten af indtil de g?r noget, der kan fremprovokere det modsatte. Og den holdning han har til mugglere er ikke noget James tager personligt i f?rste omgang ? med mindre den bliver direkte m?ntet p? ham. I betragtning af hans famili?re baggrund er han n?rmest undskyldt den holdning.) James kan have fors?gt at hj?lpe ham p? plads i starten af ?ret, men hvor Emanuel bestemt ikke har v?ret interesseret i den hj?lp? (han klarede det vel fint selv) Jeg tror de to kunne vedblive at overraske hinanden i forskellige sm? tr?de, hvis de fik lov. P? godt og ondt. N?r man som de to er s? forskellige som man er fra den anden, vil man nok uvilk?rligt tage den ene side man ser og tro at det er alt der er at sige om den anden ? men som folk er flest er de mere facetterede end man skulle tro. =) For eksempel tror jeg at James kunne overraske Emanuel med at v?re langt mindre muggler end han giver udtryk for at v?re med mugglert?jet og den besv?rlige holdning til at klare alt manuelt; imens Emanuel f.eks. kunne overraske James ved at v?re mindre h?rd ved ham end han er f?rst. Du kan garanteret godt finde et par eksempler for ham i den dur. Man kunne ogs? bygge op til uundg?elige konfliktagtige situationer, f.eks. hvis der opst?r en sl?skamp mellem en ravn og en slange, og de to l?rere skal ?samarbejde? om at finde en f?lles straf til de to parter. Det kan m?ske kr?ve mere end man skulle tro, n?r de har vidt forskellige indstillinger til hvordan det skal g?res. De er jo overhoveder, s? de vil n?rmest med garanti komme til at samarbejde over noget ? og jeg synes det kunne v?re sjovt at pr?ve dem der. =) Hvordan deres forhold faktisk er kan det v?re at du kan afg?re lidt nemmere med dit kendskab til Emanuel og nu hvor du har l?st ovenst?ende. Jeg er ?ben for alle kreative id?er du m?tte have. Men jeg h?ber at det kunne v?re et par id?er at bygge noget mere konkret p?. =)
[/justify]
|
|
|
Post by taut on Nov 16, 2011 20:13:54 GMT 1
Emrys, Emrys, Emrys! Jeg har fuldstændig svedt ud, at du har skrevet i min plottråd, og jeg lagde først mærke til det i dag, da jeg gik ind for at ændre layoutet i den. Undskyld! Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget efter al den tid.
Det lyder i høj grad, som om vi begge har meget af det samme syn på, hvordan lærerne har det i fht. hinanden. Jeg tror, at James ikke så muggleragtige væren og evner ville bløde Emanuel lidt op, men han vil aldrig helt slippe, at han synes pladsen som overhoved ikke burde være hans. Men Emanuel ville ikke gå så langt at opføre sig nedladende over for ham, som han kan finde på med elever - hans modvilje ville nok nærmere manifestere sig i, at han aldrig tager initiativ til samtaler eller at hjælpe. Lidt snak over kaffen på lærerværelset kan selvfølgelig ikke undgås.
Jeg har ikke en mere konkret ide til det, men mindre vi, som du foreslår, smider dem sammen over to elever fra deres kollegier, som er røget i totterne på hinanden eller lignende.
Og undksyld endnu en gang!
|
|
|
Post by Angus Barclay II on Feb 28, 2012 16:23:17 GMT 1
PROFESSOR MAVERICK Den siger vel lidt sig selv? Måske en af de mest flittige til at give ham eftersidninger? BETHRYS "Men man skal ikke skue løven på skindet." - uuuhhh! Den er vel meget 'oplagt' til at begynde med. De går begge i samme kollegie, årgang og deler uden tvivl en masse værdier, samt måske også nogle lignende problemer med los familios Jeg kan se at de har forskellige ekspertiser indenfor fag og sådan. Måske hjælper de hinanden fra tid til anden med lektierne, og derved hjælpe hinanden så godt som muligt igennem skolegangen. Bethrys kunne uden tvivl være en god veninde af Angus! Så joker de sikkert også lidt med hinanden angående deres familiers afstamninger, nemlig Wales og Skotland? JULIE Se den var sværere
|
|
|
Post by Betrys Morgan Griffith on Feb 28, 2012 16:36:52 GMT 1
Jeg er med på den med Emanuel - vi behøver ikke at have en masse tråde, men du kan nævne Emanuel som the bad guy lige så tosset du vil i dine tråde - han har virkelig fortjent det (;
Jeg tænker det kunne være fedt med et venskab, sådan som du beskriver det! De står forskellige steder inden for politik, men det behøver ikke at skille vandene sådan som tingene er nu. Det må blive en tråd eller flere på et tidspunkt.
Jeg har ikke umiddelbart nogen ideer til Ang og Jules, så den kan vi bare lade ligge.
|
|
|
Post by Angus Barclay II on Feb 28, 2012 17:14:58 GMT 1
DEAL! Hermed underskrevet, no turning back
|
|
|
Post by Tanya Revér on Apr 10, 2012 13:56:22 GMT 1
Jeg har ikke læst deres fulde profiler igennem, men der var nogle ting ved dine beskrivelser der sprang i øjnene. Umiddelbart arbejder jeg med plots (som man kender dem) og relationer. En relation betyder ikke at de nødvendigvis nogensinde behøver have et plot sammen, men det hjælper mig med at skabe en ramme om min karakter.
Tanya er spøgelse på skolen, og handler i information på et noget for noget basis (du får noget info af dig, du får noget af hende).
Hvis du er frisk, vil jeg meget gerne have et 'plot' eller bare en tråd med Betrys. Tanya leder lidt efter en helt specific stav, og hvem kunne være bedre at spørger end at spørger en tryllestavsmager? Så vidt jeg husker nævnte du også i påsken at der var noget historie Betrys gerne ville have fra Tanya?
|
|
|
Post by taut on Apr 18, 2012 18:18:47 GMT 1
Oh ja, vi fik jo snakket om Betty og Tanya! Det var egentlig kun en ide med, at Betrys på et tidspunkt skulle få brug for at få noget info ud af Tanya, men jeg ved jo ikke, hvad det skulle være - endnu. Så jeg synes vi lige gemmer den til på et tidspunkt, hvor Tanya har fået opsnappet noget brugbart Det med tryllestaven er bare helt fint - Tanya kommer bare og spørger. Mit spørgmsål er bare, om vi skal have en relation mellem dem, eller om den tråd måske er grundlaget for, hvordan de kommer til at have det med hinanden efterfølgende? Betrys har uden tvivl hørt om Tanya, men om de rent faktisk har mødt hinanden... Thoughts?
|
|
|
Post by Tanya Revér on Apr 18, 2012 20:00:44 GMT 1
Begge dele lyder sådan set fint for mig. Hvis det er deres 'første møde' giver det muligvis anlæg til flere opfølgende tråde, men hvis de kender hinanden i forvejen gør det ikke helt så meget hvis tråden ender med at gå helt syd på.
Men hvis der er nogle bestemte personer jeg skal holde øje med, så giv mig lige et heads up!
On another note, så snakkede du om at en af dine karakterer søgte noget information om Troldmandskrigen back then? Kan ikke huske om det var Betty eller en anden?
|
|
|
Post by taut on Apr 30, 2012 12:22:20 GMT 1
Jeg synes vi skal gå ud fra, at Betty godt ved hvem Tanya er, men de har aldrig decideret moedt hinanden. Mht. troldmandskrigen, så var det Julie, den bogorm, der gerne vil vide, så meget hun kan komme til! I dette tilfaelde ville det vaere hende, der opsoegte Tanya. Jeg er ved at få styr på min tid, så når du vil, kan vi tage hul på en af de to tråde der Og så skal jeg nok holde oeje med, om det kunne vaere interessant at lade Tanya overvåge nogen.
|
|
|
Post by Aoife Ivory on Apr 30, 2012 18:47:26 GMT 1
Emanuel Maverick
Vi har jo snakket lidt om det c-boxen, men nu skriver jeg det også herinde. Jeg tænker lidt, at Emanuel måske skal forsøge at skubbe lidt til denne heks' holdninger med hensyn til fuldblodsmagikere og mugglerfødte. Efter situationen med Simon, står den unge Slytherin-troldmand bestemt ikke øverst på hendes yndlings-liste over hvem, hun bevæger sig rundt med. Og det kan måske være et start skud til hendes nye holdninger?
|
|
|
Post by taut on May 24, 2012 22:37:15 GMT 1
Jeg søger forhold til Betrys! Hun fik rigtig rodet op i tingene, da hun sendte Matt på hospitalsfløjen i en duel, og hendes omgangskreds var i forvejen ikke særlig stor. Fjender har hun nok af, så jeg henvender mig egentlig kun til folk med karakterer, som vi kan finde på noget positivt med. Med positivt mener jeg alt fra venskaber til romancer, lektielæsningsbuddies til barndomsvenner, overfladiske bekendtskaber til - ja, you get the picture! Det kan snildt bygges på allerede eksisterende relationer, og som altid er jeg med på den alternative vogn!
|
|
|
Post by Kevin Allaire on May 24, 2012 23:52:18 GMT 1
Så vil jeg da smide Kevin i ringen og se hvad der sker ;)
Betrys ! Heldigvis deler de samme årgang, så dette æble er ikke faldet langt fra stammen, og da Betrys søger nogle positive bekendtskaber så skal hun da ikke gå glip af Kevin. Vi kan enten slå dem sammen som venner eller som simple bekendte, men der er stadig plads på Kevins liste til et tæt venskab mere som jeg sagtens kunne se ham finde i Betrys. Han er typen der kan tilgive en smutter som Betrys under Duel Turneringen hvis han kender personen godt og har en idé om hvad der kan ligge til grunde for sådanne handlinger. Jeg kan plapre videre så snart jeg har én ting på det rene: hvad ønsker du imellem dem? Det kan også have været et løst bekendtskab indtil efter duellen, hvor Kevin har vist sig som lidt mere af en klippe - en der ikke har taget noget parti - og som ikke bedømmer hendes handlinger. Bolden er din :)
|
|
|
Post by taut on May 27, 2012 18:36:18 GMT 1
Smid ham endelig x) Uha, jeg kunne godt forestille mig, at Kevin og Betrys ville komme godt ud af det med hinanden. Hun går rigtig meget op i loyalitet og at få noget igen i et venskab - fordi hun giver selv alt, når hun først er blevet venner med nogen. Jeg synes forslaget om, at deres venskab først bliver til noget efter duellen er en god ide, da Kevin så har en chance for at vise sig fra en side, som hun ikke kender. Jeg kunne godt tænke mig at prøve dem af i en tråd, inden vi officielt kalder dem gode venner. Det ville være oplagt at spille første gang de mødes efter duellen, yes? På længere sigt vil deres venskab nok blive sat på en prøve på grund af deres politiske holdninger (ok, mest Betrys) - men det kan vi bare tage, som det kommer
|
|
|
Post by Lewis Murdoch on May 28, 2012 11:34:06 GMT 1
Betrys Nu har du og jeg jo haft snakket lidt om det på MSN, men jeg skriver ikke desto mindre her også. Det er nok en meget god practice. Betrys og Lewis går jo på samme årgang, og de må derfor naturligt kende hinanden, om end de ikke bor på det samme kollegium. Jeg har læst hendes personlighed og umiddelbart har de to meget tilfælles. Derfor kan jeg forestille mig, at Betrys i hvert fald hurtigt ville kunne gå Lewis på nerverne. Måske er det lidt en undertrykt interesse for et venskab, som så bare kommer til udtryk i foragt? Hendes ideologiske ståsted er i hvert fald helt bestemt en torn i øjet på Lewis, som er meget politisk, og som nægter at anerkende mugglerfødte magikere. Hvis det kom til et venskab, ville det nok hurtigt falde til jorden igen, fordi han ville betragte Betrys som blødsøden og blodforræderisk. Måske har han allerede haft hånet hende? Emanuel Eftersom Emanuel er Slytherins overhoved må de to kende hinanden. Jeg er dog i tvivl om, hvor meget spil det kan udvikle sig til, medmindre Lewis på et tidspunkt laver noget dumt – eller der generelt sker noget, vi endnu ikke ved. Der kan jo sket så meget uforudsigeligt i fremtiden.
|
|