|
Post by Catherina Philips on Jan 3, 2015 18:53:30 GMT 1
Catherina havde været til nytårsfest aftenen før og var endt med at falde i søvn på sofaen, på trods af at festen forsatte omkring hende. Hun havde lagt mærke til at Oliver havde lagt et tæppe over hende, men havde ladet som om hun sov, hvilket også var det hun gjorde nu. Egentlig var hun gået lidt i panik, hvordan havde hun fundet på at falde i søvn i fremmedes menneskers hus? Hun åbnede sine øjne en smule op og forsøgte at gætte sig frem til hvad klokken måtte være. Der var ingen andre oppe endnu, så det måtte stadig være tidlig på formiddagen. Hun overvejede om det var bedst bare at stikke af, men hun var ikke helt sikker på hvor alle hendes ting var henne og det ville nok tage en del tid at finde dem og det kunne hun ikke overskue lige nu. Derfor blev hun liggende og trak tæppet længere op over sine skuldre og lukkede sine øjne igen.
|
|
Ajax Rhodes
Box-navn | Conflux |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Redaktør og butiksmedarbejder |
|
Post by Ajax Rhodes on Jan 4, 2015 22:32:34 GMT 1
Det var morgenen efter en fest og Ajax havde det derefter. Han havde slæbt sig ud af sengen, mere af princip end noget andet, og var komme så langt som til stuen før han indså at han ikke rigtig vidste hvad han skulle gøre af sig selv. Sofaen, god destination. Så kunne han sætte sig der og evaluere sin eksistens - så vidt muligt uden at det krævede at han tænkte. Kun få skridt endnu.. Og halløj! Der lå sgu da en sød tøs der og sov. Bestemt ikke værst. Ajax flyttede uden advarsel men ikke ublidt hendes ben så han kunne sætte sig i sofaen. Så sukkede han.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Jan 6, 2015 18:40:42 GMT 1
Cathy overvejede om hun skulle erkende sin vågne tilstand da der pludselig var liv i lokalet, men hun blev alligevel liggende stille, indtil personen rent faktisk satte sig i sofaen og flyttede hendes ben. Det fik hende til at røre på sig og hun gned sine øjne og gabte, mens hun forsøgte at se hvem det var der havde sat sig ved siden af hende. "Godmorgen.." Mumlede hun træt og forsøgte at sætte sig op, blot for at opgive og lægge sig ned igen. Hun overvejede flygtigt hvordan hun mon så ud, morgenhår og ingen søvn. Sikkert rædselsfuld. "Jeg var med til festen igår og faldt i søvn herude.. mit navn er Cathy.. hvem er du?" Hun gabte stort og strakte sig som en lille kat i den bløde sofa.
|
|
Ajax Rhodes
Box-navn | Conflux |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Ajax Rhodes on Jan 7, 2015 15:19:38 GMT 1
"Ajax.." svarede Ajax halvvejs igennem et gab og gav sig til at flytte en lænestol over til at læne fødderne på, men opgav hurtigt da det resulterede i en infernalsk skramlen. Nope nope nope. I stedet lænede han sig bare tilbage, støttede nakken på ryglænet og så op i loftet. Et dybt suk forlod hans strube. "Er du en af Olivers venner?" Fra hvad han havde set af hende, virkede hun rimelig ung så det var sikkert endnu en af Juniors små, søde veninder som kammeraten gik og stammede i nærheden men aldrig fik gjort noget ved.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Jan 7, 2015 20:36:52 GMT 1
Catherina rystede på hovedet. "Nej.." Men så stoppede hun midt i sin sætning og rynkede sine øjenbryn. "Eller jo.. måske.. jeg mødte ham igår. Han lærte mig at jeg ikke skulle drikke så hurtigt, så jeg er nok nærmest hans ven.. " Forklarede hun med et dovent smil og var alt for træt til at fortælle hele historien om hvordan hun havde mødt sit favorit quidditchholds søger. Hun blev helt begejstret bare ved tanken, i det mindste havde hun noget at fortælle når hun kom tilbage i skole. "Bor du her også? Håber det er i orden jeg lånte jeres sofa" Sagde hun og satte sig op i sofaen i skrædderstilling, mens hun gned sig i øjnene.
|
|
Ajax Rhodes
Box-navn | Conflux |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Ajax Rhodes on Jan 7, 2015 21:07:15 GMT 1
Ajax rynkede brynene. Det lød rimelig meget som om hun bare havde crashet festen, hvilket heller ikke var en helt unik begivenhed, de plejede sjældent at blive hængende men det var alligevel sket før. I hvert fald gad han ikke lige gøre noget ved det.. Det fandt hun sikkert selv ud af. "Ja det' cool" Svarede Ajax bare og så fordi at hun var hunkøn og det lidt var forventet selvom han ikke rigtig følte det, tilføjede han, "ellers er der masser af plads i min seng en anden gang." Han så ikke engang på hende, det var bare obligatorisk flirten i håb om at distrahere ham fra at han havde kvalme lurende i bunden af halsen.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Jan 7, 2015 21:28:55 GMT 1
Catherina havde slet ikke forventet sådan et tilbud og hun så derfor forbløffet på ham. "Men du kender mig jo slet ikke" Udbrød hun pludseligt og fik ildrøde kinder. Hun trak tæppet længere op om sig og følte sig pludselig nøgen i den lille sorte kjole hun havde på. Hun blev nødt til at finde det tøj hun var kommet i snart. "Men tak.. skal nok.. huske det" Fremstammede hun i mangel på bedre.
|
|
Ajax Rhodes
Box-navn | Conflux |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Ajax Rhodes on Jan 7, 2015 21:44:46 GMT 1
Okay, hun var bestemt en af Olivers venner, om hun ville stå ved det eller ej - hun lød i hvert fald som ham. "No probs, babe." Svarede Ajax og skævede til hende da han hørte noget rumstering fra.. hvad var det nu hun havde sagt, Katy? Hun lod og dækkede sig under tæppet og Ajax blev næsten interesseret i at se hvor uskyldig hun rent faktisk var. Og så alligevel.. Han kastede et blik over mod køkkenet. "Vil du ha' en kop kaffe?" spurgte han og tog tryllestaven op af sin shortslomme.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Jan 7, 2015 21:57:56 GMT 1
Catherina betragtede den ældre mand med undren i blikket og skuttede sig lidt over kælenavnet, der mindede besynderlig meget om dem Miles havde brugt om hende. "Kaffe? Øhm.. ja okay.. det vil jeg gerne.. " Sagde hun og smilede en anelse, mens hun tænkte på sidst hun havde smagt kaffe. Hun foretrak græskarjuice men havde ikke tænkt sig at være krævende. "Hvis jeg kan få mælk og sukker i også.. " Tilføjede hun og blottede tænderne i et smil, mens hun bed sig i underlæben. Hun plejede at kunne få det bitre stads ned hvis det var sødt nok.
|
|
Ajax Rhodes
Box-navn | Conflux |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Ajax Rhodes on Jan 7, 2015 23:11:18 GMT 1
Ajax rynkede brynene. Han kunne ikke helt sætte fingeren på hvad endnu, men de ting hun sagde og måden hun opførte sig på, gav Ajax en klar vibe om at hun var endnu yngre end hidtil antaget. Han slog et umotiveret sving med tryllestaven men det fik bare et par at gryderne til at bimle ned af væggen. "Urgh." Ajax koncentrerede sig.. Alt for besværligt, men det lykkedes ham at vippe deres kande ned over komfuret uden at behøve at rejse sig. "Så hvad laver du ellers, når du ikke crasher folks sofaer?"
|
|
|
Post by Catherina Philips on Jan 8, 2015 18:35:18 GMT 1
Catherina så skeptisk på gryderne, hun kunne have haft mere held med det der, men hun turde aldrig lave magi udenfor Hogwarts. Derfor kommenterede hun ikke på hans evner, men trak blot tæppet længere op over sine skuldre, da hun frøs en anelse. "Holder ferie, jeg bor egentlig i Godricdalen men jeg ville fejre nytår her i Hogsmeade med nogle venner.." Forklarede hun og undgik bevidst at nævne noget om skole og forældre i et forsøg på at virke ældre end hun egentlig var, selvom det nok var umuligt. "Hvad laver du?" Spurgte hun og bed sig i underlæben mens hun så ham smilende i øjnene.
|
|
Ajax Rhodes
Box-navn | Conflux |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Ajax Rhodes on Jan 10, 2015 17:00:31 GMT 1
Ajax nikkede lidt. Det var ikke specielt meget han havde fået at vide, men samtidig havde han ikke været så forfærdelig interesseret til at begynde med, så det gjorde ham intet. "Arbejder i kvali-udstyr til Quidditch.." Forklarede han og svang staven, nu med lidt fokus. To kopper fløj ud af et skab og en pose med kaffe fra et andet. Ajax slog et sidst slag og lod magien ordne resten. "Nårh ja, så har et Quidditchmagazin.." tilføjede han og kløede sin ru hage.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Jan 11, 2015 10:03:06 GMT 1
Catherina kneb øjnene lidt sammen og lagde hovedet på skrå. "Laver i alle sammen noget med quidditch i det her hus? Jeg har kun mødt dig og Oliver indtil videre selvfølgelig.. " Sagde hun og smilede nysgerrigt, hvorefter hun rykkede rundt i sofaen så hun sad tættere på ham og med ryggen mod ryglænet. Tæppet lagde hun ned på sit skød og betragtede den kaffe han var igang med at brygge.
|
|