|
Post by Heather Heartfield on Oct 7, 2011 12:49:08 GMT 1
“The world's a rollercoaster and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, but my hands are busy in the air ...as is my friend's!”
Heather lo perlende og rystede så opgivende på hovedet. Hun vidste hvorfor veninden havde så svært ved at se Thomas som andet end den forstokkede personage han havde optrådt som i opholdsstuen og på gangene gennem deres år på skolen. Hun havde selv delt den til hun havde set glimt af hvad der lå gemt inde bag ved – eller i hvert fald hvad hun troede lå inde bag ved. Om hun ville se det fuldt kunne hun kun gisne om og Thomas forvirrede hende med sin afmålte væremåde samtidig med at han virkede svagt interesseret. ”Heller ikke her… ” Hun smilede accepterende til den anden mens hun fortsatte. ”Men du kan alligevel sige om jeg er helt galt på den…” Hun havde et par kærester bag sig, men det virkede ikke til at give hende det store forspring i viden her.
Så lagde hun hovedet let på skrå. ”Nahh, hun skal bare krydse din bane en regn-mudret dag nær nok øvelsesbanen at du kan undskylde skubbet fra kosten med at det var en manøvre…” Hun stillede gerne op som meddeltager i en gang fangeleg til kost, hvis det gav den åbning. Nogle pige havde bare brug for en dukkert en gang imellem. Nogen drenge også, hvis det nu skulle være. Hun skålede og drak, glad for øllens naturlige evne til at pause samtalen og stoppede så op mens hun bare så på Anessa. ”Jo… måske? Tror du?” Håbet dukkede op i hendes stemme ved de sidste ord og forjog frustrationen over forvirringen. ”Det kan jo være tilfældigt?”
Tag: Anessa Llewellyn Yates * Tøj: Jakke/Kappe * Notes: ...
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 9, 2011 13:34:56 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa smilede skævt og trak på skuldrene før hun så helt alvorligt på Heather et øjeblik ”Det synes jeg ikke du er...” hun kneb øjnene tænktsomt sammen og lagde hovedet lidt på skrå ”Men Thomas..?” hun smilede skævt igen og kunne ikke helt slippe sin egen mening om den ældre Ravn, selvom han tydeligvis havde gjort indtryk på veninden. Hun slog afværgende ud med den ene hånd og sukkede med en lille hovedrysten ”Undskyld.. jeg har virkelig svært ved at se ham på.. dén måde...” hun skar en lille grimasse og druknede så yderligere forbehold i endnu en mundfuld.
Hun rettede sig op igen, synkront med at Heather nu lagde hovedet på skrå og smilede næsten ondskabsfuldt et øjeblik. Så nikkede hun langsomt og hendes blik blev advarende, dog rettet mod pigen de talte om, og ikke Heather ”Jeg har hørt noget om at hun filrer rundt med Blythe... der var en chance for at hun kom ned til banen engang på den bekostning.” hun faldt hen i ret hævngerrige tanker nogle sekunder, før Heather igen trak hende tilbage til virkeligheden. Hun smilede bredt og vrikkede lidt med øjenbrynene ”jaer jeg gør... Hallo! Hvorfor ville han ellers gøre alle de ting der?” hun trak på skuldrene igen ”Det kan det, men det kan også være det modsatte.” hun rynkede brynene spørgende ”Du kunne spørge ham med til Halloween-festen? Eller har du allerede en date? Eller har han?”
Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here - Notes: ---
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 10, 2011 18:23:49 GMT 1
“The world's a rollercoaster and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, but my hands are busy in the air ...as is my friend's!”
Heather rullede let med øjnene af Anessas fortsatte skeptiske udbrud, men kunne ikke lade være med at smile ved tanken om forandringen ved Thomas. Ikke noget mange ville tro uden at opleve det og selv der så. Emneskiftet kom som kaldet og gav smilet en kant af noget skadefro hun kun alt for vel så gengældt overfor sig. "Så det gør hun...." Det gav ideen en sandsynlighed for at kunne blive virkelighed, selvom hun ikke forventede det store. Hverken for at Aisling skulle komme forbi eller at de skulle være der sammen med Slytherins hold. Tanken om holdet og deres sidste anføre fik et morderisk glimt frem i hendes blik hun dog hurtigt skjulte i øllen. Han var væk og erstattet af en bedre. En meget bedre. "Ellers er der altid andet der kan ske ved uheld..."
Roen slog til, som emnet atter skiftede. Igen brød smilet igennem og med mere sikkerhed, før det faldt som veninden tilsyneladende skiftede i vadestedet. "Det kørte ellers lige så godt for dig og så skulle du helgardere dig!" Ikke at hun kunne fortænke Nessie i det men... Så rystede hun både opgivende, forventningsfuldt og beklagende på hovedet. "Jeg har en aftale med Scott om at følges, så det er ikke rigtig en mulighed. Desuden..." Hendes smil tog til. "... så er det mere udfordrende at lure ham væk fra hvem end han følges med og se om det er muligt." Var han interesseret i hende ville det være det. Var han det i hvem end han fulgtes med, så ville hun vide det klart der og kunne lade det falde. Forhåbentlig. "Hvad med dig? Fundet en romantisk date? Eller går du for morskab i år?"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 12, 2011 15:25:24 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa skar en lille grimasse og trak på skuldrene, selvom hun ikke kunne lade være at smile skævt og konspiratorisk til Heather hen over bordet ”Mhmm... men, hvor meget salt den skal tages med ved jeg ikke. De rygter har det med at være ti gange mere uskyldige end de bliver udlagt.” hun fnøs og lagde ikke skjul på at hun igen tænkte på det cirkulerende rygte, der havde hende selv som den ene hovedperson. Hun fnøs muntert og rystede på hovedet over Heathers afsluttende kommentar på emnet og lænede sig ind over bordet igen ”Der er altid muligheder... man skal bare finde dem.”
Hun grinede smørret og slog affærdigende ud med den ene hånd ”Altid.. jeg går med både livrem og seler og er det rigtig slemt binder jeg en pude på bagdelen også.” hun slyngede det sidste af indholdet i sit krus lidt rundt og smilede skævt over at høre hvem veninden skulle følges med til den kommende Halloween-fest ”Romantisk nok ikke så meget, men jo, det har jeg. Simon, hvem ellers.” hun fnøs for sig selv og så muntert anklagende hen over bordet ”Og så længe morskaben bliver på Simons bekostning og ikke min fordi jeg skal have fjer på, så kan jeg leve med det.” hendes blik blev nysgerrigt igen mens hun fortsatte ”Har I fundet på kostumer så?”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 14, 2011 22:07:26 GMT 1
Heather besvarede blikket med et tilsvarende og trak så let på skuldrene, mens smilet beholdt sin kant. "Ingen røg uden brand siges det jo - med mindre en Krakoski er nær...." Det sidste var en tilføjelse hendes far brugte og henviste til en kollegas storrygende familie. De fleste rygter opstod ikke af intet, selvom hun vidste nogen gjorde. Nogle fordrejede dog blot sandheden til ukendelighed og vendte noget uskyldigt på hovedet og gjorde det alt andet end hvad det var. Så nikkede hun, mens smilet blev vidende. "Og turde tage..." Ikke at hun tvivlede på Anessas ønske om hævn, men andre muligheder kunne også opstå i andre forbindelser som var lidt mindre enkle at udnytte.
Så rullede hun opgivende med øjnene og slog ud med hænderne. "Nessie! Det er alvorligt det her!" Hun kunne dog ikke helt holde latteren ude af stemme eller blik. Slet ikke da snakken gled videre til Halloween-festen og hvem de skulle følges med. Den slap fra hende i et muntert grin. "Ja hvem ellers...." Hun så på kruset og lod det så bare stå, mens hun hævede et øjenbryn sigende af veninden. "Så du lader ham give dig en fejr på? Lærte du intet i vinterferien?" Nysgerrigheden tog dog overhånden og hun så opfordrende på den anden. "Hvad kommer I som apropos fjerene?" Hun stillede sit mod spørgsmål, før hun selv svarede. "Ja, vi blev enige om græsk Gud og Gudinde. Enkelt, men effektfuldt - Og hvem kan ikke bruge Scott i toga?"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 15, 2011 19:26:39 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa rynkede brynene spørgende og lagde hovedet lidt på skrå ved venindens ord ”En Krakoski??” spurgte hun tøvende og skar en lille munter grimasse ”Det lyder som et eller andet der bor ude på dybt vand..” hun grinede smørret og hævede brynene udfordrende mens hun vrikkede lidt med dem ”Plejer jeg at være bange for det måske?” hun fnøs kort og tømte så sit krus i en enkelt, stor mundfuld, før hun satte det fra sig på bordet med et lille smæld.
Hun kom til at grine kort, og fandt så den mest alvorlige og brødebetyngede maske hun kunne, selvom hendes blik stadig spillede af indestængt latter ”Okay okay... jeg skal nok.. alvorligt!” det trak i hendes mundvige igen og hun så hårdnakket ned i bordpladen mens hendes skuldre rystede svagt et øjeblik. Så tog hun en dyb indånding og åndede langsomt ud igen mens hun så op igen og smilede skævt ”Ja.. hvem ellers..” gentog hun og kløede sig et øjeblik fraværende på armen.
Hun fnøs igen ogmødte Heathers blik mens pegefingeren igen blev peget mod den anden ”Hey! Jeg troede vi var enige om at den sag var blevet tiet ihjel!” hun kunne alligevel ikke lade være at grine og smilede så hemmelighedsfuldt mens hun lænede sig lidt frem igen ”Kan du huske hele den der stak påfuglefjer jeg fik af min tante?” hun gjorde en kort pause og fortsatte så, stadig uden at afsløre noget endnu ”De kom til god nytte... Jeg lokkede Simon med på Oberon og Titania. Siger det dig noget?” hun skubbede det tomme krus mellem hænderne på bordpladen og skar så endnu en grimasse og så sigende hen over bordet ”Jeg siger dig ikke imod.. Sikker på det ikke var ham du skulle sætte kløerne i, i stedet for hamstivstikkeren?”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 15, 2011 22:21:03 GMT 1
Heather smilede et smil der hurtigt gled over i en fnisen for at ende i endnu en let latter, der blev i hendes øjne som hun svarede. "Åhh ikke bor, men er fra tid til anden!" Hun rystede let på hovedet og sendte så den anden et strålende blik. "Krakoski er en russisk familie vi kender... men madam Krakoski er havbiolog så..." Latteren forblev i hendes blik, mens hun gled ud af sidesporet, blot for at lægge hovedet på skrå og se vurderende på den anden. "Nej - men nu tror jeg ikke søuhyre skal være bange for den slags småting...!" Hun hævede sit krus med den anden og tømte det, før hun skar en grimassen. Bundsjatten var aldrig god.
"Som om..." Det opgivende i hendes stemme var kun delvist påtaget, mens hun gav op at holde den anden fra at grine af hende. Det var lidt komisk og aldeles uventet med den drejning. Noget andet der ikke var uventet var hvem Anessa skulle følges med. Hun sendte den anden et grin og lænede sig hurtigt tilbage og væk fra den pegende finger. "Var vi? Det kan jeg pludselig intet huske om..."
Hun sendte den anden et drillende smil der ikke passede helt til det forsikrende i hendes blik. Det ville ikke blive nævnt udenfor den private samtale. Så lænede hun sig forventningsfuldt frem igen. "Ummm?" Hun kunne godt huske de fjer, men ventede på en nærmere forklaring, der da også kom skønt den fik hende til at rynke panden i tvivlsom eftertænksomhed. "Du har nævnt dem før, men ellers ikke....burde jeg kende dem?" Hun så spørgende på den anden, før hun skubbede sit krus ind på midten af bordet med et tørt fnys. Så smilede hun sigende, mens hun strøg en lys lok om bag øret. "Kløerne har været i ham, husker du nok, så ja, jeg er sikker på han ikke skal mere end nydes synet af... og grines med!"
Hun sendte krusene et blik. "Min tur til at hente en opfyldning, så kan du forklare Oberon og Titania bagefter..." Hun rejste sig i en glidende bevægelse, fangede krusene ind og fandt vejen til baren uden forhindringer. Kort efter var hun tilbage med et muntert smil på læberne og krusene fyldt. "Så. Nu er vi vist sat til næste del!"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 16, 2011 18:15:14 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa lyste op i forståelse da Heather forklarede det fremmed-klingende navn og rettede sig lidt op i stolen ”Ah, ja.. så lærte jeg noget nyt i dag også.” synkront med den anden gled hendes eget ansigt lidt på sned, før hun fnøs og himlede med øjnene ”Søuhyrer er ikke bange for noget som helst.. kun den der tøs af en søslange der gemmer sig oppe i Skotland.” hun skar en lille grimasse og rystede på hovedet ”Før eller siden bliver jeg nødt til at tage derop og tage et alvorsord med den.”
Efter at have tømt sit krus og kæmpet et mindre latteranfald på retræte, så hun hurtigt undskyldende på veninden, for så at flyve lige i et halvhjertet forsvar og skære en påtaget lidende grimasse ”Jeg havde da lov at håbe, ikke? Alternativet var at begynde at smide om mig med Obliviate-besværgelser. Det ville næppe falde i god jord nogen steder.” hun trak på skuldrene da Heather nysgerrigt spurgte videre ind til de omtalte fjer ”Ikke ud over omtale, men husk mig lidt på når vi kommer tilbage, at du skal med op at se hvad der var i den der pakke jeg fik med uglerne i går.” hun blinekde konspiratorisk og himlede igen let med de blå øjne til venindens tørre kommentar om den ene af Lithgow-tvillingerne.
Hun smilede og nikkede sin accept da Heather rejste sig og tog begge deres krus og satte kursen mod baren for opfyldning. Hun vippede lidt med fødderne, der ikke helt kunne nå gulvet til flad fod, men det faktum var hun efterhånden mere end vant til, og tænkte aldrig over det. Hun lod nysgerrigt blikket tage en omgang i den hyggelige krostue og fangede ret hurtigt Heather i mængden, på vej tilbage med to, igen fyldte, krus. Hun nikkede mens Heather satte både krusene og sig selv og begyndte så at tale ”Shakespeare.. siger det dig noget?” hun så undersøgende på veninden, uden at kunne huske hvor bekendt den anden var med muggler-litteratur.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 18, 2011 8:14:51 GMT 1
”Så har dagen ikke været helt spild og vi kan trygt putte dig i seng, når vi kommer tilbage….” Heather sendte Anessa et lidt for sødt smil hen over bordet med uskylden lysende ud af øjnene og en tot lyst hår viklet let om den ene finger. Det sidste en dårlig vane, hun ikke havde gjort det store for at bryde. ”Den ville ikke vide hvad der havde ramt den, men skotterne ville endelig få syn for at Nessie sætter pris på sin whiskey – og at sænke små både!” Det sidste havde nu været del af en mindeværdig sommerdag, hvor himlen havde valgt at åbne sig over dem, da de endelig var kommet ud af søen nær hendes forældres hytte i de nordlige skove.
Endnu engang kom hun til at le, mens hun rystede let på hovedet og lod latteren og sit blik være svar nok. Det var en episode der sprang op fra tid til anden og nok skulle gøre det igen – til noget andet Nessie fik gjort tog dens plads. Så lyste hun op i et varmt, forventningsfuldt smil og lænede sig lidt frem mod bordet. ”Uhh, det vil jeg glæde mig til! Di får altid de bedste pakker hjemmefra!” Ikke at hendes egne var ringe, men andres var ofte mere spændende. Bare fordi.
Krusene satte hun fra sig på bordet, før hun med vanlig elegance sine bevægelser skubbede Anessas tilbage over bordet til veninden. Først derefter lod hun sig dumpe ned på sin plads igen, lukkende hænderne om sit eget krus og seende forventningsfuldt på den anden. Det var dog ikke det svar hun håbede hun fik. Eftertænksomt rynkede hun panden og svarede lidt tøvende. ”Du har nævnt ham før… noget med skuespil og bøger…?” Hun lod sin tvivl forme ordene til et spørgsmål. Noget om en meget tyk bog med snirklet skrift sprang hende for, men det kunne være så meget andet. ”Han var muggler, ikke sandt?” Ikke at det gjorde den store forskel. Nogen forfattere forstod at skrive til begge verdener.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 18, 2011 16:57:35 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa fnøs muntert og så så på Heather med store øjne og plirrede overdrevent med øjenvipperne ”Læser du så også godnathistorie for mig og laver varm mælk med honning til mig?” hendes blik gled kort til hårlokken der blev snoet om en slank pegefinger, før hun grinede lidt og så på veninden med endnu et sigende hævet øjenbryn ”Se hvad der ikke er gået op for dem er, at der allerede ér to Nessie'er i Skotland og har været det i flere år nu.” hun fandt en påtaget funderende maske frem ”Eller også er det waliserne der ikke har luret faren endnu.” så skar hun en lille grimasse ”Bådene kan vi snakke om, men whiskeyen må de altså godt beholde for sig selv. Jeg tror jeg har fået rigeligt for resten af livet.” hun rystede på hovedet og sendte så et bredt, konspiratorisk smil hen over bordet mod den anden.
Anessa smilede bredt og tydeligt begejstret, mens hun nikkede ivrigt ”Den her var i hvert fald god. Min mormor har været igang med nål og tråd og resultatet blev helt fantastisk.” hun fnøs muntert og så på Heather med et lille skævt smil ”Selvom det betyder jeg frivilligt hopper i kjole for en hel aften. Og det er ikke engang Yule.”
Hun behøvede ikke vente længe før Heather igen var tilbage med friske forsyninger og hun tog en enkelt mundfuld af sit krus, før hun for alvor begyndte at uddybe ”Mhm.. han var muggler og han skrev skuespil. Han er virkelig stor i Mugglerverdenen, selv i dag.” hendes begejstring var igen tydelig, men hun lagde bånd på sig selv og kom til sagen uden de ellers sædvanlige omsvøb ”Nå, men et af de her skuespil, "En Skærsommernats Drøm", der er to af hovedpersonerne kongen og dronningen over alferne i skoven, Oberon og Titania.” hun slog ud med begge arme og bukkede i siddende tilstand ”For en enkelt aften, får jeg æren af rollen som Titania. Og Simon selvfølgelig som Oberon...” hun grinede smørret og tilføjede med et spillende blik ”Inklusiv vinger selvfølgelig.. Du kan lige se det for dig ikke?”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 19, 2011 12:49:09 GMT 1
Heather mærkede sit uskyldige udtryk krakelere som Anessa så tilbage på hende i bedste lillepige stil og gjorde sit bedste for også at lyde sådan. Det virkede ikke helt, men fik Heathers mundvige til at vibrere let, før hun rømmede sig uden at det hjalp på morskaben i hendes stemme. ”Selvfølgelig. Jeg har lånt den perfekte bog til formålet…” Lokken var nu viklet stramt nok til at den selv i hendes hår ville forblive en krølle et øjeblik efter sluppet. ”Pi’s betydning for cirkulære besværgelser og bevægelser gennem tiden. Den er på over ottehundrede sider og skal nok slå dig ud på ganske få linier!” Hun lod hovedet forblive på skrå til hendes smil blev til en let latter og hun måtte rette sig op for sidde ordentligt. ”De ved slet ikke hvad de går glip af – nogen af dem! ” Så besvarede hun det sigende blik med et af sine egne og prikkede drillende videre til veninden. "Sååå? Mon ikke det ændre sig når vinteren byder på fest i kulden igen?”
Hendes smil videde sig ud, mens nysgerrigheden stod frem i hendes øjne. ”Ej, nu kan jeg jo næsten ikke vente med at se det!” Det sidste fik en dæmpet latter med på vejen, mens hun rystede lettere opgivende på hovedet. Lige skørter havde hun opgivet at få på Anessa til andet end meget særlige lejligheder. Ikke at det gjorde hende noget. Bukser var mere praktiske og passede glimrende til Nessies sind og fremfurende adfærd. Selvom skørter ville gøre en del ting sjovere for omgivelserne.
Smilet forblev der, som hun lænede sig tilbage med sit krus for at lytte. Fik hun først rigtig startet den anden kunne hun næsten være sikker på at få hele historien genfortalt med levende mimik, store armbevægelser og efter et par krus mere også dans på bordet. Hun nikkede let genkendende ved titlen der blev nævnt, men kunne ikke genkalde sig historien så let som et af navnene fra den. ”Det er den med Puk? En fløjtespiller af en slags?” Hun satte mentalt værket på sin liste over titler at finde og læse. Biblioteket havde sikkert noget sådan stående – måske som eksempel på hvor tæt og alligevel langt fra mugglere kunne ramme den magiske verden i deres fortællinger. ”Åhh hvor fantastisk! Glimmer til jer begge to? Og store eller små vinger?” Billedet hun fik trak endnu en munter latter fra hende, før hun tog en tår af sit krus. Har du bestemt hvordan håret skal sættes?”
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 20, 2011 11:14:43 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa rynkede brynene og så på Heather uden at lægge skjul på sin egen nysgerrighed ”Hvilken bog?” sekundet efter fik hun svaret ganske uopfordret og hun udstødte en lidende lyd, før hun lod sig falde hen over bordet, indtil hendes pande rørte ved bordpladen, for så at udstøde en ganske utvetydig snorkelyd. Hun blev siddende sådan indtil Heather fortsatte, for så at løfte hovedet og se på veninden med et direkte smørret grin ”Måske.. man ved aldrig, men den bog der kan du gemme til ham stivstikkeren.” hun vrikkede drillende med øjenbrynene mens hun fortsatte ”Jeg er sikker på at han vil tage det som ren sukkersnak.”
Hun smilede bredt over den andens nysgerrighed og gjorde endnu et indhug i sit krus ”Husk mig på det i aften, så finder jeg den frem.” hun sprang hurtigt videre til forklaringen på valget af kostumer og tema for samme og nikkede ivrigt da Heather alligevel havde kendskab til historien ”Ligepræcis den. Han sådan en slags drilleånd. En Pan-figur, halvt ged og halvt mand og han laver tons af ballade. Hvis du har lyst til at læse det må du låne min bog.” hun så spørgende på veninden et øjeblik og revnede så i endnu et grin og plirrede teatralsk med øjenvipperne ”Tonsvis af glimmer og bling! Og mellemstore tror jeg.” hun fnes og lagde en hånd for munden et øjeblik ”Du skulle have set Simon i hovedet da jeg erklærede at vinger var et must.” hun grinede for sig selv og fortsatte ”Men da han fik valget mellem vinger eller æselhovede, så vandt jeg. Begge dele ville ellers have virket.” smilet blegnede lidt og hun rynkede tænksomt brynene mens hun rystede på hovedet ”Nej, ikke endnu..” hun rakte op og trak en tot af sit lyse hår frem så hun kunne se på den ”Jeg har ellers gået og overvejet at få det hele klippet af, men måske jeg skulle vente til efter Halloween.” hun slap håret igen og så på Heather ”Nogen gode idéer?”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Oct 23, 2011 21:15:21 GMT 1
Latteren forblev i Heathers øjne, som den på hendes læber vendte tilbage til et smil, der denne gang var et lettere sigende et af slagsen. "Hvem tror du har lånt den til den til mig, søde?" Hun fandt lokken igen og viklede den endnu engang omkring fingeren med en legende bevægelse, mens hun så drillende på den anden. Så rystede hun leende på hovedet, slap håret og tog en tår af sit krus, før hun skød tilbage. "Jeg tror nærmere han forventer den som et debatoplæg, hvor jeg efter at have læst den rent faktisk vil have argumenter til næste diskussion. Det gik mildt sagt ringe sidst!" Hun fandt talmagi interessant, men havde ikke før nu haft fundet den nok til også at bruge tid på den. Med Quidditch og allerede valgte og fulgte fag havde øvrig læsning været til ren hygge.
"Det skal jeg gøre." Når først sagt skulle det nok ske. Hun lyttede opmærksomt og nikkede så som forbindelsen til de gamle myter blev fremhævet. Det var derfor hun havde kunne huske lige den figur blandt så mange nævnt gennem tiden. Så lyste hun lidt mere op i sit smil og slap håret hun endnu engang var begyndt at fingere ved. "Du har den?" Så rystede hun let på hovedet af sig selv og kom med en lille fnysende lyd af sig selv. "Selvfølgelig har du det ellers ville du jo ikke komme med tilbudet... men jeg vil gerne låne den!" Den kunne være hendes nye natlæsning.
Så kom hun atter til at grine ved det malende billede hun fik af Simon - og især hans ansigtsudtryk ved mulig latter og bestemt vinger - og så med strålende uskyldige øjne på Anessa. "Du har altid forstået at få enhver dreng til at føle sig ekstra mandig!" Halloween virkede alt for langt væk! Fortsættelse fik kun hendes latter til at komme igen og hun opgav kruset for en tid. Varme væsker og intens grinen fungerede bare ikke sammen og hun havde ingen intension om at få rystet bare den mindste smule øl ud over sig. Den faldt væk som den anden blegnede og hun så lidt forurolig hen over bordet. "Så slemt er det vel heller ikke?" Bekymring blev dog hurtigt afløst af et fnys. "Måske du skulle vente til efter Yule?" At det ville ske tvivlede hun ikke på, men sidste yule-bal sammen på skolen burde være med det lange hår flot sat. "Altid! Har du fjer tilovers fra kjolen der kan bruges?"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Oct 25, 2011 15:41:54 GMT 1
Road trippin' with my favorite ally... ...fully loaded we got snacks and supplies. Anessa himlede med øjnene og udstødte et opgivende grynt ”Det kunne jeg jo have sagt mig selv...” hun rettede sig lidt op, og blikket blev spørgende i stedet ”Oh? Ringe hvordan da?” hun lagde hovedet lidt på sned, mens hun så afventende på veninden for endnu en uddybning.
Hun nikkede først én gang, forklarede så hurtigt historien bag årets kostume-tema og nikkede så igen med et drillende smil ”Selvfølgelig har jeg det... hvad regner du mig for?” spurgte hun lettere retorisk og nikkede så for tredie gang ”Så får du den med i seng i aften når jeg har promeneret mine fjer.”
Hun fnøs igen og himlede med øjnene som hun havde tendens til at gøre en del i selskab med Heather, uden at det nogensinde stak dybere end til venskabeligt drilleri ”Det er min forbandelse...” hun lænede sig tilbage og formåëde at se tilpas martyr-agtig ud ”Skæbnens ironi om man vil.” hun trak igen en lok af sit eget hår frem og så kritisk på den, før hun slap den igen og trak på skuldrene ”Næh, men jeg har lyst til kort. Det er mere praktisk. Men godt ord igen. Jeg venter til alle de her pokkers festligheder.” hendes blik blev nysgerrigt og hun lænede sig igen frem over bordet ”Det har jeg.. og du har idéer... kom med dem?”
Resten af eftermiddagen fløj afsted og før de vidste af det måtte de skynde sig for at nå tilbage til slottet inden spisetid.
Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here - Notes: C L O S E D
|
|