|
Post by Louisa Maddox on Feb 6, 2015 17:59:52 GMT 1
Louisa var på vej hen til sin bror i Tudselommen, efter hun havde afleveret bogen hos Louis. Hun var stadig virkelig forvirret over den dreng og undrede sig over hvorfor han havde udtrykt at han gerne ville se hende igen, når det nu ikke var noget i sidste ende. Hun forsøgte dog at slippe tanken og lade være med at overveje det yderligere. Hun gad ikke vente på ham når han opførte sig så forvirrende. Da Louisa bankede på Kevins dør var hun derfor i en smule irriteret humør, selvom hun glædede sig til at se ham igen. Det ville kun være et kort visit dog, hun skulle snart tilbage til Hogwarts.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Aurorlærling |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 6, 2015 23:02:35 GMT 1
Kevin havde akkurat taget sine hjemmebagte boller ud af ovnen, da han hørte nogen ved døren. Spørgende så han op - han ventede ikke besøg - og tog sin tid med at sætte den hede plade fra sig og bevæge sig ud i entréen. Den ene varmehandske tog han af på vejen og åbnede derefter døren for at afsløre en meget velkendt skikkelse.
"Louie!" udbrød han og lyste op i et bredt smil. Det var ikke forfærdelig lang tid siden, han sidst havde set søsteren - for cirka en måned siden juleaften - men ikke desto mindre trak han hende ind i et varmt kram. Det var altid dejligt at se sine søskende. "Hvad laver du her?" spurgte han, da han havde sluppet den yngre søster og gestikulerede ind i lejligheden, der var varm og duftede af hjemmebag.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 6, 2015 23:14:03 GMT 1
Louisa smilede stort ved synet af sin storebror og gengældte hans kram, inden hun gik indenfor i lejligheden og bemærkede med det samme den dejlige duft af nybagt brød. "Jeg flygtede fra Hogwarts selvfølgelig" Bemærkede hun med et drillende blik og trak derefter på skuldrene. "Hogsmeadeweekend selvfølgelig, jeg tænkte jeg ville smutte forbi og besøge dig" Forklarede hun og begyndte at tage sin vinterkappe af. "Men jeg kan ikke blive særlig længe"
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 6, 2015 23:23:51 GMT 1
Kevin lo lavmælt af sin lillesøsters kommentar og lukkede døren bag dem. Mens han lyttede til, hvad hun sagde, tog han de få skridt, der var ind i stuen, da der knap nok var plads til to i entréen. Han nikkede. "Selvfølgelig. Men jeg er glad for, at du lige kom forbi - jeg har bagt boller!"
Troldmanden gik ud i køkkenet for at ordne det sidste. "Hvad har du ellers lavet i dag?" spurgte han interesseret og fik en brødkurv til at svæve ned fra den øverste hylde, som han derefter fyldte op med de varme boller.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 6, 2015 23:37:15 GMT 1
Louisa fulgte ham ud i køkkenet og løftede overrasket sine øjenbryn, da han fortalte hende at han havde bagt boller, af en aurorlærling at være var han ret huslig, hendes storebror. Hun stirrede alligevel sulten på dem, da han lagde dem ned i kurven, men nåede aldrig at svare før han stillede hende et spørgsmål. "Jeg har bare.. spadseret lidt rundt.. givet en lånt bog tilbage og sådan.. " Svarede hun så tilfældigt som muligt og trak på skuldrene mens hun smilede lidt.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 7, 2015 0:17:45 GMT 1
"Ja? Hvem kender du ellers, der bor i Hogsmeade?" spurgte han over skulderen, som han stillede kurven på en bakke og gav sig til at finde smør og marmelade frem.
Han sendte et flygtigt smil til søsteren, før han så frem for sig igen. Selv havde han kun bevæget sig udenfor én gang i løbet af dagen, og det havde været lidt for koldt for ham. Det meste af hans dag havde foregået foran den optændte pejs med bøger, hans lærermester havde bedt ham om at se igennem.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 8, 2015 14:25:09 GMT 1
Louisa så overvejende på Kevin, han måtte næsten kende Louis, de var vist omkring den samme alder. Det fik hende dog endnu mindre lyst til at fortælle ham om det. "Åh bare en jeg mødte i en boghandler en dag" Bemærkede hun og lagde hænderne på ryggen mens hun så smilende på ham. "Han var vist lidt betaget af mig, men som altid var det kun på grund af mine willie evner. Jeg ved godt jeg burde lære at kontrollere dem, men det er bare ikke så nemt for mig" Hun sukkede dybt og satte sig ned ved bordet.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 8, 2015 22:19:18 GMT 1
Kevin var igang med at finge to tallerkener frem, da Louisa talte. Først hævede han øjenbrynene over det, hun sagde, men fik derefter et mere medfølende ansigtsudtryk. Han sendte hende et stjålent blik, før han løftede bakken og gik hen til bordet.
Han satte tingene fra sig og slog sig ned på stolen ved siden af søsteren. "Du kan ikke gøre andet end dit bedste," sagde han med et svagt smil og klemte blidt hendes overarm. Det var ikke første gang, de talte om hendes wilie-evner - det havde han også gjort med Cerise. "Om dem, der kun bliver betaget af dig på grund af dine evner, er fjolser," tilføjede han, slap hende igen og begyndte at læsse af fra bakken. "De overser den ægte skønhed."
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 9, 2015 16:36:21 GMT 1
Louisa så smilende på sin bror da han gav hendes overarm et klem og slap ham ikke med blikket før han gav sig til at læsse ting af bakken. "Tak" Sagde hun med et bedrøvet smil, hun var stadig træt af det hele, selvom hans ord havde været forsikrende. "Ved du hvad Kevin?" Spurgte hun og blottede tænderne i et smil. "Jeg tror jeg vil forsøge at blive skuespiller på fønixteatret. Er det ikke en god ide?" Spurgte hun og så håbefuldt på ham. "Jeg ved godt det ikke som sådan er en karriere.. men jeg kan bare ikke se mig selv andre steder"
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 10, 2015 19:03:05 GMT 1
Kevin læssede det sidste af bakken, hvorefter han fik bakken til at svæve ud i køkkenet. "Hm?" brummede han og begyndte at skære en bolle op. Hans øjenbryn fløj op. "Skuespiller? Det må jeg sige," sagde han og sendte hende et smil. "Hvis det er det, du virkelig vil, er det en god idé," tilføjede han og lagde bollen på Louisas tallerken, før han skar en op til sig selv.
Troldmanden støttede op om søsteren idéer, selvom han aldrig rigtig troede, at der ville komme noget ud af dem. Hun var en drømmende sjæl, og det var ikke første gang, hun fik en god idé. Men han var ikke den, der dømte - han holdt meget af sin søster og nænnede ikke at slå ned på hendes idéer. "Hvornår bestemte du dig for det?"
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 10, 2015 19:28:41 GMT 1
Louisa så anspændt på ham, men blev lettet da han så ud til at godtage hendes nye drøm. Hun smilede lidt over hans ord og nikkede stille til hans ord, inden hun gav sig til at smøre sin bolle. "Jeg har nok altid tænkt over det.. Men jeg har forsøgt at finde på noget mere fornuftigt, men det passer vist bare ikke rigtig til mig.." Sagde hun og tænkte på al kontorarbejde på ministeriet og den pressede hverdag på Mungos. Hun kunne ikke se sig selv nogen af de steder hendes søskende arbejdede, selvom hun ønskede at hun var lige så klog som de var.
|
|
Kevin Maddox
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
|
Post by Kevin Maddox on Feb 15, 2015 18:24:05 GMT 1
Kevin begyndte at smørre sin bolle og skævede hen til søsteren. Det var sandt - Louisa have altid skillet sig lidt ud. Han havde også tænkt over, hvad hun mon ville vælge at lave i fremtiden, men det var nok mest fordi, han var bekymret for hende som storebror.
"Ingen skuespillere, intet Fønixteater," sagde han med et sigende blik og tog en bid af den lune bolle. "Du bliver sikkert formidabel," tilføjede han og smilede.
|
|
|
Post by Louisa Maddox on Feb 17, 2015 17:28:50 GMT 1
Louisa nikkede og begyndte at tale lidt om hvordan det gik på Hogwarts. Hun var tilfreds med sine præstationer, men hendes ambitioner var heller ikke skyhøje. Da hun havde spist sin bolle færdig, takkede hun sin bror og gav ham et kram inden hun sagde farvel. Hun blev nødt til at tage tilbage til Hogwarts inden det blev for sent, selvom hun havde mest lyst til at blive.
Lukket
|
|