|
Post by Deleted on Dec 23, 2014 9:00:00 GMT 1
Jeremy smilede lidt fåret, ved hendes spørgsmål. "Ærligt? Jeg får nok brug for din hjælp med vores besværgelsesopgave. Jeg er helt på troldenes mark med de spørgsmål, der bliver stillet." Han smilede uskyldigt, uden at forvente, hun troede på hans uskyldige miner.
"Det lyder da hyggeligt." At hun faldt ud af takt, lod Jeremy sig ikke mærke med. Han tog bare et lidt fastere greb om hende og hjalp hende ind i rytmen igen."Ja, vi skal også hele raden rundt. Der er jo heldigvis ikke så mange i min familie og de fleste klarer vi i et enkelt hug hjemme ved mine bedsteforældre." Jeremy var ikke meget for familie-komsammener. De var da hyggelige og alt det der, men hold fast, hvor kunne de voksne bare ævle løs i ét væk.
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 24, 2014 0:55:48 GMT 1
Astoria hævede brynene lidt og så tvivlende på Jeremy midt i et sving "Og du tror jeg kan gøre det bedre?" det var smigrende og besværgelser var et af de fag hun klarede sig bedst i. Hun slog det hen. Uanset ville det være rart at læse med nogen i stedet for at sidde alene med det hele.
Hun tog et ekstra skridt for at finde tilbage i rytmen og undgik kun lige at spænde ben for sig selv på strømpefødderne. Hun lod som ingenting selvom det havde været ret tydeligt og smilede "Det er hyggeligt nok hos farmor og farfar." hun trak lidt på det og skar så en lille grimasse "Indtil far og farfar og min faster begynder at snakke om rugby. Jeg kommer aldrig til at forstå det spil."
|
|
|
Post by Deleted on Dec 26, 2014 9:56:12 GMT 1
"Uden tvivl!" Jeremy selv var udmærket til besværgelser, men der var ingen tvivl om, at Astoria slog ham med flere længder. "Den nye besværgelse - den der Langlok?" Han løftede et øjenbryn for at se, om hun var med. "Den giver mig virkelig problemer. Jeg kan simpelthen ikke få besværgelsen helt rigtig. Og så er der hele beskrivelsen af, hvad man kan bruge det til." Han sukkede teatralsk. "Altså helt ærligt, hvad kan man bruge en besværgelse, som limer tungen fast i ganen til? Ud over at lave sjov med folk selvfølgelig men jeg tvivler meget på, det er dét svar, de ønsker."
"At nogen kan finde en sportsgren, som ikke er quidditch spændende går over min forstand. Og så oven i købet en mugglersport som rugby!" Han grinede let. "Er det ikke den, hvor de svinger efter bolden med køllen?" Når sandt skulle siges, så vidste han ikke meget om mugglersport. Han var født og opvokset i Godricdalen og havde haft meget lidt med den ikke-magiske verden at gøre.
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 26, 2014 13:14:44 GMT 1
Astoria holdt op med at tænke på hvordan hun flyttede fødderne og fulgte bare med. Faktisk var det næsten også bedre, for rutinen tog over og tillod hende samtidig at koncentrere sig om samtalen "Altså.." efterabede hun ham og hævede brynene lidt "Så er den ret praktisk blandt aurorer." oplyste hun "Hvis man låser tungen på en modstander i en duel, hvordan skal han så måske kaste besværgelser?" hun så sigende på ham "Hvis han ikke kan finde ud af at kaste ordløse besværgelser, så har han virkelig et problem, og du har overhånden."
Hun slap ham for igen at dreje en omgang om sig selv og vendte tilbage til udgangspunktet med et skævt smil "Der er andet end quidditch i verden, bare hvis du ikke vidste det." drillede hun og trak på skuldrene "Men jeg ved det ikke. Farfar, far og min faster har altid været helt pjattede med det, men nej, der er ingen køller i rugby. Det er bare en bold, eller.." hun rynkede næsen lidt "Det ligner en bold der er blevet trukker i begge ender, og så skal man kaste den til hinanden. Og alle spillerne har så meget udstyr på at de nærmest ligner pansrede trolde." hun rystede på hovedet med en munter lyd.
|
|
|
Post by Deleted on Dec 26, 2014 15:37:55 GMT 1
Jeremy havde den største lyst til at slå sig for panden, da hun nævnte en anden brug af besværgelsen, for selvfølgelig var det jo den eneste logiske brug af besværgelsen, hun var kommet med. Han beherskede sig trods alt, men kunne alligevel ikke tilbageholde et, "Selvfølgelig!" Han rystede opgivende på hovedet og smilede til hende. "Der kan du selv se. Jeg har virkelig brug for din hjælp." Han grinede pludselig over sin egen dumhed.
"Hvorfor ville man trække en bold i enderne? Og endnu mere vigtigt. Hvilken bold har overhovedet ender, man kan trække i??" Han var oprigtigt forvirret, men han gjorde heller ikke meget for at prøve at forstå hendes svar. Han var simpelthen ikke videre interesseret i dette rugby. "Måske vi skulle hive din familie ud på quidditchbanen, så de kan lære en ordentlig sport at kende." Endnu engang var der et kæmpe smil, som sangen de dansede til klingede ud.
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 26, 2014 18:56:30 GMT 1
Astoria rystede på hovedet og måtte bide sig i læben for ikke at le. Et muntert fnys slap dog alligevel ud "Nej, nej. Det har de heller ikke gjort. Den er syet sådan med vilje." hun himlede med øjnene og standsede op med musikken, kun for at liste den ene hånd ind under hans underarm som hun havde set andre gøre "Det er svært at forklare, okay." hun smilede skævt og fulgtes med ham væk fra dansegulvet med svagt røde kinder efter dansen "Og desuden så spillede både min far og min faster mens de gik her." huskede hun ham på med et sigende hævet øjenbryn.
|
|
|
Post by Deleted on Dec 26, 2014 22:19:00 GMT 1
Endnu engang følte Jeremy trang til at slå sig selv for panden ved hendes svar, men han skjulte det med et grin. "Der kan man bare se. Mugglerne er alligevel ikke helt tabt bag en vogn." Han fulgte hende af dansegulvet. "Ja, okay så. Jeg er bare glad for, at vores bolde i det mindste er runde." Et grin brød frem igen ved tanken om et trekantet lyn eller andet skørt. De satte sig tilbage på bænken, før han svarede. "Ja, jeg ved godt, at de spillede, men de har åbenbart ikke forstået spillet ordentligt, hvis de stadig ser noget andet." Det sidste var ment mest som en provokation, hvilket han ikke var i tvivl om, at Astoria ville forstå.
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 27, 2014 0:24:07 GMT 1
Astoria rynkede brynene denne gang og åbnede munden for at komme med endnu en kommentar.Så fortrød hun og pressede læberne sammen med et skævt, men ikke helt overbevisende, smil før hun bare trak på skuldrene som svar. Hun satte sig halvt, huskede så sine skørter og glattede dem ud bag sig før hun satte sig helt ned "Eller også kan de bare rumme mere end én sport i stedet for at have tunnelsyn." gav hun endnu en gang igen og puffede drillende til hans arm "Er det nu du henter noget mere at drikke?"Tråd lukket
|
|