Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Fange i Azkaban |
Andet | Animagus |
|
Kage
Jan 26, 2015 22:09:22 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Jan 26, 2015 22:09:22 GMT 1
Daniel OwensEn fredag i januar, en tur ind på den tørstige hat, og en ustandselig lyst til kage. Og lidt øl, men mest kage. Sådan så Finns aften ind til videre ud. Han stod i baren hvor han søgte kontakt med bartenderen, imens han overvejede hvad han dog skulle gøre hvis de havde mere end en slags kage. Det var en meget alvorlig sag, for han havde kun i sinde at spise et stykke. Han var ikke den store slikspiser, men når det kom til kage var det en helt anden sag. Magikerslik kunne han godt nyde, specielt når det havde små finesser og egenskaber, men mugglerslik sagde ham vitterligt ingenting. Chokolade vandt til gengæld for det meste - også over kage. Men lige nu var det kagen der var i søgelyset.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Jan 27, 2015 0:55:12 GMT 1
Post by Daniel Owens on Jan 27, 2015 0:55:12 GMT 1
Dan blev færdig med at hælde cider på en hel kande til en mindre flok kønne, unge damer, der havde fået charmesmilet og den gode behandling, som alle naturligvis fik, men som smukke kvinder i særdeleshed blev tildelt. Han vendte sig om imod den næste og løftede øjnebrynene let.
"Hvad kan jeg skaffe dig, mester? Du ser tørstig ud."
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Jan 27, 2015 1:11:50 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Jan 27, 2015 1:11:50 GMT 1
Finn kom med et temmelig kort men trods alt venligt smil til bartenderen da han henvendte sig til ham. Han kunne godt genkende ham og kunne hurtigt placere ham på Hogwarts et år over ham selv. Hvilket kollegie var han dog i tvivl om og navnet var heller ikke rigtig et han kunne prale af at kunne komme i tanke om.
"Ja, kan jeg få en øl? Og har I noget kage?" Det var jo det vigtige, det var han jo blevet enig med sig selv om.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Jan 27, 2015 17:39:21 GMT 1
Post by Daniel Owens on Jan 27, 2015 17:39:21 GMT 1
Daniel så mange mennesker på kroen og genkendte ikke denne unge mand. Det var dog intet problem for selskabsløven, som smilede venligt til enhver kunde og også nikkede til denne. "Der er æblekage og krydder-chokolade i køkkenet." Han nikkede i retning af køkkenet.
"Hvilken øl?" Hånden slog ud imod hanerne, der stod klar til at blive åbnet. Kroen havde et utal af variationer og solgte nødig på flaske, men helst fra fad. Det var uden tvivl også nemmere som magikere, der kunne få det til at holde sig.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Jan 27, 2015 19:36:53 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Jan 27, 2015 19:36:53 GMT 1
Finns blik fulgte bartenderens nikken mod køkkenet men så hurtigt tilbage imod ham igen. "Så kunne jeg godt tænke mig æblekage," svarede han. I realiteten var han lidt i tvivl, men for ikke at gøre det til en for smertefuld proces endte han bare med at vælge første indskydelse.
Han så imod de mange variationer... flere valg, virkelig? "Kan du ikke bare give mig din favorit?" Undveget!, tænkte han ved sig selv. Selvom han egentlig var lidt usikker på hvor undveget den var.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Jan 29, 2015 10:14:16 GMT 1
Post by Daniel Owens on Jan 29, 2015 10:14:16 GMT 1
Dan trak på skuldrene. "Så gerne." Han snuppede et glas og der gik ikke længe, før der stod et skummende glas mørk Wychwood. Det ville være en tilsnigelse at sige, at det var hans favorit - primært fordi alle de øl de bryggede var gode efter hans mening - men den passede relativt godt til dessert, når man endelig skulle have en øl til det. Med hjemmebryggen serveret, blinkede han let til kunden og forsvandt ud i køkkenet for at få et stykke kage.
Ikke længere efter vendte han tilbage og tallerknen gled et stykke hen over disken, før den stoppede ved kunden. "Otte knut," bad han.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Jan 29, 2015 18:42:11 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Jan 29, 2015 18:42:11 GMT 1
Finn takkede pænt da han modtog først øllen og derefter kagen. Mens han ventede på kagen tog han en tår af sin øl og nikkede bekræftende - den var god. Så stak han ellers hånden i lommen og fandt nogle mønter frem, hvoraf han også fandt de otte knut som han bad om. Han gav manden mønterne og kneb øjnene svagt sammen inden han spurgte: "Gik du ikke ud af Hogwarts i 06?"
Det havde irriteret ham lidt, så nu spurgte han altså bare. Det kunne vel ikke skade. Kagen tog han en bid af og blev bestemt ikke skuffet. Mens han gumlede færdigt så han nok en smule behaget ud.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Jan 29, 2015 23:31:49 GMT 1
Post by Daniel Owens on Jan 29, 2015 23:31:49 GMT 1
Dan tog imod betalingen med et høfligt smil, som et splitsekund over spørgsmålet. Øjenbrynene røg lidt op, men den venlige mine vendte til gengæld tilbage sammen med en svag undren. "Jo? Hvad så?"
Han lænede sig lidt imod bardisken og betragtede den anden mand spørgende.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Jan 30, 2015 19:07:49 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Jan 30, 2015 19:07:49 GMT 1
Finn tog endnu en tår af sin øl under spørgsmålet og kløede sig kort i baghovedet, men begyndte at svare, usikker på hvad der ville komme ud af munden på sig selv. "Jeg syntes at kunne huske dig. Jeg gik ud året efter," endte han så med at forklare sig.
Han smilede lidt til manden og håbede egentlig at han ikke var til for meget besvær, han var jo trods alt på arbejde.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Feb 1, 2015 1:37:34 GMT 1
Post by Daniel Owens on Feb 1, 2015 1:37:34 GMT 1
Dan smilede skævt, så hans tænder blev synlige. "Min hukommelse er ikke så skarp fra dengang. Du var ikke Gryffindor, vel?" I så fald var hans hukommelse vist lige til at lukke op og skide i. Han så dog ikke ud som om han gik så meget op i det.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Feb 1, 2015 2:30:38 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Feb 1, 2015 2:30:38 GMT 1
Finn grinede en smule og rystede på hovedet. "Var du det?" spurgte han så, da det da sagtens kunne være når han lige valgte at spørge ind til netop det kollegie. "Jeg var Ravenclaw," valgte han så også lige at informere om. Finn havde nok heller ikke ligefrem været den mest synlige på Hogwarts, han havde nu også brugt en del tid alene og i mindre grupper.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Feb 1, 2015 13:56:57 GMT 1
Post by Daniel Owens on Feb 1, 2015 13:56:57 GMT 1
Dan nikkede let og samlede sit glas med vand fra op bag baren, for at tage sig en tår. "Nå for Søren," svarede han muntert. "Jeg kan ikke lige huske dig, desværre. Men det gik sgu også så hurtigt dengang. Opmærksomheden var ikke helt skarp."
Han hævede brynene sigende og vippede glasset lidt mellem fingrene. "Og hvad laver du så nu?"
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Feb 1, 2015 17:43:55 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Feb 1, 2015 17:43:55 GMT 1
Finn formåede at få kørt en stor del af kagen ned på ret kort tid imens han fik svaret. Han grinede en smule til kommentaren om opmærksomeden, da det jo var meget sandt. "Jeg kan måske opmuntre dig med at jeg kun kan huske dit ansigt," lød det så fra ham. Millisekunder efter sad han og undrede sig over hvad fanden det var for noget underligt noget at sige.
"Jeg er aurorlærling," skyndte han sig så bare at svare på det spørgsmål han havde fået. Skyndte sig i den forstand at svaret kom hurtigt, men hans stemmeføring var ikke travl men derimod rolig, som den for det meste var.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Kage
Feb 1, 2015 20:00:05 GMT 1
Post by Daniel Owens on Feb 1, 2015 20:00:05 GMT 1
Daniel grinede spontant af kundens bemærkning og rystede lidt på hovedet med et muntert glimt i øjnene, selv da han blev tavs og satte glasset fra sig, for i stedet at læne sig lidt imod disken.
"Spændende," kommenterede han. "Hvad skal man lære for at blive auror?" Han så interesseret på den yngre mand overfor sig og smilede venligt.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Kage
Feb 1, 2015 21:43:37 GMT 1
Post by Finn Kestrel on Feb 1, 2015 21:43:37 GMT 1
"Åh, du ved, lidt af hvert. Kampmagi, eliksirer - papirarbejde... ikke mindst." Han trak en smule på skuldrene. Det var sjældent at Finn var særligt god til at tale for meget om sig selv eller det han lavede med fremmede i ædru tilstand. Han tog en tår af sin øl da han blev mindet om det.
"Du arbejder her, kan jeg se. Laver du andet?" lød det så fra ham i et spørgende tonefald, oprigtigt interesseret. Da i hvert fald ind til videre.
|
|