|
Post by Aileen Averill on Mar 18, 2015 0:07:51 GMT 1
Aileen var taget til en privat fest hos nogle ministerie folk, men hun havde brug for lidt frisk luft og var derfor trukket ud på balkonen. Hun trak sit sjal lidt tættere omkring sig og sukkede lettet over den friske luft. Hun smilede lidt for sig selv, mens hun strøg fingrene gennem sit røde hår og betragtede udsigten. Fønixengen var ganske smuk i tusmørket, tænkte hun og satte sig på balkonens gelænder, det var rart at komme lidt væk fra alle de småsnakkende mennesker indenfor.
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 18, 2015 18:54:31 GMT 1
Ambrose bevægede sig igennem stuen, hvor der sad magikere og foretog sig lidt af hvert, for at komme ud på balkonen. Han var blevet enig med sig selv om at en smule luft næppe kunne skade nu hvor han havde befundet sig indenfor en stor del af aftenen.
Da han fik lukket sig selv ud på balkonen fandt han hurtigt ud af at den allerede havde en okkupant. "Averill," hilste han sin kollega med en høflig tone og et venligt smil, som faldt ham naturligt, inden han trådte væk fra døren og bevægede sig tættere mod hende med ordene "Jeg forstyrrer vel ikke?"
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 18, 2015 22:06:58 GMT 1
Aileen vendte ikke ansigtet mod den person der trådte ud på balkonen med det samme, men da hun hørte en velkendt stemme, drejede hun smilende ansigtet mod ham og strøg håret om bag ørene. "Slet ikke, ser det da ud som om jeg har meget andet at lave?" Spurgte hun og løftede sine øjenbryn, mens hun blinkede venskabeligt til ham. "Nyder du aftenen?" Spurgte hun og drejede sin krop mod ham, mens hun lagde det ene ben over det andet.
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 19, 2015 21:09:18 GMT 1
Ambrose smilede noget over hendes svar. "Det kunne være at du ønskede at være alene," svarede han med smilet upåvirket. Det var jo aldrig til at vide, hun havde jo trods alt sat sig for sig selv. Han stoppede derefter med at nærme sig og lænede sig op ad gelænderet ikke langt fra hende.
Ved hendes næste spørgsmål holdt han en kort tænkepause, der sandsynligvis virkede lidt overflødig, inden han nikkede bekræftende. "Gør du?" spurgte han imens han betragtede hende, overvejene.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 19, 2015 21:16:08 GMT 1
Aileen smilede en anelse, hun havde sjældent lyst til at være alene, hun smed sig jo i favnen på hvem som helst for at undgå at det skete. Ambroses rolige maner overraskede hende altid en smule og denne aften var ingen undtagelse. "Jaeh.. jeg bliver lidt træt af al det hopsnobberi.. Man skulle tro folk ikke havde andet i tankerne end hvordan de kan skrabe mere indflydelse til sig.. " Hun grinede en smule. "Undskyld, det var vist lidt for ærligt sagt.. " Bemærkede hun og trak på skuldrene, mens hun strøg en lok af det røde hår væk fra sit ansigt som en mild vind havde fået i uorden.
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 19, 2015 21:59:50 GMT 1
Ambrose lo over Aileens kommentar om de mennesker der befandt sig inde bag dørene. Han kunne sagtens følge hendes pointe. "Overhovedet ikke. Jeg foretrækker ærlighed," sagde han. "Du virker nu heller ikke til at fortryde det synderligt," kommenterede han så fornøjet, på baggrund af hendes trækken på skuldrene. Han følte sig ganske underholdt i hendes selskab, så meget måtte han da indrømme.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 19, 2015 22:08:45 GMT 1
En klingende latter slap ud over Aileens læber over hans kommentar og hun lagde hovedet let på skrå mens hun betragtede ham med et glimt i øjnene. "Der fik du mig.. " Svarede hun og så undersøgende på ham, inden hun tog en dyb vejrtrækning og åndede tungt ud. "Ja det er sjældent jeg fortryder noget.." Bemærkede hun mens hun viftede lidt med sin fod og placerede sine hænder på gelænderet, mens hun lænede sig tilbage ud mod den lille afgrund. "Selvom jeg måske fortryder at jeg tog med til den her fest"
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 20, 2015 18:14:03 GMT 1
Ambrose smilede endnu engang ved hendes ord og fandt hendes påstand om at hun sjældent fortrød noget ganske bemærkelsesværdig. Først her bevægede hans blik sig væk fra hende og udover balkonens gelænder hvor aftenen virkede yngre end den havde gjort inde bag dørene.
Det næste der kom ud af munden på Aileen fik ham til at grine muntert og rette blikket tilbage mod hende. "Der er ingen der tvinger dig til blive," pointerede han. "Vi ville næppe gå glip af noget hvis vi gik.."
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 20, 2015 19:47:11 GMT 1
Aileen så på ham med et muntert blik mens en latter slap ud over hendes læber. "Det er sandt" Bemærkede hun og slog håret om bag skuldrene med et kast med hovedet. "Hvor har du lyst til at tage hen?" Spurgte hun og løftede sine øjenbryn mens hun så på ham med et glimt i øjet. Tarantallegra ville være skønt, der ville de i det mindste kunne danse og det elskede hun.
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 21, 2015 11:31:01 GMT 1
For en stund efter Aileens spørgsmål så Ambrose betænksom ud. "Hvor som helst, egentlig," svarede han med en svag trækken på skuldrene og et fortsat smil over læberne. I virkeligheden var det intet problem for ham at være kræsen, men noget fortalte ham at han godt kunne lade hende om det. Han følte sig en smule mere åben til aften, nu var han alligevel ude, og muligheden for at gå igen var nærmest altid til stede.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 21, 2015 12:59:45 GMT 1
Aileen så afventende på ham mens han tænkte sig om, han havde åbenlyst mere tålmodighed end hun havde. Hun smilede lidt over hans svar, inden hun forventningsfuldt løftede øjenbrynene og greb ud efter hans hånd. "Har du lyst til at tage på Tarantallegra og danse?" Spurgte hun og rejste sig op, mens hun svingede hans arm fra side til side med et drillende smil på sine læber.
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 23, 2015 18:17:27 GMT 1
Ambrose lo endnu engang med en fornøjet mine ved hendes drilleri og endte egentlig med bare at svinge armen lidt med. "Det kan vi godt, men du bør ikke forvente de bedste moves," fortalte han hende så. Latteren havde efterladt strejfet af et smil. Han kunne godt danse en smule og kunne nu også godt lide det - en gang imellem. Det var bare ikke det han gjorde sig mest i. "Skal vi ikke bare komme afsted med det samme?"
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 25, 2015 19:00:07 GMT 1
Aileen nikkede som svar og rejste sig op, inden hun rakte ham sin hånd, derefter smilede hun stort og så spørgende på ham. "Så kom"
Det tog ikke lang tid at finde Tarrantallegra, da de ikke befandt sig så langt væk, men hun frøs alligevel en lille smule da hun stod ude i garderoben og tog sit overtøj af. "Her er heldigvis ikke så mange mennesker i aften.. Så kan man stadig føre en nogenlunde ordentlig samtale" Bemærkede hun med et skævt smil.
|
|
|
Post by Ambrose Berkeley on Mar 26, 2015 21:20:21 GMT 1
Ambrose snuppede Aileens hånd med sin egen da hun rakte den frem imod ham. Idet han lukkede hånden om hendes og hun bad ham om at komme gengældte han hendes smil.
Da de var kommet frem gav han sig til at tage sin kappe af. "Det lyder godt," indrømmede han. Han var næppe den største fan af overfyldte steder, andet var bare altid at foretrække. Måske var det også derfor at Tarantallegra ikke var hans eget umiddelbare førstevalg. Da han var færdig med overtøjet gjorde han mine til at gå ind i hovedlokalerne. "Er du her egentlig ofte?"
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 30, 2015 13:33:06 GMT 1
Aileen fulgte stedsekendt med ham ind i barområdet og trak lidt på skuldrene. "Det sker.. ind i mellem.. Der er en masse fulde folk og de har det med at tale over sig.. " Hun sendte ham et sigende blik og lagde derefter kurs mod baren, hvor hun lænede sig mod disken og så på ham med et skævt smil. "Du går måske ikke så meget ud?" Spurgte hun mens hendes øjne skinnede drillende.
|
|