Arwyn Argall
Jul 6, 2013 13:15:30 GMT 1
Post by Arwyn Argall on Jul 6, 2013 13:15:30 GMT 1
ARWYN ARGALL
7. ÅRGANG · RAVENCLAW · FULDBLOD
FØDSELSDAG 13-09-2066
NATIONALITET Walisisk, født i Wales.
LOYALITET The Riddlers, men dette er udelukkende på overfladen. Selvom at han er af den overbevisning, at fuldblods burde yngle fuldblods, så mener han stadig at mugglerfødte har ret til at lære magi—så længe de bare yngler med ligeledes mugglerfødte eller halvblods.
NATIONALITET Walisisk, født i Wales.
LOYALITET The Riddlers, men dette er udelukkende på overfladen. Selvom at han er af den overbevisning, at fuldblods burde yngle fuldblods, så mener han stadig at mugglerfødte har ret til at lære magi—så længe de bare yngler med ligeledes mugglerfødte eller halvblods.
Kuffert
TRYLLESTAV 13 tommer, ahorn, krystalliseret dragehjertestring, fremstillet af Griffith.
KÆLEDYR En mørkebrun tårnugle, Cloud, som ofte viser sin dominans overfor lillesøsterens Sapphire.
KOST Comet Ventus.
Den eneste kvalitet denne kost har er, at den er fremragende til at samle støv under Arwyns seng. Han tager den sjældent i brug og den er udelukkende et stykke prægtigt legetøj hans forældre mente var en nødvendighed at være i besiddelse af.
Udseende
FACECLAIM Ian Harding.
UDSEENDE I modsætning til hans lillesøster besidder Arwyn et hoved af mørkebrune lokker, kortklippet og altid i orden, for når han vågner så er det ikke et kønt syn! Og selvom at de begge har blå øjne, så er Arwyns en dyb mørkeblå. Han har altid ment at hans hoved var en tand for langt, og derfor prøver han at skjule den høje pande under en smule hår.
Arwyn hopper i løbeskoene når frustrationerne bygger sig op, så udover den lille smørølsmave han længe har bygget op så holder han sig meget godt. Han er ikke muskuløs (og kan ærlig talt ikke fordrage dem der mener at store muskler er pænt), og tårner over mange af de andre elever med hans fulde 1.80m. Arwyn går desuden højt op i et pænt ydre. Her finder man ingen krøllede skjorter eller dårligt bundne slips. Selv når han ikke går i skolens uniform så er hans t-shirts altid strøget og hans jeans pletfri. Han er også typen der er en smule grå og hvid i hans tøjstil og går meget sjældent i prægtige farver.
Personlighed
INTERESSER
- MUGGLERHISTORIE
Som fuldblodsbarn af strenge fuldblodsforældre har Arwyn aldrig kendt til mugglerverdenen, men det ændrede sig da han kom til Hogwarts. På trods af visse forbehold fik han smag for denne anden verden, og lige siden har han elsket at stikke næsen i mugglerbøger—især foran næsen på hans forældre. - SKUESPIL
Det burde ikke være noget under at Arwyn er en god skuespiller. Han har længe måtte lade som at være det ene, også selvom han er det helt tredje, og med tiden har han fået interesse for det. - QUIDDITCH
På banen handler det om holdet og ikke den individuelle, uanset blodstatus. Dette er derfor at han interesserer sig for spillet, og fordi det tvinger holdet til at arbejde sammen. Arwyn spiller dog ikke selv. - FULDBLODSPOLITIK
Arwyn er en Riddler, men ikke af samme kaliber som nogle af hans politiske bekendtskaber. Han er udelukkende interesseret at vedligeholde fuldblodslinjerne, og mener derfor at de ikke burde date eller gifte sig på tværs af blodstatus. Han prøver at finde en forståelse af de andre Riddlers og deres holdninger, og ønsker også inderligt at dele hans egen forståelse overfor mugglerfødte og halvblods.
YNDLINGSFAG
- Mugglerstudier
Arwyn valgte dette fag grundet af at det ville være en torn i hans fars perfekte syn af familien. På den anden side gav Mugglerstudier Arwyn et nyt syn på mugglernes verden og ligeledes deres problemer i den magiske verden. - Magiens Historie
I Argall familiens hus har historie altid været en vigtig viden. Arwyns egen interesse startede i en tidlig alder og den er kun vokset.
PATRONUS Komodovaran
Arwyns patronus bliver ikke fremmanet af et glædeligt minde, men nærmere ved et mentalt billede: en grinende, smilende Sienna. Han kan knapt huske hvornår han sidst så lillesøsteren i sådan et billede, men det er det eneste der kan bringe ham nok glæde til at fuldende hans patronus.
DEMENTOR På Arwyns første år gjorde han sig bekendt med en mugglerfødt elev og de blev hurtigt venner, også på trods af Arwyns strenge opdragelse der forbød ham at have noget som helst at gøre med andre elever en fuldblods. Dum som han var så tog han hjem den sommer og fortalte alt om hans nye ven og hvordan de måske havde taget fejl af de mugglerfødte. Glæden var dog kort. Hans far skrev både til skolen og til forældrene af Arwyns ven. Da Arwyn troppede op for hans andet år blev han mødt af en anden form for had. Hvad der havde været en ven blev til en fjende der havde samlet sig en mindre hær af mugglerfødte med fuldblods had. Hans andet år var en konstant krig, men det gav ham også en ny forståelse.
BOGGART Arwyns boggart er en gruppe elever der danner en cirkel om ham. Dette er præcis det scenarie han stod i på hans andet år med hans forhenværende bedste ven i midten. Det er det samme mudderblodshad, men vendt mod ham selv.
DRØMMESPEJL Arwyn ser sig selv og hans søskende, smilende, leende, og uden deres forældre. Han er en berømt skuespiller og hans lillesøster er i et lykkeligt forhold.
VERITASERUM Arwyn dumpede sit sidste år med fuldt overlæg, også selvom de fleste tror at det var op til dovenskab og en dårlig holdning under lektionerne. Han gjorde dette for at købe tid og viden. Hans indædte had til hans forældre—hans far især—har udklækket et par grumme planer for hans fremtid—planer der vil gøre livet for ham og hans søskende en del lettere.
PERSONLIGHED
Som et par andre fuldblodsbørn kan bekræfte så har der været mange indflydelser i spil for at forme Arwyns personlighed. I Argall familien er der visse forventninger til både mening og handling—visse forventninger Arwyn brugte de første mange år af hans liv på at leve op til, men som han nu prøver at glemme alt om. Selvom et had til mugglere og mugglerfødte er en nødvendighed i hans familie så tog det kun Arwyn hans første år på Hogwarts at overstyrte denne. Han er stadig af den mening, at fuldblods burde ægte fuldblods for ikke at tynde ud blandt de mange halvblodsfamilier, men han mener ikke at det er nødvendigt at træde på alle andre hans familie mener ligger under dem. Han har muggler-venner, men kunne aldrig nogensinde finde på at date andet end fuldblods, da han mener at alt andet ville være at bedrage både ham selv og hans modpart.
Ligesom det er set i hans søster, så er der heller ikke mange varme, kærlige følelser at finde i Arwyn, grundet hans egne forældres forhold til hinanden. Han er dog ikke af den mening at de slet ikke findes. Selvom at han både har muggler og halvblods-venner så holder han en vis afstand—til dels fordi han ønsker at holde hans familie og deres holdninger skjult, og til dels fordi han beskytter sig selv. De stærkeste varme og kærlige følelser Arwyn bærer er overfor hans mindre søster og bror. Det er sjældent at han kan enes med den kære Sienna—især da de begge er af meget forskellige meninger, men uanset hvor meget hendes holdninger frustrerer og irriterer ham så kan han forstå hvor hun kommer fra. Hans søskende er det eneste han elsker i hans familie, og det eneste han vil gøre alt for.
Arwyn er modstridende af natur, og oftest er dette meget harmfuldt for hans venskaber. Mange af de valg han tager er for at stride imod hans forældre—især hans far—og derfor er de ikke altid baseret på hans egne ønsker. Det er ikke altid med overlæg at han sårer andre, og når dette sker slår hans stolthed også i blodet, hvilket forhindre ham i at stille op med en undskyldning. Han har mistet mange venner på grund af dette, men har aldrig været mand nok til at indrømme hans egne fejl. Han kan smile og virke høflig, og måske prøve at undskylde på hans egne manér, men det er ikke altid at det fører til det ønskede resultat.
Baggrund
FAMILIE BRYNMOR ARGALL, 46 år, ansat hos Ministeriet, fuldblod.
GWENDOLEN ARGALL [née Llewellyn], 42 år, hjemmegående, fuldblod.
ADAM ARGALL, 19 år, fuldblod.
SIENNA ELIZA ARGALL, 16 år, Slytherin, fuldblod.
- - ARGALL, 14 år, ♂
HUSALF -
HJEMBY Cardiff, Wales.
HISTORIE
Der er virkelig ikke meget at sige. Mine forældre har levet i et forhold uden kærlighed lige siden deres forældre førte dem sammen. Okay, jeg mener selv at fuldblod burde gifte sig med fuldblod, og jeg ved at markedet ikke er lige så stort som det var en gang, men dette ægteskab fejlede allerede før det blev besluttet!
Du ved hvordan det går fra her: de levede ulykkeligt sammen, fik fire håbløse børn, udøvede psykologisk terror ligesom deres egne forældre før dem, og så videre, og så videre... Jeg er måske den næstældste i børneflokken, men jeg er sikker på at jeg er den eneste der kan se igennem det lag lort mine forældre smører over alle deres handlinger og holdninger. Min far mener at alt hvad han står for skal bankes ind i folk—og jeg mener det bogstavelig talt! Jeg ved at ingen af os vender det blinde øje til, men ikke at gøre noget ved det er lige så slemt! Sienna... Hun tager det hele med en kold skulder, og lige nu gror det som cancer i hendes hjerte, og hun snakker stadig om respekt! Jeg ville ønske at jeg kunne banke en smule fornuft ind i hendes lille, kønne hoved, men så ville jeg ikke være meget bedre end vores far!
Okay, nok om det. Mit liv er forfærdeligt—stakkels mig, ikke sandt? Sienna mener at hun var den første til at vise tegn på magi, så det vil jeg ikke modsige. For et øjeblik havde hun også vundet opmærksomheden fra vores far, men Adam fulgte top ikke lang tid efter. Det havde lykkedes mig at sætte ild til en bunke gamle blade ude i haven før det, men på det tidspunkt havde jeg været for bange til at indrømme det, så jeg sagde ikke noget. Jeg lod glædeligt Sienna tage den ære.
Ligesom min bror før mig (og Sienna efter) så var jeg glad for en smule forandring dengang jeg startede på Hogwarts. Det hjalp mig mere end jeg havde regnet med, at komme ud af huset. På mit første år mødte jeg en mugglerfødt elev (jeg nævner ingen navne, for vi er ikke ligefrem på talefod længere), og dengang vidste jeg ikke at han var mugglerfødt! Han gav mig dog hurtigt et andet blik på mugglerfødte og deres ligeledes ret til at lære magi. Da jeg kom hjem den sommer havde mit had til min kære far kun vokset, og da han lærte om mit nye bekendtskab dannede han samme had til mig. Som en tolvårig dreng var det ikke let at føle sig frosset ude af begge hans forældre, men det gjorde det lettere for mig at stå imod dem, da jeg ikke længere behøvede at bekymre mig om at opretholde respekt!
Sidste år brugte jeg på at lave så lidt som muligt... og det er derfor at jeg ikke bestod mit sidste år. Jeg har mange grunde: Sienna, forældre, forbandelser der skal læres... Min far har siddet på tronen længe nok—det er på tide at der er nogen der viser ham hvor korrupt han er! Ja, så jeg bliver nødt til at gå et år om, men jeg havde brug for tid. Jeg ønsker ikke at blive lænket fast til en plads i Ministeriet ligesom min far ønsker. Jeg ønsker retfærdighed, og det skal ske fyldest, men som så meget andet så tager det grundig planlægning. Desuden har jeg visse forpligtigelser overfor mine mindre søskende.
ALEX · 23 · JEG HAR LÆST REGLERNE