Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Basker for Ballycastle Bats |
|
Post by Siobhán O'Malley on May 12, 2015 20:35:36 GMT 1
Med en øl i hver hånd gik Siobhán tilbage til det tomandsbord, hvor Cleona også sad. De var lige ankommet til Tarantallegra, med kinder der stadig var rosa af den kølige aftenvind udenfor. Tidligere på dagen havde de trænet med holdet, derefter taget hjem og spist aftensmad (og fået en øl eller to indenbords der også) og nu ankommet her. "Årh! Mine arme af smadrede," sukkede hun, da hun satte sig overfor veninden og løftede kruset op til læberne. Det var hårdt at træne, men det efterlod altid baskeren med en behagelig, afslappet følelse i kroppen, som hun egentlig ikke havde noget imod overhovedet.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
Stilling | Målmand for Ballycastle Bats |
|
Post by Cleona Ashworth on May 12, 2015 21:08:35 GMT 1
Cleona sad og ventede som en lille skolepige på at hendes veninde, roomie og holdkammerat kom tilbage til bordet. Sio var gået op for at hente øl, for det trængte de til efter den som altid hårde træning. Hendes hår var for en gangs skyld ikke sat op, men bare slået ud efter den hestehale hun havde haft under træningen.
Hun kiggede på Sio, og tog fat om kruset. De drak på samme tid, og hun satte kruset ned med et smil. "Det må du nok sige. Mine fingre værker ganske let, min kost er begyndt at give mig vabler," sagde hun og lavede en utilfreds grimasse.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on May 12, 2015 21:21:10 GMT 1
Siobhán hævede let øjenbrynene, mens hun afslappet lænede sig tilbage i stolen. "Vabler? Har du da fået ny kost?" Hun syntes ikke at have hørt noget om, at Cleona havde fået en ny kost, men igen - selv havde hun haft ret travlt de seneste par uger og havde ikke set lige så meget til holdkammeraten som normalt.
Klubben var allerede godt fyldt op, men de var også kommet sent hjem. Det gjorde dog ikke baskeren noget. Selvom hun var træt, var hun nået det punkt, hvor hun overhovedet ikke var klar til at sove, men derimod fyldt med en masse reserveenergi.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on May 12, 2015 21:29:37 GMT 1
Cleona rystede på hovedet. "Nej, men jeg tror vablerne er et tegn på, at den er ved at være slidt," sagde hun og kiggede vredt ned på hendes hænder. Det var ikke særlig tiltalende at have vabler på fingrene, når man var ude med en veninde. Men hun måtte holde det ud, indtil de kom hjem igen.
Hun kunne fornemme på Siobhán, at hun var fyldt med energi, og hun virkede en anelse rastløs. "Nå, nu vil jeg gerne have det hele på det rene. Hvad har du været så optaget af på det sidste? Jeg savner min roomie! Og Maeve er ikke nogen særlig god erstatning," det sidste sagde hun meget bebrejdende, men med et drillende blik i hendes grønne øjne.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on May 12, 2015 21:40:02 GMT 1
"Ah. Det må du nok lige få set på," bemærkede hun og løftede kruset op til læberne for at tage endnu en tår. Hendes blik nåede at glide en enkel gang rundt i rummet, før Cleona fangede hendes opmærksomhed igen.
"Hah! Godt nok er vi søskende, men Maeve ville være den sidste til at erstatte mig," svarede hun og løftede den ene hånd op til brystet, mens et skævt smil spillede på hendes læber. "Men har jeg overhovedet ikke fortalt dig om bartenderen, jeg har været på date med?" tilføjede hun med et skeptisk ansigtsudtryk og så på veninden.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on May 12, 2015 21:47:01 GMT 1
Cleona kunne ikke være mere enig. Hun måtte nok snakke med sin far om det, han kunne måske overtales til at skyde nogle midler ind i det foretagende, som hun havde tænkt sig.
"Hun gør for meget rent, og det giver mig hovedpine. Den ene dag, kunne jeg ikke finde mit træningstøj. Hun havde lagt det på plads i skabet!" Hun stønnede irriteret, og tog til tindingerne, for at understrege det hun havde sagt.
Cleona forsøgte at huske, om Siobhán skulle have sagt sådan noget. "Bartender... Bartender... Owens!" Udbrød hun til sidst, da hun så fremkaldte det svage minde om den samtale de havde haft om bartenderen. "Jeg mindes ikke, at jeg har fået nogen fortælling om, hvordan daten gik?" Hun løftede drillende øjenbrynene, og smilede bredt imens.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on May 12, 2015 21:55:41 GMT 1
Siobhán fnyste. Det var så typisk hendes søster at dukke op i lejligheden og vende alt på hovedet. Selvom det var ganske normalt at lægge sit tøj i skabet, var det ikke rigtig noget, de to hekse praktiserede derhjemme.
Hun trak let på skuldrene ved spørgsmålet. "Owens, ja. Det gik fint, synes jeg. Han er virkelig lækker," tilføjede hun med det ene øjenbryn hævet og et skælmsk glimt i øjnene. "Han synger og danser og hvad ved jeg - ret charmerende."
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on May 12, 2015 22:06:23 GMT 1
Cleona havde for længe siden indset, at Siobhán og hende havde hver sin smag i mænd. I hvert fald de fleste af gangene. Men det gjorde også, at de ikke løb ind i hinanden, når de morede sig med det andet køn. Hun havde været på den kro, hvor Owens-fyren var bartender et par gange, men han faldt ikke i hendes smag. I hvert fald ikke på den måde.
"Han er ganske pæn. Men ikke noget for mig," sagde hun med et smil. "Han er noget af et multitalent. Og her sidder vi, og det eneste vi kan er at flyve på en kost og kaste med bolde," kommenterede hun drillende.
|
|
Siobhán O'Malley
Box-navn | Josie |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Siobhán O'Malley on May 25, 2015 18:40:22 GMT 1
Siobhán smilede skævt. "Men vi bliver betalt for det," bemærkede hun, blinkede med det ene øje og tog derefter en tår af sin øl. Blikket fandt Cleonas.
"Hvad med dig? Har du mødtes med nogle søde troldmænd på det sidste?" Baskeren rettede sig op i stolen for at placere albuerne på bordet i stedet.
|
|