|
Post by Geneva Greengate on Nov 27, 2014 21:47:42 GMT 1
29 november 2109 Geneva kunne endelig tage fri fra arbejde efter at have igangsat sit nye hold, der skulle sørge for at udføre den nye lov. Hun var dog slet ikke træt, men arbejdet havde snarere givet hende mere energi og hun kunne ikke få sig selv til at gå hjem i seng. I stedet havde hendes fødder ledt hende ned til De Tre Koste, hvor der havde været proppet af Hogwarts elever hele dagen - men nu var eleverne heldigvis taget videre. Hun spejede dog efter andre velkendte ansigter og da hun fik øje på Patrick i en sofa ved kaminen, dukkede et lille smil op på hendes læber. "Ikke taget tilbage til skolen endnu?" Spurgte hun og satte sig ved siden af ham mens hun lagde benene over kors, uden at henvende sig til bartenderen, som vidste hvad hun foretrak at drikke.
|
|
|
Post by Patrick Froggenhall on Nov 27, 2014 22:03:24 GMT 1
Det var næsten for meget, at eleverne hele tiden ville ned at besøge de tre koste. Patrick hadet De tre koste. Hvert fald at skulle gå der ind, fordi deres mærke var en kost. Indenfor havde han det egentlig okay tilpas, og nu hvor eleverne var taget tilbage til skole var der lidt ro. Patricks læserbriller sad på spidsen af hans næse, mens han havde hovedet i en bog. Han løftede blikket da han hørte den velkendte stemme fra den kønne Geneva. "Frøken Greengate, hvilken overraskelse" svarede han roligt, og ville have budt hende til at sidde, men det var hun allerede i gang med. "Nej ikke endnu. Der er jo nogle privilegier ved at være lærer!" Patrick lagde sin bog fra sig, af ren høflighed og tog sin kop med urte te op til munden. Han pustede forsigtigt til teen og tog en slurk. "Er De her i officiel ærende, og hvis skal jeg så passe på hvad jeg siger?" spurgte han med et lille smil på læben. Han vidste godt at Geneva højstsandsynlig kun var her for hyggen, men hun var jo i en position der havde relevans for hans arbejde.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 28, 2014 18:03:12 GMT 1
Geneva blottede sine tænder i et bredt smil over hans spørgsmål og løftede sine øjenbryn. "Du ved at jeg ikke kan afskære mig helt fra mit arbejde, men jeg skal nok lade være med at skrive det ned du siger" Svarede hun mens hun flettede fingrene om sit ene knæ. Hun betragtede hans te med et underholdt blik, forskellen på de ældste Froggenhalls var slående. Den ene drak urtete, den anden ren spiritus. "Har eleverne haft en god dag i Hogsmeade? Her har i hvert fald været travlt.. men det er jo også snart jul" Bemærkede hun og smilede lidt til ham, inden hun blev distraheret af bartenderen der satte en kop kakako med ildwhiskey på et lille bord ved siden af sofaen. Derefter vendte hun blikket mod Patrick og overvejede hvor hun mon skulle holde jul i år.
|
|
|
Post by Patrick Froggenhall on Nov 28, 2014 19:43:14 GMT 1
Patrick lavede en taknemmelig mine, over hendes svar. Det var ikke tanken at hun kunne finde på det heller. Han løftede øjn brynende til hendes spørgsmål og lænede sig tilbage i sofaen. "Jeg tror de hygger sig hver gang de er her... og at tror candies baronen har travlt med salget af juleslik" Op ad lommen fandt han et lille pebermynte bolsje og rakte det ud til Geneva."Tag endelig en." Men før han rigtig kunne nå at give den til Geneva, fløj der en miniture kost hen forbi Patricks næse. Ved indgangen kunne man hører unge menneskers latter der blev fjernere og fjernere. Patrick tabte bolsjet og trak benene op til sig i sofaen. "Få den væk!" skreg han så alle vendte sig om mod ham. Han var så rad for koste, og lige denne mini kost, var en af elevernes påfund, til at få deres Professor op at kører. Patrick rystede over hele kroppen, som kosten fortsat cirkulerede omkring ham
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 28, 2014 20:40:47 GMT 1
Geneva løftede kedsommeligt øjenbrynene over elevernes nummer og himlede med øjnene. Hun forstod ikke hvorfor det var så sjovt for dem at pine den stakkels mand. Hun fik dog hurtigt fat i sin tryllestav og fik den lille kost til at flyve hurtigt hen i hendes hånd. Hun trak på skuldrene og lagde kosten ind i sin kappes underlomme. "Møgunger" Mumlede hun og drak en tår af den varme kakao. "Du bliver nødt til at komme dig over dette her Froggenhall, eleverne synes åbenlyst det er morsomt at pine dig med dine svagheder" Bemærkede hun og sendte ham et venligt smil og et blik fyldt med medlidenhed.
|
|
|
Post by Patrick Froggenhall on Nov 28, 2014 21:03:59 GMT 1
Nogen der stod i samme position som Patrick, ville måske være pinlig berørt over denne svaghed men ikke ham. Den kosten var godt gemt væk i hendes lomme, satte Patrick sig ordenlig til rette igen og ordnede sit tøj så det ikke krøllede. "Tak min kære" sagde han og tog sin te kop op, som heldigvis ikke havde lidet skade. "Jeg tror det er nemmere sagt en gjort! Siden barnsben har jeg været rad for de... de TINGESTER! En af dem smed mig af i den forbudte skov! Det sted er ikke rart for en første års elev! Tanken om at skulle konfrontere sin frygt, gjorde Patrick en smule utilpas. Hans greb om koppen blev en smule strammere og han turerede ikke se op fra den. "Kunne de være interesseret i at deltage i en lille sammenkomst henne på skolen?" mumlede han ned af selvom det var henvendt til Geneva
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 29, 2014 16:49:02 GMT 1
Geneva så overrasket på Patrick da han forklarede baggrunden for hans frygt for koste. Det lød da også som en meget dramatisk oplevelse, ikke noget der lignede noget hun nogensinde havde oplevet. "Øhm.. Det ved jeg ikke om jeg har tid til.. " Bemærkede hun tøvende og skævede lidt til ham, en sammenkomst? Med hvem mon? "Jeg har så travlt med den nye lov i øjeblikket, jeg har knapt nok tid til at holde bare lidt fri" Hun sendte ham et bredt smil og betragtede ham med et glimt i øjet. Hun havde lyst til at sige ja, men sandheden var at hun simpelthen ikke kunne overskue det lige nu. Hun håbede bare ikke at han ville blive for skuffet.
|
|
|
Post by Patrick Froggenhall on Nov 30, 2014 19:08:45 GMT 1
Patrick var glad for at Geneva ikke gravede i hans fobi. Det var et meget følsomt emne for ham som han helst undgik. "Det var en skam" svarede han til det første hun sagde, mens han rettede på sine briller. Det næste hun sagde, fik en tænkende mine frem i ansigtet på ham. Han hånd begyndte at kører igennem skægget, mens han så indgående på hende. "Det er for elever der er medlem af min te klub. En udmærket flok, og lærer er også velkommen. Det ville næsten være udsædvalenigt at en fra ministeriet ikke deltog for at holde øje med aktiviteterne, som forgik udenfor klasse lokalerne, sat i gang af lærerne." Patrick smørerede ekstra tyk på for at Geneva skulle fange hans hentydning. Sandheden var dog lidt anderledes, da Patrick ikke var stor fag af at have øjne og ører fra ministeriet, til hans sammenkomster. Men der var et eller andet ved den kvinde...
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Nov 30, 2014 23:21:27 GMT 1
Geneva rynkede undrende øjenbrynene over hans ord og løftede dem derefter i diskret vantro. "Mon dog. Jeg tvivler på din bror ville dele samme holdning.. og resten af Hogwarts personale.. Desuden vil ungerne vel ikke bryde sig om at jeg var der." Bemærkede hun og smilede svagt. "Så populær er jeg heller ikke på Hogwarts Froggenhall" Hun smilede varmt til ham og tog en tår af sin varme kakao. Hun var ikke helt sikker på hvad Patrick prøvede på, men hvis han virkelig var interesseret i at hoppe i kanen med hende, var han temmelig diskret omkring det.
|
|
|
Post by Patrick Froggenhall on Dec 1, 2014 0:05:26 GMT 1
Skuffelsen blev større og større at skue i Patricks ansigtet. Han lod blikket falde for at skjule dette og drik selv noget af sin te. "Det er helt i orden Frøken Greengate. Jeg er nu ikke selv så bekymret for min broders mening om dette" svarede han roligt, og måtte virkelig holde sig tilbage for ikke at virke mere skuffet. Jeg forstår heller ikke altid, at elever stadig gider at bruge tid på sådan en gammel tudse som mig. Det er nu mange år siden man selv stod i deres sted" sagde han til sig selv, og var begyndt at få en stiv holdning i kroppen. Hans te kop var næsten tom, men alligevel sluprede han den sidste droppe og lagde den modvilligt fra sig. Nu havde han ingen steder at gemme blikket og fremtrak en smil på sine læber. "De har selvfølgelig også bedre ting at tage Dem til" sagde han og kiggede endelig op på hende.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 1, 2014 1:12:41 GMT 1
Geneva var ikke altid klar over at hun havde en samvittighed, men når Patrick opførte sig således, fik hun det en smule skidt. Her troede hun ellers at hun havde et hjerte som is, åbenbart ikke. "Lige i øjeblikket har jeg, måske til jul.. når tingene er stilnet lidt af.. " Svarede hun, velvidende at hun stadig ville arbejde en del mere end de fleste andre magikere. "Jeg må hellere se at komme hjem.. Det bliver en lang dag i morgen.. " Mumlede hun og drak resten af sin kakao, inden hun rejste sig langsomt og smilede til ham imens. "Hils dine kollegaer fra mig, men mon ikke vi ses igen snart" Bemærkede hun som en afsluttende bemærkning, uden at kunne få sig selv til at gå før de havde sagt ordentlig farvel.
|
|
|
Post by Patrick Froggenhall on Dec 1, 2014 9:27:48 GMT 1
Det hjalp ikke på Patricks humør at Geneva ikke havde tid til at besøge skolen. Der for ham lå ingen bagtanker, men han fandt hendes selskab beroligende. Da Geneva rejste sig op, gjorde han det samme af ren høflighed. Boljset (som var pakket ind) han havde tabt før lå stadig i sofaen. Han tog det op og rakte det frem mod hende. "Ja De må endelig være frisk til imorgen" svarede han stille og nikkede til hende. "De må have en fortsat god aften Frøken Greengate" tilføjede han høfligt.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 1, 2014 21:12:12 GMT 1
Geneva tog imod bolschet med et smil og lagde det ned i sin lomme. "I lige måde Froggenhall" Bemærkede hun og vendte sig derefter om for at gå ud af De Tre Koste og vandre tilbage til Fønixengen til hendes lille hjem. Den kølige vinter bed i hendes kinder, men det sagtnede ikke farten på hendes gang der som altid var beslutsom og hurtig. Hun ville hjem i seng, så hun havde en chance for at gøre et godt stykke arbejde i morgen.
Lukket
|
|