|
Post by Charlisa Beaumont on Mar 1, 2015 20:42:48 GMT 1
Charlisa var ude af sig selv af bekymring. Hun hundefrøs under sin kappe, og himlen virkede mørkere end nogensinde før, i det hun forsøgte at ignorere ubehagelige kommentarer fra fulde, maskeklædte magikere.
”Sebastian?”, råbte hun ind i rummet og rev straks masken af sig. Indtørrede tårer var synlige på hendes kinder, og havde ødelagt den fine makeup, hun ellers havde brugt så omhyggelig meget tid på at lægge.
Charlisas krop var opgivende fra top til tå. Så hørte hun en raslen. ”Sebastian!”, hendes stemme var noget så håbefuld, i det hun snøftende løb tværs hen over gulvet, og rev døren op til hans soveværelse. ”Seb . .”
Med store øjne så hun skiftevis på den fremmede kvinde og sin bror. De brune øjne – fyldt med foragt – hvilede ekstra længe på sin bror, hvorefter hun hamrede døren hårdt i, og gik et par skridt tilbage, dybt chokeret.
|
|
|
Post by Sebastian Beaumont on Mar 1, 2015 20:52:02 GMT 1
Sebastian nåede ikke at få et svar fra heksen, før en velkendt stemme lød i lejligheden. "Min søster," mumlede han og trak armen til sig, så han kunne sætte sig op i sengen. Han nåede akkurat at rette lidt på lagnerne, før Charlisa dukkede op i døråbningen.
"Hey!" hilste han med et dumt smil og skævede kortvarigt ned til den rødhårede skikkelse, før han åbnede munden for at tilføje mere. Han nåede dog ikke længere end at tage en indånding, før der blev smækket med døren. Et dybt suk forlod ham. "Jeg er tilbage om et øjeblik," sagde han, smilede skævt og gav hendes lår et dejligt klem, før han rejste sig og fandt frem til sine underbenklæder og bukser.
Da han var nogenlunde præsentabel, smuttede han hen til døren, blinkede en enkelt gang med det ene øje til heksen i sengen, før han var ude af rummet. "Lisa . . ." sukkede han, da han fandt søsteren med blikket og gik hen til hende. "Der er ingen grund til at overreagere sådan," sagde han og slog hænderne op for sig. Han studerede hendes ansigt nærmere. "Sig mig, har du grædt?"
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 2, 2015 20:11:46 GMT 1
Aileens umiddelbare tanke om den unge kvinde i døren var at det var hans kæreste, men Sebastians ord fik hurtigt skubbet den ide ud af verden. Søster? Ret voldsom reaktion, tænkte hun og var inderst inde en smule overrasket over det hele, men udenpå smilede hun blot skævt til den unge mand hun havde hygget sig med. Hun ventede tålmodigt til han var gået sin vej og rejste sig derefter fra sengen, inden hun gik hen til skrivebordet og gav sig til at rode i dets skuffer. Hendes blik faldt hurtigt på nogle interessante afrevne sider af Profettidende og andre spændende papirer om Ministeriets dagsorden. Det viste sig at dette søskende par var højst interessant.
|
|
|
Post by Charlisa Beaumont on Mar 2, 2015 20:23:48 GMT 1
Det prikkede forræderisk bag hendes øjne, og hun kunne mærke dem blive fyldt op med vand igen, i det hun vendte de brune øjne mod ham. ”Jeg troede vi havde en aftale, Sebastian!”, udbrød hun i et frustreret toneleje, der skyldtes mere den frygt der havde fyldt hende da hun ikke havde vist hvor han var, end over at se ham alt for afklædt med et eller andet hunkøn.
”Du lod mig gå alene hjem og du ved hvordan jeg har det mørke. Jeg troede der var sket dig noget. Jeg var så bange!”, som hårdtarbejdende bier sværmede tanker og billeder rundt i hovedet på hende, og uden helt at ætse det selv satte hun sig ned i sofaen, med sit ansigt begravet mellem sine hænder.
|
|
|
Post by Sebastian Beaumont on Mar 2, 2015 20:36:53 GMT 1
Nærmest inden Charlisa nåede at åbne munden, slog det Sebastian, hvad han havde gjort galt. Hun behøvede ikke engang at forklare sig, før han forstod, hvor dum en fejltagelse, det var, og hans øjenlåg gled tungt i. "Shit," mumlede han og kørte fingrene igennem det halvlange hår, før han fandt søsteren med blikket igen.
"Undskyld, Lisa," sukkede han oprigtigt og satte sig hen i sofaen. Den rødhårede heks ved siden af betød ingenting lige nu. "Kom," mumlede han og trak hende ind i et trygt kram. "Vi havde en aftale, men jeg overholdt den ikke. Undskyld," sagde han igen, da de begge vidste, at der takket være deres livsstil kunne ske slemme ting med ham, hvis han ikke passede på.
|
|
|
Post by Charlisa Beaumont on Mar 2, 2015 20:50:14 GMT 1
Lisa var stadig vred, men hun var alt andet end modvillig, da han trak hende ind i et kram. Lettelsen over at han var uskadt var langt større end irritationen over hans dumme fejltagelse. Snøftende trak hun sig tilbage, og så på ham i et længere sekund, inden hun sendte ham et lille smil. Så tog hun en dyb indånding og nikkede forsikrende til hans undskyldning – alt var ok. . .
. . . Til hun huskede på kvinden. ”Hvem er hun?”, spurgte hun lavmælt. Hun rykkede sig en smule tættere på sin tvilling. ”Hvad ved du om hende? Kender du hende?”, pludselig blev hendes øjne store. ”Du var vel ikke så dum at tage en komplet fremmed med hjem, vel?”
|
|
|
Post by Sebastian Beaumont on Mar 2, 2015 21:02:12 GMT 1
Sebastian gengældte smilet og tørrede en tåre af hendes kind med tommelfingeren. Ved det efterfølgende spørgsmål skar han en grimasse, men kunne ikke lade være med at smile skævt. "Nej, jeg kender hende ikke - men det er jo meningen med et maskebal, søs," svarede han og lagde en arm om hendes slanke skuldre.
"Hun er sgu' ikke farlig," tilføjede han og blinkede forsikrende til hende uden at vide, at heksen overskred deres personlige grænser noget så meget inde ved siden af.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 2, 2015 21:08:52 GMT 1
Aileen kunne godt arbejde hurtig når hun virkelig skulle og i løbet af få minutter havde hun formået at duplikere papirerne, efter at have fundet sin tryllestaven i lommen på sit tøj. Hendes hjerte bankede voldsomt hurtigt mens hun sørgede for at alt så ud som før, inden hun lagde sig tilbage i sengen under dynen og ventede på Sebastian. Hun kunne knapt nok fatte hvor heldig hun var og hun glædede sig til at vise det hun havde fundet når hun kom på arbejde.
|
|
|
Post by Charlisa Beaumont on Mar 2, 2015 21:14:59 GMT 1
”Ja – til maskeballet”, sagde hun med et hævet bryn. Hun sukkede lavt og rystede på hovedet. ”Du bliver nødt til at være mere forsigtig. Du lever livet som om du er uovervindelig somme tider, men det er du ikke, og jeg har brug for at du lader vær med det, okay?”, hun rykkede sig en smule længere væk fra ham igen. Irritationen var begyndt at hobe sig op igen, og hun havde vist brug for en god nats søvn, før hun kunne tilgive ham helt.
Hun skævede hen mod hans dør. ”Jeg synes ikke du skal lade hende overnatte her. Brug mig som undskyldning, men få hende ud af huset, vil du ikke nok?”, spurgte hun, næsten bedende, for hun vidste det var meget at spørge om, men hun kunne ikke lade vær. Hun havde en mærkelig mavefornemmelse omkring det her.
|
|
|
Post by Sebastian Beaumont on Mar 2, 2015 21:29:58 GMT 1
Sebastian trak øjenbrynene en smule sammen ved Charlisas ord og rykkede sig ligeså væk. Han strakte sig med en anstrengt lyd og rejste sig. "Men jeg er ikke blevet besejret nu, er jeg?" svarede han og kom til at lyde lidt mere flabet, end hvad var hensigten. Han overvejede kortvarigt hendes ord og strøg en hårlok bag hendes øre.
"Jo, det skal jeg nok," medgav han, uden at lyde særlig ærgerlig. Han havde fået, hvad han ville, kunne man jo sige. "Men du må ikke bekymre dig for meget - jeg skal nok passe mere på," tilføjede han og blinkede til søsteren. Med nogle lange skridt var han henne ved døren igen og sendte Charlisa et skævt smil, før han forsvandt ind på sit værelse igen.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 2, 2015 21:37:55 GMT 1
Aileen var kommet på andre tanker i det øjeblik døren blev åbnet igen, hun havde egentlig ikke behov for at blive længere, hun havde fået det hun var kommet for - bogstavelig talt. Derfor satte hun sig op i sengen, da den yngre mand trådte ind af døren og hun strøg fingrene gennem sit røde hår, der sad en smule tilfældigt.
"Det er vist ved at være på tide at jeg smutter.. " Bemærkede hun og blottede sine tænder i et skævt smil, inden hun med en doven bevægelse drejede sit hoved og gav sig til at søge efter sit undertøj med blikket. "Har du set mit undertøj?" Spurgte hun og mødte hans blik, mens hun lagde hovedet let på skrå og smilede en anelse.
|
|
|
Post by Sebastian Beaumont on Mar 2, 2015 21:47:44 GMT 1
Sebastian foldede hænderne bag nakken, da hans blik faldt på den rødhårede heks. Langsomt slentrede han tværs over gulvet. "Jeg troede først lige, at aftenen var begyndt," sagde han og havde ærligt håbet på, at kunne gentage sjoveriet under lagnerne, inden han smed hende ud. Men det så vist ikke ud til at blive tilfældet. Hvis han virkelig havde haft lyst, havde han kæmpet for det, men lige nu gjorde det ham ikke noget. Han havde allerede brudt én aftale med Charlisa denne aften, og det var vist også nok.
"Mener du det her?" sagde han retorisk, da han nåede hen til sengen, og bukkede sig ned for at samle de små stykker stof op, hun kaldte undertøj. Tirrende dinglede han det i hver hånd uden at nærme sig heksen ydeligere.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 2, 2015 22:00:50 GMT 1
Aileen så forbløffet på ham over hans ord, hvorefter hendes blik blev en anelse skeptisk. Han ville åbenbart have at hun blev og det overraskede hende en smule, men hun var ikke så svær at lokke, selvom hun var ivrig efter at læse de papirer hun havde fundet grundigt igennem. Derfor smilede hun skævt da han løftede hendes undertøj og himlede med øjnene, mens hun slog med hovedet så hendes røde hår faldt om bag hendes skulder. "Ja, vil du da gerne beholde det?" Spurgte hun og løftede drillende sine øjenbryn, mens hun blottede sine tænder i et smil.
|
|
|
Post by Sebastian Beaumont on Mar 4, 2015 20:39:29 GMT 1
Sebastian løftede øjenbrynene en anelse. "Må jeg det?" spurgte han til dels seriøst og så skiftevis fra det ene stofstykke til det andet, før han fandt den rødhårede heks med blikket igen.
Midt i sin drengede fantasier trængte Charlisa dog igennem, og han smilede skævt. "Næste gang," svarede han på sit eget spørgsmål og gik helt hen til sengen, hvor han satte sig på sit ene ben. Med blikket fikseret på den anden rakte han undertøjet frem for sig.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Mar 5, 2015 20:14:54 GMT 1
Aileen smilede skævt over hans ord og tog derefter imod sit undertøj. "Mange tak" Hendes øjne skinnede drillende. Derefter begyndte hun ugenert at tage sit tøj på og rettede lidt på sit røde hår, hun havde ikke taget skiftetøj med og måtte derfor iklæde sig sin maskebalskjole. Forhåbentlig kunne hun låne deres pejs, hun havde ikke ligefrem lyst til at gå udenfor i dette antræk. "Ser jeg nogenlunde ud?" Spurgte hun og strøg håret om bag skuldrene.
|
|