Lyra Lowell
Box-navn | Gwen |
Alder | Nitten |
Stilling | Reservesøger for Appleby Arrows |
|
Post by Lyra Lowell on Jan 3, 2015 13:02:18 GMT 1
Stormvejret udenfor havde taget til mens Lyra havde forsøgt at træne og hun var blevet nødt til at give op. Nu søgte hun ly under Den Tørstige Hats beskyttende tag og trådte ind af døren iklædt en vinterkappe, hue og afslappet magiker tøj. Hun var som altid i bukser og flade sko og gik sin sædvanlige rute hen til baren for at få fat i en der kunne give hende den varme kakao hun altid bestilte. Imens hun ventede tog hun overtøjet af og forsøgte at rette på sit hår der var blevet ret vindblæst efter træningen.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Jan 4, 2015 23:15:45 GMT 1
Dan stod bag baren og var ved at tælle op hvad der manglede til når han skulle besøge bryggeriet ude bagved senere og få fyldt både det lille lager og selve området fyldt op med fade med øl og cider, flasker med whiskey, rom og vin. Han havde en notesblok liggende på disken og nåede frem til den samtidig med, at et bekendt ansigt gjorde det samme på den anden side.
"Halløjsa," hilste han frisk med et smil, der kort afslørede tænderne. Han satte to mærker på blokken og lænede sig lidt mod baren. "Hvad kan jeg skaffe dig? Romtoddy, ildwhiskey...?"
|
|
Lyra Lowell
Box-navn | Gwen |
Alder | Nitten |
|
Post by Lyra Lowell on Jan 5, 2015 20:24:14 GMT 1
Lyra forstod ikke hvordan hun kunne være så uheldig at støde ind i Dan når hun nu lignede en pjusket våd lille hund. Hans forslag fik hende til at rynke øjenbrynene og bide sig tænksomt i underlæben. "Er det ikke lidt for tidligt på dagen?" Spurgte hun og satte sig op på en af barstolene, så hun daskede lidt med fødderne der på ingen måde kunne nå gulvet. "Jeg havde håbet på en varm kakao men måske er det slet ikke en mulighed?" Spurgte hun med et lille smil og så tøvende på bartenderen mens hendes kinder brændte. Hun havde lyst til at gemme sig men det var lidt forsent nu.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Jan 7, 2015 21:03:05 GMT 1
Dan grinede og trak på skuldrene. "Jeg beklager. Et øjeblik troede jeg du var en af bumserne, men jeg ser nu, at du er verdensberømte søger Lowell!" Han slog ud med den ene arm, før han blinkede til hende. "To sekunder, så får du noget meget bedre end kakao. Med flødeskum og kanel, ja?"
Han ventede et øjeblik, før han drejede sig om og skaffede koppen fra en krog. Et lille, let drej på en hane fik varm chokolade til at strømme ud af den og Dan fløjtede let, før han fik slukket igen og gav sig til at fremtrylle flødeskum.
|
|
Lyra Lowell
Box-navn | Gwen |
Alder | Nitten |
|
Post by Lyra Lowell on Jan 7, 2015 21:37:33 GMT 1
Lyra blev helt rød i hovedet da han kaldte hende for verdensberømt og hun fik pludselig meget travlt med at pille ved sin hue. "Det lyder fantastisk" Bemærkede hun og lyste op i et smil ved tanken. Hun betragtede ham nysgerrigt mens han lavede den og slikkede sine læber ved synet af den lækre varme chokolade. "Min mor plejer at sige at den eneste der kan overgå hendes varme chokolade er jeres" Sagde hun med et muntert smil og strøg unødvendigt håret om bag ørene.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Jan 11, 2015 2:13:48 GMT 1
Dan smilede tilfredst og sendte Lyra et blik over den ene skulder. "Det bringer jeg videre til hjernen bag det hele," bemærkede han tilfredst. "Bare husk at intet siger tak som et sæt gode drikkepenge."
Han blinkede i hendes retning, gjorde den varme chokolade færdig og lod den glide hen langs disken indtil den stod foran kunden. "Fire knut, min snut."
|
|
Lyra Lowell
Box-navn | Gwen |
Alder | Nitten |
|
Post by Lyra Lowell on Jan 11, 2015 11:11:22 GMT 1
Lyra blev helt rød i hovedet da han blinkede til hende og smilede en anelse. "Det skal jeg nok huske" Bemærkede hun inden hun greb den varme chokolade med hænderne uden et øjebliks tøven. "Tak" Hun smilede flygtigt til ham og rakte derefter ned i sin taske for at rode efter de to knut og brugte ekstra lang tid på det for at gemme sin forlegenhed over det han havde kaldt hende. "Værsgo" Mumlede hun og lagde pengene på bardisken, inden hun lagde hænderne om sit krus med chokolade med et tilfreds smil på sine læber.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Jan 11, 2015 16:32:05 GMT 1
Dan tog imod de fire knut og lod dem danse ned i pengeapparatet, før han vendte tilbage til listen med manglende varer. Han skævede dog op et par gange og overvejede om han skulle sige noget til Lyra. Inden han nåede så langt, kom der dog en hel flok troldmænd ind og han fik travlt med at servicere dem. Det var en god dag på Hatten. Tråd afsluttet
|
|