|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 1:19:28 GMT 1
Oliver skævede efter den lyshårede heks, som han afslappet tog de få skridt over til lænestolene og dumpede ned, hvor hun netop havde siddet. Blikket fæstnede sig ved Brody og den yngste af de to hævede øjenbrynene en anelse.
"Noget at indhente?" spurgte han og nikkede sigende i retning af døren, hvor Maggie lige var forsvundet ud. "Jeg troede ikke, at I to var på talefod."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Anfører & angriber for Ballycastle Bats |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 1:22:51 GMT 1
Brody var ikke helt færdig med at vende den mærkelige samtale og den endnu mere mærkelige slutning i hovedet, da Ollie dumpede ned ved siden af ham. Han rynkede panden lidt, før han glattede rynkerne ud igen og drejede hovedet imod sin lillebror med et skævt, sorgløst smil.
"Du ved hvordan det er. Det hjælper ikke at tie mig ihjel." Han drak endnu en tår øl og trak på skuldrene. "Maggie er helt fin. Underlig pige, dog..."
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 1:25:23 GMT 1
Ollie så muntert og en anelse undersøgende på sin halvstorebror, som han - hvis han selv skulle sige det - kendte temmelig godt. Det faktum at de boede sammen, havde klaret meget af det, som aldersforskellen havde holdt adskilt.
"Underlig?" musede han undrende. "Det plejer ikke, at være det ord du bruger om en køn kvinde." Han hævede et øjenbryn, før han så i den retning hun var forsvundet. Han smilede muntert. "Og det må man sige, at hun er..."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 1:32:05 GMT 1
Brody så et kort øjeblik overrasket på Oliver, før en munter latter undslap ham. Han klukkede lidt for sig selv og betragtede lillebroren med hævede øjenbryn. "Jeg tror hun er ude af din liga, Burrito," konstaterede han drillende.
"Desuden er Magggie mere end en køn lille sag. Jeg mener. Vi har kendt hende altid, ikke? Hun er en skrap dame. Ikke just en man bare lige hygger sig lidt med... Selvom jeg ikke ville sige nej."
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 1:37:51 GMT 1
Olivers øjenbryn gled en anelse op over Brodys konstatering og han så undersøgende på sin storebror i nogle øjeblikke, før han dovent holdt hænderne op i en afværgende bevægelse. "Jeg sagde det bare," mumlede han muntert.
Hænderne blev foldet over maven og Oliver kunne ikke lade være med at more sig over Brodys... Var det forsvar? "Det er ikke noget, man hører fra dig ofte," konstaterede han tørt. Han så nysgerrigt på sin bror. "Det kunne være du skulle give det et forsøg." Han blottede tænderne i et flabet smil. "Måske ville det være godt for dig, med en pige man ikke bare lige hygger sig lidt med."
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 1:41:48 GMT 1
Brody fnøs og himlede med øjnene af sin lillebror, men han havde ikke noget godt svar og endte med at tømme sit krus for øl, før han rømmede sig. "Ellers tak. Du må gerne få forsøget for dig selv," svarede han igen. "Jeg vil endda sætte en galleon på højkant, hvis du formår at få hende til frivilligt at gå ud med dig."
Han smilede skævt. Give Maggie et forsøg? Pfft. Hun var ikke interesseret i de samme ting som han var.
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 1:44:36 GMT 1
Ollie lo og var ikke oprigtigt overrasket over Brodys svar. Han gik da hellere ikke videre op i det, men så blot frem for sig med et overvejende ansigtsudtryk.
"Det er et forsøg værd," konstaterede han afslappet og lænede sig lidt tilbage i stolen. Hvorfor ikke? Hvis ikke Brody var interesseret, kunne han lige så godt prøve. Hun virkede jo meget sød.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 1:47:27 GMT 1
Brody smilede skævt og rakte frem for at skubbe til Ollies skulder. "Bare pas på Mr. Abbey," advarede han drillende, før han satte ølkruset fra sig.
"En galleon hvis du får hende med på en date, tre hvis hun kysser dig på læberne?" Han hævede øjenbrynene lidt. På en eller anden måde hjalp det lidt på afvisningen at indgå det væddemål.
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 1:50:08 GMT 1
Ollie fnøs muntert, men rystede så på hovedet. "Nah. Væddemål er ikke mit spil," afslog han tilbuddet, velvidende om at det oftest bare kom tilbage for at bide en bagi.
Han lænede hovedet tilbage og blinkede dovent til Brody. "Jeg tror det er gevinst nok i sig selv, hvis det lykkes," konstaterede han og så temmelig tilfreds ud ved tanken. Ollie havde ikke samme behov for at skifte kvinder som andre skiftede underbukser. Det lod han andre om.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 1:53:04 GMT 1
"Kun fordi du altid taber," drillede Brody udfordrende. Han trak dog resignerende på skuldrene og sank lidt sammen i stolen. "Far bliver i øvrigt begejstret, hvis det lykkes dig."
Han grinede lidt og kastede et blik over imod selvsamme. "Hørte du nogensinde, at Mrs. Abbey og han havde noget i skoletiden?"
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 1:57:16 GMT 1
Ollies øjenbryn fløj op og han så reelt overrasket ud. Så skar han en grimasse og lo. "Nej, det anede jeg ikke," konstaterede han muntert og gjorde den fejl, at komme til at forestille sig det. Han skar endnu en grimasse.
"Tante Julie siger, at far var en populær fyr," musede han og kløede sig lidt på hagen. "Men far og Mrs. Abbey? Det har jeg svært ved at se for mig." Olivers mor var ikke altid lige ren i kanterne og temmelig ligefrem. Det virkede som det komplet modsatte af Maggies mor, som Oliver aldrig kunne huske havde lavet en beskidt vittighed.
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 2:02:29 GMT 1
Brody grinede og trak på skuldrene. "Det var han. Inden han mødte Alice var der jo kun lille mig halvdelen af tiden og mængden af gange jeg fandt noget, som jeg dengang ikke vidste var forkert..." Han klukkede for sig selv. "Fars ansigtsudtryk, da jeg troede jeg havde fundet en ballon."
Jo, der var ingen tvivl om, at Ollie og Brody på hver deres måde var deres fars sønner. "Hvem ved. Måske taler vi sammen om et par år, hvor du knapt kan huske, at der var andre damer for dig end Maggie." Hans blik var drillende og han troede ikke meget på det.
|
|
|
Post by Oliver Morecambe Young on Nov 18, 2014 10:04:48 GMT 1
Oliver så helt forfærdet ud og slap en lyd, som var han tæt på at miste sit seneste måltid. "Fy for fanden. Tak for informationen," svarede han tørt og skuttede sig en enkelt gang af væmmelse.
Skuldrene faldt dog en anelse og han kom alligevel til at smile afslappet og kløede sig i håret. "Ja, det ville sgu være kønt, ikke?"
|
|
Brody Blance
Box-navn | Emma |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Brody Blance on Nov 18, 2014 22:07:37 GMT 1
Brody grinede. "Hey. Den var ikke brugt," forsvarede han sig - og måske også lidt deres far. Han klukkede lidt for sig selv og blinkede en enkelt gang til Oliver, før han kom på benene. "Jeg skylder vist Alice en undskyldning for ikke at spørge hende om kosten," forklarede han, inden han begav sig hen for at tale med sin stedmor. Tråd afsluttet
|
|