|
Post by Pádraig Ó Fionnagáin on Apr 27, 2015 15:51:05 GMT 1
Líle Ó Fionnagáin26. aprilDet var morgen og ærlig talt ikke lang tid siden at Pádraig var vågnet. Han var på vej ind i storsalen til morgenmad med et tæppe om sig, en smule utilfreds med overhovedet at skulle være stået op på sin fødselsdag før klokken tolv. Til hans trøst var bordet dog fyldt med morgenmad som han så frem til. Stemningen var stadig lidt underlig på Hogwarts efter det der var sket i Hogsmeade for en uges tid siden og hans fødselsdag føltes heller ikke helt som den plejede... så han spejdede efter sin søster.
|
|
|
Post by Líle Ó Fionnagáin on Apr 27, 2015 16:15:28 GMT 1
Líle var typen der stod op tidligt for at få noget ud af dagen. Og specielt på sin brors fødselsdag. Hun havde brugt uger på, at finde ud af, hvad hun skulle give ham i gave. Og til sidst kom hun frem til en ting, som han elskede mere end hende. Mad.
Så hun kom nu gående ind i storsalen, bærende på et stort fad, hvorpå der stod en kage. En citron ostekage faktisk. Hun mannøvrede sig ned gennem mængden af elever, og fandt ham hurtigt. Hun vinkede ivrigt til ham.
|
|
|
Post by Pádraig Ó Fionnagáin on Apr 27, 2015 16:51:54 GMT 1
Pádraig fik øje på Líle med en kæmpe kage og begyndte at grine inden han vinkede tilbage. Han gik hen imod hende, stadig grinende men begyndte inden for kort tid at løbe så tæppet flagrede bag ham.
Da han kom hen til hende så han fascineret på kagen. "Er den til mig?" spurgte han så med julelys i øjnene imens han fortsat kiggede på kagen, så der ingen tvivl var om hvad han talte om.
|
|
|
Post by Líle Ó Fionnagáin on Apr 28, 2015 13:25:02 GMT 1
Líle kunne ikke lade være med at le, da hun så de julelys der blev tændt i hendes lillebrors øjne. Hun rystede opgivende på hovedet af ham, da hun var færdig med at grine, men stadigvæk havde et bredt smil på læberne.
"Hvorfor tror du det? Jeg har lavet den specielt til min bedste ven, som har fødselsdag i dag. Har du set ham?" Svarede hun drillende, og stoppede op ved grævlingernes bord. Hun stillede efterfølgende kagen ned på bordet og satte sig til rette, ligeglad med de øjne der hvilede på hende.
|
|
|
Post by Pádraig Ó Fionnagáin on Apr 28, 2015 17:05:01 GMT 1
Pádraig tøffede med storesøsteren hen mod hans kollegiums bord og smed sig ned på bænken. Til det hun sagde rakte han tunge af hende. "Jeg har set mig selv i spejlet, ja," svarede han og puffede til hende efter at hun også havde set sig ned. Kagen skulle naturligvis ikke komme noget til.
Han rettede lidt på servicet der stod foran ham inden han så tilbage på Líle, inden han gav hende et kram og træt gabte.
|
|
|
Post by Líle Ó Fionnagáin on Apr 28, 2015 17:15:13 GMT 1
Líle rakte drillende tunge ad ham, og kunne ikke dy sig for at le, da han gabte. Han havde ellers fået lov til at sove længere end hun havde. "Så må kagen jo være til dig. Sikke et held at du godt kan lide kage," sagde hun drillende.
Hun skubbede kagen over til ham og nikkede sigende. En hentydning til, at han godt måtte tage et stykke. Hun havde ikke bagt den kage til ingen verdens nytte.
|
|
|
Post by Pádraig Ó Fionnagáin on Apr 28, 2015 18:03:16 GMT 1
"Der var du godt nok heldig, hvad?" svarede han til hendes drillende ord. Han var godt klar over at der naturligvis ikke var noget held i det, hvis det var noget var det nok et kvalificeret valg.
Pádraig tog glædeligt imod kagen og begyndte at skære i den. Han placerede et stykke på sin egen tallerken og så en på en tallerken som stillede foran Líle. Kort efter gik han ombord i kagen og var stadig kun i tygge-stadiet da han nikkede tilfredst og forsøge at få nogle rosende ord ud, hvilket ikke gik så godt da de blev blokeret på vejen ud af kagen.
|
|
|
Post by Líle Ó Fionnagáin on Apr 28, 2015 19:31:03 GMT 1
Líle tog imod det stykke kage, som hendes kære lillebror rakte hende. Ikke fordi hun havde særlig meget lyst til ostekage fra morgenstunden af, men hun blev jo nok nød til at spise lidt ad den, når nu hun selv havde lavet den.
Heldigvis lod det til at Paddy kunne lide den. "Det glæder mig, at den falder i din smag, jeg har godt nok også knoklet med den her til morgen," sagde hun og tog et stykke i munden.
|
|
|
Post by Pádraig Ó Fionnagáin on Apr 29, 2015 15:12:21 GMT 1
Pádraig fik slugt det sidste af den kage han havde i munden og måtte beherske sig for ikke at stoppe mere i med det samme. "Tak Lil, den smager virkelig godt," fik han så ud, inden han endnu engang stoppede noget mere af den i hovedet. Nogle gange forstod han ikke helt hvordan hans søster var så dygtig til så meget.
|
|
|
Post by Líle Ó Fionnagáin on Apr 30, 2015 12:22:36 GMT 1
Líle smilede til sin lillebror. "Velbekomme," sagde hun og forsøgte selv at klemme det stykke ned, som han havde givet hende.
Da hun kiggede på fra sin tallerken, kunne hun se hans klassekammeraters ansigter stirre på kagen. Han gav Paddy en albue i siden. "Hvorfor deler du ikke med dine klassekammerater?" Hviskede hun spørgende til ham.
|
|
|
Post by Pádraig Ó Fionnagáin on Apr 30, 2015 13:15:43 GMT 1
Pádraig begyndte at grine da han så sig omkring og fik øje på sine klassekammerater. Han havde været alt for opslugt af kagen til at ænse andet for en stund. Straks skubbede han kagen ind på bordet og meddelte at de bare kunne tage for sig.
"Jeg skulle lige teste at man ikke ville dø af den," hviskede han tilbage til sin storesøster bagefter.
|
|
|
Post by Líle Ó Fionnagáin on May 19, 2015 11:19:59 GMT 1
Líle rystede opgivende på hovedet af sin lillebror. Når han først fik mad indenfor sin rækkevidde, så kunne man godt drømme om at få hans opmærksomhed. Ved mindre man vidste hvordan man gjorde.
Hun stak en albue i siden på ham. "Hey! Som om jeg ville lave en kage, du kunne dø af. Det ville være alt for nemt, og ikke en særlig stor udfordring," sagde hun med et smil på læben og fik spist sit stykke ag kagen færdigt.
|
|