|
Post by Azalea Holmwood on Apr 18, 2015 21:07:47 GMT 1
Gale W. Kaiser9. april 2110
Azalea havde forladt arbejdet sammen med Gale, en ung lærling som hun var begyndt at snakke meget med over de sidste par måneder. Hun havde spurgt, om de skulle tage noget at drikke sammen efter arbejde, og han havde sagt ja. Med et smil, gik hun ind ad døren, og gik direkte hen til et bord med to stole, som de kunne sidde ved. En servitrice kom hen til dem, og ville tage imod deres bestilling. "En hyldeblomst cider til mig, tak," sagde hun med et bredt smil, og så afventende på Gale.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 18, 2015 22:25:43 GMT 1
Efter træningen var Gale smuttet ned til Azalea for at mødes til den aftale hun havde fået i hus hurtigere end han næsten selv havde nået at registrere, men han brokkede sig ikke. Hun var et hyggeligt selskab og nok noget nær den eneste relation han havde med en fra ministeriet som ikke var i auror-afdelingen, så det var et kærkommende forsøg på venskab. Efter at have forladt ministeret sammen med hende fulgte han efter hende hen til det udvalgte sted. Der satte han sig overfor Azalea. "Samme til mig tak." Det var lang tid siden han havde fået noget der var så meget muggleragtigt et sted i byen. Normalt valgte han Butterbeer. Noget han næsten kunne drikke i stride strømme. Det var også lykkes ham et par gange at drikke sig fuld i det, til trods for den lave procent. "Puha, endelig fri." Han lod sig læne tilbage i stolen og kiggede imod Azalea. "Hvordan har din dag været?"
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Apr 18, 2015 22:50:38 GMT 1
Azalea smilede til Gale og kiggede efter servitricen der forlod deres bord med bestillingen. Hun løftede den højre hånd, og fjernede sit løse hår fra ansigtet. Hun lænede sig tilbage på stolen og betragtede Gale. Hun trak let på skuldrene. "Faktisk som de mange andre dage. Siddet bag et skrivebord og klaret møder," sagde hun med et bredt smil på læberne. "Hvordan går det med at være lærling?"
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 18, 2015 23:00:18 GMT 1
Gale ville aldrig selv have taget et arbejde, hvor han sad bag skrivebordet en hel dag og bare skulle skrive og være til møde. Så ville han i hvert fald dø før han nåede 25. Det var han helt sikker på. At andre gad tjansen var han dog glad for. Så slap han nemlig for det. "Fremad ... jeg glæder mig til næste år. Der er der knap så meget teori, men mere praksis." Han stak fødderne frem foran sig. "Men ellers udmattende som altid. Du må da vide en del omkring det fra Kevin." Netop under sit første år blev man udsat for en masse træning så man fik det rigtige mindset til at begynde med. Nogle ville kalde det manipulation og andre kaldte det en nødvendighed. Gale var selvfølgelig i sidste kategori.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Apr 18, 2015 23:28:37 GMT 1
Azalea lyttede interesseret til Gale. Der var en aftale imellem hende og Kevin om, at hun ikke spurgte for meget ind til hans træning. Og de snakkede ikke særlig meget om den. Mest fordi hans lærer var lidt ekstrem på visse områder. "Kevin og jeg snakker ikke så meget om træningen," forklarede hun og trak let på skuldrene. Det var faktisk ikke en ting der generede hende, hun fik nok af bare at læse rapporterne og arkivere dem. "Dog er det aktion nok for mig, at læse om det i rapporterne, når jeg arkiverer dem," hun smilede bredt og kiggede op, da servitricen kom med deres cider.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 19, 2015 15:57:50 GMT 1
Det undrede Gale lidt, at Kevin ikke snakkede med Azalea omkring hans arbejde. Nogle mente, at det var en god idé at få lettet lidt op for frustrationerne som jobbet kunne medføre. Det gjorde han i hvert fald selv, hovedsageligt til sin far, som var en god lytter og sjældent kommenterede det. Den efterfølgende kommentar fik ham til at trække lidt på smilebåndet. "Så slemt kan det da umuligt være, det er jo ikke fordi vi jæger drager." Måske var jobbet mere farverigt end mugglernes politimænd, men det var ikke fordi de var ude i hæsblæsende kampe eller jagte hverdag. Det havde Gale erfaret efter at have været i praktik flere gange. Måske skyldtes det også at han var lærling og de sendte ham derfor ikke ud i marken med det samme, men det han havde hørt fra andre tydede heller ikke på at der ikke var stille og ligefrem kedelige stunder.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Apr 20, 2015 16:59:34 GMT 1
Azalea kunne ikke lade være med at le ganske let ved Gales kommentar, og hun rystede på hovedet imens. "Det er nu mest fordi, at jeg læser rapporterne og måske godt kan pylre lidt for meget om ham," sagde hun og tog en tår af den hyldeblomst cider, som var blevet serveret for et øjeblik siden. Den varme væske gled ned i halsen, og fik hendes kinder til at rødme ganske let. "Men jeg er mere glad for mit eget arbejde, jeg kan godt lide stillesiddende arbejde," sagde hun og havde intet imod at sidde bag et skrivebord hele dagen. Det var bedre end at arbejde i moderes butik.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 20, 2015 18:59:01 GMT 1
Åh ja, det kunne han godt forstille sig. Kvinder og deres omsorgsfulde gener. Det var jo svært at være mand, når de hele tiden skulle være bekymret om en. Heldigvis døjede Gale ikke med det i dagligdagen. Der var hans mor langt væk og kæreste havde han endnu ikke fundet, så han levede det vilde ungkarleliv. "Nok en dårlig cocktail." Måske blev lærlingene ikke udsat for det, som de fuldt uddannet auror blev udsat for, men det forhindrede sikkert ikke Az's fantasi til at lege rundt og skabe nogle farlige situationer for Kevin. Sandt eller ej, så var det sikkert ganske ubehageligt. "Så længe jeg ikke skal det, så skal du ikke høre brok fra min side." Han tog også selv en tår af væsken, som smagte helt underligt i munden på ham, men godt! "Som kvinde, har du så nogle meninger om den nye lovgivning ministeret har ført igennem?" Det var egentligt ikke noget der interesserede ham, men det kunne alligevel være lidt spændende at høre, hvad folk sagde. Caras artikel havde jo snakket med én type af kvinder. Måske Az var et andet tilfælde? Ellers kunne han måske få en forklaring på, hvorfor det var så frygteligt, for han forstod det ikke selv.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Apr 21, 2015 16:59:42 GMT 1
Azalea trak smilende på skuldrene. Hun havde det fint med, at hun kunne pylre om folk. Det holdte hun meget af. Og Kevin havde tydeligvis heller ikke noget imod det, ellers havde han nok sagt det.
"Det er i orden. Selvom jeg ikke har tænkt mig at være sekretær for evigt," sagde hun og tænkte på, at hun en dag gerne ville være afdelingsoverhoved for det kontor, som hun sad i nu. Men det havde lange udsigter indtil videre.
Den nye lovændring. Azalea havde ærlig talt ikke skænket den mange tanker. Mest fordi den ikke berørte hende eller nogen hun kendte. Alle kvinderne i hendes familie arbejdede, hvilket hun også synes de burde. "Jeg synes det er en god idé, især efter at vi er begyndt at blande os med mugglerne. Og de har vist det her der hedder ligestilling mellem mænd og kvinder," sagde hun, uden at være helt sikker på det sidste.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 22, 2015 19:42:16 GMT 1
Det var ligefør Gale ånde lettet op. Han havde frygtet at Az ville flippe helt ud og mene både dit og dat. Heldigvis tog hun det i strakt arm og sammenlignede det med mugglerne. De kunne klare mosten, mon så ikke også hekse kunne? Selvfølgelig skulle han ikke udtale sig for meget, for han vidste jo slet ikke noget om det med hverken børn eller fødsel, men det kunne ikke være helt frygtelig - ellers havde folk vel fundet en anden måde at få børn på. "Det er da altid godt at høre, at der er flere meninger på det punkt." Det var måske mere ord for sig selv, end egentligt til Az. Hendes udsagn beviste jo bare, at han faktisk vidste bare lidt omkring det. "Det kunne være sjovt at lege muggler for en dag." Tænkte han fortsat højt og kunne ikke helt undgå at smile ved tanken. "Men ... det vil nok ikke gå." Han var alt for van til at have sin tryllestav med sig. At det skulle ændre sig ville jo være ren tortur!
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Apr 23, 2015 9:21:04 GMT 1
Azalea nikkede til hans ord, ikke helt sikker på, hvad hun skulle svare på det. For troldmænd og hekse var gamle traditioner utrolig vigtige. Men i en tid som denne, måtte man følge med udviklingen rundt omkring i verdenen. Og det første der blev taget op var åbenbart ligestilling.
"Jeg tror ikke, at jeg ville være særlig god som muggler," sagde hun og skar en grimasse ved tanken. "Jeg kan ikke engang gøre rent uden at bruge magi!" Hun rystede på hovedet ved tanken, om at skulle gøre brug af manuel arbejdskraft.
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 23, 2015 19:24:44 GMT 1
Det kunne Gale kun være enig med Az omkring. Det lød som et kæmpe arbejde! "Okay, nu jeg tænker over det. Det lyder som en frygtelig idé." Han kunne dog ikke lade være med at smile lidt for sig selv. "Godt det ikke er mig der skal svinge kluden, men så kan de jo ansatte nogle, der kan gøre rent for dem." Han havde ikke været dybere nede i sagen omkring mugglere og deres 'tjenester', men han havde hørt at de gjorde det. En af hans mugglerfødte venner havde engang lavet en fremlæggelse omkring det i mugglerstudie. Det var på en og samme måde røv sygt at høre på og dybt facinerende. De havde mange folk ansat til at gøre, hvad de selv brugte magi til. "Er der overhoved noget i mugglernes verden du er misundelig på?" Spurgte han lidt efter, mens han selv sad og grublede over spørgsmålet.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Apr 28, 2015 14:15:54 GMT 1
Azalea tvivlede lidt på, at at alle mugglere havde råd til at ansætte folk, der kunne gå og gøre huset rent for dem. Dengang de havde boet i London, havde familierne ved siden af selv gjort rent. "Et eller andet sted tror jeg ikke, at alle mugglere er rige," sagde hun og trak efterfølgende på skuldrene.
"Jeg tror det ikke, jeg kan i hvert fald ikke komme på noget fra deres verden, som jeg kunne tænke mig," svarede hun med et smil. "Hvad med dig?"
|
|
|
Post by Gale W. Kaiser on Apr 30, 2015 18:44:47 GMT 1
"Jeg kunne blive rig på mugglerpenge." Svarede han blot med et kækt grin. Han kunne da et par rengøringsbesværgelser eller to. Faktisk brugte han dem ret ofte, eftersom han jo boede alene og for at undgå at han boede i støv til halsen skulle tryllestaven jo svinges fra tid til anden. Spørgsmålet tænkte han lidt over, før han til sidst rystede på hoved. "Nej, i hvert fald ikke noget jeg ville bytte for det vi har." Han kløede sig lidt i nakken, mens han forsøgte at komme i tanke om noget der bare kunne være lidt interessant, men der var jo magi for næsten alt! "Måske folks mentalitet." endte han så ud med. "Muggler plejer ikke at have magi til at hjælpe dem." Han ville aldrig vælge sine venner og med-magikerer fra, men han måtte erkende at nogle af dem var blevet dovne, inklusiv ham selv, på grund af magi. Det var i hvert fald noget han gik og troede. Han kunne ikke rigtig bevise det. "Men på den anden side har de altid så travlt." Tænkte han videre med en tænksom mine.
|
|