|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 18, 2015 21:15:12 GMT 1
et par dage før demonstrationen At inviterer en veninde på te var ikke Gales normale stunt han kastede sig ud i, men det havde lige været, hvad han havde lyst til da han havde besluttet sig for at inviterer sin gamle kollegie veninde Cleona en tur i byen for at få snakket lidt. Noget de ikke havde fået gjort den sidste tid fordi de begge havde været hængt op i hver deres ting. Det havde i hvert fald været tilfælde for ham selv. Træningen i aurorstudierne krævede en hel del tid. Det handlede ikke bare om at være god til én ting, men rigtig mange ting - og så var der selvføglelig det fysiske aspekt der nok var noget nær det mest tidskrævende. Selvom jobbet ikke fungerede som i mugglerverdenen skulle han stadig være i stand til hurtig at komme fra a til b i alle slags situationer. Dette inklusiv de tidspunkter, hvor han ikke af den ene eller anden årsag ikke kunne bruge magi. Efter at være kommet ind havde han slået sig ned i en lille sofa tæt ved vinduet, et godt stykke væk fra det nærmeste kærestepar på hans egen alder, der sad og kyssede så voldsomt at man kunne følge med i det, hvis man ikke var optaget af en anden samtale. Gale var derfor meget talknemlig da veninden kom. Han rejste sig op og gav hende et let knus, før han så lod sig falde tilbage i den bløde sofa.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
Stilling | Målmand for Ballycastle Bats |
|
Post by Cleona Ashworth on Apr 18, 2015 21:24:06 GMT 1
Cleona kunne ikke ligefrem prale af, at komme særlig tit i Madam Nuttetruts tesalon. Og helt ærlig, så forstod hun ikke, hvor Gale havde inviteret hende ud. Og så på te. Altså. Hun kunne godt lide tanken om, at Gale havde inviteret hende ud. Men stadigvæk. En tesalon. Da hun åbnede døren, rystede hun på hovedet af sig selv, og trådte ind i rummet. Hun så sig ganske kort omkring, inden hun fik øje på Gale, der sad ved et bord. Hun gik direkte hen til bordet, og slog sig ned på stolen overfor ham. "Så. Te. Det var en fin idé," sagde hun og lavede en grimasse.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 18, 2015 22:33:03 GMT 1
Her gik man og troede at britter var vildt begejstret for te, men næ nej. Når man så endelig valgte en tesalon fik man bare en rynket næse. Gale betragtede veninden lidt. "For fint til dig?" Spurgte han da han så hendes utilfredshed. "Så kom med et bedre sted, der behager fruen." Han lod sig ikke slå ud af hendes utilfredshed. Han ville have haft det på samme måde - hvis han havde været tre år yngre og stadig gik på Hogwarts. I sine teenager år havde han, ligesom alle andre drenge, haft meget travl med at blive meget mand. Noget han efterhånden var kommet sig over. "Jeg troede i britter var vildt begejstret for te." Fortsatte han i en drillende tone, men klar til at de kunne forlade stedet.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Apr 18, 2015 22:46:12 GMT 1
Cleona himlede med øjnene af Gale og kunne ikke lade være med at smile. "Jeg er en drenge-pige. Jeg går kun på tesalon, når min stedmor inviterer," sagde hun med et svagt smil og rystede afværgende på hovedet af Gale. Han havde inviteret hende, så måtte hun også bare bide stedet i sig og finde sig i, at de sad på en tesalon. Da han så nævnte britter, rømmede hun sig let. "Du glemmer Gale, at jeg ikke er britte. Jeg er franskmand. Jeg drikker vin, ikke te," sagde hun og grinede let.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 18, 2015 22:54:17 GMT 1
"Drengepige?" Han hævede et udfordrende grin. Hun kunne næppe have nogle idé om hvad drengene lavede. De drak i hvert fald ikke vin. Ikke når de var alene. Det fik han dog ikke sagt, før han skød sig selv i foden og fik kaldt hende en britte, men hendes svar gav ham en idé. Vin skulle tøsen selvfølgelig have. "Det kan vi klare mademoiselle." Han gjorde tegn til tjeneren om, at de skulle have to kopper te. Hvilke slags var ligegyldigt. De skulle bare have te. "England, frankrig ... det er da tæt på hinanden, gør det en forskel?" Spurgte han drillende. Han var godt klar over, at man ikke kunne kalde et æble for en pære, men det behøvede Cleona ikke at vide. Efter de havde fået deres kopper te fremdrog han sin tryllestav og med et let svirp med spidsen fik han deres te forvandlet til vin. "Tilfreds?" Han kiggede spørgende på hende op over kanten på sit eget tekop, som han derefter drak af. Det var ikke den vildeste vin, men den smagte og fungerede forhåbentligt fint - også for en franskmand.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Apr 20, 2015 16:41:08 GMT 1
Cleona nikkede samtykkende. Det var i hvert fald sådan hun opfattede sig selv. Især når man kiggede på hendes venneskreds. Hankøn i rigelige mængder, og så lige en håndfuld hunkønsvæsner. Hun sendte Gale et skeptisk blik, inden hun trak let på skuldrene. "Det skal du ikke spørge mig om. Jeg har aldrig været i Frankrig," sagde hun så og var glad for det. Hun havde ikke lyst til at se det sted, hvor hun ville have været vokset op, hvis hendes mor havde overlevet fødslen.
Hun gloede noget, da Gale forvandlede teen til vin, og hun kiggede sig omkring, for at se om nogen havde opdaget det. "Gale for pokker!" Udbrød hun med et grin, inden hun tog en tår af tekoppen. Den røde væske gled nemt ned, og selvom det ikke var en fornem vin, så smagte den udmærket. "Godt gjort!"
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 20, 2015 18:21:31 GMT 1
Gale var begejstret over Cleos reaktion på hans lille trick og det fik for en stund til at virke til at glemme, at hun sad i en te-salon, hvilket tydeligvis ikke var, hvad hun havde haft i tankerne. "Hvad? Må man nu ikke rede situationen efter bedste vis?" Spurgte han drillende og helt uskyldig. Han havde tænkt sig at betale for deres te, så han forventede ikke at få noget brok fra ejeren bare fordi han forvandlede væsken om til noget, der behagede frøkenen bedre. Desuden kunne det næppe koste mere. De skulle jo under alle omstændigheder vaske kopperne og underkopperne op sener. "Så, hvordan går det min lille Tomboy?" Når hun nu endelig ville kaldes det, måtte hun jo tage de øgenavne der fulgte med, uanset hvor meget - eller lidt - de så passede. Det tænkte Gale blot var en detalje, som man godt kunne se væk fra.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Apr 21, 2015 17:07:07 GMT 1
Cleona rystede opgivende på hovedet af Gale, og drak i stedet for bare af sin tekop, hvor der bestemt ikke var te i længere. Der var ingen nytte i at diskutere med den dreng, og nu kunne hun jo godt lide ting med procenter i. Uanset hvad det var hun drak.
"Det kører som smurt. Quidditch, festerne og fyrene. Der er skam gang i den, selv om Brody og Ollie er faldet lidt af på den med festerne. Men det er nok fordi Brody har fået fast dame på," sagde hun og trak på skuldrene. Hun var nok en af de få på holdet, der aldrig havde været særlig interesseret i Brody. Og det var hun utrolig glad for.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 22, 2015 19:50:27 GMT 1
Det glamourøse liv som Quidditch spiller. Ligesom mange andre havde Gale da også hørt en del om det, men aldrig rigtig misundt det. Ikke fordi han fandt fester eller kvinder kedeligt, han havde bare ikke samme behov. Det var i hvert fald hans egen forklaring. Om det så var sandt var et godt spørgsmål, som han ikke behøvede et svar på. "Det var da en skam, men måske du selv skulle se at finde dig noget fast?" Han kiggede spørgende på hende. Aldrig havde han hørt, at Cleo skulle have haft sådan en rigtig fast partner, men selvfølgelig kunne det være gået hans næse forbi. Hun var en god veninde, ikke en han læste omkring. Ville han vide noget om hende, kunne han jo bare spørge og det forhåbentligt uden at blive skudt helt ned. Det var jo fordelen ved at være venner frem for bekendte eller bare fremmede. "Men det kan selvfølgelig også have noget med alderen at gøre. Hvor gammel er det nu Brody er?" Han tvivlede lidt på det. Han var selv et par år ældre end hende og han havde ikke fundet sig en kæreste bare fordi han var ældre. Nærmere tvært imod. Hun havde vist et mere livligt kærlighedsliv end han selv havde, men det var en detalje som han ikke mente de skulle jogge for meget rundt i.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Apr 30, 2015 12:49:49 GMT 1
Cleona stirrede på Gale, da han foreslog, at hun skulle finde noget fast. Hun kunne ikke huske, at hun nogensinde havde haft et fast forhold. Og hun var heller ikke særlig sikker på, at hun ville være særlig god til at have en kæreste. Hun vidste ikke hvordan man gjorde. "Det ved jeg ikke, om jeg kan finde ud af," svarede hun lavmælt, mens hendes øjne skimtede te salonen.
"Brody? Han er... Gammel? Jeg har faktisk ikke sikker," svarede hun med et smil, og trak efterfølgende på skuldrene.
|
|