|
Post by Hector Attwater on Feb 18, 2015 18:19:41 GMT 1
"Jeg var auror og jagtede nogle troldmænd der også havde varulve iblandt sig." Forklarede han, en kort opsummering af alt det der var sket. Han havde ikke umiddelbart lyst til at fortælle manden den lange tragiske historie. "Det udviklede sig i en uheldig retning.. for mig i hvert fald" Tilføjede han bittert og betragtede den hvide sten, da han kastede den op i luften igen. "Men nu kender jeg til alle aurorernes hemmeligheder.. " Bemærkede han og drejede ansigtet mod Ezekiel med et flabet smil. "Og efter hvordan de har behandlet mig, er jeg ikke bange for at bruge dem" Han smilede bredt og smed sin sten op i luften igen.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 19, 2015 19:45:40 GMT 1
Ezekiel lyttede med nysgerrighed til Hectors fortælling. De havde tydeligvis mere til fælles, end deres had til ministeriet. - " Så du blev varulv af at gøre din pligt og alligevel smed de dig ind her? " opsumerede Zeke sin forståelse af forklaringen. Det var da en anelse utaknemmeligt. - " Jeg vil mene at hævn er dig velundt " . Ikke kun fordi Zeke ville more sig over det, men Hector fortjente da at lade sine kollegaer få lidt tilbage af samme skuffe.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 19, 2015 20:20:56 GMT 1
Hector nikkede stilfærdigt, han havde haft de samme tanker en del gange efterhånden. Han havde været tæt på at sætte tænderne i Aldrian og smørre smilet af hans arrogante fjæs. Han havde dog aldrig gjort det. Det kunne han ikke i sidste ende. "Tro mig jeg har overvejet det" Bemærkede han og smilede. "Jeg har ikke mere at tabe. Jeg har ingen fremtid. Jeg kan ligeså godt forlade verden med et brag" Sagde han og kastede den lille hvide sten op i luften og greb den igen.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 19, 2015 20:53:07 GMT 1
- " Syntes du ikke, at det er at lade dem slippe lidt let? " spurgte Zeke og rettede sig kort op, inden han uddybede, hvad han mente. - " Jeg er af den holdning, at man aldrig skal gøre, hvad de gerne vil have og jeg tager sikkert ikke meget fejl, hvis hvad de vil have, netop er, at du skal forsvinde fra verden hurtigst muligt " . Hector var jo ligesom han selv, en tårn i øjet på ministeriet og alle deres små tinsoldater. - " Giv dem en lang sej kamp i stedet - Måske du endda kan ende med at få nogle folk til at se, hvordan det i virkeligheden hænger sammen " .
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 19, 2015 21:55:33 GMT 1
Hector havde haft de samme tanker, men opgivelsen og trætheden havde overvældet ham på det seneste og han havde efterhånden indset at han ikke ville formå at skabe nogen revolution. Ezekiel fik dog på en eller anden måde tændt flammen igen. "Du har ret, jeg er træt af ministeriet og deres åndssvage påfund. Der bør gøres noget og jeg tror ikke det kan gøres med en avis og en pæn snak.. Vi burde planlægge noget drastisk. Noget der for alvor kan give tingene et skub i den rigtige retning." Der var dukket en vis passion op i hans stemme igen og han satte sig en smule op. "Vi kan starte med fangerne her i Azkaban. De er sikkert bitre nok til at høre på hvad vi har at sige"
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 21, 2015 21:12:29 GMT 1
Avisartikler eller pæne ord havde aldrig været Zekes fremgangsmåde og han var fuldt ud enig i, at der måtte tages mere drastiske midler i brug, hvis ministeriet skulle forstå budskabet. - " Du lyder næsten som en revolutionær " kom det med en let latter og han mente det bestemt på en god måde. Det var ikke, fordi han selv havde nogen drøm om at gøre verden bedre, men han ville hellere end gerne gøre livet svære for de pæne folk. - " Nogen af dem er sikkert, jeg ville dog ikke stole lige meget på dem allesammen " kommenterede Zeke angående fangerne. Der var jo en grund til, at man endte her. De færreste havde overflod af loyalitet og de ville sikkert gerne stikke dem for at få reduceret deres straf.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 22, 2015 0:03:50 GMT 1
Hector rystede på hovedet over hans bemærkning. "Måske du har ret, men jeg har ikke noget at miste ved at prøve. Hvis nogen sladrer kan de højst forlænge min tid her i Azkaban og jeg er egentlig ikke ivrig efter at komme tilbage i mit andet fængsel i den virkelige verden" Forklarede han og drejede derefter ansigtet mod Ezekiel. "Måske jeg endda kan lave lidt ballade ved næste fuldmåne" Han grinede afdæmpet, inden han igen blev alvorlig. "Men jeg kan godt vente til de har lukket dig ud.. hvor længe skal du være her?"
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 22, 2015 10:43:20 GMT 1
Hector havde rigtig nok ikke noget at miste, omend Zeke alligevel ikke helt forstod cellekammeratens 'glæde' ved at være låst inde her. Det var da lidt kedeligt. - " Du laver bare al den ballade, du har lyst til " lo Zeke, da varulve fordelene igen kom i spil. Hector måtte hellere end gerne bide et par vagter under sin forvandling. - " Jeg skal kun sidde her til februar, så ikke så længe " . Hvis altså han kunne undgå at være alt for provokerende i det tidsrum. Det var virkelig svært.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 22, 2015 11:48:12 GMT 1
Ezekiels latter smittede og han grinede også selv afdæmpet, inden han nikkede en enkelt gang til cellekammeratens ord. "Jeg skal være her i tre" Kommenterede han og havde derefter ikke mere han kunne finde på at tale om, så derfor gav han sig til at smide sin sten op i luften igen. Han havde efterhånden lært hvordan han kunne underholde sig selv i det her dystre fængsel. Det hjalp dog at have en at tale med og Ezekiel virkede som om han kunne blive en god ven.
Lukket
|
|