|
Post by Hector Attwater on Nov 27, 2014 20:26:45 GMT 1
Hector havde været et smut forbi Kvalitetsudstyr til Quidditch, for at se nærmere på alt det han havde misset det sidste stykke tid. Han var iklædt det nye tøj han havde købt efter at have besøg ministeriet og han så næsten normal ud, da han kom ind i den velkendte bogbutik. Han spejdede efter Maggies velkendte ansigt og da han fandt det, strøg han hen til hende og løftede hende op i et kram, mens han drejede en omgang rundt inden han satte hende ned. Et lydløst grin bredte sig på hans læber da han trak sig lidt væk efter at være sikker på hun havde genfundet balancen. "Godeftermiddag frøken" Bemærkede han og blottede tænderne i et skævt smil, mens han kørte fingrene gennem sit halvlange hår. "Er der kommet noget nyt siden jeg kom sidst? Hvilket vil sige.. i forgårs?" Spurgte han og så undersøgende rundt i lokalet, indtil han skævede til hende med et glimt i øjet.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 27, 2014 20:40:45 GMT 1
Maggie stod i sine egne tanker og så ikke op, da klokken over døren lød. Det var trods alt ikke hendes arbejde at varetage kunderne, så hun havde lært at lade være med at reagere på det. Til gengæld reagerede hun på fodtrin der nærmede sig og nåede kun lige at se op på Hector, før han havde grebet fat i hende og løftet hende.
En overrasket latter røg ud mellem Maggies læber og hun greb lettere famlende fat i ham, før han satte hende ned på jorden igen. Forskellen i Hectors opførsel var slående og hun fik næsten ondt i kinderne af at smile over det. Det var den Hector hun kendte. "Ja, det her er verdens centrum. Du ville blive overrasket over alt det der sker. Se bare, hele den bogstak derovre er blevet omarrangeret," fortalte hun med et drillende smil og vappede let til ham med den tynde bog, hun havde været ved at sætte på plads.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 27, 2014 20:57:06 GMT 1
Maggies latter fik ham til at smile endnu mere og han løftede hånden op til hendes kind og strøg en lok af hendes hår bag øret. Det var trods alt ham der havde været skyld i at det var gået i uorden. Han grinede afdæmpet over hendes ord og løftede sine øjenbryn i en imponeret mine, men blev dog distraheret da hun vappede til ham med bogen. Dette fik ham til at tage sig til armen, selvom det egentlig ikke havde gjort ondt.
"Verdens centrum. Tænk engang, her havde jeg troet at jeg var verdens centrum og i al den tid har det været dette sted." Bemærkede han og nikkede eftertænksomt, mens han lænede sig op af bogreolen. "Har du tid til at snakke, eller er jeg bare irriterende?" Sagde han med en trækning i mundvigen, mens han betragtede hende undersøgende og smilede.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 27, 2014 21:44:29 GMT 1
Maggie lo over Hectors ord og rystede på hovedet, som hun satte bogen på plads og bukkede sig efter den næste stak. "Ja, det er hårdt og uretfærdigt, ikke?" svarede hun muntert og så drillende op på ham, før hun stak endnu en bog på plads.
Hun himlede en enkelt gang med øjnene, men sendte ham så et varmt smil. "Hvis du ikke har noget imod at hjælpe til," pointerede hun og stak ham bøgerne, uden at vente på svar. Selv samlede hun en ny bunke op.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 28, 2014 18:25:56 GMT 1
Hector tog imod bunken af bøger uden det mindste brok og fulgte efter hende, mens han satte bøgerne på plads. "Jeg føler mig næsten hjemme her, efter al den tid i Ulveantikvariatet, selvom her er mere rent." Bemærkede han og så flygtigt på hende inden han satte endnu en bog på plads. Den næste han tog op var om juleopskrifter, hvilket fik ham til at overveje den kommende højtid. Han var ikke helt sikker på at han havde lyst til at fejre jul i år, på trods af at han nok ville være i stand til det. "Hvor holder i jul i år? Godricdalen?" Spurgte han og hankede lidt op i sin stak med bøger, inden han forsatte arbejdet.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 28, 2014 23:39:00 GMT 1
Maggie smilede over Hectors ord, som hun udpegede stedet det øverste af den stak bøger hun havde givet ham skulle stå. Selv gik hun halvandet skridt længere hen og gav sig til at sætte turkisblå bøger på plads, der var indbundet i noget der lignede skæl.
"Ja," svarede hun med et lille smil. Hun glædede sig til at holde jul hjemme. Hun havde været hjemme nogle af årene, men ikke det sidste. "Bare os fire og onkel Samuel. Hvad med dig? Skal du hjem til din familie?" spurgte hun tøvende, velvidende om at det måtte være længe siden han havde set dem. "Hvis ikke, er jeg sikker på at vi har plads til en mere."
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 29, 2014 0:06:49 GMT 1
Hector smilede for sig selv ved tanken om den lille Abbey familie, som han holdt meget af efterhånden. Han stoppede flygtigt op i arbejdet over hendes spørgsmål og rynkede sine øjenbryn, mens han rystede på hovedet. Tanken om en hel aften med Attwater familien var for overvældende for ham, af en eller anden grund var det mere fristende at holde jul hos Abbey. Ingen forældre der var knust over deres søns manglende succes.
"Det kan jeg umuligt sige nej til." Svarede han og satte en bog på plads, hvorefter han vendte ansigtet mod hende. "Så skal jeg jo finde en gave til dig. Hvad ønsker du dig?" Spurgte han og så spørgende på hende, med et skævt smil.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 30, 2014 11:33:52 GMT 1
Maggie smilede varmt og var ikke i et øjeblik i tvivl om, at Hector ville blive budt velkommen. Hun rystede dog afværgende på hovedet over spørgsmålet og skubbede endnu en bog på plads.
"Det er slet ikke nødvendigt," forsikrede hun ham med et smil og skottede op til ham, før hun satte endnu en bog på hylden. "Men det kunne være hyggeligt, hvis du kom. Vi kunne også tage på Floridors en af juledagene og drikke kakao, ligesom vi gjorde i skolen?"
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 30, 2014 12:07:19 GMT 1
Hector skulle til at sætte en bog på plads, men blev så fanget af hendes ord. De nåede ind til alle de gamle minder og han kunne ikke lade være med at blive lidt rørt ved tanken. Efter et øjeblik smilede han og nikkede. "Lad os gøre det, så kan du få flødeskum på næsten, som du plejer at få" Han blottede sine tænder i et drillende smil og så hende i øjnene, inden han løftede hånden op og fjernede en usynlig klump flødeskum fra hendes næsetip.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 30, 2014 12:16:57 GMT 1
Maggie lo en anelse forlegent over Hectors ord og rødmede en anelse, da han prikkede hende på næsetippen. "Det er svært, når de putter så meget fløde i," forsvarede hun sig selv halvhjertet og puffede let til ham med sin ene hofte, hvor hun i forvejen hvilede stakken af bøger, der var blevet væsentlig mindre.
Hun rystede let på hovedet af Hector, men smilede alligevel for sig selv, som hun satte endnu en bog på plads.
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 30, 2014 13:07:30 GMT 1
Hector kunne ikke helt tage øjnene fra hende, men måtte til sidst vende blikket mod bogreolen for at sætte bogen på plads. "Sandt" Mumlede han og vaklede en smule da hun puffede til ham. Han skubbede ikke igen, men nøjedes med at betragte hende mens hun rystede på hovedet. Et lille smil dukkede op på hans læber ved synet. "Må jeg invitere dig ud på et tidspunkt?" Udbrød han pludselig. "Vi kan tage ud og spise.. Eller drikke te på Madam Nuttetruts.. eller.. spise picnic i skoven.. " Han smilede til hende mens han så på hende med et undersøgende blik.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 30, 2014 21:50:33 GMT 1
Maggies arm gik i et øjeblik i stå i luften og det var tydeligt at hun tøvede. Det var den allersidste bog hun manglede at sætte på hylden, men i stedet for at gøre det, endte hun med at knuge den tilbage ind mod brystet i gammel, usikker vane.
Hun så op på Hector og smilede forsigtigt. "Jeg vil gerne gå ud med dig," svarede hun indledende og tøvede ikke længe før hun fortsatte. "Men som venner lige nu. Alt andet er for kompliceret." Hun så usikkert op på ham med let flakkende blik. "Er det i orden?"
|
|
|
Post by Hector Attwater on Nov 30, 2014 22:09:50 GMT 1
Hector fortrød sit spørgsmål lige så snart han så hendes reaktion og satte den sidste bog på hylden, hvorefter han kløede sig usikkert i nakken. "Selvfølgelig." Svarede han og overvejede hvorfor han ikke kunne få ind i sit hoved at hun bare gerne ville være hans ven. "Jeg vil lade dig arbejde i fred nu.. Vi ses jo snart igen.. " Han blinkede venskabeligt til hende og blottede sine tænder i et smil, inden han gav hendes arm et klem og vendte sig for at gå.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 30, 2014 22:41:47 GMT 1
Maggie gnavede lidt på sin underlæbe og selvom Hector smilede, kunne hun ikke lade være med at føle, at han havde travlt med at komme afsted, fordi hun havde afvist ham. Eller egentlig ikke afvist ham, bare udskudt visse ting. "Jeg håber, at det er i orden," tilføjede hun lidt småimpulsivt, da han vendte sig for at gå.
Det ville ikke ændre på hendes beslutning, der på trods af alting var temmelig viis, men det gav hende en ubehagelig knude i maven, at frygte at hun havde skuffet ham. Han havde før snakket om at genoptage deres forhold, men Maggie var ikke samme sted. Ikke rigtigt, selvom hun sagtens kunne se, hvor nemt det ville være. Indtil det ikke var så nemt længere.
|
|