Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 14, 2014 20:36:01 GMT 1
Agnes var ikke videre overrasket, men hun havde ikke tænkt sig at presse på. Hvis kunden havde tænkt sig at vende tilbage, kunne det altid være et fremtidigt projekt. Det var langt lettere at komme med forslag ud over det sædvanlige, når man havde arbejdet med hinanden før. Så for nu nikkede hun accepterende. "Det er bestemt en mulighed. Lysere end den mørke, men stadig ikke for iøjenfaldende," forslog hun og så undersøgende på troldmanden.
Der var et eller andet ved ham, der var bekendt, men hun kunne ikke sætte fingeren på hvad. Hun syntes hun havde set ham før, men hun havde ingen anelse om hvor. Hun lod det ligge for nu og smilede i stedet venligt, som hun rettede sig op igen. "Skal vi tage dine mål, Sir?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 14, 2014 21:51:09 GMT 1
Terrance nikkede let. "Jeg foretrækker den," konstaterede han, før han kom på benene og satte koppen fra sig. "Men den lyse er også... Flot." I mangel af bedre ord i det mindste. Han havde intet problem med iøjenfaldende rober udenfor sit professionelle virke som lærer.
Han løsnede sit slips en anelse og trådte ud på gulvet, ganske vandt med at få taget sine mål. Skrædderen fik endnu et smil og han rømmede sig antydningsvis. "Du så ud som om der var noget du ville sige lige før?"
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 14, 2014 22:05:40 GMT 1
Agnes smilede med tilfredshed over at hendes forslag i det mindste ikke havde været helt ved siden af og hun sørgede for at lagre det i hukommelsen, inden hun slog let ud med armen og gjorde tegn til at han skulle tage plads ved siden af skamlen, der blev brugt til væsentlig lavere kunder. Agnes var ikke videre høj i sig selv, omend den hælen på skoene gjorde sit.
Hun rakte ind under den kappelignende bluse og snart efter hvislede et magisk målebånd ud mellem hendes fingre og snoede sig livligt i luften, ivrig efter at komme i gang. Heksen der holdt det var ikke helt samme sted, som hendes øjenbryn gled let op over troldmandens spørgsmål. Tænderne kom til syne og hun kneb øjnene en anelse sammen. "Jeg har en følelse af, at jeg har set dig et eller andet sted før," svarede hun spørgende. "Men måske er det noget, jeg bilder mig ind.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 14, 2014 23:33:54 GMT 1
Terrance var vandt til proceduren og løftede armene en anelse, imens han så svagt nysgerrigt på skrædderen. Hendes svar fik ham til at smile en anelse og nikke let. "Hvis ikke du er under enogtyve, så må jeg gætte på, at du har set en af mine bøger?"
Han rankede sig ubevidst. "Os og dem udkom vel næsten før du lærte at læse, men Magikeren er vel stadig relativt ny." Han så spørgende på hende. Det kunne også være, at han bare havde en dobbeltgænger.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 14, 2014 23:45:15 GMT 1
Agnes øjenbryn gled svagt op og hun var nær ved at kommentere, at han umuligt kunne være så meget ældre end hende. Hun fik det dog aldrig gjort, før et tydeligt lys gik op for hende og hun indså lige netop hvorfra hun kendte den ældre troldmand.
"Terrance Tweedy," konstaterede hun og kneb øjnene en anelse vurderende sammen i et øjeblik. Hun havde læst begge hans bøger, men det ville været løgn at sige, at hun var enig i alt han havde skrevet. Hun fnøs muntert og trådte tæt på ham for at tage hans brystmål. Hun så undersøgende op på ham gennem sine øjenvipper, før hun noterede sig hvad båndet sagde.
"Jeg er ikke ung nok til ikke at have læst dem begge," pointerede hun og gav slip på målebåndet, der fortsatte med at måle af sig selv. Hun havde i stedet trukket en notesblok og en fjerpen frem fra endnu en skjult lomme og var allerede i gang med at skrible tal ned. Ikke uden helt at lade være med at skæve nysgerrigt mod troldmanden.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 14, 2014 23:51:47 GMT 1
Terrance var overrasket et øjeblik, før han nikkede let. Det var svært at finde ud af, om han skulle være smigret eller ej, som hun gav sig til at måle op. Han endte med blot at rette sig op og smile af hendes konstatering, før han bøjede nakken en anelse og så op på hende med et smil, der næsten kunne påstås at være charmerende.
"Selvfølgelig ikke, frøken," forsikrede han. "Vi har jo netop konstateret, at du ikke har været en af mine elever." Han hævede begge øjenbryn let. "Hvad synes du om dem?"
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 15, 2014 0:04:20 GMT 1
I et ganske kort øjeblik gik fjerpennen i stå over hvad der virkede som det første reelle smil fra den ældre troldmand og heksen tøvede ikke med at gengælde det, selvom det var med mere eftertænksomhed end før. Han var dog stadig en kunde og hun kunne dårlig kaste sig ud i en længere diskussion, der potentielt kunne ende skidt. Hun anede intet om hans reaktionsmønstre.
Hun vidste udmærket, at det ville have en konsekvens hvis hun mistede en kunde på den baggrund. Af samme grund svarede hun ikke med det samme på hans spørgsmål. Det var farligt område og hun overvejede sine ord nøje, som hun tog sig et lille øjeblik ekstra til at notere et nyt mål. Hun så til sidst op på ham uden at løfte hovedet og spidsede læberne en anelse i et skævt smil. "Der var mange interessante synspunkter."
Så meget var helt sandt. Hun ville aldrig blive en af dem, der blankt nægtede at der var flere sider af en sag og flere af dem kunne være fornuftige. Hun fandt det dog klogest ikke at rode sig ud i en længere diskussion af det. I stedet rankede hun sig og sendte ham det samme, imødekommende smil som tidligere. "Underviser du på Hogwarts nu, Sir?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 15, 2014 0:18:18 GMT 1
Terrance rynkede panden lidt over det undvigende spørgsmål, selvom hendes smil var kønt. Han spurgte dog ikke nærmere ind til det og nøjedes med at nikke som svar.
"Ja. Du behøver ikke, at kalde mig Sir." Han rømmede sig lidt smilede forsigtigt. "Jeg har undervist i mugglerstudier de sidste tre år."
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 15, 2014 0:26:49 GMT 1
Agnes nikkede accepterende og formåede kun lige at lade være med at rynke på øjenbrynene. Tanken om undervisning i mugglerstudier af manden bag de to bøger var svagt foruroligende, men hun ville ikke antage noget. Måske gjorde han et udmærket stykke arbejde. Det vidste hun ikke, og hun var ikke nogen til at være forudindtaget. "Lad os skippe formaliteterne helt. Mit navn er Agnes," svarede hun høfligt og satte et punktum.
Heksen rettede sig en anelse op. "Efter mugglerstudier blev obligatorisk," regnede hun sig frem til og greb målebåndet i den ene hånd, som hun hurtigt så ned over sine notater. Kun et enkelt mål var blevet overset. Hun trådte frem for at løfte hans arm en anelse og tage det sidste manuelt. Agnes så flygtigt op på ham. "Det må være et interessant fag at undervise i," kommenterede hun. Især hvis man ikke fuldt ud forstod mugglernes verden.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 15, 2014 2:40:55 GMT 1
Terrance trak lidt på smilebåndet og gav et let nik. Agnes. Han stod stille og lod hende løfte sin arm, imens han ugenert fulgte hendes bevægelser og så hende i øjnene, da hun løftede blikket kortvarigt. "Det er det," medgav han, uden at kunne sætte fingeren på, om hun mente det ligefremt eller om han gik glip af nogen undertoner.
"Jeg holder meget af mit arbejde." Hvorfor han sagde det, vidste han ikke. Måske bare for at fylde stilheden ud med noget.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 15, 2014 2:52:17 GMT 1
De slanke øjenbryn gled en anelse op over Terrances ord, men smilet det frembragte hos skrædderen var ganske naturligt. Hun foragtede ingen for deres holdninger, måske ud over de største ekstremister, og selvom hun vidste at hun på mange punkter var bunduenig med troldmanden, så gjorde det ham ikke til en mindre person.
Skrædderen lyste en anelse op, som hun trådte tilbage og målebåndet i en hurtig, hvislende bevægelse foldede sig selv sammen. "Alle burde elske sit arbejde. Det er trods alt, hvad man vælger at dedikere sit liv til," konstaterede hun afslappet og tjekkede målene efter en sidste gang. "Efter min mening, ville det være en skam ikke at holde af det man laver."
Hun spidsede læberne i et underfundigt smil og stak så notesblokken tilbage ind under blusen. Terrance var venlig, så meget var hun ikke i tvivl om. Hun havde ingen grund til at have nogle forbehold, som hun ikke blev konfronteret med hver eneste dag i det magiske samfund i forvejen. "Jeg tror, at jeg har, alt jeg skal bruge. Skal vi finde en tid til tilpasning med det samme?"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 15, 2014 3:05:04 GMT 1
Terrance smilede lidt for sig selv over skrædderens verbale overvejelser. Han var ikke uenig, men fandt hende derimod temmelig fornuftig og en væsentlig portion charmerende, på trods af sin unge alder. Han rankede sig lidt og hev ned i vesten, før han nikkede let.
"Det tænker jeg. Onsdag eftermiddag er bedst, hvis du er her på det tidspunkt?" Overvejelsen om, at også en af hendes kollegaer kunne tilpasse, faldt ham ikke umiddelbart ind.
|
|
Agnes Tweedy
Box-navn | Night |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Arbejdsløs |
|
Post by Agnes Tweedy on Nov 15, 2014 3:14:50 GMT 1
Agnes stak også målebånd ind i den rigtige lomme, før hun hurtigt samlede skitseark og tekstilprøver sammen. "Nu skal jeg tjekke kalenderen," bad hun og gav bunken et let slag med sin tryllestav. Det rullede sig stramt sammen og med endnu et svirp, arkiverede det også sig selv i en reol fyldt med lignende ruller.
Skrædderen havde tydeligvis gjort de mange gange før og var allerede på vej om bag disken, for at bladre et par sider frem i den tykke kalender. Blikket fæstnede sig ved Terrance igen. "Jeg er har en tid onsdag klokken femten. Det kommer maks til at tage en halv time. Ville det være muligt?"
Der var en anden medarbejder sat på til at være der et par timer længere, men Agnes foretrak at gøre sit arbejde selv. Og så var hun en anelse nysgerrig omkring forfatteren med de stærke meninger, der ellers virkede fornuftig.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Nov 15, 2014 19:16:44 GMT 1
Terrance rettede lidt på sit slips igen, før han tog tekoppen og fik sig en sidste tår. "Klokken femten lyder glimrende," svarede han. Det gav ham en lille time til at nå fra slottet, hvis ikke der var noget specielt at se til efter hans sidste lektion. "Jeg glæder mig til at se hvordan det tager sig ud," sagde han høfligt og med et svagt nysgerrigt blik på skrædderen. Han gik over til stumtjeneren og svøbte kappen over skuldrene, før han satte hatten på plads. "Fortsat god dag, Agnes." Det trak i hans mundvige og han forlod butikken med et enkelt, mere eller mindre diskret blik over skulderen. Tråd afsluttet
|
|