|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 9, 2015 9:27:35 GMT 1
Midten af Januar Det var ikke hans første besøg bag Azkabans kolde stenmure og selvom han normalt ikke lod sig gå på af noget som helst, så kunne dette sted tage glæden fra enhver. I hvert fald toppen af den. I det mindste var besøget ikke så langt som sidst. Man fik trods alt stadig længere straffe for at slå livet halvt ud af en, end for ikke at gide spille med på ministeriets regler. Kulden nåede helt ind og bed i knoglerne, som han blev ledt ned af gangen, så han var helt taknemmelig, da de nåede cellen og han kunne blive ladt alene. Det var han så bare ikke. Det var ikke ligefrem store celler stedet var berømt for. - ” Luksuriøsiteten er godt nok faldende på det her sted ” kommenterede han flabet efter vagterne, men fik ikke overraskende noget svar. Kedeligt. I stedet vendte han opmærksomheden imod sin nye cellekammerat. - ” Hey, du er ham varulven ” . Han genkendte ansigtet fra eftersøgningsplakaterne. - ” Det er da fremgang, min sidste cellekammerat lugtede bare som en varulv ” .
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 9, 2015 16:58:22 GMT 1
Hector kiggede op da hans celle blev låst op og betragtede sin nye cellekammerat der stadig var i så godt humør at han kunne komme med flabede bemærkninger. Hector nikkede til hans ord og blottede tænderne i et smil. "Ja, det kan jeg ikke løbe fra. Min lugt har dog mere at gøre med badeforholdene på det her sted" Bemærkede han og rejste sig op fra gulvet, som fungerede som en seng og en siddeplads. "Bare rolig, jeg bider ikke" Tilføjede han med et skævt smil og rakte den anden mand sin hånd for at hilse på ham.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 9, 2015 19:10:27 GMT 1
Badeforholdende. Ha, nej, de var vidst heller ikke værd at skrive hjem om. - " Det gør jeg normalt heller ikke " svarede Zeke på, at Hector ikke bed, med et tilsvarende skævt smil. Han burde nok bekymre sig om, hvornår næste fuldmåne var i stedet, men hvorfor spilde sin tid på det? I stedet rakte han frem og trykkede den fremmedes hånd i et fast greb. - " Ezekiel Winterheart, hyggeligt at møde dig " . Eller hvad man nu sagde et sted som det her. Det var jo ikke ligefrem et femstjernet hotel, så gæsterne var nok også af lidt svingende karakter. Zeke gav sig kortvarig til at kigge rundt efter et vindue - Man kunne da i det mindste give det et forsøg.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 9, 2015 21:31:47 GMT 1
"I lige måde, hvis omstændighederne havde været anderledes ville det nok have været hyggeligere" Bemærkede han og smilede flygtigt, inden han så sig omkring. "Bare rolig, jeg kommer til at tilbringe min tid under fuldmåne et andet sted end her" Påpegede han da han allerede havde fået informationer om det. "Jeg tror ikke ministeriet er interesseret i at avle varulve, på trods af at de elsker at jage dem" Sagde han og satte sig ned på gulvet, af mangel på bedre sidepladser.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 10, 2015 19:48:42 GMT 1
Efter kort at have nær studeret ydervæggen og være nået frem til, at den vidst var for solid til at undslippe, fulgte han Hectors eksempel og satte sig ned på jorden over for ham. - " Og netop derfor, kunne de godt finde på det " . Måske Azkaban dog ville være et farligt sted at give sig til at avle på en i forvejen ret farlig race. - " Lidt flere varulve ville nok heller ikke kun være en dårlig ting. Så kunne ministerie folkene da få tiden til at gå med noget mere fornuftigt alt det pjat de render rundt og laver nu " . Ikke at Zeke bekymrede sig det mindste om de mugglere, som blev tvunget til at gå på Hogwarts. Han var bare træt af, at hans liv også skulle til at være bestemt over af de fine folk i højmagiratet.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 10, 2015 22:45:42 GMT 1
Hector grinede tørt over troldmandens bemærkning og løftede sine øjenbryn. "Og desuden, hvad ville ikke være bedre end at lave alle de kriminelle til varulve? Så ville de jo være nødt til at blive låst væk fra omverden for evigt" Bemærkede han og udbrød en afdæmpet piftelyd. "Hvad laver de da af pjat? Tilgiv mig, jeg er ikke helt opdateret på hvad der foregår. Det tager en del tid at holde sig skjult fra ministeriet" Fortalte han og smilede lidt til den anden mand, der indtil videre var ganske godt selskab.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 14, 2015 22:30:37 GMT 1
Et skævt smil formede sig på Zekes læber, da Hector kun bekræftede hans egne tanker. Troen på ministeriet lå på et meget lavt sted og der var nærmest ikke den ting, Zeke ikke troede på, at de ville synke ned til at gøre. - " De har bestemt sig for at tvinge muggler fødte til at gå på Hogwarts, så nu bortfører de dem fra deres forældre og låser dem inde på skolen " fortalte Zeke og rystede lettere opgivende på hovedet. - " Ikke at jeg har de store følelser for mugglere.. Det er bare idéen med at ville bestemme over alt og alle, der er ved at blive lidt.. Irriterende " . For en ung troldmand som Zeke, der allerhelst ville bestemme alt selv, var ministeriet ved at blive en klods om benet.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 14, 2015 22:41:49 GMT 1
Hector løftede forbløffet sine øjenbryn over cellekammeratens ord og sukkede opgivende. Han havde intet til overs for ministeriet længere. "Det er det bestemt" Bemærkede han og lænede hovedet tilbage mod muren, mens han lukkede sine øjne. "Som varulv skal man møde op til møder hvor de behandler en som om man ikke er et menneske. Jeg er træt af det, når jeg kommer ud skal jeg finde mig i noget i samme stil. Det kommer ikke til at ske, jeg går under jorden igen, jeg vil ikke komme rendende når ministeriet kalder som en eller anden lovrende hund"
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 14, 2015 23:12:05 GMT 1
- " De finder dig.. Jeg har prøvet noget af det samme " betroede Zeke sig til sin nye cellekammerat. - " Jeg har rejst verden rundt i flere år, indtil det blev et krav, at man skulle have et job og bidrage til det magiske samfund og ud af det blå dukkede der folk op fra ministeriet " . Okay, måske havde han heller ikke gjort specielt meget for at skjule sin færden, men derfor kunne da godt have holdt sig væk. - " Jeg har ikke meget lyst til at bidrage til et samfund, jeg ikke tror på " . Ministeriet var ikke anderledes end hans familie og ingen af dem skulle tro, at de kunne bestemme over ham. " Så hellere sidde her lidt " .
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 17, 2015 17:18:58 GMT 1
Hector betragtede Ezekiel med et træt blik, han havde skam også overvejet det mange gange. Primært fordi han ikke vidste hvad han skulle stille op når han kom ud. Der var ingen der ville ansætte en varulv og slet ikke en der var kriminel. "Azkaban virker også som den nemme løsning umiddelbart." Bemærkede han og blottede tænderne i et skævt smil. "Måske man burde lave mere ballade når man engang kom ud.. Fx møde op på ministeriet til fuldmåne. Se det ville være sjovt" Bemærkede han med en tør latter, hvorefter hans smil blev erstattet af et bittert udtryk.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 17, 2015 19:48:42 GMT 1
Azkaban havde bestemt sin charme, selvom der også var et par ulemper ved at være tvunget til at sidde her. Man kom så frygteligt nemt til at kede sig og så kom man meget let til at sidde og få idéer som Hectors. Om at lave ballade. Zeke lo kort over idéen med ministeriet. Han kunne godt lide den. - " Du skal ikke holde dig tilbage for min skyld " kommenterede han med et skævt smil, - " Faktisk må du gerne lige sende en ugle i forvejen, så jeg kan være der, når det sker " . Skulle Hector for eksempel komme til at bide Zekes far -eller et hvilket som helst andet medlem af hans irriterende familie, så skulle han ikke høre et ondt ord om det.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 17, 2015 20:00:06 GMT 1
Hector smilede ondskabsfuldt over cellekammeratens tilkendegivelse og vendte blikket mod ham. "Det skal jeg nok huske, selvom jeg nok vil foretrække at opsøge dig" Bemærkede han og løftede øjenbrynene med et sigende blik. "De kommer garanteret til at tjekke min post" Han havde et øjeblik glemt at der var mennesker han holdt af på ministeriet og pludselig huskede han Sybil og Maggie og han havde det straks forfærdeligt med sig selv. Hvordan kunne han overhovedet have overvejet at gøre det, når de højst sandsynlig ville være i skudlinjen? "Jeg burde bryde ind på Ministerens kontor og forvandle mig der" Kommenterede han med et konspiratorisk smil.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 17, 2015 20:18:25 GMT 1
- " Jeg kan lære dig at sende krypterede beskeder " kom det som den naturligste ting for Zeke, da Hector var bekymret for at hans post blev tjekket. Det var Zekes blevet i årevis. Det handlede bare om at have teknikkerne i orden. - " Kan du ikke lige tag højmagiratet med, nu du er i gang? Det er dem, der kommer på alle de idéer " . Der var ingen i ministeriet, som Zeke ville savne. Ha, hvem prøvede han at narre. Der var ingen i verden, han ville savne. Okay, det var måske alligevel lidt groft, selv for ham. - " Du får mig helt til at genoverveje det der med ikke at ville være en varulv " . Det lød jo helt sjovt, når Hector fremlagde de gode idéer.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Feb 17, 2015 20:32:00 GMT 1
"Det vil jeg sætte pris på, vi har alligevel ikke meget andet at lave" Bemærkede han og smilede derefter tænksomt over hans forslag. "Sagtens" Kommenterede han og fandt derefter sin lille hvide sten i sin lomme og gav sig til at smide den op i luften, blot for at gribe den igen og repetere bevægelsen. "Genoverveje?" Gentog han og så forbløffet på cellekammeraten. "Tro mig, du vil fortryde det" Bemærkede han og så på ham med et vurderende blik. "Det er en forbandet smertefuld forvandling, en gang om måneden, resten af dit liv" Alvorligheden var tydelig i hans stemme, for ham var det ikke noget at spøge med.
|
|
|
Post by Ezekiel Winterheart on Feb 18, 2015 18:07:01 GMT 1
Ezekiel var ikke den rette at forsøge at skræmme med smerte. Han havde et frygteligt omsonst forhold til den slags i forvejen. Alligevel tvivlede han på, at han ligefrem ville nyde at være varulv. - " Du har ret, de dårlige sider opvejer nok ikke helt de gode " . Selvom han gerne ville sætte et par skarpe tænder i sin far.. Han måtte nok finde på en anden måde. - " Hvordan blev du egentlig varulv? Og hvad lavede du før? " spurgte han, nu de alligevel skulle sidde her og tilbringe så meget tid sammen, kunne han lige så godt snage lidt.
|
|