Ebba-Ellis Maddox
Feb 3, 2013 15:07:00 GMT 1
Post by Ebba-Ellis Maddox on Feb 3, 2013 15:07:00 GMT 1
[atrb=width,420,true][bg=181818][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,2,true][atrb=cellpadding,0,true] Ebba-Ellis Maddox |
[bg=181818] 6 • Gryffindor • Mugglerfødt • |
FØDSELSDAG 04-04-2068 NATIONALITET Født og opvokset i Skotland, Callander. LOYALITET Ebba tog afstand fra politik for mange år siden. Ikke at hun ikke har en holdning. Hun holder den bare for sig selv. Ebba er af den overbevisning, at alle har ret til at lære magi. At alle er ligeværdige magikere. Hun forstår ikke fuldblods´ holdning og overbevisning, og mener deres synspunkt er naivt, barnligt og utilstrækkeligt. Ebba synes faktaene er imod dem. Alle ved, at fuldblodsbestanden er på vej ned. Ebba mener, deres hidsige udmeldinger om typer som hende, er et tegn på afmagt. Og den tanke, finder hun yderst tilfredsstillende. |
[bg=181818] KUFFERT |
TRYLLESTAV En Griffith-stav af ahorn, ildkrabbeklo og 12½ tomme. Punkter som kæledyr og kost er fjernet fra profilarket, eftersom Ebba-Ellis ikke ejer nogle af delene. |
[bg=181818] UDSEENDE |
FACECLAIM Ebba Zingmark. UDSEENDE Hvad der kendetegner Ebba er den spidse hvide næse og de store, mørkebrune øjne. Hendes hår er ildrødt og løber som et blodrødt vandfald, ned over de smalle, magre skuldre. Ebba’s stemme er lys. Hendes fingre og hænder er smalle. Neglene hårde og altid velsoigneret. Hendes øjenbryn adskilles af ganske få centimeter og læberne er hjerteformede og lyserøde. Ebba arvede sin mors tydelige kindben og stankelbens-agtige figur med kun lette former. Ebba er høj men ikke højere end de fleste andre unge kvinder. Hendes hud er hvid og ikke lys. Hun modtager ikke farve når solen skinner og bestræber sig heller ikke på at opnå dette skønhedsideal. Ebba har en delfinring fra sin søster som hun altid bærer. Udover hendes ildrøde hår vil der næppe være nogle kendetegn. Tøjet er praktisk men pænt. |
[bg=181818] PERSONLIGHED |
INTERESSER Skønlitteratur, violinspil samt musik og lektielæsning. Quidditch er ligeledes yderst værdigt at betragte og særdeles underholdende. YNDLINGSFAG FMMK., eliksir. PATRONUS Ebba´s patronus tager form som en sølvlysende ørn. Mindet, forestiller Ebba som elleveårig. Hun sidder på trappen og læseret pergamentet, adresseret til hende fra Hogwarts. DEMENTOR Første gang hun følte sig psykisk og fysisk nedgjort af en fuldblodselev. Hun husker stadig tilfredsstillelsen da hun placerede en velfortjent næve i hans leende ansigt. Hvad der heller ikke forlod hende var ydmygelsen. Den første reelle ydmygelse Ebba i sit liv nogensinde havde mærket på egen krop. Hun var elleve og elev på Hogwarts for 14. dag i træk. BOGGART En kvindeskikkelsen med ildrødt hår og store mørkebrune øjne der brænder levende. Ebba ved godt det er hende selv hun ser, men hun ved ikke hvad ilden symbolisere. Det eneste hun ved, er, at det gør ondt for hun skriger af sine lungers fulde kraft. DRØMMESPEJL Ebba har aldrig kigget i et drømmespejl, og ved derfor ikke hvad spejlbilledet vil tage form som. Hendes inderste ønske er accept. Medfølelse. At nogle trøster hende og fortæller hende at verden ikke er hård. At nogle redder hende. Den reelle skikkelse i spejlet er mange. Mange ansigtsløse, varme mennesker der stryger hende over håret, krammer og kysser hendes pande. PERSONLIGHED En hårdhændet, religionsfyldt og disciplinær opvækst lagde grundstenene for Ebba’s grundlæggede personlighedstræk, langt inden hun startede på Hogwarts.* Ebba betragtes, af udetilseende, som værende en kende asocial, stilfærdig og bedrevidende. De mørkebrune øjne fæstner sig stålsikkert i andres, hendes ord bliver altid nøje overvejet og karakteriseres som værende beherskede, stilfærdige. Af overordnede og fremmede svarer hun aldrig medmindre hun er blevet spurgt, hun spiser i stilhed, i passende portioner og altid alene. Hendes karakter optræder i sociale sammenhænge under tvang, men holder sig helst på afstand. Ebba’s øjne observerer og hendes hjerne analyserer, for derefter at reagerer på grundlag af en lang række aspekter. Ebba´s tankegang er kompliceret og hun forstår at isolere problemstillinger, således også sine tanker og på denne måde, skabe et større overblik. Ebba har få, hvis ingen, nære bekendtskaber. Hun har heller ingen gammel flamme bag sig. Ebba foretrækker ikke at være alene, men heller ej at være sammen med andre. Normalt føler hun intet afsavn, ingen glæde ved et gensyn. Få ting stimulere hende følelsesmæssigt og hun har, uden at have erklæret det, i sit stille sind opgivet, at prøve at ændre verdens synspunkt på hendes blod, hendes familie og hendes rettigheder. Ebba er modig. Et karaktertræk der ikke fik lov til at smelte bort i ligegyldighed og salmer. Ebba stiler efter retfærdighed, som et paradoks til hendes ligegyldighed og tanker omkring den konservative verden hun færdes i. Hun er handlekraftig i situationer uden overordnede, oprørsk i situationer uden overordnede og egenrådig i situationer uden overordnede. Ebba operere altid i det skjulte og med en dybere mening. På trods af hendes komplekse attitude, formår Ebba altid at være direkte. Målbar. Hun forstår, at der ligger mange ikke opdagede egenskaber under attituden, og det er det der skaber hendes egen selvbevidsthed. En selvbevidsthed, en nærhed, en loyalitet og en kærlighed der slår alt andet. Ebba er en rebel, men ikke nødvendigvis en fortørnet, kold kælling. *Udpensles i baggrundshistorien. |
[bg=181818] BAGGRUND |
FAMILIE Fader: Marshell Maddox, 56 år gammel og fabriksarbejder. Mugglerfødt. Kristen, hårdhændet men med de bedste intentioner. Mor: Maree Maddox, 54 år gammel og hjemmegående syersker. Mugglerfødt. Kristen, kærlig men passiv. Lider af dårligt helbred. Nedsat lungekapacitet. Søskende: En ældre søster ved navn Catharina Madox, 21 år gammel og ansat på en pizzeria i Callander. Catharina modtog aldrig noget brev fra Hogwarts. Dertil to ældre brødre. Math og Thomas Madox begge studerende indenfor troldmandsverdenen og fraflyttere. De bor begge i London. Begge brødre fik brev fra Hogwarts og afsluttede deres studieforløb for længe siden. De er 24 år gamle. HJEMBY Callander. HISTORIE ”Jeg har aldrig påstået andet, end at livet i Callander kedede mig. Trygheden var altomsluttende. Alle kendte til tilflyttere og vidste hvornår man forlod byen. Min far, Marshell Maddox, er fabriksarbejder. Han frasorterer ubrugelige plastikgenstande og sidder ned fra han kommer til han går. Min mor, Maree Marshell, er hjemmegående syerske for andre husmødre der ikke selv har tid eller lyst. Min storesøster og værste fjende, Catharina Maddox, er en snerpet sæk med øje for sig selv. Mine storebrødre, Math og Thomas Maddox, lever nu i London hvor de begge studere indenfor den magiske verden. De er lykkelige fordi de ikke længere bor sammen med mine forældre eller min dramatiserede søster, hvis umodenhed slår rødder langt nede i jorden. Hun slipper aldrig af med den. Min far sagde altid til mig, at hvis jeg trodsede ham kom jeg i Helvedet når jeg døde. Så det gjorde jeg. Trodsede ham, naturligvis. Thomas og jeg gav ham kamp til stregen. Catharina og Math så bare på. Vi har levet i Callander hele vores liv i en treværelseslejlighed over købmandens butik. Der stank altid om sommeren. Som om varmen påvirkede svampen under loftet mere end vinterens kulde. Jeg elsker og hader mine forældre. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg tror, deres passivitet og uansvarlighed irriterer mig. De er begge troende og går regelmæssigt i kirke. De kaster ansvaret på Gud, som straffer han dem for hvad jeg er blevet. Hvad mine brødre er blevet. De lever efter biblens velsignede ord og tror på, at hvis man opfører sig godt kommer man i Himlen. De tror også hekse er onde. At hekse har lavet en pagt med Djævlen, men efter mine storebrødre blev optaget på Hogwarts, stoppede de med at fortælle om ondskab. De dyrkede den bare i stilhed. Fordrev den inden vi skulle spise hver aften i deres gentagende bønner. Jeg skriver ikke til dem når jeg befinder mig på skolen. De kontakter heller ikke mig. De er uvidende og uansvarlige men jeg elsker og savner dem. Jeg har få venner på Hogwarts. Jeg har aldrig haft en kæreste. Jeg er en af de bedste i min klasse, og efter kun 14. dage blev jeg hevet ind til en alarmerende samtalte. Jeg slog en dreng i ansigtet. Jeg slog meget da jeg var yngre, men det gør jeg ikke mere. Jeg slog mine brødre, min mor, min far i kirken og min søster. De sagde, da jeg var helt lille, at djævlen boede indeni mig. Jeg synes altid jeg slog, hvis de havde gjort noget forket. De synes jeg slog, hver gang de sagde sandheden, men det var ikke sandheden. Vi skulle gå i kirke hver søndag. Vi havde vores egne pladser forrest, og præsten smilede altid stort når vi satte os. Min far smilede hengivent tilbage. Jeg synes det var frastødende. Vi bad og sang. Jeg kunne salmerne udenad selvom jeg altid lod som om jeg ikke kunne. Jeg plejede endda nogle gange at synge forkert med vilje og så højt som jeg overhovedet kunne. Thomas fandt det morsomt. Min søster syntes jeg var pinlig og mine forældre ved jeg ikke hvad tænkte. Jeg kan huske første gang jeg viste tegn på magi. Mine forældre sad ved middagsbordet. Jeg stod ved vasken. De vidste hvad jeg var, før jeg vidste det. De havde fået chokket to gange tidligere grundet mine brødre og deres evner. De sagde intet. Heller ikke da den flyvende gaffel pludselig bøjede på midten og straks efter dumpede ned i håndvasken. Jeg kan huske de begyndte at bede. Jeg kan stadig huske remsen. ”Vig bort Satan, bring ikke vores pige i fordærv…”. De bad i lang tid og min mor klemte min fars hånd hårdt. Jeg vidste hvad jeg var i det øjeblik min søster kom ind af døren. Hun stirrede på mine forældre, så på mig, så på mine forældre igen. Jeg kan huske, hun satte sig til at bede med dem. Ebba-Ellis Maddox. Ps. Jeg ved ikke hvorfor jeg hedder Ebba-Ellis og så er jeg for resten ateist. Jeg tror ikke på Gud, og hvis han findes, så er han kærlighed. Ikke straf.” |
[bg=181818] OUT OF CHARACTER |
C-BOX NAVN Ebba. KONTAKT PM. HAR DU LÆST OG FORSTÅET REGLERNE? Ja. |