|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 16:10:50 GMT 1
Tag: @jeremy Astoria sank ned på en ledig stol ved den ene væg og sukkede tungt mens hun betragtede mylderet af dansende mennesker i den smukt oppyntede sal. Hun havde glædet sig, men det var begyndt at blive sent og hun kunne mærke på sine fødder nøjagtigt hvor meget af aftenen hun havde tilbragt på dansegulvet. Det var rart at bruge en aften som denne sammen med kammeraterne. På at more sig, og bare en kort stund ikke tænke på hvad der foregik i resten af verden eller hvilke lektier der skulle laves. Hun kastede et blik til begge sider og listede så diskret sine sko af halvt skjult under kjolens lange skørt der lå omkring hendes fødder når hun sad. Et lettet, næsten saligt udtryk gled over hendes ansigt da hun strakte tæerne mens hun lænede sig tilbage mod stoleryggen med halvt lukkede øjne.
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 18:04:33 GMT 1
Efter sin samtale med Rysse, havde Jeremy været henne og hente et ekstra glas, da han så Astoria gå af dansegulvet. Han smøg sig ind og ud imellem de andre elever, mens han sørgede for, at indholdet af glassene ikke skvulpede ud. Idet han nærmede sig hende, smilede han smørret, da han så hende liste skoene af. Selvom han satte meget pris på, at pigerne havde høje hæle på en aften som i aften og udmærket vidste, hvad dette betød for deres fødder, så kunne han simpelthen ikke dy sig for at stikke til hende, da han nåede op på siden af hende.
"Fy for den! Har der været en trold her forbi, mens jeg har været væk?" Han smilede skævt, så hun ikke kunne være i tvivl om, at han drillede hende med vilje - ikke at hun nogensinde var det. Han drillede hende flere gange dagligt, hvis ellers han fik muligheden for det.
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 18:53:01 GMT 1
Det var umuligt at adskille lyde når man sad med lukkede øjne, så Astoria sad lidt i sine egne tanker, med den ene fod vippende under skørtet i takt til musikken. En velkendt stemme rev hende ud af tankerne og et smil krusede sig på hendes læber allerede før hun åbnede øjnene og fandt Jeremy med blikket "Ja, han bad mig hilse og håbede du snart kom og besøgte familien igen." gav hun rapt igen og hævede brynene udfordrende "Bare fordi du er familiens sorte får burde du virkelig være bedre til at besøge dem." bebrejdede hun næsten overbevisende og slog misbilligende med tungen.
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 18:59:33 GMT 1
Han måtte tvinge sig til ikke at le højlydt af hendes kommentar. Han måtte give hende credit for, at hun havde fundet det perfekte comeback. I stedet lagde han ansigtet i sørgmodige folder og sagde, "Jeg ved det, jeg ved det. Men sidst jeg var hjemme begyndte min ene bror at udspørge mig om mulighederne for at købe dig til avl på grund af dine brede hofter og ærligt, så tør jeg ikke tage hjem igen. Jeg var lige ved at sælge dig for en kasse ingefærøl."
Han satte sig ved siden af hende og rakte hende det ene glas. "Værsgo. Du er garanteret ved at dø af tørst." Han nippede let til sit eget glas og lænede sig lidt ind imod hende. "Kunne han finde ud af at danse?"
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 19:09:07 GMT 1
Astoria himlede med øjnene og sparkede uden tøven ud efter Jeremys skinneben mens hun skulede olmt til ham "Brede hofter, må jeg være her. I det mindste har jeg ikke fødder i størrelse bjergtrold." de smalle øjenbryn gled lidt op igen og de påfaldende blå øjne spillede drilsk mens hun tog imod glasset med et lille smil.
Hun tog en lille mundfuld af det søde indhold der prikkede på tungen og hans spørgsmål fik hende automatisk til at se søgende ud over salen og trak på skuldrene "Hvis du kalder trampen på et sted for at danse, så ja."
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 19:15:28 GMT 1
Jeremy tog den nye fornærmelse uden at fortsætte, som han ellers godt kunne have fundet på. Denne aften var for smuk til at drive Astoria til vanvid. "I aften gemmer du dem i hvert fald rigtigt godt." Han sendte hende et drenget smil. "Har jeg sagt, at du tager dig blændende ud i aften?"
Han nippede selv til glasset igen og lænede sig imod ryglænet som en verdensmand. "Jeg advarede dig," huskede han hende på. Den store syvendeårselev, som havde budt Astoria op var ikke just kvik på fødderne til daglig og Jeremy havde en fornemmelse af, at drengens rytmesans også lod noget tilbage at ønske.
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 19:27:17 GMT 1
Astoria rystede lidt på hovedet, men det trak alligevel afslørende i hendes mundvige "Og du har vist drukket punch der ikke kun var punch i." brummede hun og rettede sig lidt op på stolen med kun et hurtigt sideblik på sin ven. Så fnøs hun opgivende og tog endnu en mundfuld punch "Men jeg er så sød og opofrende at jeg er villig til at risikere mine egne fødder for at give andre en god aften." hun drejede hovedet lidt og så på ham "Tyg lidt på den, bjergtrold." hun lagde hovedet lidt på sned og rynkede brynene svagt "Hvem har du selv trampet over tæerne?" hun gjorde en lille pause og tilføjede "Ud over mig."
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 19:58:32 GMT 1
Han tog et sip af sit glas og benægtede det ikke. Han havde faktisk opsøgt en kollegiekammerat, som havde fået smuglet nogle flasker ingefærøl ind og de havde stået og delt én i en krog. Men det var nu ikke derfor, han sagde, som han gjorde. Han havde altid været klar over, at Astoria var en overordentlig flot pige, men denne aften, hvor hun var i en lang fløjlsrød gallakjole, var hun så smuk, at det kunne tage vejret fra én. Og han syntes, at hun skulle have det at vide.
"Du er sød og opfordrende," medgav han hende, "men hvis ikke du passer på de fødder, ender det med, jeg skal gå alene til timerne det næste stykke tid og det tror jeg ærligt talt bliver lidt kedeligt." Han lod ubevidst blikket glide hen imod det sted, hvor han havde mødt Rysse, da Astoria spurgte til det, men han trak bare på skuldrene, uvillig til at busse ud med noget, pigen måske helst ville holde for sig selv. "Det lader ikke til, at der er nogen, som har lyst til at danse med mig for øjeblikket." Han sukkede teatralsk. "Måske er det min aftershave."
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 20:19:32 GMT 1
Astoria trak på skuldrene igen, denne gang med et skævt smil mens hun strakte benene så hendes strømpeklædte tåspidser et øjeblik blev synlige under kanten af skørtet. Hun rakte op og strøg en mørk lok væk fra ansigtet før hun skævede til ham "Du er en stor dreng. Du kan godt selv finde ned i krypten uden mig. Med mindre det er mørket der stadig giver dig gåsehud." det drillende glimt var vendt tilbage "Og så kan jeg ligge oppe i min seng, med fusselankerne oppe og det nummer af Unge Hekse. Det lyder ret perfekt for mig." hun tog et sip mere, lænede sig så til siden og snusede dybt ind, skar en påtaget grimasse og rystede på hovedet "Det er den der Våd Hund no. 5 den slog kun igennem for varulve."
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 20:39:56 GMT 1
Han lo let. "Ja, jeg tror nok, jeg skal kunne finde ned i krypten. Men hvordan skal jeg klare mig, når vi skal finde det rigtige drivhus i botanik, måske? Du ved udmærket, at jeg ikke har gidet at sætte mig ind i dem." Han rakte en arm over hendes skuldre og trak hende ind til at venskabeligt kram. I dag kunne han ikke finde på at ugle hendes hår. Ikke når hun havde brugt så lang tid på at få det til at sidde pænt. "Det er jo derfor, jeg stadig holder ved dig. Så lad du bare De Unge Hekse ligge for nu og pas på dine fødder i stedet."
Han satte sit tomme glas fra sig, rejste sig op og børstede et fiktivt støvfnug af sine gevandter. "Så kunne det jo tyde på, jeg må nøjes med dit selskab." Han bukkede formfuldendt og rakte hånden frem imod hende. "Må jeg bede om denne dans, frk. Blythe?"
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 20:59:40 GMT 1
Astoria hævede et øjenbryn og lænede sig tillidsfuldt lidt ind mod Jeremy da han lagde armen omkring hendes skuldre "Også uden at falde ned ad trapperne? Det er mit job ved du nok." hun smilede skævt, men der var sandhed i spøgen trods alt. Hun så ned, fnøs igen og daskede så til hans ben "Egoist."
Hun rettede sig op igen da han rejste sig og så spørgende på ham da han også bukkede. Hun rejste sig dog ikke med det samme, men lagde hovedet på sned "Ikke hvis du skal nøjes." hun så udfordrende på ham. Lagde så hånden i hans og rejste sig - uden at tage skoene på igen "Men hvis du har lyst, skal det være mig en fornøjelse, Mr. Connor."
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 21:21:50 GMT 1
"Tjae..." Hans skæve smil talte for sig selv. De gange det var sket, at hun havde været på vej på hovedet ned af trapperne, havde han været rigtig glad for, at han havde hurtige reflekser. Når et syn pludseligt overmandede hende, gjaldt det om at reagere hurtigt. "Egoist eller ej, så ville jeg være ked af at undvære min bedste ven og vejviser bare en enkelt dag." Han smilede igen skævt. "Med min stedssans ville jeg sikkert ende i Den Forbudte Skov."
Jeremy blev stående med smil på læben og hånden udstrakt, indtil hun tog den. "Selvfølgelig har jeg lyst. Så længe du undlader med at ramme mine tæer." Han fulgte hende ud på dansegulvet og skævede let tilbage til de sko, hun havde efterladt. "Selvom det nok er begrænset, hvor meget skade, der kan se, når du nu har efterladt dine sko." Han lagde en hånd på hendes talje og med den anden tog han blidt om hendes hånd. Han ventede et kort øjeblik, mens han lyttede til musikken og satte dem derefter igang,
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 21, 2014 22:01:06 GMT 1
Astoria himlede med øjnene igen mens hun strøg en hånd ned over sin kjole for at glatte den efter at have siddet ned "Du er håbløs." konstaterede hun ogrystede på hovedet igen før hun på strømpefødder fulgte med ud blandt de dansende.
Højdeforskellen var nu en del mere markant og da de først stod på gulvet, løftede hun sig op på tæer før Jeremy sikkert satte dem i gang "Du ville blive overrasket over hvor meget vægt jeg kan lægge bag mine små fødder. Det er de brede hofter der vejer." hun fulgte med ham uden at tøve. Danse, det kunne hun og havde hun altid elsket. Det måtte være noget hun havde fra sin mor for hun havde kun set sin far danse når hendes mor satte tommenskruerne på ham.
|
|
|
Post by Deleted on Dec 21, 2014 22:16:12 GMT 1
Han grinede drenget. "Ja, det kommer jeg vist ikke uden om." De dansede uden problemer og han nød at danse med én, som faktisk kunne finde ud af det. "Jeg er glad for, vi valgte at tage af sted sammen. Der er ingen, der danser så godt som du." Han smilede vindende og hvirvlede hende ud i en piruette og greb hende bagefter igen.
"Har du nogen planer om, hvad du skal I juleferien? Bare hænge ud med de gamle?"
|
|
|
Post by Astoria Vargas Blythe on Dec 22, 2014 0:01:45 GMT 1
Astoria hævede et øjenbryn før hun slap ham med den ene arm for at dreje om sig selv og så indgående på ham da hun vendte tilbage til udgangspunktet igen "Hvad fedter du for?" hun lagde igen en hånd på hans overarm og trak på skuldrene mens de drejede forbi to andre par "Også det.. og resten af familien. Vi skal i hvert fald besøge min faster og onkel en af dagene og sikker også mine bedsteforældre." hun rynkede tænksomt brynene og blev uopmærksom nok til at tabe et skridt og være nødt til at tage to ekstra for at genvinde takten "Ups." hun smilede skævt "Hvad med dig?"
|
|