|
Post by Marius Paine on Mar 2, 2015 11:09:17 GMT 1
Marius lagde godt mærke til Ophelias tilfredse smil, hvilket kun fik ham selv til at smile. Det var så forbandet irriterende, at han var så eftergivende, men igen, hun var hans eneste niece. Og hun skulle have det bedste.
"En fest? Det ved jeg godt nok ikke. Er det elever fra din egen årgang?" Marius havde rynket panden, og så lidt tænkende ud. Han havde haft planlagt noget lignende, men ikke ligefrem for hendes skolekammerater. Nærmere noget i forhold til, at hun var blevet myndig, de havde ikke holdt hendes fødselsdag på en ordentlig måde.
|
|
|
Post by Tempest Ophelia Paine on Mar 2, 2015 22:21:54 GMT 1
Ophelia nikkede. "Sjette og syvende? Det er god mingling. De afgående elever kan jo lægge et godt ord ind, hvis man er på god fod med dem." Hun smilede prøvende og lagde hovedet lidt på skrå. "Og de fleste på sjette årgang er myndige, så der kunne godt... Serveres lidt alkoholisk også. Bobler, måske. Vi kunne kalde det min forsinkede fødselsdag."
Hun bed ned i sin underlæbe og så afventende på sin onkel. Kjole, Kimær, sommerfest. Der var mange ting hun gerne ville have denne gang. Men hun var også klar til at fortsætte med at kæmpe for festen senere, hvis ikke nu.
|
|
|
Post by Marius Paine on Mar 3, 2015 9:53:41 GMT 1
Marius nikkede. Dog var han bestemt ikke overtalt endnu. "Jeg havde tænkt på en fest til dig," sagde han og overvejede et kort øjeblik, om hun ville bryde sig om hans idé. "Men det jeg havde haft i tankerne var de mest indflydelsesrige familier, både skolekammerater og forældre," han så over på hende, for at se hendes reaktion på hans tilbud.
"Alkoholen kommer kun til at være der, hvis du går med til mit forslag," der havde han dog et fast holdepunkt. Og han gjorde mine til at alkohol, det var et ud debatteret emne.
|
|
|
Post by Tempest Ophelia Paine on Mar 4, 2015 15:02:08 GMT 1
Ophelia spidsede læberne tænksomt og tog endnu en tår af sin varme te. Hun vippede lidt med hovedet. "Jeg ville foretrække, at det var eleverne. Forældrene kommer jeg jo til at møde på Kimæren," mindede hun ham om med et sødt smil. "Og det ville være årets fest. Alle ville ønske at komme. Alle ville tale om familien Paines sommerfest på Hogwarts." Hun trykkede læberne lidt sammen. "Men du kan tænke lidt over det, onkel," forsikrede hun. "Jeg kommer og besøger dig igen den sidste weekend i marts." Hendes tænder var kortvarigt synlige. "Vil du ikke fortælle mig hvordan det går med farfar og farmor nu?" Hun satte sig godt til rette. Med lidt held, ville historierne vare længe nok til, at hun kunne drikke sin te op og hendes onkel kunne glemme sin idé om at invitere forældre. Sikke en kedelig fest det ville være. Tråd afsluttet
|
|