|
Post by Betrys Morgan Griffith on May 29, 2012 17:01:35 GMT 1
betrys Det ville være helt naturligt med en rivalisering mellem dem. Måske har de altid bare være lidt efter hinanden, fordi de kender til hinandens politiske holdninger, men de har faktisk aldrig rigtig snakket og fundet ud af, om de heller ikke kan lide hinanden som personer? Så de kan sagtens have været stødt sammen og været meget uvenlige mod hinanden udelukkende, fordi der står 'Riddler i panden på den ene og 'Hallow' i den andens.
Jeg fik sådan et herligt billede i hovedet af Lewis og Betrys, der er blevet sat sammen i en af deres timer og derfor har været tvunget til at arbejde sammen. I sådan en situation ville Betrys føle sig hævet over at være barnlig, da hun går meget op i sin undervisning, så hun ville kortvarigt ignorere, hvor meget hun ikke bryder sig om Lewis og sådan set behandle ham som enhver anden. På den måde kunne Lewis jo se en mere venlig side af hende - og måske også omvendt - hvilket kun ville gøre det sværere for dem, hvis det altså var sådan, at de godt kunne se hinanden som venner. Hvordan lyder det? :)
emanuel Ja, ham her er klart nemmest at spille med, hvis vi har noget konkret. Men vi kan godt gå ud fra, at han og Lewis kommer fint nok ud af det med hinanden, så længe Lewis ikke viser sig at være en ballademager - nok er Emanuel fuldstændig med ham i hans holdninger, men han er stærkt imod regelbrud, vold mod andre og den slags ;)
|
|
|
Post by Sarah Bones on May 30, 2012 21:23:35 GMT 1
SARAH & BETRYS
Yes. De to her er ikke kollegianere, men til gengæld er de på samme årgang og begge to orienteret til venstre i politisk sammenhæng. To af Sarahs veninder (Anessa og Rhiannon) er Hallows og jeg pønser på at få hende derover også (when shit begins to go down). Ekstrem er hun dog næppe og bliver det aldrig og eftersom Evander bliver netop det indenfor den gruppe, er det nok bedst sådan.
Det jeg tænker er, at Betrys og Sarah sagtens kunne gå hen og være blevet venner, hvis Sarah lige er kommet sig over al alvoren og Betrys har overkommet megaflirten og hendes pjat og pjank. De er endda begge to fuldblods og tadaaa – Sarah har en Griffith-stav. Umiddelbart har jeg det, som så ofte, sådan at de nok lige skal prøves af før vi ved om de egentlig fungerer sammen eller ej, men det er jo heller ikke værre end at proppe dem sammen i en tråd. Hvis man lige skulle være lidt original, så kunne det være de skulle sættes ned med noget så fint som en gang astronomitime – delekikkert, anyone?
|
|
|
Post by taut on May 30, 2012 21:27:16 GMT 1
Du er så klog. Jeg synes det er rigtig godt at få prøvet dem af i en tråd, mest fordi jeg ikke ved, hvordan Betrys opfører sig overfor andre mennesker end Mary! Jeg ved dog ikke lige, om astronomi er et godt valg af fag - så vidt jeg ved er det et valgfag, og Betty ville stensikkert ikke vælge astronomi! Derfor kunne de jo godt blive sat til at arbejde i gruppe i et andet fag.
|
|
|
Post by Sarah Bones on May 30, 2012 22:21:28 GMT 1
SARAH & BETRYS
I see! Grunden til at jeg tænkte på astronomi var, at det er en af de fag jeg ikke har set folk tråde omkring. Det er derudover ikke et valgfag, selvom man kan argumentere for at alle fag er valgfag efter U.G.L.'erne. Men vi tager da bare noget andet. Eventuelt eliksirer, som Sarah har problemer med og derfor har brug for hjælp til? Det ville være sådan et sted hun selv ville opsøge en klogeåge og uanset om det passer eller ej, så ser hun Betrys som rather intelligent i hele det der faglige hejs, som ikke altid er sportfanatikerens kop te (med et par undtagelser).
|
|
|
Post by Lewis Murdoch on May 30, 2012 22:34:42 GMT 1
Betrys Det lyder superb. Jeg kan godt lide tanken om, at de siden begyndelsen har haft noget udstående med hinanden, og at de heller aldrig har været blege for at vise det. Betrys vil kun irritere Lewis så meget, fordi hun ikke lader sig kue af ham. Jeg forestiller mig, at de i tidens løb har haft gentagende diskussioner og kontroverser. I en time, som du nævner, bør det næsten være en lektion, der kræver samarbejde og flid, så de ganske enkelt er tvunget til at sænke stridsøksen i et par timer. Jeg ser et billede af en smilende Betrys og en smilende Lewis efter en hård time, stående med et eminent resultat – for derefter at blive helt forfjamskede, når de opdager, at de i et øjebliks tilfredsstillelse faktisk roste og komplimenterede hinanden. Det kan give dem noget at tænke over efterfølgende, og måske kunne det engang munde ud i, at de simpelthen må skubbe deres politiske standpunkter lidt til side, til fordel for et lille venskab? Eller måske ganske enkelt bare, at de begynder at anerkende hinanden lidt mere, og oftere tager hinanden i forsvar i diskussioner, i stedet for altid at kaste sig over den anden?
|
|
|
Post by taut on May 30, 2012 22:49:25 GMT 1
betrys og sarah Eliksirer lyder fint. Det er ikke Betrys' ekspertfag, men nu er hun generelt god i skolen - og god til at ligne en, der ved hvad hun laver - så det ville ikke være mærkeligt, hvis Sarah så hende som en af de stærke i klassen (uden at rose min egen char for meget). Men ja, jeg synes vi skal prøve dem af, inden vi aftaler for meget!
betrys og lewis Ja mand, det lyder helt rigtigt. Jeg tror dog venskabsprocessen bliver en lang og svær en, der aldrig rigtig kan blive til noget, hvis du forstår mig. Hvis hun lærer en anden side af Lewis at kende, så vil hun, som du foreslår, måske ikke være lige så hurtig til at skælde ham ud, når de støder på hinanden, men da hun er så grundlæggende imod alt hvad Lewis står for, vil hun i sidste ende altid have noget imod ham. Hans blotte eksistens er i hendes øjne jo en hån imod hendes erhverv (hun er i lære som tryllestavsmager), fordi han ved at mene, at nogle magikere (mugglerfødte, halvblods, etc.) ikke har ret til magi, undertrykker magien derigennem - det kan hun slet ikke have. Hendes forhold til magien er anderledes end det typiske på den måde, at hun sådan set er interesseret i både den 'lyse' og mørke del af den. Den sidste form er ulovlig at udøve, men derfor kan man jo godt forske i den.
Jeg tror min konklusion er, at de i timerne på en eller anden måde glemmer den virkelige verden og slapper mere af omkring hinanden - bevidst ignorerer, at de har stikmodsatte politiske holdninger, du ved. I 'den virkelige verden' ville de så nok ikke være lige hurtige til at håne hinanden men snarere være rivaler blot med en form for gensidig respekt... Giver det mening?
|
|
|
Post by Kevin Allaire on May 30, 2012 22:56:44 GMT 1
Betrys ! Ja, lad os tage den derfra og se hvad der udvikler sig før vi stempler dem i blæk. Og hvad end angår deres politiske holdninger så kan det altid være et sjovt bump i vejen til en anden dag ;)
Vil du starte tråden eller skal jeg? Hvad du end finder lettest så skal jeg nok finde tid (nu hvor jeg har mange skyldnere efter et par vilde dage i det fri med absolut ingen søvn til gode - endnu) :)
|
|
|
Post by taut on May 30, 2012 23:06:25 GMT 1
betrys og kevin Greantess. Og når nu du spørger så pænt, får du altså lov til at starte den (;
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Jul 3, 2012 23:07:50 GMT 1
EVANDER & BETRYS
Det kan i mit hoved ikke gå for langsomt med at få prøvet disse to dukkebørn af med hinanden. Jeg vil virkelig gerne vide om de er pot eller pande, eller kun tåler hinanden fordi de har noget de skal opnå, som altså tilfældigvis er nogenlunde det samme. Nights valg endte (som du kan se) på Gryffindor og det betyder naturligvis, at de har gået op og ned af hinanden siden 1. år. Jeg tænker det ville være glimrende at nappe en tråd til festen, i lidt mere afslappet stemning, og se hvordan de fungerer sammen. Og jeg starter den gerne.
|
|
|
Post by Hazel Mae Abbey on Oct 10, 2012 19:48:29 GMT 1
Betrys & Hazel Samme årgang, samme kollegium og samme politiske holdning - de bør kende hinanden. Jeg tænker lige umiddelbart veninder - det behøves ikke at være tætte veninder. Hazel er meget målrettet, hvad angår The Hallows og jeg tænker lidt, at de to sagtens kunne finde på noget for at nå frem til målet sammen. Sådan lidt ala 'politiske partners in crime'-agtigt. Hvad siger du til det? :)
|
|
|
Post by taut on Oct 12, 2012 9:44:28 GMT 1
betrys & hazel Så vidt jeg har forstået, så har Betrys og Hazel rigtig meget til fælles, men de adskiller sig væsentligt på drengepunktet, hvor min løve her er langt mere konservativ. Jeg tror de kommer godt ud af det med hinanden uanset deres politiske tilhørsforhold.
Med det sagt, så skal vi jo ikke ignorere The Hallows :) Betrys har en en fremtrædende rolle i gruppen idet hun er Evanders højre hånd så at sige - man kan godt kalde hende ordfører. Det er vigtigt at understrege, at hun ikke har nogen lederrolle, men blot formidler, hvad gruppen står for. Så er Betrys hands on typen, så hvis nogen skal have skidt under neglene (og her mener jeg ikke nødvendigvis jord), så er Betrys ikke bleg for at gøre det. Hun har allerede markeret sig sidste skoleår ved at fælde sin duelmodstander med sectumsempra (hun blev selvfølgelig diskvalificeret), og hun har en del mobbeofre, der generelt består af riddlere eller folk med 'dårlig familie'.
Andet, der er værd at nævne, er selvfølgelig, at hun er i lære som tryllestavsmager hos sin oldefar, plus at hun er præfekt, hvilket virkelig er et udtryk for ledelsens fuldblodsfavorisering (hvis en mugglerfødt havde lavet samme stunt til duelturneringen havde den nok stået på eftersidninger i lange baner i stedet). Hun har dog ingen problemer med at tage imod stillingen, da det kan gavne hende (og måske nogle tætte venner) på et senere tidspunkt. Med det sagt, så har hun ikke kun fået stillingen på grund af sit efternavn - hun er fuldt ud egnet til den og ved, hvad det at være præfekt indebærer.
Betrys er virkelig ude i den ekstreme ende af Hallow'er - hun er der, hvor hun synes, at mugglere ikke er noget som helst værd på grund af manglen på magiske evner, og selvom folk som Evander godt ved dette, så vælger hun ikke at lægge så meget vægt på dette i skolen, da hun alligevel ikke kan noget ved mugglersamfundet som elev. Det er heller ikke hendes ambitioner at blive politiske involveret efter skolen, da hendes fremtid allerede står skrevet, idet hun er familiens arvtager. Fordi hun allerede ved, hvad hun skal, har hun ingen skrupler med at ofre karakterer, og mere ekstremt sin elevstilling - ja, vi er ude i, at hun ikke ville græde blod, hvis hun blev smidt ud af Hogwarts, for hun behøver sådan set ikke sin uddannelse. Hun ville nok også været blevet smidt ud, hvis ikke det var for The Hallows (nærmere bestemt Evander), som er med til at 'styre' hende i den rigtige retning og sørge for, at hun kun bryder reglerne, når der kommer noget ud af det. Med det sagt, så er hun ikke hans nikkedukke - hun lytter bare til hans gode råd. Hun kan trods alt få udrettet mere, hvis hun bliver på skolen så længe som muligt.
Af en eller anden grund kommer der en masse ævl ud i dag, så du fik lige det hele med ;)
|
|
|
Post by Hazel Mae Abbey on Oct 12, 2012 18:22:29 GMT 1
Betrys & Hazel
Ikke ævl, bare en masse x)
Hazel ser heller ikke stort på mugglere uden magiske evner. Faktisk ser hun dem lidt som en 'underrace' der dog ikke skal udryddes helt, men som godt kan ofres for sagens skyld. Hun holder dog for det meste disse standpunkter for sig selv, da de ikke er så vigtige på skolen. Men på det område hælder de jo i samme retning.
Hazel er generelt mindre ekstrem end Betrys - da hun helst (for alt i verden) vil undgå at blive smidt ud af Hogwarts. Men hun er stadig klar på at gå langt - derfor tænker jeg 'partners in crime'.
Og så en slags gode veninder, men hvor deres venskab måske mest handler om, hvordan de skal få de andre ned med nakken. Lol. x)
Hvad synes du? Har du noget at tilføje eller en bedre idé?
[/justify]
|
|