|
Post by Aldrian Coppernan on Jan 3, 2015 12:36:41 GMT 1
Aldrian bevægede sig ned af gangen imod Afdelingen for Magisk Uddannelse med den hensigt at forsøge at støde på Geneva. Hun havde virkelig været gal på ham, da de sås sidst og han ønskede at lægge fundamentet til et nyt forsøg. Han så sig omkring, da han nåede derhen, men hun var tilsyneladende ikke til stede. Han stak hovedet ind på et lille kontor og fandt en ung mand derinde. Måske skulle han spørge ham, om han vidste, hvor hun var henne. Aldrian trådte ind af døren på sin sædvanlige dominerende facon, men smilede venligt til den anden. "Goddag. Jeg søger Geneva Greengate, men har indtil videre ikke særlig heldig. Du ved vel ikke, hvor jeg kan finde hende?"
|
|
|
Post by Marvin Alexander Loddington on Jan 10, 2015 0:46:24 GMT 1
Det kunne godt være, at Marvin havde fået ny jobtitel, nyt kontor, nyt ansvar og bedre løn, men visse aspekter af hans arbejde mindede alt for meget om det gamle. Som kontor-ansat i Afdelingen for Magisk Transport havde troldmandens pligter bestået af paragraffer, bøder, rapporter og lignende sager, der alt sammen holdt ham fanget i et lillebitte støvet kontor. Derfor havde jobbet som Afhenter været så tillokkende. Han fik lov til at komme ud i verden (Storbritannien for at være helt præcis) og faktisk gøre en indsats, der havde en betydning for Ministeriet og samfundet. Men selv når man gjorde en forskel, var der papirarbejde, der skulle udfyldes og dokumenter, der skulle finkæmmes. Marvin sukkede dybt og bladrede til næste side i hans nuværende læsemateriale.
Før han kunne nå at læse siden færdigt, hørte han fodskridt, der bevægede sig i hans retning for derefter at stoppe. Marvin kiggede nysgerrigt mod døren og blev mødt af en smilende mørkhåret mand, han aldrig havde set før. "Goddag". Marvin nikkede venligt mod den nytilkomne person og lagde papirerne fra sig. "Jeg må desværre skuffe dig. Hun er taget til møde på anden etage. Jeg ved ikke, hvornår hun er færdig." Der var endnu en ting, han skulle vænne sig til - at have den famøse Geneva Greengate som overordnet.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Jan 11, 2015 11:41:35 GMT 1
Aldrian nikkede, da den unge mand bekræftede, hvad han selv havde haft på fornemmelsen et stykke tid. Han skulle lige til at gå, da han kom til at tænke på, at det da vist ikke var en person, han havde talt med før. "Tak for hjælpen." Han trådte helt ind af døren i stedet for bare at læne sig ind igennem dørkarmen. "Jeg må se, om jeg kan fange hende på et andet tidspunkt." Han tog et par skridt i den andens retning og rakte armen frem. "Mit navn at Aldrian Coppernan. Jeg tror ikke, jeg har haft fornøjelsen endnu?" Hans ansigt var spørgende og venligt på samme tid. Han havde altid gjort en ære ud af at sørge for at have en baggrundsviden omkring, hvem der arbejde i Ministeriet og især i de afdelinger, som han kom i ofte. Det havde ved flere lejligheder givet ham nogle kontakter, som han senere havde fundet særdeles brugbare.
|
|
|
Post by Marvin Alexander Loddington on Jan 14, 2015 1:34:03 GMT 1
Efter at have besvaret den fremmedes spørgsmål, gjorde Marvin mine til at vende sig i stolen igen og fortsætte sit arbejde, men troldmanden blev overrasket - omend ikke negativt, da han ville bruge enhver undskyldning for ikke at læse flere tekster i dag - da manden trådte ind og tilbød sin hånd.
Aldrian Coppernan. Mens Marvin rystede Aldrians hånd, forsøgte han at scanne sin hukommelse efter nogle tegn på genkendelse. Intet. Så vidt Marvin vidste, var Aldrian ikke ansat i samme afdeling som ham, og derfor var det forhåbentligt ikke vigtigt, at han kendte mandens navn på forhånd. Loddington senior, Marvins far, havde altid mindet ham om, at det var vigtigt at kende, og genkende, de rigtige mennesker, især i Ministeriet. Det havde Marvin aldrig rigtigt haft brug for før nu, og derfor måtte han gøre sig umage i den nye position.
"Marvin Loddington", svarede Marvin høftligt og tilføjede "Jeg er ny her". Ud af nysgerrighed besluttede han sig for at stille et spørgsmål tilbage. "Arbejder du også i Ministeriet?"
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Jan 15, 2015 22:22:14 GMT 1
Aldrian syntes godt om den unge mands reaktion. Tydeligt forbavset fik han hurtigt samlet sig sammen til at svare og han så tilmed venlig ud imens. Aldrian trykkede varmt hans hånd med lige tilpas mængde styrke i. Man skulle vise, at man var et stærkt bekendtskab - det havde han lært hjemmefra. "Marvin. Hyggeligt at træffe dig." Han nikkede lidt til hans næste kommentar. "Ja, jeg mente jo heller ikke, at have set dig før. Hvilken stilling udfylder du?" Det var altid en god idé at vide, hvor folk hørte til, så man vidste, hvem man skulle gå til for at få ordnet opgaver hurtigst muligt.
"Ja, jeg er hovedassistent for Afdelingen for overvågning og regulering af magiske væsner." Aldrian's stemme steg til en stolt tone, men af gammel vane holdt han alligevel øje med, hvordan hans ord blev modtaget. Alt for ofte så man er udtryk af mistillid eller endog frygt snige sig over et menneskes ansigt, når de hørte, hvor han kom fra. Og det betød som oftest, at det var tid for ham at kigge dem lidt ekstra efter i sømmene.
|
|
|
Post by Marvin Alexander Loddington on Jan 19, 2015 0:43:00 GMT 1
Der var et eller andet ved Aldrian, der fik Marvin til at tænke at manden ikke var hvem som helst. Manden havde slentret ind på kontoret og spurgt efter afdelingslederen Greengate som om, det var det mest naturlige i hele verden. Selvom Marvin ikke havde arbejdet der længe, havde han hurtigt fundet ud af, at hans chef var en travl og meget magtfuld kvinde. Hun ville ikke have set hvem som helst uden en aftale, men denne Hr. Coppernan lod til at være en undtagelse.
"Jeg er Afhenter", svarede Marvin. Det var efterhånden blevet en smule akavet og uhøfligt at blive siddende, mens hans samtalepartner stod op, så Marvin rejste sig og pegede hen mod tekedlen, der stod i hjørnet af kontoret og spurgte "Kunne du tænke dig en kop te?".
Efter at have sat kedlen til at koge med et lille sving af tryllestaven, lænede Marvin sig mod bordet og krydsede armene. Øjenbrynene skød op mod de lyse krøller i overraskelse, da Aldrian fortalte, at han var hovedassistent. Det gjorde tydeligt indtryk på den unge troldmand. Coppernan var bestemt ikke en almindelig ansat og så endda i hans alder. Manden kunne jo ikke være ældre end 35 og selv var Marvin 29 og havde ikke opnået specielt meget.
"Det må være spændende", sagde Marvin entusiastisk. "Jeg kan ikke forestille mig, at I har mange stille dage. Får du rejst meget?"
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Jan 19, 2015 8:50:18 GMT 1
Aldrian smilede venligt, da den anden afslørede sin stillingsbetegnelse. Hvis man var afhenter, kunne man stort set kun være enig med Ministeriets linje, fordi man blev så voldsomt konfronteret med dets dagsorden hver eneste dag, og Aldrian satte altid pris på mennesker, som støttede Ministeriet ved at tage et sådant ansvar. "Virkelig? Så må du da opleve ting og sager?" Det var en opmuntring til at den anden skulle fortælle lidt om sit arbejde og derfor sagde Aldrian også ja tak, til den te, han blev tilbudt og satte sig ned på en stol, mens han ventede på, at vandet skulle komme til at koge.
Da samtalen faldt på hans eget arbejde, trak han beskedent på skuldrene. "Det sker da, at jeg rejser. Dog for mit vedkommende i dag oftest til kongresser og møder." Han sendte ham et let smil. "Det var noget andet, da jeg var tæmmer, eller endda forsker. Der skulle man altid ud og have styr på et eller andet vildt bæst, som ikke kunne styre sig."
|
|