|
Post by Adam Shaw on May 26, 2013 20:02:19 GMT 1
Jeg tænker at det er på tide at vi laver en liste over Status Quo medlemmer, nu hvor der rent faktisk er nok til at den ikke bare ville sige: Adam og Shaun. Jeg tænker at det ser nogenlunde således ud.
[b]Mit cboxnavn:[/b]
[b]Karakterens fulde navn:[/b]
[b]Alder:[/b]
[b]Hvor længe har han/hun været medlem:[/b]
[b]Hvorfor er han/hun med i SQ:[/b]
|
|
|
Post by Adam Shaw on May 26, 2013 20:13:58 GMT 1
Mit cboxnavn: Conflux
Karakterens fulde navn: Adam Shaw
Alder: 17
Hvor længe har han/hun været medlem: Siden han gik på femte år.
Hvorfor er han/hun med i SQ: Fordi Adam går ind for ligestilling og dermed følger retten til at synes hvad man vil. Hvis folk vil være antikvariske fascister må de selv om det, så længe de respekterer samfundets regler. Dertil skal det siges at Hogwarts først og fremmest er en skole, fyldt med børn, og det er meget vigtig for Adam at det er et godt studiemiljø. Endelig synes han at kommunikation er det der adskiller mennesker fra dyr og hvis man tyr til fysisk eller magisk vold opgiver man, i hans øjne, sin menneskehed. Han vil derfor stræbe efter at sikre dialog mellem de andre partier frem for åben fjendtlighed.
|
|
|
Post by Amanda Byrnes on May 27, 2013 22:32:05 GMT 1
Mit cboxnavn: Temp
Karakterens fulde navn: Amanda Byrnes
Alder: 15
Hvor længe har han/hun været medlem: Ca. fire måneder
Hvorfor er han/hun med i SQ: Hvad SQ står for, er noget Shaw har præsenteret hende for. Hun var skeptisk i starten, men endte med at synes, SQs værdisæt var det eneste -virkelig- logiske og i virkeligheden værd at kæmpe for. Amanda har ikke ellers taget meget politisk stilling, men hun ved, at hun altid vil arbejde for at undgå konflikt. Og hun er enig med Shaw i, at en skole bør være et frirum. Hendes idé om ligestilling er ikke helt ligeså stærk som hans (hun synes godt visse individer/grupper ville gøre mest gavn ved at klappe kaje), men hun er glad for at have et etisk mål at arbejde hen imod.
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Jul 22, 2013 17:35:34 GMT 1
Mit cboxnavn: Emma.
Karakterens fulde navn: Jessalyn Taylor Blythe.
Alder: Myndig, bitches (17).
Hvor længe har han/hun været medlem: Et halvt års tid.
Hvorfor er han/hun med i SQ: Så jeg havde en kortvarig flirt med The Hallows efter ellers at have klaret fem år på skolen uden at involvere mig en skid i politik, ikke? Men de var syge i låget derovre. Jeg var ret vred efter at riddlerpsykopaterne torturerede min bedste ven Gareth - sjovt nok - så jeg troede det måtte være det rigtige at gøre. Det er ret sjovt, fordi de endte med at placere mig som deres "hemmelige" sladderheks hos The Wiz i en meget, meget kort periode inden avisen gik helt op i røg (det kunne de heller ikke finde ud af at styre). Og så ved jeg sgu ikke... Efter ham der den knaldgale Giovanni myrdede Shazad...
... Nogen bliver ligesom nødt til at gøre noget for, at det ikke sker igen og det et tydeligvis ikke hverken Hallows eller Burning Day, der gør det. SQ er de eneste, der ser ud som om de kan gøre en forskel og selvom jeg er pissehamrende ligeglad med politik, så har jeg sgu ikke lyst til at ende som grillkylling ligesom dem, der døde i februar. Så ja. Derfor er jeg her.
|
|
|
Post by Laurence Ivory on Jul 22, 2013 17:42:57 GMT 1
Mit cboxnavn: Emma.
Karakterens fulde navn: Laurence Cornelius Ivory.
Alder: 17.
Hvor længe har han/hun været medlem: Siden fjerde årgang.
Hvorfor er han/hun med i SQ: Alle har ret til deres egen mening og selvom Laurence er intelligent nok til at vide, at troldmandssamfundet ikke er demokratisk, så er det alligevel vigtigt for ham at ytringsfriheden er intakt. Han er derudover ganske enkelt ikke enig med nogen af de andre politiske grupper på skolen. Det er ikke som sådan politik, der interesserer Laurence. Faktisk er han grundlæggende ret indifferent i forhold til hvem magthaverne er – bare de gør deres job uden at begrænse magikeres frihed unødigt. Det, der derimod vækker hans harme rigeligt til, at han er aktiv i SQ, er den totale mangel på respekt for andres meninger, som gennemsyrer det skolepolitiske liv. Han har absolut ingen anden dagsorden, end at skabe våbenhvile – og med tiden fred – i mellem de forskellige parter.
|
|