|
Post by Hector Attwater on Nov 28, 2014 19:05:53 GMT 1
Hector var ude at gå en lang tur i Hogsmeade for sin egen fornøjelses skyld. Han havde ikke andet formål med turen end at nyde at han kunne gå på gaden uden at være bange for at blive opdaget. Det var aldeles befriende og han kunne ikke lade være med at smile dumt mens han gik. Efter at have vandret rundt en del, var det efterhånden blevet eftermiddag og hans fødder havde ledt ham i nærheden af ministeriet. Han betragtede undersøgende sin gamle arbejdsplads og var overrasket over at finde ud af at han ikke savnede det. Til sidst faldt hans blik på dem der kom gående ud fra indgangsbygningen og da han genkendte en af dem, smilede han en anelse mens han løftede sin hånd. Han var ikke helt sikker på om hun havde lyst til at tale med ham, han havde trods alt været væk længe og han var ikke sikker på om hun havde hørt hvad der var sket med ham gennem de andre på ministeriet. I hvert fald ville han ikke trænge sig på, hvilket var grunden til at han blev stående en smule ubeslutsom med et smil på læben.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Nov 30, 2014 2:27:27 GMT 1
Kenna så kortvarigt forbløffet på den mand, der rakte hånden i vejret. I flere år havde de været lærlinge sammen, men der gik alligevel et øjeblik før hun genkendte ham og hendes øjenbryn røg det sidste stykke op.
"Attwater," udbrød hun overrasket. "Hvad laver du her? Jeg har ikke set dig i evigheder..."
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 30, 2014 11:09:02 GMT 1
Hector smilede flygtigt og nikkede. "I lige måde" Han blottede tænderne i et skævt smil og kløede sig overvejende i hovedbunden. "Jeg er kommet hjem igen. Jeg jagtede nogle troldmænd igennem Europa, det viste sig at tage en del tid." Forklarede han sig og undlod bevidst at nævne han i mellemtiden blev bidt af en varulv. Det var ikke en detalje han havde lyst til at slynge ud her på åben gade. "Godt at se dig igen" Bemærkede han med et smil og lagde hovedet let på skrå.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Nov 30, 2014 22:27:18 GMT 1
Kenna hævede begge øjenbryn. Da hun sidst havde set Hector, var hun ikke færdigudlært auror endnu. Det virkede som en mindre livstid siden.
"Det må man sige... To år?" Hun betragtede ham undrende og lettere skeptisk. Man blev ikke auror, fordi man var let at løbe om hjørner med. "Og i mellemtiden besluttede du dig for, at du ikke længere ville have løn for jagten?" Det trak lidt i hendes mundvige over ironien.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 30, 2014 23:30:27 GMT 1
Hector havde ikke tænkt sig om og desværre opdagede han først dette nu. Han havde ikke lang tid til at finde på en forklaring og derfor blev den han kom frem til, ikke specielt gennemtænkt. "Jeg begik nogle fejl som jeg ikke kan se ministeriet skulle betale for, det er ikke deres skyld at jeg er for stolt til at anerkende et nederlag." Han trak på skuldrene med en sitren i mundvigen. Han ville ønske han ikke behøvede at lyve for hende, men han havde desværre ikke andet valg lige nu. "Og nu tager jeg en lille pause.." Tilføjede han og blottede tænderne i et smil.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Nov 30, 2014 23:58:49 GMT 1
Kenna trak lidt på smilebåndet over Hectors elegante måde at affeje hendes spørgsmål på. Hvis hun havde været bedre opdraget, ville hun uden tvivl have accepteret, at han ikke ville tale om det. Desværre var hun nærmere blevet opfordret til konstant nysgerrighed end til at være videre høflig og hendes blik hvilede opmærksomt på den tidligere kollega, selvom mundvigene sitrede.
"Så du sagde op, fordi du begik en fejl?" Hun rynkede panden en anelse. "Plejer det ikke at være omvendt?"
|
|
|
Post by Hector Attwater on Dec 1, 2014 0:04:17 GMT 1
Hector vidste ikke hvad han havde troet ville ske da han vinkede til hende, men en krydsforhøring på åben gade havde ikke været et af billederne der var gået gennem hans hoved. "Jo, du har ret, men jeg tog tingene på forkant og besluttede at gå" Han forsøgte at smile venligt til hende, selvom han mest havde lyst til at løbe sin vej. Det gav dog ikke mening at han var nervøs, han var registreret nu og havde i princippet ingen hemmelighed at holde på - og dog. "Er du altid så nysgerrig, eller er jeg bare heldig?" Spurgte han og blottede sine tænder i et skævt smil.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Dec 1, 2014 0:56:30 GMT 1
Et muntert fnys forlod Kenna og hun trak på skuldrene uden at se det mindste skyldbevidst ud. Han havde stadig ikke rigtig givet noget væk, men hun besluttede sig for at lade det ligge - for nu. Der kunne altid være andre, der vidste noget.
"Har du mødt mig, Attwater?" Hendes blik var drillende, som hun betragtede ham med en usagt udfordring glimtende i de lyse øjne.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Dec 1, 2014 1:18:57 GMT 1
Hector kunne ikke holde et grin tilbage, på trods af den lettere ubehagelige følelse han havde i maven. "Åbenbart ikke Kinnaird, men det har jeg vist nu" Bemærkede han og gengældte hendes drillende blik, mens han smilede bredt. "Men jeg må videre, jeg har en aftale, vi snakkes nok ved" Han blev hængende et øjeblik for at det ikke skulle virke som om han flygtede fra hendes selskab, men så gav han hende et flygtigt klap på skulderen og forsatte videre ned ad gaden.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Dec 1, 2014 2:05:55 GMT 1
Kenna smilede skævt og blinkede drillende. Hun fnøs muntert over hans skulderklap, himlede med øjnene og vendte sig halvt. "Vi ses omkring... Hvis ikke du stikker af til kontinentet igen." Og med det rystede hun lidt på hovedet og fortsatte videre. Tråd afsluttet
|
|