|
Post by Penelope Piper on Dec 1, 2014 1:09:33 GMT 1
Penny morede sig over Hufflepuffelevens selvsikkerhed og hun lyttede underholdt. Selv kastede hun sig ikke ud i en større dundertale om, at de nok skulle vinde. De var altid forfærdelige, hvis det viste sig at man tabte.
Hun spidsede læberne overvejende og kneb øjnene sammen i en påtaget overvejende grimasse. Så stak hun hånden frem, blottede tænderne i et fuldt smil og nikkede bekræftende. "Det er en aftale," slog hun fast, men tøvede med at give ham hånden helt. "Og hvad hvis vi vinder?"
|
|
|
Post by Joseph Peretz on Dec 1, 2014 1:16:40 GMT 1
Det var faktisk imponerende at Penny gik med på aftale. Endelig ville hun også give ham hånden dog af en anden grund. Han rakte hånden ud og gav hende et fast tryk. "Det ved jeg ikke? Er det ikke meningen at du selv skal finde på noget?" spurgte han. "Men hvis jeg skulle sige noget... Så kunne du jo, tvinge mig til at være din partner til juleballet... iv" Joseph lavede en mindre grimsasse til tanken. Der var dog ting der var langt værrer end det, men han håbede alligevel at hun ville afvise hans forslag, for det der med at gå til fest med piger... De var så besværlige.
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 1, 2014 1:22:42 GMT 1
Penelope fnøs over Josephs forslag og hævede øjenbrynene en anelse skeptisk. Hun trak hånden til sig igen. "Jeg har allerede en aftale. Men du kan købe mig en ingefærøl i næste Hogsmeadeweekend hvis vi vinder," foreslog hun og så afventende på ham.
Juleballet var en lidt stor ting at overrække til en person, som man ikke havde snakket med i mere end fem minutter og som hun ærligt talt ikke vidste, om hun brød sig om eller ej. Det kunne hun stadig nå at finde ud af.
|
|
|
Post by Joseph Peretz on Dec 1, 2014 1:33:35 GMT 1
"Gudskelov!" Udbrød han og så at en lærer kom hen i retningen af dem. Joseph tog sin egen hånd roligt til sig og smilede. "Det er en hel fair deal. Men lige til noget andet... Er du meget god til magiske dyr? eller er det mest farlige dyr?" spurgte han roligt, og begyndte at bladre om på den side som han til at starte med skulle læse. "Og i så fald magiske fugle?" tilføjede han. Jospeh holdte under hele samtalen en vågent øje med læreren som var stoppet op ved nogle andre elever nær dem. Han skulle ikke have eftersidning!
|
|
|
Post by Penelope Piper on Dec 1, 2014 1:52:07 GMT 1
Penny rynkede på brynene over det pludselig emneskift og skævede over mod professoren. Hun forstod ikke helt, hvad problemet var ved at tale om Quiddtich. Det var jo ikke fordi, at nogen af dem var tvunget til at sidde der. Penelope var i hvert fald ikke.
"Øh," begyndte hun og rynkede lidt på de mørkerøde øjenbryn. "Det kommer an på så meget..." svarede hun. Det var et meget bredt emne at bedyre, at man vidste alt om. Enkelte racer måske, men næppe alle.
|
|
|
Post by Joseph Peretz on Dec 1, 2014 9:18:54 GMT 1
Joseph trak sin bog helt ind til sig. Som de fleste andre piger han snakkede med, så var interessen for en samtale med ham ikke særlig stor. Han var okay med det, men undrede sig over at drenge og piger kunne være så forskellige. Han smilede kort før han rettede blikket ned mod de tørre sider. Det kunne være at det var spænende, hvis man altså gav sig tid til at læse det.
//out
|
|