|
Post by Hector Attwater on Dec 19, 2014 8:19:58 GMT 1
Hector nikkede til hendes konstatering og lod hende tænke over det, mens han drak en tår af den alt for søde punch. Han forventede stadig at hun ville gå og var derfor noget overrasket da hun i stedet blev stående og forsatte samtalen. Han smilede en anelse over hendes ord og rystede på hovedet.
"Varulve er også mennesker, det er kun en gang om måneden vi forvandler os til de såkaldte monstre" Bemærkede han og skar en grimasse. "Det er de færreste af os der rent faktisk ønsker at såre nogen" Hans blik hvilede på hende mens han smilede, glad for at have mødt en venlig sjæl i aften, der ikke var bange for at få rykket på sine fordomme.
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 20, 2014 13:59:14 GMT 1
Penelope overvejede tydeligvis verdensituationen og endnu mere, hvor hun stod. En tænksom rynke havde dannet sig mellem de røde øjenbryn og der gik et stykke tid før hun nikkede.
"Det giver mening," konstaterede hun, en anelse forundret. Normalt ville hun have været mere skeptisk, men det var svært, når man stod lige overfor en varulv der virkede ganske ufarlig. "Men det er ikke alle, der er sådan. Det er derfor folk er bange for jer," musede hun, uden at tænke over at det var åbenlyst.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Dec 21, 2014 1:36:57 GMT 1
Hector rystede på hovedet og smilede flygtigt. "Vi er udstødte af samfundet. Nogen af os føler ikke vi skylder andre magikere noget." Bemærkede han og drejede ansigtet en anelse væk fra hende. Det var måske bedst at gå sin vej, det virkede ikke som om det nyttede at forklare hende det, tænkte han og drak en tår af sin punch. "Det er en kompliceret skæbne der ikke kan dømmes så sort på hvidt" Tilføjede han og så ud mod gæsterne i salen.
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 21, 2014 2:29:53 GMT 1
Pipers skuldre faldt en anelse og hun lyste - en anelse overraskende - op i et opmuntrende smil. "Det er er ikke så meget der kan," konstaterede hun godmodigt og tog en tår af sin punch, før hun så sig overvejende omkring.
"Men okay," begyndte hun, halvt beslutsomt. "Hvis du alligevel skal gemme dig, vil du så ikke med ud at gå en tur? Måske kender du nogle hemmelige passager, som jeg aldrig har hørt om," konstaterede hun og løftede hagen med et overbevist smil.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Dec 21, 2014 2:47:12 GMT 1
Hector forstod ikke hvorfor hun blev ved med at insistere på at forsætte deres samtale, selv når han opførte sig lettere ubehøvlet. Hendes optimisme var dog smittende og han kunne ikke lade være med at smile lidt. "Hm.. Næppe. Men hvis du tør gemme dig med mig så lad os smutte" Han smilede drillende til hende og mødte hendes blik med et glimt i øjnene.
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 21, 2014 3:23:38 GMT 1
Penelope var alt for at danne sig sine egne meninger. Det var muligvis ikke en god ting altid (især ikke når det omhandlede en varulv og ukendt troldmand), men hun tænkte ærligt talt ikke over det.
I stedet nikkede hun bekræftende og tømte sin pokal, for at stille den fra sig. "Kom med," opfordrede hun og gjorde om på hælen i et virvar af orange gevandter og satte kursen mod de åbne døre.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Dec 21, 2014 4:08:12 GMT 1
Hector befandt sig på en af Hogwarts mange gange sammen med den rødhårede Ravenclaw elev, som havde været hans selskab det sidste stykke tid. De var efterhånden kommet så langt væk at der var få gæster tilbage og de nærmest var alene. "Det var en god ide du fik der.. Nu føler jeg at jeg kan trække vejret igen" Bemærkede han og blottede tænderne i et smil. "Glæder du dig til at få ferie?"
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 21, 2014 4:19:33 GMT 1
Penny smilede tilfreds og stak hænderne i de skjulte lommer. "Det er fordelen ved at Hogwarts er så stor. Uanset hvor mange mennesker der er, kan man altid finde lidt ro," musede hun snusfornuftigt og sprang de første par skridt op af det næste sæt trapper, så de røde krøller dansede.
"Men nogle gange er det også rart at komme væk," tilføjede hun med en lille latter. "Så ja. Jeg glæder mig. Især fordi min mor laver den bedste juleplumkage."
|
|
|
Post by Hector Attwater on Dec 21, 2014 17:45:18 GMT 1
Hector betragtede hende med et eftertænksomt blik i sine øjne, mens et mildt smil dukkede op på hans læber. Hendes livlige unge væsen var ret kært og mindede ham om dengang hans liv havde været ligeså ukompliceret.
"Det lyder som om du får en helt fantastisk jul" Svarede han og tog et par hurtige skridt efter hende på trappen. "Hvad vil du lave efter Hogwarts?" Spurgte han og kløede sig i hovedbunden, mens han overvejede hvor gammel hun egentlig var.
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 21, 2014 23:49:04 GMT 1
Penelope smilede tilfreds med et smil, der afslørede at hun bestemt var enig. Hendes familie havde ikke meget, og det havde hun egentlig været vant til hele sit liv og hun forlangte ikke mere. Overvejelserne om jul veg dog tilbage for Hectors næste spørgsmål og en anstrengt lyd undslap hende, som hun forsøgte på at finde et svar, der ikke var komplet bøvet. Det tog hende et par minutters overvejelse, før hun fik formuleret på en nogenlunde fornuftig måde, at hun ikke anede det. Tråd afsluttet
|
|