|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 14, 2011 20:39:51 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we've got snacks and supplies. Anessa gik godt til, selv med sine korte ben og nød den efterhånden velkendte gåtur fra Hogwarts til Hogsmeade. Det var det nye skoleårs første tilladte, til at besøge den lille landsby og hun lagde ingen skjul på at være utålmodig med at komme frem. Hun tog et hurtigt gadedrengehop ved siden af Heather og puffede så til veninden med den ene albue og så lige så utålmodigt på hende ”Sig det nu.. det er direkte urimeligt at tvinge mig til at vente!” de var ind midt i den lille by, sammen med en større gruppe af deres skolekammerater og der var en livlig summen af glade stemmer rundt om dem.
Anessa gik et par skridt foran Heather, for så at vende sig om og gå baglæns, mens hun skiftede mellem at se på veninden og se sig over skulderen for at sikre sig hun ikke gik ind i nogen ”Du gør det kun for at pine mig...” hun grinede smørret og vendte sig så med front den rigtige vej, mens de passerede de indbydende butiksfacader uden dog at stoppe ved nogen af dem endnu. Anessa kastede enkelte blikke mod vinduerne, mens hun skævede nysgerrigt til Heather hele tiden og først talte igen da de stod foran døren ind til De Tre Koste ”Hvis du finder et bord, så giver jeg den her omgang?” hun skubbede døren op og holdt den åben mens hun så afventende på Heather.
Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here - Notes: ---
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Sept 15, 2011 18:51:14 GMT 1
“The world's a rollercoaster and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, but my hands are busy in the air ...as is my friend's!”
Heather fulgte ubesværet veninden ned af gaden, mens hun lod blikket glide over butiksvinduerne på jagt efter intet og alting på samme tid. Hun havde lyst til at købe noget, men havde endnu ikke besluttet sig for hvad. En ny bog eller bluse kunne være godt, måske det tørklæde hun havde øjnet før sommerferien, men ikke købt? Et skub i siden fik hende til at sidesteppe, før hun sendte et tilbage til afsender fulgt af et hemmelighedsfuldt smil. "Nærmere sundt..." Hun nåede ikke længere før den anden atter var i hurtig bevægelse og bakkende fremad som en kolibri på sukkertrip. Det gjorde ikke Heathers smil mindre hemmelighedsfuldt, blot ekstra drillende.
"Det kunne jeg da aaaaldrig finde på, søde Nessie... hvad tror du dog om mig?" Hun fangede den andens arm, som denne atter gik ved siden af hende og træk hende kort ind tæt, mens hun nikkede mod et vindue hvor et udvalg af farvede sjaler og tørklæder brydede et hjørne. At sige noget kunne dog på ingen måde falde hende ind. Ikke her blandt så mange andre og slet ikke når hun kunne se Nessie spinde højere op først. "Det er en aftale!" Hun gik foran ind og spottede med lidt besvær et tomt bord i et næsten isoleret hjørne. fangede Anessas blik og gjorde et kast med hovedet mod bordet.
Så tidligt havde ikke mange andre af eleverne fundet derind og med ryggen mod væggen i nichen havde hun frit udsyn til største delen af rummet. Hun åbnede slaget, trak det af og foldede det pænt sammen før hun lagde det ved siden af sig. Under den havde hun en neutral sort bluse med bådudskæring og lyse jeans. Hun så op på Anessa, som denne kom hen og tog imod kruset. "Så skulle scenen vist være sat til en snak..." Hun lukkede hænderne om det og sendte den anden et skævt smil. "Hvordan gik ferien så?"
Tag: Anessa Llewellyn Yates * Tøj: Jakke/Kappe * Notes: ...
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 18, 2011 21:45:54 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa fnøs og var lige ved at række tunge i Heathers retning. Hun tog sig dog i det og nøjedes med at skule over et lille smil ”Som om... sundt er vildt meget overvurderet!” hun skiftede hurtigt position og himlede så åbenlyst med øjnene, mens hun udstødte en lidende lyd og kastede begge arme frustreret i vejret ”Jeg tror ingenting, smarte. Jeg ved det.” hun rakte tunge alligevel og opgav så i nogle få minutter at fratvinge veninden et svar.
Hun nikkede med et hurtigt smil da de nåede De Tre Koste og bevægede sig så op mod disken efter to krus ingefærøl, mens hun overlod det i Heathers kyndige hænder, at finde dem et bord. Balancerende med to fyldte krus fandt hun kort efter ned til det udvalgte bord, og rakte det ene ned til Heather før hun selv satte sig overfor hende og ugenert plantede begge albuer i bordet ”Det var den allerede da vi forlod slottet. Du trak bare tiden..” hun løftede kruset lidt, men bøjede alligevel nærmere hovedet ned til det og nippede til det hvide skum på toppen før hun løftede hovedet igen og så anklagende på Heather uden at kunne holde et stort grin tilbage ”Nu gør du det igen!” hun rystede på hovedet med en lille latter og trak så på skuldrene ”Helt fin. Familie, familie og lidt mere familie. Poolen, kampe og så lige superliga-finalerne.” hun rankede sig lidt og så tydeligt stolt ud ”Far er slet ikke til at skyde igennem de her dage, selvom han ihærdigt forsøger at være helt kold og kølig.” hun fnøs og tog så en regulær mundfuld af sit krus før hun så spørgende på Heather ”Din?”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Sept 21, 2011 17:52:12 GMT 1
“The world's a rollercoaster and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, but my hands are busy in the air ...as is my friend's!”
Heather gjorde intet for at skjule det smil der tegnede sig på hendes læber, som veninden himlede op og skar grimasser. Hun havde for længst vænnet sig til Anessas måde at udtrykke sig på og fandt den som oftest oplivende og ikke så lidt underholdende. I dag var ingen undtagelse og med sim tavshed skruede hun kun belastningen for den anden op. Så tit havde hun heller ikke noget at vende, som hun foretrak ikke blev overhørt af andre og på ingen måder viderebragt. Det i sig selv havde givet hende lidt at tænke over på turen derned.
Hun smilede drillende tilbage og drejede kruset rundt mellem hænderne til hun havde hanken hvor hun ville have den. "Men nu er den perfekt, det må du da indrømme, for ikke at tale om hvor meget spændingen blev unødvendigt opbygget. Hvor er dog din dramatiske sans henne?" Hun løftede kruset samtidig med den anden, men måtte sænke det, før hun fik smagt da et vidende grin fandt sig vej frem og bare måtte sendes over bordet. Så hævede hun spørgende et øjenbryn, mens hun fængerede uskyldighed. "Jeg har ingen ide om hvad du snakker om!" Så tog hun forskudte tår af kruset uden at skummet smittede af på hendes overlæbe og nød den skarpe smag, mens hun lyttede.
"De var også spændende i år! Og så den afslutning! Han har grund til at være stolt!" Hun sendte den anden et varmt smil, vidende hvor meget det også betød for den anden. Selv havde hun ikke haft mulighed for at se mere end en enkelt af kampene. "Meget det samme. Familie, havendasen og en enkelt kamp blev det til. Mor tog mig med op og besøge mine mostre, så det var lidt af en oplevelse!" Hun smilede ved mindet, et smil der blev indforstået, som hun fangede Nessies blik. "Også at komme hjem fra! De lærte mig en del dog..."
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 23, 2011 16:41:14 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa rallede lidende og himlede med øjnene selvom hun alligevel ikke kunne lade være at smile skæft, før hun svarede veninden med et hævet øjenbryn ”Den har jeg skyllet ud i toilettet til ære for Hulkende Hulda. Hun mente ikke hun havde nok.” svarede hun dybt sarkastisk og himlede med øjnene endnu en gang. Hun fnøs og daskede ud efter Heathers arm hen over bordet uden at kunne nå helt ”Gu gør du så. Spyt nu for pokker bare ud!” hun hoppede lidt i stolen efter at have taget den første mundfuld af sit krus og så med alle tegn på utålmodighed på veninden.
På trods af sin utålmodighed svarede hun villigt på spørgsmålet om sin egen ferie, selvom hu stadig ikke lagde skjul på, at der var andre emner hun fandt mere spændende. Alligevel så hun nysgerrigt på Heather da hun uddybede sin egen ferie ”Hvordan en oplevelse? Er de stride eller det omvendte?” hun tav et sekund og sprang så direkte ud i et andet spørgsmål ”Og hvilken kamp?” hun lænede sig nysgerrigt hen over bordet og tog endnu en mundfuld af krusets indhold.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Sept 24, 2011 8:18:45 GMT 1
Heather så sigende på veninden, før hun rystede let på hovedet, mens et skævt smil foldede sig ud. "Du glemte vist lige lidt, ser det ud til..." så fik smilet lidt mere kraft, som hun undveg udfaldet mod hendes arm, blot for at glide over i et for hende uvant usikkert og næsten genert smil. "Godt, godt, godt, skal nok..." Hun gik dog i stå, mens hun ledte efter en måde at fortsætte på og nippede til ingefærølen som undskyldning. Hun havde taget sig i flere gange de sidste uger at finde Thomas med blikket, når de sad i klassen eller på biblioteket og at det blev hængende der. Også når han gik igennem et rum kunne hun ikke lade være med at følge ham med blikket, som tiltrak han det med sit blotte nærvær. De havde da også talt mere end de forgående år og haft et par særdeles interessante diskussioner. Men betød det noget? Hun fandt Nessies blik og kastede sig ud i det. "Kender du det der med altid at kunne finde en bestemt person, hvis han er i nærheden? Og tager dig i at sidde og se på ham helt uden grund?" Det lød så åndssvagt sagt højt, men nu var hun begyndt og så fortsat spørgende på den anden mens tvivlen krøb ind i hendes stemme. "Jeg har taget ham i at gøre det samme, men..." Hun trak lidt på skuldrene. Så mange drenge gjorde det fra tid til anden at hun ikke vidste om hun kunne tillade sig at lægge mere i det end det.
Ferien afledte hende lidt og fik hende til at le. "Lad os bare sige deres opfattelse af verden adskiller sig en smule fra den gængse... men de lærte mig et par nye danse og en del ting om den anden side af min magi, som min mor har undladt til nu - og med god grund!" Springet var pludseligt, men ikke usædvanligt og hun hoppede direkte videre. "Appleby Arrows mod Wigtown Wanderers. Min far var lidt for sent ude efter billetter, men de er også svære at skaffe fra hjertet af en skov!"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 25, 2011 12:58:23 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa himlede med øjnene igen og kom til at grine mens hun slog ud med begge hænder i en armbevægelse der næsten var større end hendes beskedne skikkelse ”Endelig!” hun lagde begge arme på bordet og lænede sig ind over det med et nysgerrigt blik hvilende på veninden, der allgevel måtte tage tilløb før hun begyndte at tale. Anessa rynkede panden lidt og så ned i bordet et øjeblik med et skævt smil mens hun nikkede langsomt ”Mhm...” hun uddybede ikke, men så i stedet op igen og mødte Heathers blik og lagde hovedet lidt på skrå ”Og hvem snakker vi om, Blondie?” hun hævede begge bryn lidt og så afventende på den anden uden nogen idé om hvem 'han' kunne være.
Ferien var et noget lettere emne, og spændende, omend snakken om den ukendte øjen-fanger var en smule mere spændende. Anessa rynkede brynene spørgende hen over kanten på sit krus ”Hvilken anden side tænker du på?” hun tog en mundfuld og satte kruset ned igen uden at læne sig tilbage og grinede smørret ”Jo tak... hvad lavede han også ude i en skov? Og hvem vandt?” hun drejede kruset lidt på bordpladen.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Sept 27, 2011 12:16:04 GMT 1
Heather sendte blot veninden et lille smil ved den karakteristisk tilkendegivelse og gik så i stå for en tid uden at kunne finde ord at sætte på. De kom dog og affødte et smil hos den anden der fik hende til at hæve et øjenbryn spørgende og smide et sidespor ind. ”Sååå… fornyligt? Nogen jeg ikke har hørt om endnu?” Hun smilede drillende og vendte så tilbage til det oprindelige emne, før Anessa kunne gøre for tydeligt ophævelser mod skiftet. Hendes smil fik igen mere varme og en antydning af noget genert, selvom hun bestemt ikke var genert anlagt. ”Thomas…” Navnet fik en blød klang som hun sagde det. Så slog hun afvæbnende ud med hænderne. ”Ja. Den Thomas!” Hun kunne dog ikke lade være med at smile og vente lidt spændt på hvilken reaktion der ville komme fra Nessie. At der ville komme en var givet. Nessie havde altid noget at sige.
”Den fra min mors side.” Hun løftede kruset og en mundfuld mere, mens hun så med spillende øjne på den anden. Mere uddybning burde ikke være nødvendigt for at antyde hvad hun havde lært lidt ekstra om. Ganske ubrugeligt på skolen med mindre hun ville ødelægge bekendtskaber, men senere hen? Man vidste aldrig. ”Wanderers vandt, men det lå tæt til de fik fat i lynet. Svingede fra det ene til det andet hold gennem hele kampen.” Hun satte kruset ned og lod det hvile mod bordet, mens hun rullede kort med øjnene. ”Nogen havde rapporteret at der en drage i skoven, så de var ude og se på det… det vidste sig at være en flok rollespillere der havde gang i skt. Georg og dragen…”
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 27, 2011 16:46:04 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa fnøs let og trak undvigende på skuldrene, før hun pegede en anklagende pegefinger mod Heather og smilede skævt ”Det var dig vi skulle snakke om, ikke mig.” hun greb fat om kruset igen og løftede det til læberne mens veninden fortsatte. Hun nåede lige at spidse læberne lidt da et navn faldt og hun gik et stå et par sekunder før hun satte kruset ned igen uden at slippe det ”Thomas..?” hun rynkede brynene og prøvede ihærdigt at komme i tanke om andre af det navn end den første hun var kommet i tanke om. Hun tog en indånding og åbnede munden for at spørge igen, da Heather besvarede det usagte spørgsmål og fik hende til at spærre øjnene op i svag vantro ”Chancellor? Du tager gas på mig ikke? Stivstikkeren over alle stivstikkere?” hun udstødte en halvkvalt lyd og lod hovedet falde ned så hendes pande et øjeblik berørte bordpladen ”Verden kører sgu da helt af sporet for tiden.” hun løftede hovedet igen og så undersøgende på Heather ”Mener du det seriøst? Hvorfor lige ham? Hvad har du opdaget som vi andre ikke har?” hendes egen mening om den ældre kollegianer var klar, men samtidigt var hun rivende nysgerrig at finde ud af, hvad det lige var Heather kunne se i ham.
Hun lyttede kun med et halvt øre til venindens uddybning af sin sommerferie, der dog trak et lille grin fra hende, før hun utålmodigt viftede med den ene hånd i luften og så ivrigt på den anden ”Sommerferie senere... jeg er ved at gå til herovre.” hun grinede smørret og gjorde så alvor af at tage endnu en slurk af sit krus uden at slippe veninden med blikket.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Sept 29, 2011 20:32:38 GMT 1
Heather smilede afvæbnende og gjorde et lille kast med håret for at få det væk fra ansigtet og ingefærøllen. Det krævede dog lidt mere end det og hun endte med også at måtte have en hånd til hjælp. "Jaja, du er ikke let at aflede i dag, er du?" Hendes fingre snoede af sig selv en lok af håret omkring sig, mens det lille smil ikke ville forlade hendes læber. Selv ikke venindens vantro kunne få andet end munterhed frem i hendes blik, men hun holdt dog op med at sno totten for at lade den falde og rette sig op igen."Kunne jeg finde på det? At lave sjov om noget sådan altså?" Hun fulgte levende den andens videre ytringer, mens hendes smil blev varmere. "Og så stiv er han heller ikke... hele tiden...!" En skælmsk undertone var gledet ind i hendes stemme, blik og smil. En hun intet gjorde for at dæmpe, men tværtimod fik fremhævet med sit alt andet end uskyldige udtryk.
Hun tog en tår mere af kruset og brugte pause til at vende Anessas spørgsmål i hovedet. Hun lod sommerferie være sommerferie, mens hun langsomt satte kruset ned og drejede det lidt fra side til side. "Helt seriøst..." Hun så op fra væsken og over på veninden, mens det lidt usikre atter sneg sig ind over hende. "Han er... ja... anderledes. Bag den der facade af overlegenhed er der noget andet... " Hun kom til at smile af sig selv og så le afdæmpet. "Det er sådan nogle små glimt der trænger frem, når han tror ingen ser det.. antydningen af et smil, et glimt i øjnene, en betænksomhed..." Hun var slet ikke sikker på om det var nogen forklaring eller om der var nogen. Han havde fanget hendes interesse og skulle hun tage den følelse alvorlig der opstod hos hende når han var nær, så havde han måske lidt mere end det.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 30, 2011 19:44:18 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa himlede med øjnene igen mens det alligevel lykkedes hende at smile forholdsvis uskyldigt til Heather hen over bordet ”Aldrig.. havde du regnet med det? Du burde vide bedre efterhånden.” hun grinede smørret og lænede sig godt ind over bordet mens den anden langt om længe begyndte at fortælle det Anessa selv havde hoppet efter siden før de forlod slottet. Smilet blev afløst af et lettere vantro udtryk. Så skar hun en lille grimasse og rystede tøvende på hovedet ”Nej..?” fik hun lettere spørgende frem. Hun rynkede brynende let og så vurderende på Heather for så at revne i et grin da den anden fortsatte. Hun lænede sig ind over bordpladen igen og holdt en hånd afværgende op mens hun stadig grinede ”Tak! Rigeligt med info for nu.” hun løftede hovedet og skar en grimassefør hun virrede teatralsk med hovedet og så anklagende på veninden ”Hvordan sletter man uvelkomne mentale billeder igen?”
Hun fulgte venindens eksempel og gjorde endnu et indhug i indholdet på sit krus før hun igen skar en grimasse da Heather kun bekræftede hvad hun tidligere havde sagt. Hun rynkede brynene svagt uforstående og drejede igen kruset på bordpladen uden at tage blikket af veninden ”Jeg anede ikke engang du snakkede med ham...” en snert af alvor indfandt sig i hendes blå øjne mens hun lagde hovedet lidt på skrå og lyttede opmærksomt, selvom beskrivelsen af den ældre Ravn slet ikke passede til ham i hendes hovede. Hun tog sig i at ryste lidt på hovedet ”Hvornår kom du lige til den der åbenbaring at Chancellor er det nye sort?” hun løftede kruset til læberne igen og så afventende på veninden.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 2, 2011 15:38:34 GMT 1
Heather så med spillende øjne på Anessa som hun talte og lod så en perlende latter blande sig med den dæmpede snak fra resten af rummet. "Du har en beskidt tankegang, ved du godt det?" Hun lænede sig lidt frem med et vidende smil og øjne der ikke glimtede mindre drillende over at have fået plantet uønskede billeder hos den anden. En kunst der langt fra var svær, men altid underholdende. "Erstatter dem med andre, vil jeg sige og for at få en ting på det rene... så talte jeg faktisk om hans opførsel og ikke om det du tænkte." Hun smilede skævt, rustede så grinende på hovedet og tog en tår af sin øl. Den var god til at løsne op og varmede hele vejen ned.
Smilet forblev skævt, selvom alvoren sneg sig ind på det. Hun pillede lidt ved kruset, før hun tog sig i det og fast lukkede hænderne om det, så de ikke ville bevæge sig ukontrolleret mere."Det gjorde jeg heller ikke rigtig før for ganske nyligt." Hun holdt nøje øje med den andens skiftende udtryk, som hun talte og kunne så ikke lade være med at komme med en halvt fnysende, halvt grinende lyd. Ingen kunne udtrykke sig helt som Nessie når det kom til omtale af andre. Igen gav hun sig dog tid til at lade den anden stege en smule, før hun begyndte på et svar. "Hmm ja... tror det var den første snak vi havde i tågen. Han virkede så anderledes at snakke med der. Sådan mere tilgængelig end han ellers har gjort. Som om han virkelig lyttede og var interesseret."
Hun bed sig i underlæben og sendte Anessa et tvivlende blik. "Men hvordan ved jeg om han er interesseret eller ej? Han sender alle mulige signaler og jeg kan ikke finde ud af om han mener det eller bare.. ja.. er mand?" Hun så ned og fortsatte ordstrømmen endnu mere stille. "Jeg er sikker på jeg ikke har påvirket ham mere end den ene gang der i tågen og det var kun for at bevise en pointe!" Hun så op og over på veninden igen. "Er alle drenge så forvirrende?" Så kneb hun øjnene lidt sammen, før hun hævede et øjenbryn. "Og hvad er det lige for et rygte der cirkulerer om dig og Simon?" Nysgerrighed og vantro var begge til stede i hendes stemme, som hun stillede det sidste spørgsmål. Skolens sladder havde spredt det hurtigt, selvom det lød helt ude i skoven.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 3, 2011 12:11:28 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa grinede stadig mens hun vrikkede skælmsk med de lyse bryn over venindens påtagede indignation ”Det kan umuligt komme som en overraskelse mere..” hun udstødte et lille muntert grynt og pegede en anklagende pegefinger mod den anden et øjeblik ”Og hvis det gør, så er det dig der går rundt med skyklapper på.” hun løftede sit krus til læberne mens hun stadig smilede bredt og hendes blå øjne spillede af indestængt latter.
Smilet svandt ind og blev erstattet af et nysgerrigt, omend stadig lettere vantro, udtryk, da Heather igen sporede ind på emnet Thomas Chancellor. Hun forholdt sig tavs og lyttede blot mens Heather tydeligvis ledte lidt efter ordene og rykkede sig selv lidt uroligt på stolen som eneste tegn på sin utålmodighed. Hun rynkede brynene lidt kom til at udstøde et lille fnys ”Og du er helt sikker på vi snakker om den samme person, ikke?” hun hævede brynene svagt, før alvoren igen indfandt sig en smule ”Hvad snakkede I da om som kunne få ham til at droppe den der østers-attitude?”
Hun tog endnu en slurk af sit krus og skar en lille grimasse mens hun sænkede det igen og så på veninden med et skævt smil ”Og det spørger du mig om?” hun fnøs sarkastisk og rystede lidt på hovedet ”Fordi jeg har vildt meget erfaring med mænd..” hun skar en lettere flov grimasse et øjeblik og trak så på skuldrene ”Jeg ved det ikke..” hun så undskyldende ud et øjeblik før hun fortsatte ”Hvilke signaler. Uddyb! Ellers er det da helt umjuligt at komme med en bare nogenlunde kompetent analyse.” så smilede hun bredt, himlede med øjnene og nikkede fast ”Om de er?” hun fnøs og fortsatte så med det samme ”Selv min ringe erfaring siger ja.” hun lagde an til at løfte kruset igen, men fik det aldrig helt op til læberne før Heather blandede et helt andet emne ind i samtalen og fik hende til at skære en irriteret grimasse ”Det er fis i en hornlygte er det.” hun bed hårdt sammen så hendes kæbe spændtes ”Bare den lille, lede gimpe ovre fra Slytherin der tror hun er sjov.”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 4, 2011 20:09:01 GMT 1
Heather så hovedrystende tilbage på Anessa, men kunne ikke andet end le, skønt latteren ikke var så fri som den kunne være. "Tværtimod. Du var ikke dig hvis ikke..." Hendes latter gled hurtigt hen i et muntert smil, der igen svandt ind til næsten ingenting. Hun var ikke sikker på hvad hun havde forventet eller om det hun havde fået var det. Om ikke andet fik hun lov at lufte sin tvivl og frustration en smule og det endda overfor en der ikke ville tage det personligt, men bare ville give svar på tiltale. "Ja! Det er den Thomas! Han kan både smile og le og det uden at det ser ud til at gøre ondt!" Hun slog en smule opgivende ud med hænder, så meget over venindens tvivl på hendes ord som over hende selv.
Så fandt smilet tilbage på hendes læber og hun sænkede vipperne, så de næsten dækkede hendes øjne grå-grønne øjne helt. "Kontrol og forskel på magi..." Smilet var vidende, næsten hemmelighedsfuldt, som lå der mere i de få ord end hun lige sagde. Det forsvandt med den næste tår af øllen og de ord der faldt fra den anden side af bordet. Et fnys undslap hende, mens hun så op og mødte Nessies blik med et hævet øjenbryn. "Nej, fjolle, fordi du er min veninde da! Noget må du da vide!" Hun bed sig i læben ved det sidste. Et smil sneg sig frem, før det blev overhælet af en fnisen. "Om dem altså... jeg ved du ved noget..." Frustrationen og den opgivende munterhed over det hele skiftedes lystigt til at styre hendes tunge.
Hun gav den anden plads til at svare før hun nikkede og så rullede let med øjnene. "Tænkte det nok. Det var bare for søgt... men ja, rygtet går jo, så ville lige tjekke hos dig. Jeg troede hun havde andet at gå op i med alle dem hun render efter...." Så løftede hun kruset, så ned i det og løftede det mod veninden. "Til forskruede personer og muntert efterår?" Hun tog en tår og vendte så tilbage den opfordring hun var gået let udenom, da den kom. Kruset endte på bordet mellem hendes hænder og hendes blik på den anden. "Signaler... hmmm... altså der var den med øjnene der følger... og de smil der..." Hun lagde hovedet let på skrå, mens hun forsøgte at genkalde sig Thomas' opførsel de sidste uger. "Vi sidder oftere nær hinanden ved maden og i timerne og han har startet nogle ret interessant diskussioner siden den første der..." Hun så igen tvivlende på Anessa. Stak hun sig selv blår i øjnene? Eller var der virkelig noget gengældt? Hun kunne slet ikke finde ud af det og det irriterede hende.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 6, 2011 18:38:35 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa hævede et øjenbryn i klar skepsis og fnøs ikke helt overbevist ”Og han sprang ikke en elastik et sted i forsøget?” spurgte hun ironisk og lyttede igen nysgerrigt, omend stadig med en god portion skepsis da Heather fortsatte. Heathers fnys og påtagede indignation over hendes egen reaktion på det søgte råd om hankøn, fik Anessa til at grine smørret, og selvom det lykkedes hende at se nogenlunde uskyldig ud, spillede hendes blik af ballade og narrestreger mens hun trak på skuldrene ”Jeg ved, at jeg aldrig bliver klog på dem...” hun skar en lille grimasse og tog en mundfuld mere af sit krus mens hun så undskyldende på Heather hen over det ”Jeg har erfaring med én dreng, okay.. og hvor behageligt det end var, så var det ikke ret meget desværre.” hun slog blikket ned og rømmede sig lidt ubehageligt til mode.
Hun så op og skar endnu en grimasse før hun fnøs vredt og kneb øjnene sammen til små sprækker ”Den lille gås skal holde sig langt væk fra mig fremover hvis hun ved hvad der er bedst for hende.” hun krummede fingrene hårdt om kruset og lagde ingen skjul på at den jævnaldrende Slange var i meget lav kurs hos hende. Skubbede så irritationen fra sig og løftede sit krus og lod det støde imod venindens ”Hørt!” hun lyttede nysgerrigt til den andens udlægning mens hun drak igen. Et lille smil voksede som Heather talte og hun endte med at sidde og så provokerende sigende på veninden ”Svarede du ikke lige på dit eget spørgsmål der?” hun vrikkede med øjenbrynene, for så at ryste lidt på hovedet med et bredt smil.
|
|