|
Post by Keiran Maverick-Bones on Jan 4, 2015 13:47:48 GMT 1
Keiran slog endnu en latter op og rystede på hovedet "Sandt. Vi kan sove når vi bliver gamle, ikke?" trods en smule beklemthed, glædede han sig til festen.
Da han så rundt igen fangede han et vink fra sin arbejdsgiver og rettede sig hurtigt op mens han trak hænderne op af forklædelommerne "Lige to sekunder." bad han og så drillende på sin ven "Jeg tjekker dine lommer for killinger inden du smutter." advarede han og havde set den andens blik mod de pelsede tumlinger i et af vinduerne.
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Jan 4, 2015 14:23:59 GMT 1
Oliver blottede tænderne i et uskyldigt smil. "Ingen grund til det," forsikrede han påtaget afslappet vennen om, før han lo lavmælt og kastede endnu et overvejende blik mod killingerne i vinduet. "Jeg kigger bare," lovede han og holdt hænderne afværgende op, før han lod Keiran gå over til sin kollega og selv stak hænderne i lommerne for at se lidt nærmere på de små dyr.
Han formåede da heller ikke at holde fingrene for sig selv særlig længe, men klukkede snart efter muntert, som en lysebrun kattekilling nappede i hans pegefinger.
|
|
|
Post by Keiran Maverick-Bones on Jan 4, 2015 18:54:26 GMT 1
Keiran var tilbage i løbet af et minut eller to og stillede sig med korslagte arme ved siden af Oliver "Sikker på du ikke skal have en med hjem?" han smilede muntert over den legesyge killing, der nu havde slået begge de små forpoter omkring Olivers finger og i hærdigt forsøgte at nedlægge den som sit seneste bytte "Han har allerede gjort krav på dig. Det er skæbnen. Du kan ligeså godt opgive at kæmpe imod." et hurtigt blik rundt senere, fortsatte han og var ret tilfreds med hvor stille der var i butikken lige nu "Hvordan går det i Emporiet? Har dine forældre det godt?"
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Jan 7, 2015 17:51:55 GMT 1
Oliver var så uendelig fristet. Og han vidste det godt. Han var i hvert fald en anelse fraværende, da Keiran stillede ham et spørgsmål og reagerede umiddelbart med et "hm?", der tydeligt afslørede det.
Han fangede dog meningen øjeblikket efter og trak lidt på skuldrene. "De har det fint og sidst jeg hørte gik det glimrende," svarede han, mere eller mindre uinteresseret i at kaste sig ud i en længere fortælling. Han overvejede flygtigt at nævne sine overvejelser om butikken for Keiran, men besluttede sig for at lade være. Han måtte hellere tale med sin far, før han fik det sagt til andre end Katie.
"Ville den godt kunne være alene i løbet af dagen?" Han nikkede ned mod killingen. "Brody har en kat, så den ville ikke være helt forladt..."
|
|
|
Post by Keiran Maverick-Bones on Jan 8, 2015 9:51:42 GMT 1
Keiran nikkede og stod endnu engang hvor forsøget på small-talk ikke lykkedes. Med næsten alle andre end Oliver ville det have generet ham, men nu trak han bare på skuldrene og vendte blikket mod killingerne, eller måske i særdeleshed killingén "Mhm.. sagtens. Den skal selvfølgelig lige vænne sig til det, så det er dumt at anskaffe sig en hvis man lige ved man næsten ikke er hjemme de næste uger. Og så ville det være smart at holde den lille adskilt fra den voksne kat og sådan, langsomt præsentere dem for hinanden. Nogengange kan de sammen med det samme og andre gange ryger de i totterne på hinanden, men for det meste er det bare et spørgsmål om tid til at vænne sig til hinanden." han smilede og lagde hovedet lidt på sned "Du kan jo overveje det et par dage. De når ikke at blive voksne inden da." foreslog han med et skævt smil.
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Jan 9, 2015 14:06:52 GMT 1
"Hrm," lød det overvejende fra Oliver, som han så vurderende ned på kattekillingen. De arbejdede på forskellige tidspunkter i huset, men Brody og han havde de samme træningstider nu. Det betød at der ikke nødvendigvis var nogen hjemme i løbet af dagen. Han kløede sig lidt i nakken.
"Yeah," kom han frem til. "Jeg tænker over det... Tror jeg..." Oliver rynkede lidt på brynene. Han var typen der havde det med at gøre tingene impulsivt, når først tanken havde meldt sig. Han trak på skuldrene. "Ikke at jeg får mere fritid snart end jeg har lige nu."
|
|
|
Post by Keiran Maverick-Bones on Jan 10, 2015 14:38:41 GMT 1
Keiran kendte Olivers impulsive natur ganske godt, hvis han selv skulle sige det, og havde en ret klar fornemmelse af, hvad der foregik i hovedet på kammeraten "Fornuftigt." nikkede han med et skævt smil og så selv overvejende ned på killingerne "Det er også mest lige i starten den skal vænne sig til et nyt sted og sådan." han rynkede brynene og var tavs et øjeblik "Du kunne også.. tage ham med hjem en uges tid og prøve det af?" han så overvejende på Oliver "Du ved, se om Brodys kat flejner helt over en ny kat og se hvordan lillefisen tager det. Måske falder han til i løbet af en dag og hvis ikke kan du altid komme tilbage med ham." foreslog han og så afventende på vennen.
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Jan 12, 2015 12:55:21 GMT 1
Olivers øjenbryn gled op og han så i et øjeblik lettere overrasket på Keiran, før han blottede tænderne i et smil. "Er du sikker?" spurgte han, uden egentlig at mene spørgsmålet. "Det ville være skide godt," konstaterede han da også med det samme det næste øjeblik og strøg et par fingre over kattekillingens pelsede hoved.
"Det tror jeg, at jeg gør. Så har du også en undskyldning for at komme forbi og drikke en øl. For lige at tjekke op, du ved." Han så drillende på kammeraten.
|
|
|
Post by Keiran Maverick-Bones on Jan 12, 2015 18:07:45 GMT 1
Keiran blottede tænderne i et underholdt smil, men nikkede så med overbevisning "Helt sikker." fastslog han og så ned på killingen der smøg sig kælent mod Olivers fingre med hele det lille hovede "Vi har gjort det før. Det er bedre end at nogen ender med at stå med et dyr der ikke har det godt." han trak på skuldrene "Selvom jeg ikke tror det bliver et problem her." han fnøs muntert og lagde armene over kors mod brystet "Jeg troede ikke jeg behøvede undskyldninger, men det er en aftale." han så ned på killingen igen. Den spandt nu højlydt "Er der andet du mangler til sådan en bette størrelse, altså ud over foder, eller har I allerede det hele?"
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Jan 12, 2015 18:58:13 GMT 1
Oliver nikkede. "Yeah. Okay. Fint. Det lyder godt," svarede han og kunne ikke længere dy sig for at fiske killingen op. Den virkede ikke til at have nogle store protester og Oliver fortsatte med at klø den blidt bag øret.
"Jeg tror, at vi har alt der er nødvendigt. Ellers er der jo ikke langt herned," konstaterede han og nikkede beslutsomt. Han smilede skævt. "Det her er hvad der kommer af, at komme på besøg hernede. Det er ikke nogen holdbar løsning i længden."
|
|
|
Post by Keiran Maverick-Bones on Jan 14, 2015 19:32:58 GMT 1
Keiran morede sig stadig ret tydeligt da Oliver løftede den udvalgte killing op. Den spandt stadig og gav sig til at ælte i vennens trøje som den samlede en snip af og veltilfreds begyndte at sutte på "Nej.. du kender vejen." han fnøs muntert og hold hænderne afværgende op foran sig "Du skal ikke give mig skylden for din svage rygrad, mand." han lod hænderne falde igen og slog i stedet opfordrende ud i retning af disken "Jeg kigger forbi om et par dage, men skal vi klare den kedelige del med det samme?" han ventede på bekræftelse og fulgtes så med Oliver tilbage til midten af butikken. Tråd lukket
|
|