|
Post by Terrance Tweedy on Nov 24, 2014 15:56:12 GMT 1
Terrance bandt en knude med sin gestik. Han smilede til koret og klarede halsen. "Flot. Meget fint. Det er det sidste vi når i dag, men I skal alle sammen øve jer på jeres stemme til næste gang. Jeg hørte et par fejl her og der, men vi er godt på vej. Føler I jer klar til juleballet?" Han så lidt rundt, smilede skævt over den blandede reaktion og rystede lidt på hovedet. "Nå. Se at komme ud til jeres opholdsstuer. Der er kun en halv time til sengetid. Af sti af sted."
|
|
|
Post by Catherina Philips on Nov 24, 2014 16:22:42 GMT 1
Catherina kunne umuligt gå i seng nu, hun var alt for fyldt med energi efter at have synget så længe og havde mest lyst til at blive ved. Derfor gik hun ikke med de andre, men skiftede i stedet retning hen til Terry, som hun beundrede meget fordi han var så klog og kunne så mange ting. Hun håbede at han også syntes hun var dygtig, hun gjorde i hvert fald sit bedste.
"Professor Tweedy? Hvordan klarede jeg den idag? Jeg vil rigtig gerne lære mere, er der ikke mulighed for privat undervisning?" Catherina blottede tænderne i et nysgerrigt smil og placerede sine hænder på lænden, mens hendes øjne flakkede undersøgende hen over hans ansigt.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 24, 2014 21:02:50 GMT 1
Terrance så smilende efter eleverne, før han gav sig til at pakke sine noder sammen. Da en stemme lød bag ham, var det kun med nød og næppe, at han ikke farede forskrækket sammen. Han vendte sig i stedet rundt med en forbløffet mine og sukkede let, som blikket faldt på Catherina.
"Frøken Phillips. I sang yndigt alle sammen. Hvis du vil have privatundervisning må du bede dine forældre om at arrangere det i ferierne." Han fortsatte med at samle papirer sammen med et enkelt, venligt smil til den unge dame. "Medmindre du har vejlederpligter nu, vil jeg bede dig om, at finde din opholdsstue."
|
|
|
Post by Catherina Philips on Nov 24, 2014 21:16:31 GMT 1
Catherina blev skuffet over hans afvisning, måske havde det været fjollet at tro at han ville sige ja, men han måtte da have lagt mærke til hvor meget hun smilede til ham hele tiden. Forstod han slet ikke at hun ville have ham til privatundervisning og ikke en eller anden tilfældig en? Hun blev tøvende stående, uden rigtig at vide hvad hun skulle gøre, på trods af at han lige havde bedt hende om at gå.
"Hvorfor? Kan du ikke lide mig?" Spurgte hun og så forvirret på ham, mens hun overvejede om hun havde fundet på alt det her selv, men det kunne ikke være det. Hun havde lagt mærke til de lange blikke han havde sendt hende og hvor sødt han talte når han snakkede med hende, nej, det måtte være tegn.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 24, 2014 21:28:17 GMT 1
Terrance så forbløffet op. Han smilede beroligende. "Jeg er ikke sanglærer, Frøken Phillips," svarede han med hænderne fulde af papirer. "Men der er uden tvivl flere i Hogsmeade eller Godricdalen, der vil kunne undervise dig i jeres friweekender og ferier, hvis du har det ønske."
Han foldede notestativet op og tog det under armen. "Nu skal jeg videre og du skal i seng, unge dame." Et venligt men bestemt smil akkompagnerede det, der essentielt set var en ordre. "Af sti af sted. Du kan lukke dørene efter os." Han nikkede mod storsalens to dobbeltdøre, før han gav sig til at gå, godt belæsset med sine sager.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Nov 24, 2014 21:47:40 GMT 1
Catherina var ikke tilfreds med hans svar, ja han var måske ikke sanglærer, men det var ikke pointen. Hun lod det dog ligge for nu, men lovede sig selv at hun ville bringe det op, hvis hun turde - på et tidspunkt. Hun fulgte derefter med ham hen mod døren og løb lidt foran ham, inden hun drejede sig rundt mod ham.
"Så ung er jeg heller ikke Professor Tweedy" Hun blottede tænderne i et smil og så på ham med et glimt i øjet, inden hun skyndte sig hen til døren for at åbne den for ham så han nemmere kunne komme ud. "Skal du ikke også i seng?" Spurgte hun da han var nået hele vejen hen til døren og lagde hovedet lidt på skrå mens hun sendte ham et smil der var nærmest helt uskyldigt.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 24, 2014 21:55:14 GMT 1
Terrance hævede et øjenbryn og smilede anstrengt til Catherina. Han gik ud af dørene og skubbede den ene i med sin fod, imens nodestativet vippede lidt under hans arm. Hendes første udsagn ignorerede han ganske enkelt. Spørgsmålet fik et let suk fra ham.
"Godnat Frøken Phillips," sagde han bestemt, omend venligt. "Afsted med dig, før Hufflepuff mister fem point."
|
|
|
Post by Catherina Philips on Nov 25, 2014 16:30:11 GMT 1
Catherina hoppede en anelse over hans trussel og trak på skuldrene mens hun sendte ham et smil. "Javel Professor Tweedy" Bemærkede hun og strøg sit hår om bag ørene, inden hun skyndte sig ned mod Hufflepuffs opholdstue og vinkede flygtigt til ham, inden hun forsvandt helt. Han var nu også ret kær, når han var vred.
Forlader tråd
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 25, 2014 16:57:11 GMT 1
Terrance var ikke vred, men til gengæld beslutsom. Han havde ikke brug for at have en elev rendende om hælene, imens han fik bakset sagerne fra kortimen på plads. Til gengæld havde han brug for at overveje Frøken Phillips' stigende opmærksomhedssøgende adfærd. Han forsvandt ned af gangen med en dyb rynke i panden og mumlede lidt for sig selv om vanvittige teenagepiger og deres små påfund. Tråd afsluttet
|
|