Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Anfører & angriber for Ballycastle Bats |
|
Post by Brody Blance on Nov 21, 2014 3:03:28 GMT 1
Brodys tænder blev synlige i et afvæbnende smil og han slog let ud med den frie hånd. "Nu ikke så skeptisk, Maggiemus," drillede han.
"Jeg vil bare invitere dig på en fyraftensøl. Du fik aldrig tid til at fortælle mig mere om hvordan du kom ud af din skal på Hogwarts."
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 21, 2014 3:06:32 GMT 1
Maggie var ikke sikker på, om hun var overrasket. Ikke helt og så alligevel. Et svagt smil spillede over hendes læber og hun så overvejende på ham i nogle øjeblikke, før hun lod armene falde og trak let på skuldrene. "Jeg har allerede en fyraftenskaffe på vej."
Hun så sig over skulderen mod butiksvinduet, før hendes blik igen fæstnede sig ved Brody. Hun tøvede et øjeblik. "Men jeg går ud fra, at jeg godt kan tage den med mig."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 21, 2014 3:20:02 GMT 1
Brody himlede med øjnene, før et tilfredst smil trak op på hans læber og han nikkede let. "Vi kan gå over til huset? Ollie er sikkert også hjemme nu."
Han vippede lidt i de smidige lædersko og viftede med bogen. "Kan jeg købe denne her, ekspedient Abbey?"
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 21, 2014 3:32:23 GMT 1
Maggie havde nær takket nej. Så slog det hende at De Tre Koste nok ikke var det mest diskrete sted at gå hen med en verdenskendt Quidditchstjerne. Hun gnavede lidt på sin underlæbe. "Udmærket," svarede hun og så på bogen.
Det trak lidt i hendes mundvige. "Jeg er ikke ansat til at sælge. Du kan vente til min kollega kommer tilbage, eller også kan jeg lægge den til side og komme forbi med den senere."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 21, 2014 9:48:19 GMT 1
Brody smilede skævt og så et øjeblik nærmest lettet ud, før han fnøs muntert og trak på skuldrene. "Der er ikke meget nytte ved dig, hm, Maggiemus?" Han så drillende på hende og blinkede, før han tjekkede sit ur og kneb øjnene lidt sammen. "Lover du at komme, hvis jeg går nu?"
Han lagde hovedet lidt på skrå og smilede lige dele drenget og afvæbnende.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 21, 2014 10:45:53 GMT 1
Maggie himlede diskret med øjnene, men smilede dog. Hun tog bogen fra Brody igen og holdt den i armene, på samme måde som hun altid havde gået med en bog i skoletiden.
"Jeg lover det," forsikrede hun ham med et lille smil og en underlig følelse i mellemgulvet. Bare en kop kaffe.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 21, 2014 10:58:39 GMT 1
Brody smilede tilfredst og overgav bogen i armene på Maggie. Hans blik spillede lidt over synet af hende, som hun pludselig lignede sig selv endnu mere. Hun manglede bare at smile stort nok til, at hendes temmelig store tænder blev synlige. Det undlod han dog at påpege. Han havde altid godt kunne lide de tænder.
I stedet lænede han sig frem og kyssede hende flygtigt på kinden. "Så ses vi om lidt," sagde han stille, inden han trak sig væk, blinkede og forlod butikken. Han stak hovedet ind sekundet efter, nævnte adressen med et grin og gik igen.
Fønixengen og huset var ikke mange skridt væk og han var hjemme kort efter. Han nynnede lidt for sig selv, smed overtøjet og tjekkede sit spejlbillede. Fingrene glattede håret lidt og han informerede afslappet sine samboer om, at de fik besøg.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 21, 2014 11:15:39 GMT 1
Maggie nåede kun at trække hovedet en lille smule tilbage, før Brody alligevel havde nået at plante et kys mod hendes kind. Hun knugede fingrene lidt hårdere sammen om bogen og nøjedes med at nikke.
Med et lille smil, da han stak hovedet ind igen og gav adressen, var hun rolig nok til at vide, at det ikke var andet end et venskabeligt besøg. Med det i baghovedet gav hun sig til at pakke bogen ind.
Mindst tre kvarter senere forlod hun Flourish & Blotts. Maggie var blevet for at drikke den ene kop kaffe, som kollegaen havde været flink nok til at hente, og først efter det og efter at have lukket butikken, bevægede hun sig ud i det ukendte område, der var Fønixengen. Hun endte med at måtte spørge om vej to gange, før hun endelig nåede frem til et stort hus, der overraskede hende en anelse. Med den indpakkede bog knuget til brystet, løftede hun den ene hånd og bankede på.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 22, 2014 20:49:48 GMT 1
Brody havde selvfølgelig sørget for, at lejligheden ikke flød med rod, før Maggie endelig bankede på døren. Eller han antog i hvert fald, at det var hende, eftersom han ikke selv havde inviteret andre. Hurtigt fløj han ned af trappen, figurativt, og åbnede døren med et skævt smil.
"Endelig," udbrød han drillende, som han holdt døren åben for hende. "Gik du hele vejen forbi Hogwarts inden?" Han lukkede døren igen og rakte hånden ud for at tage imod hendes overtøj og hænge det på stumtjeneren.
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 22, 2014 21:00:50 GMT 1
Maggie himlede med øjnene over Brodys ord, men smilede alligevel muntert. "Jeg blev for at hjælpe med at lukke," informerede hun ham og trådte indenfor. Hun overlod ham den papirindbundne bog og løsnede sin kappe, for at række den til ham efterfølgende. Hatten fulgte med og hun glattede ubevidst blusen en anelse over hofterne.
Huset var større end hun lige umiddelbart havde troet. Væsentlig anderledes fra det andet hjem, hun var begyndt at besøge i Hogsmeade. Hun skævede op mod Brody og rakte op for at stryge en løs hårlok om bag øret, før hun foldede armene under brystet. "Det er noget af et hus."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 22, 2014 21:10:52 GMT 1
Brody tog imod bogen og hang kappen fra sig på stumtjeneren. Han sendte Maggie et luftkys og tog også imod hendes hat, som endte dinglende fra en af krogene. "Imens jeg bare gik her og overvejede, om du havde brændt mig af. Skandaløst."
Han smilede og slog ud imod trappen. "Der er mere endnu. Bare rolig, det er ikke kun mit soveværelse, der er deroppe."
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 22, 2014 21:50:32 GMT 1
Maggie hævede øjenbrynene lidt og troede ikke reelt på, at Brody nogensinde havde haft den tanke. "Bliver du nogensinde brændt af, Brody?" spurgte hun sigende og gav hans arm et lille puf, så vidt muligt uden at røre ham mere end det var nødvendigt, før hun tog imod opfordringen og bevægede sig op af trappen.
Da hun nåede op til enden, var det temmelig tydeligt at huset tilhørte fire, (relativt) unge mænd, men der var på trods af det, overraskende ryddeligt. Ikke som nogle af de værelser, hvor hendes mandlige kollegaer havde boet i Rumænien. Hun kløede sig lidt på albuen. "Er der ikke andre hjemme?"
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 23, 2014 0:56:40 GMT 1
Et skævt smil trak op i hans mundvige og han trak på skuldrene. "Du kunne blive den første, snut," drillede han selvsikkert.
Han havde det så glimrende med, at alle kvinder, der kom ind i huset, måtte gå op af trappen for at komme til stuen. Det gav ham muligheden for at betragte dem imens og hans blik gled ugenert ned over Maggie, indtil hun nåede det sidste skridt og han, klog af skade, trak det til sig igen.
Han gav hendes skulder et let klem og fortsatte ud i køkkenet for at hente den kolde øl han havde talt om. På vejen drejede han sig kort og trak på skuldrene. "De har travlt, du kan vist godt banke på og hilse på Ollie, men han arbejder."
|
|
|
Post by Magdalene Abbey on Nov 23, 2014 1:18:10 GMT 1
Maggie gav sig lidt over det klem Brody gav hendes skulder og nikkede forsinket efter ham. Hun overvejede det i et øjeblik, men besluttede sig for, at hun ikke ville forstyrre Ollie. Hun vidste udmærket, hvor frustrerende det var at blive afbrudt, når man lige havde fundet en tråd at følge.
I stedet så hun sig lidt rundt uden at flytte sig meget. Hænderne knugede sig mod hinanden foran lårene, før hun rettede lidt på knolden i nervøs vane. Hun vidste ikke helt, hvad hun skulle gøre af sig selv.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 23, 2014 2:09:33 GMT 1
Brody var kun væk et kort øjeblik og vendte tilbage med to flasker øl og stoppede i døren med et smil. "Jeg antager, at kaffen er drukket og at du er klar til det oprindelige tilbud?"
Han lagde hovedet lidt på skrå og blinkede til hende, imens flaskerne klirrede en anelse mod hinanden.
|
|