Alt for Heksene December
Dec 11, 2014 10:20:39 GMT 1
Post by Cara Banes Felton on Dec 11, 2014 10:20:39 GMT 1
ALT FOR HEKSENE - DECEMBER
Modesektionen
Den søde juletid er over os og med den følger julemiddage, fester og ikke mindst det kommende, storartede bal på Hogwarts. Alt for Heksene har derfor taget en snak med Madam Malkins fashionable skrædder, Agnes Atterberry, der vil indvie os i den kommende vintermode.
Fortæl lidt om dig selv, Frøken Atterberry.
Mange tak for de søde ord. Jeg har nu arbejdet hos Madam Malkins i fem år og det er en fornøjelse at opleve hvor villige Storbrittaniens hekse og troldmænd er til at eksperimentere. Det gør jo kun mit job sjovere, ikke?
Hvilke farver og klæder skal vi iføre os her i vinterkulden?
Det er sæson for mørke farver, men bestemt ikke kedelige og grå. Bordeaux, flaskegrøn og midnatsblå er særligt populære, så undvig endelig de helt sorte gevandter og prøv til med mørke, brændte farver. Fløjl og velour giver et klassisk look, som de fleste har svært ved at stå for!
Hvad forudser du bliver højeste heksemode til formelle begivenheder?
Med juleballet på Hogwarts rundt om hjørnet, får vi nok inden længe muligheden for helt præcis at se, hvilke hekseskrud der er de mest populære! I al diskretion kan jeg dog sige, at jeg selv har arbejdet på et par stykker indtil videre og det lader til at perler og frynser er særligt eftertragtede. Især det første er en personlig favorit.
Hvad anbefaler du til den konservative, den romantiske, den rå og den eksperimenterende heks?
Der findes den helt rigtige stil, til hver en unik heks. Til den konservative vil jeg anbefale mørkelilla, simpelt, men klassisk. Et slankt look uden for mange flagrende skørter eller ærmer, men med dristige snit, der alligevel springer i øjnene. Til den romantiske vil jeg derimod anbefale løse, flydende skørter. Vi har netop fået rosa østersperler ind, som skinner magisk i skæret fra stearinlys. Det oplagte valg til en date, med en helt særlig person.
Sidst, men ikke mindst, den rå heks. Der skal være noget kant. Stærke, brændende farver som orange og rød, sammen med en smule sort. Den dristige ville føje lidt guld til hele ensemblet, for et syn, der ikke sådan lige lader sig glemme.
Stort tak til Agnes Atterberry! Tilbage er der kun at sige held og lykke med at finde klæderne. Vi ses til det store bal, hvilket vi selvfølgelig vil rapportere alt om i næste nummer.