|
Post by Lucy Loddington on Feb 27, 2015 0:19:24 GMT 1
Lucy lyttede interesseret og formede undervejs et o med læberne. Kunne det havde noget at gøre med det arbejde, hendes lillebror havde anskaffet sig for et lille stykke tid siden?
"Kender du Geneva Greengate?" spurgte hun og fangede et flyvende fad ved sin side og greb elegant en fyldt drink derfra. Hun fandt derefter den anden med blikket igen, mens hun tog en lille tår.
|
|
|
Post by Marius Paine on Feb 27, 2015 10:49:03 GMT 1
Marius valgte at gøre det samme som heksen overfor ham. Så han greb ud efter en drink på det fad, der var kommet forbi. Den var syrlig grøn, og han skævede skeptisk på den. "Moderne drinks, hmpf..." Mumlede han for sig selv.
Så stillede heksen et spørgsmål, og Marius kiggede op fra sin drink. "Ja, et gør jeg. Vi har arbejdet sammen en del år," svarede han og smagte på drinken. Han kunne ikke helt bestemme sig for, hvad smag den havde.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Feb 27, 2015 13:57:22 GMT 1
Lucy kastede selv et blik på sin egen drink og lod sig ikke påvirke lige så meget som manden foran hende. Det var ikke den første besynderligt farvede drink, hun havde drukket i aften, og ifølge hendes smagssløg, smagte det helt fint.
"Mh," sagde hun interreseret og nikkede lidt med hovedet. "Geneva er en gammel klassekammerat til mig. Pudsigt at I kender hinanden. Ja, hun er en meget politisk aktiv heks," sagde hun med et lille smil og løftede glasset op til læberne endnu en gang.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 1, 2015 0:43:10 GMT 1
Marius havde stadigvæk sit blik fikseret på heksen foran sig, og ænsede ikke længere den højre musik og den vilde dansen under ham. Lige nu var der kun én person der interesserede ham, og hun stod foran ham.
"Hun var sekretær dengang jeg var auror. Gik i på samme årgang?" Spurgte han nysgerrigt, det kunne hjælpe ham til at vurdere, om han måske kendte heksen foran ham alligevel.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Mar 1, 2015 20:10:53 GMT 1
Lucy rystede på hovedet med et smil. "Nej, hun gik nogle årgange under mig. Omkring fire år, tror jeg," tilføjede hun med et eftertænksomt udtryk og tappede lidt med fingeren på glasset. De isblå øjne studerede den andens ansigt. Hun havde svært ved at vurdere hans alder på grund af masken, men noget sagde hende, at aldersforskellen ikke var voldsomt stor.
"Du kender hende altså ikke fra Hogwarts, men jeg regner med, at du selv har gået der på et tidspunkt?" spurgte hun nysgerrigt og med let sammenklemte øjne, som om hun ville læse hans tanker.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 2, 2015 13:11:04 GMT 1
Marius nikkede som respons på det heksen sagde til ham. Hun var altså nogle år ældre end Geneva, det gav ham et indtryk af en erfaring ældre kvinde, på nogenlunde hans egen alder. Det var altid rart at møde nogen, som han måske havde nogle fælles interesser med.
"JO, jeg har gået på Hogwarts. Jeg gik ud i 2087," svarede han nonchalant og gengældte hendes ansigt. Lige nu forekom det ham, at maskerne var i vejen. Han ville langt hellere snakke rigtigt ansigt til ansigt.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Mar 2, 2015 20:56:03 GMT 1
Lucy sagde en interesseret lyd og lyste op i et klædeligt smil. "Jeg gik ud to år efter. Så må vi jo nærmest kende hinanden," sagde hun og brød ikke øjenkontakten med den anden. Hun havde dog ikke i sinde at bryde princippet med maskerne.
"Hm. Jeg gætter på . . . Slytherin?" spurgte hun derefter og løftede langsomt glasset op til læberne for at smage på den søde drik.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 3, 2015 9:38:53 GMT 1
Hvis Marius havde været nogle år yngre, så havde han opført sig en helt del anderledes. Men med årene var han blevet en anelse mere reserveret, dog kunne han ikke dy sig for at træde et skridt nærmere heksen af ren nysgerrighed. Det dunkle lys gjorde det ikke nemt, at betragte den andens ansigtstræk. "Det ville forekomme mig besynderligt, hvis vi ikke kendte hinanden," svarede han med et svagt smil på læben.
"Det er helt korrekt, en slange i al dens pomp og pragt," svarede han og bukkede drillende foran hende. Han gjorde ikke mine til at gætte, hvilket kollegium hun kom fra, for det forekom ham at hun både kunne være fra Ravenclaw og Hufflepuff. Og han gad ikke dumme sig foran hende.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Mar 3, 2015 18:51:33 GMT 1
Lucy løftede ansigtet en anelse, da manden nærmede sig. Hun kunne ikke lade være med at le, da han bukkede for hende, og strøg samtidig en vildfaren hårlok om bag øret.
"Nu er det din tur til at gætte," sagde hun med et spillende blik og granskede hans ansigt. Nu var de lige så godt i gang med gættelegen.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 3, 2015 20:28:55 GMT 1
Marius så granskende på hende, han ville gerne have, at hun var fra Hufflepuff. Men noget sagde ham, at det var helt forkert. Han rynkede panden under masken, mens han rettede sig op fra sit buk.
"Jeg er dårlig til gættelege," kommenterede han først. "Men Ravenclaw?" Det ville ikke undre ham, hvis det havde været Hufflepuff. Hun havde virket lige så drømmende som en grævling, da de stødte ind i hinanden til at starte med.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Mar 3, 2015 21:41:57 GMT 1
Lucy nikkede bekræftende med smilet hvilende i mundvigene. "Ja, jeg gik så sandelig på Ravenclaw. Du er ikke så dårlig til gættelege, som du tror," sagde hun og så sigende på ham.
Ubevidst vippede hun lidt på fødderne og tog endnu en tår af glasset. Både legen og drinken gjorde hende i godt humør, og det kunne man tydeligt mærke på hende.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 4, 2015 20:43:51 GMT 1
Marius trak let på smilebåndet, da han alligevel havde gættet rigtigt. Så var det godt, at han ikke havde valgt Hufflepuff. "Måske var jeg bare heldig," sagde han med en drillende tone i sin stemme.
Han betragtede let heksen overfor sig, og tog lige som hun, en tår af sin drink. Han skar ganske let ansigt ad den, og stillede den derefter fra sig. "Har du været ude på dansegulvet her til aften?"
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Mar 4, 2015 20:57:05 GMT 1
Lucy granskede hans ansigt og vendte derefter hovedet for at se ud over balkonen. "Nej," sukkede hun og blev opslugt af dansen nedenunder. Der havde ikke rigtig været udsigt til at blive budt op. Indtil nu.
De isblå øjne fandt den anden igen. "Har du?" gengældte hun spørgsmålet sigende, og hendes øjne klemte sig let sammen, da hun smilede endnu en gang.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 4, 2015 21:00:49 GMT 1
Marius kunne ikke helt høre hendes suk, men hendes kropsholdning sagde lidt det hele. "Jeg har heller ikke. Det er som om, at de unge mennesker kan spotte en gammel slange på lang afstand," sagde han og trak ligeglad på skuldrene.
Efter at have betragtet mængden under dem, vendte han sig mod heksen igen. Han bød hende sin arm. "Vil du gøre mig den ære?"
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Mar 4, 2015 21:08:25 GMT 1
Lucy havde lidt forventet det følgende spørgsmål, men lyste alligevel op i begejstring. Elegant stillede hun glasset på bordet uden at skynde sig og smøg derefter sin arm om troldmandens. "Meget gerne," svarede hun med et spillende blik og placerede også den modsatte hånd på hans arm.
Hun undlod at sige mere, da de bevægede sig ned ad trappen og hen mod dansegulvet. Musikken var stadig ganske afslappende - det var vel først lidt senere den rigtig ville gå i gang - hvilket passede Lucy udmærket. Hun bemærkede ikke de enkelte blikke de fik fra unge par rundt omkring.
|
|