|
Post by Erin Bathilda Murray on Dec 28, 2014 0:37:29 GMT 1
Erin blinkede hurtigt og trak lidt på skuldrene. "Ja. Eller. Det ved jeg ikke. Jeg ønskede mig ikke rigtig noget særligt." Hun drejede hovedet lidt efter kropigen og håbede at teen snart kom. Hun havde trods alt ikke alverdens tid til pauser, selvom december var stille.
"Havde du en god jul?" Hun rømmede sig lidt og strøg håret om bag ørerne.
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 28, 2014 14:46:15 GMT 1
Ewan overvejede flygtig om hun slet ikke havde egoisme i livet, hvilket fik ham til at respektere hende endnu mere samtidig med at han følte sig en smule dårlig over sit konstante selvfokuserede handlemønster. "Bestemt. Froggenhall jul er altid en glæde." Bemærkede han med et flygtigt smil og forsøgte ikke at se på hende. Et øjeblik efter kom servitricen med deres bestilling og hun satte først teen foran Erin og så Ewans kage og kaffe foran ham. Da hun var gået delte Ewan kagen i to og skubbede tallerkenen hen mod hende. "Tag bare hvis du har lyst." Sagde han og gav sig til at gumle i et af stykkerne, hvilket gav ham tid til at komme op med noget nyt at tale om. "Men jeg overvejer at forlade Profettidende, jeg er træt af at de hele tiden diktere hvad vi skal skrive om." Udbrød han og blev forvirret over hvorfor han pludselig havde vist hende den tillid på trods af de ikke kendte hinanden særlig godt.
|
|
|
Post by Erin Bathilda Murray on Dec 31, 2014 0:34:58 GMT 1
Erin tog sin kop te og rørte lidt rundt i den med den lille ske, før hun plumpede et stykke sukker ned i den og fortsatte. Hun betragtede klumpen opløses og de enkelte små krystaller gøre det samme, før hun løftede blikket og så på kagen med en kortvarigt forvirret mine. Så endte hun med at smile og trække beklagende på skuldrene.
"Jeg kan ikke tåle citrusfrugter," svarede hun med en lille hovedrysten. "Men tak." Hun pillede skeen op fra koppen og rettede lidt på sig på stolen. Så fløj hendes blik tilbage til Ewan og begge hendes bryn skød op. Hun blinkede overrasket. "Hvad mener du?"
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 31, 2014 14:15:50 GMT 1
Ewan havde ikke regnet med at den stille heks ville begynde at stille spørgsmål og nu fandt han sig i en akavet situation, da han dårligt kunne fortælle en ministerie ansat sandheden, selvom han havde lyst til at blive fortrolig med hende. "Jeg er træt af min arbejdsplads og vil gerne søge nye græsmarker.. måske jeg kan blive ansat på Hogwarts ligesom mine brødre" Han grinede afdæmpet og rystede derefter på hovedet. "Nok ikke.. men jeg er i hvert fald ved at overveje andre muligheder, men det bliver nok i det boglige hjørne" Han smilede til hende og trak sin tallerken til sig mens han gik igang med at spise sin kage.
|
|
|
Post by Erin Bathilda Murray on Jan 1, 2015 16:20:45 GMT 1
Erin forstod ikke længere hvad Ewan talte om, men hun smilede høfligt nok og drak sin te, imens hun betragtede ham. Han var lidt forvirrende. I det hele taget var hun ikke klar over hvad det var han ville hende, men det var ikke særlig pænt at spørge om og hun havde lært hvordan man opførte sig hjemmefra.
Desværre havde hun ikke rigtig noget at sige til det han sagde og hun spekulerede lidt for at finde et emneskift, der ikke var for farligt.
"Det er dejligt, at det ikke stormer i juledagene," bemærkede hun lidt tamt, men med et smil.
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Jan 1, 2015 18:09:53 GMT 1
Ewan smilede og nikkede som svar, mens han ledte samtalen videre til det år hvor Hogsmeade havde ligget i sne til halsen. Vejret var altid et storartet emne at tale om når alt andet gik galt, hvilket var den eneste grund til at han holdt fast i det. Da de skulle hver til sit var han dog ikke videre imponeret over sig selv og overvejede om han bare skulle lade det hele falde til jorden. Disse tanker gjorde at han intet arbejde fik lavet resten af dagen, da han i stedet endte med at tænke på Erin og hendes pæne smil.
Lukket
|
|