|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 9, 2015 19:33:03 GMT 1
Kenna var vanvittig træt af at tænke. Hun havde brug for at handle. Mere specifikt havde hun brug for at drikke en ordentlig fyraftensbajer - eller whiskey. Noget, der kunne slå benene lidt væk under hende og køle hende ned. Og hvem var bedre til at gøre det med end en god kollega, som hun tilfældigvis også var på god fod med? Hun bankede på ind til kontoret og ventede et øjeblik, før hun kom ind. Der standsede hun ved Azaleas skrivebord og lænede sig lidt imod det med et sigende blik på den jævnaldrende kvinde. "Vil du med ud og have noget at drikke?" Hun hævede øjenbrynene.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 19:45:53 GMT 1
Azalea sad begravet i arbejdet, da hun hørte nogen banke på døren ind til kontoret. "Kom ind." Sagde hun og løftede hovedet, så hun kunne se den der kom ind ad døren. Det var Kenna. Hun lagde fjerpennen fra sig og smilede bredt til kollegaen.
"Om jeg vil? Få mig væk herfra hurtigst muligt." Sagde hun, mens hun lagde sit papirarbejde ned i skufferne på skrivebordet, inden hun låste dem med sin egen låsebesværgelse. Da det var gjort og hun havde tjekket, at skrivebordet var præsentabelt rejste hun sig op fra sin stol. "Skal vi komme af sted?" Hun sendte Kenna et spørgende blik.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 9, 2015 19:52:09 GMT 1
Kenna bed en munter latter i sig over reaktionen og rettede sig op med et spillende blik. Hun åbnede døren og slog med hovedet i retning af udgangen. "Lad os," svarede hun simpelt. Kappen hang allerede fra hendes skuldre og hun satte den spidspuldede hat på plads, da først de stod foran elevatorerne.
"Jeg har sjældent set nogen være så klar til at få fri her på kontoret," konstaterede hun drillende, selvom hendes mundvige forblev snorlige. "Hård dag?"
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 20:03:24 GMT 1
Azalea gik hen til døren, og fangede sin kappe, der hang på en stumtjener ved siden af den. Så fulgte hun efter Kenna ud på gangen, og lukkede døren i efter sig. Da de kom hen til elevatorerne, kunne hun hængte kappen om skuldrene.
"Jeg har været klar til at gå den sidste time, jeg manglede bare et spark bagi til at komme ud af døren. Og ja, der har været en masse papirarbejde fra advokaterne der skulle arkiveres." Hun sukkede træt ved tanken om, at hun endnu ikke var kommet igennem bunken endnu. Og at den ventede på hende i morgen tidlig.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 9, 2015 20:12:17 GMT 1
Kenna trak sympatisk på smilebåndet, før hun rømmede sig. "Papirarbejde," svarede hun træt. "Ikke ligefrem det, der var grunden til, at jeg valgte den karrierevej jeg gjorde." Hun knækkede med nakken. "Hvor skal vi tage hen? Tarantallegra kræver et garderobeskift, men jeg er frisk på at danse ugen ud."
Hun så en enkelt gang ned over sig selv, før elevatoren kom og hun trådte ind i den. Mudderpletter på støvlerne efter en eftersøgning, der havde taget hele formiddagen. Nej, hun var bestemt ikke egnet til Tarantallegra i sine ruskindsbukser og grove, lange vest.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 20:23:32 GMT 1
Azalea tænkte sig om et øjeblik. "Hvad med De Tre Koste? Det kræver ikke et garderobeskift." Sagde hun og kiggede let ned af sig selv. Hun var glad for, at hun skulle befinde sig på et kontor hele dagen, hun brød sig ikke om at få for meget jord under fingrene.
Hun fulgte med Kenna ind i elevatoren, og stillede sig op ad væggen. "Fik I noget ud af eftersøgningen?" Godt nok sad hun bag et skrivebord, men det betød ikke, at hun ikke vidste hvad der foregik i afdelingen.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 9, 2015 20:44:43 GMT 1
Kenna trak på skuldrene. "Det kan vi godt, selvom det ikke helt er det samme." Hun smilede kort og tog godt fat i rækværket, før elevatoren susede nedad i den sædvanlige, svimlende fart. Der var ikke meget overskud til at tale, før de kunne vakle ud i atriummet.
"Vi fik fat i hende, ja. Hun kom til afhøring, men jeg tror ikke det ender med mere end en bøde. Man forstår jo godt, at det er nødvendigt at forsvare sig imod en angriber - også selvom det er en muggler."
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 21:04:45 GMT 1
Azalea havde ikke nogle præferencer for, hvilket sted de tog hen, så længe det ikke var Den Kogende Kedel. Hun fandt stedet for skummelt. Da elevatoren endelig var færdig med at bevæge sig med alt for høj fart, vaklede hun ud i atriummet, en anelse tummelumsk.
"Helt bestemt. Men det var godt i fik det afsluttet. Nu skal papirarbejdet jo bare laves." Ved den sidste sætning, smilede Azalea drillende til Kenna, mens de gik mod hovedindgangen.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 9, 2015 22:37:13 GMT 1
Kenna fnøs og skar en grimasse. "Godt der er to hele dage til mandag," erklærede hun, som deres skridt rungede lidt i atriummet. De var ikke alene om, at være på vej imod udgangen. Et tungt suk forlod hende, før hun rettede sig op og trådte ud i det svindende sollys og den klare, kolde luft.
"Hvordan har du det?" De drejede af hovedgaden ned imod De Tre Koste og Kenna drejede hovedet imod kollagen.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 23:22:50 GMT 1
Azalea nikkede samtykkende og glædede sig til at sove længe dagen efter. Om det var i hendes seng eller Kevins, det betød ikke så meget. Bare det blev længe.
"Jeg... Ved det ikke helt. Men der er bestemt noget jeg kan fortælle dig, når vi kommer indenfor." Sagde hun, og stoppede op, da de var kommet hen til kroen. Hun åbnede døren og ventede med at gå indenfor, til Kenna var trådt ind ad døren først. Så lukkede hun døren efter dem, og fulgte med hen til et bord nærmest pejsen.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 9, 2015 23:38:13 GMT 1
Kennas nysgerrighed blev bestemt vakt og hun hævede øjenbrynene lidt, men undlod at spørge ind til det. I stedet afklædte hun sig kappe og hat indenfor døren og hang begge dele op på stumtjeneren, før hun gik med Azalea ned til et af bordene og slog sig ned med et suk.
En kropige var hurtigt hos dem og hun fik afgivet bestilling på en Glenfiddich Whisky, før hendes blik var tilbage ved kollegaen, lige så nysgerrigt som før og nu temmelig afventende.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 23:43:03 GMT 1
Azalea satte sig ned i de bløde lænestole, og lukkede øjnene et kort sekund. Da kropigen henvendte sig til hende, kiggede hun op. "Det samme." Sagde hun blot, inden hun fikserede sit blik på Kenna.
"Jeg har mødt en." Et svagt smil bredte sig på den unge heks' læber, inden hun fugtede dem og fortsatte: "Det er Kevin."
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 10, 2015 18:56:37 GMT 1
Kenna løftede brat blikket til kollegaen, men lyste ikke ligefrem op i genkendelse over navnet. Tydeligvis var det meningen, at hun skulle vide hvem Kevin var. Hendes blik flakkede en anelse og hun rynkede panden.
"Hvem?"
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 10, 2015 19:48:16 GMT 1
Azalea glemte et øjeblik, at det ikke var alle aurorer, der havde noget at gøre med alle lærlinge. "Kevin er auror-lærling." Sagde hun, og kiggede væk fra kollegaen, da kropigen fra før kom med deres drikkevarer.
Den unge tog fat om det ene af glassene, og lænede sig igen tilbage på stolen. Hun vidste ikke helt, hvilken reaktion Kenna ville have.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Feb 10, 2015 21:34:07 GMT 1
Kenna hævede et øjenbryn, før hendes mundvige krøllede lidt op. "Romantik inden for afdelingen," sagde hun tørt, men ikke uvenligt. "Lærling? Hvor gammel er han?"
Hun skød diskret tanken om, at hun også havde været lærling, da hun mødte Eldridge, fra sig. Lige nu var det Azalea, der var i fokus. Ikke alle mulige oblivatorer fra nær og fjern.
|
|